Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Botka megalázta táblájával az ellenzéket

2017. szeptember 26. - Európa Kávézó

Úgy látszik, az MSZP miniszterelnök-jelöltje tényleg Orbán tanítványa. Tegnapi táblája, amellyel magának tartja fenn a jogot, hogy eldöntse, ki akar kormányváltást, és ki nem, egész egyszerűen vérlázító. Sikerült minden, elvileg szövetségre hívott pártot vérig sérteni és megalázni.

botka_tablaja.jpeg

Azon kívül, hogy Botka László vállalhatatlan ajánlatot tett a többi demokratikus ellenzéki pártnak, volt egy különösen kínos intermezzo.
A szegedi polgármester bemutatott egy kétosztatú táblát, amelyben egyik oldalon a Botka mögött álló kormányváltók, a másik oldalon a Botkával esetleg nem együttműködő, tehát a Fidesz szekerét toló kollaboránsok állnának. Biztonság kedvéért kitették a DK, az LMP, az Együtt, a Párbeszéd, a Momentum és a Liberálisok logóit, hogy majd ők, mármint a szocialisták - eldöntsék, ki a kormányváltó és ki a demokrata.
Tényleg úgy gondolja az MSZP, hogy megkérdőjelezheti Szabó Tímea küzdelmét például a Pető Intézet megmentéséért? Az MSZP akarja eldönteni, hogy hiteles-e Szél Bernadett szópárbaja Kósa Lajossal? Az MSZP fogja elbírálni, hogy eléggé ellenzéki-e, amikor a DK elnökségi tagja, Földi Judit felszólal a felcsúti kisvasút, vagy az Orbán család egy környezetszennyező beruházása ellen? Az MSZP mérlegelheti, hogy Juhász Péter leleplező munkája Rogán Antal ellen, az elég hiteles-e?
Honnan veszi a bátorságot az MSZP, hogy eldöntse, melyik párt hiteles, és melyik akar kormányváltást? Nincs erre felhatalmazva sem Botka László, sem az MSZP. Arról nem is beszélve, hogy sokan, még az ellenzéki oldalon is inkább amiatt aggódnak, hogy a szocialisták akarnak-e kormányváltást...
Ez az otromba gesztus azt mutatja, hogy Botka ugyanúgy jókra és gonoszokra akarja osztani az országot, mint Orbán. Aki vele tart, az jó, aki nem ért vele egyet, az rossz. Így diktátorok beszélnek, így Orbán Viktor beszél.
Ideje elgondolkozni azon, valójában kinek az érdekét szolgálja Botka? Eddig minden lépése Orbánt segítette...

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr4712897994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parDON 2017.09.26. 15:16:01

Hüjjeségeket írsz! Botka nem az ellenzéket, hanem saját magát és pártját teszi nevetségessé!

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2017.09.26. 15:55:59

Egészen gusztustalan ez a blog, ez a poszt. Részletkérdést turbóz az égbe, velejéig hazug következtetést levonva. Mi lenne, ha arról beszélnétek, ami a lényeg Botka ajánlatában?

Pont egy Gyurcsány-blog vádolja Botkát azzal, hogy hatalomban tartja Orbánt? Ez mindennek az alja.

József Piroska 2017.09.26. 19:13:38

Szánalmas, ez a cikk.

Botka László és az MSZP vezetése megelégelte az időhúzást. Ezért a nyilvánosság előtt tett nagyvonalú ajánlatot hat ellenzéki pártnak (DK, LMP, Momentum, Együtt, Párbeszéd, Liberálisok). Az MSZP nem a nagyobb frakcióra hajt, hanem győzni akar. Le akarja váltani az Orbánkormányt. A megállapodás és a kormányváltás érdekében pedig fontos gesztust tett.

ulpius66 2017.09.26. 19:37:36

Botka egy paprikajancsi!

A pártjának annyi pénze sincs, hogy egy normális székházat vegyen.....

Botkát azok mozgatják, akik pénzelni fogják az MSZP kampányát, mert mint mondtam volt, az MSZP kasszája tök üres.......

ulpius66 2017.09.26. 19:41:14

A DK-nak, a JOBBIK-nak, de még a Momentumnak, és az LMP-nek is több pénze van a választási kampányra, mint az MSZP-nek!!!!

... és mint jól tudjuk: A háborúhoz - jelenesetben a választási kampányhoz - három dolog kell: PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ!

ulpius66 2017.09.26. 19:53:57

... folytatva a gondolatsort a Simicska TÉNYLEG berágott az Orbánra, ha mán eddig milliárdokat költött a JOBBIK-ra, anélkül, hogy bármi kézzelfogható haszna lenne belőle.....

Ezek után joggal feltételezhető, hogy ilyen-olyan csatornákon további milliárdokat pumpál majd a JOBBIK választási kampányába!
(na jó, a fia kb. befutó helyet kap majd a JOBBIK listáján.......)

andrásúr 2017.09.27. 06:16:25

Mire megkezdődik a választás, az önjelölt Botka a" fasorban " sem lesz !

Nzoltan 2017.09.27. 06:36:02

Botka feje ezen a képen egy lúdas matyi illusztráció.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.27. 06:51:27

Honnan veszi bármelyik rétegpártocska a bátorságot, hogy magát és a többi haveri gittegyletet kikiáltsa kizárólagos demokrata erőnek?

midnight coder 2017.09.27. 07:20:38

Na most, ami elsősorban a hatalomban tartja Orbánékat, az a mindenkori MSZP. Ráadásul Horn óta nemigen járt értelmes ember a Párt élén, Botka elvtárs még Fletónál is szerencsétlenebb választásnak tűnik. Nagyobb diktátor mint Orbán: ha ellenzékből azt csinálja amit jelenleg, akkor mit művelne ez kormányon ? Ráadásul az IQ-ja szemmel láthatóan alulról súrolja a bányabékáét. Amivel mondjuk a baloldalról talán a leghülyébbeket meg lehet szólítani, az értelmesebb balos - már ha van ilyen - viszont kétlem hogy szeretné ezt az izét hatalmon látni. Az Ok, hogy Orbánt jó lenne leváltani, de ne feledjük, hogy mindig van lejjebb.

VaradiJanos 2017.09.27. 07:28:34

Nem elég előrelátó ez a Botka. Milyen pici táblát csinált, éppen kitöltik a jelvények. Hoca teszik majd a választásokig még megalakuló újabb tizenöt demokratikus liberális pártot?

Morpheus. 2017.09.27. 07:42:37

.. és kit hova rakott azon a táblán? Engem érdekelne. De a poszt hagvételéből itélve a DK a "kollaboráns oldalra' kerülhetett.

Morpheus. 2017.09.27. 07:46:04

.... most nézem csak a képet a táblával. Ezek szerint csak később dönt a pártjelvények ide -oda rakosgatásáról. Elég infanrilis módja ez a nyomásgyakorlásnak.

látjátok feleim szümtükkel 2017.09.27. 07:49:56

@enpera: "Honnan veszi bármelyik rétegpártocska a bátorságot, hogy magát és a többi haveri gittegyletet kikiáltsa kizárólagos demokrata erőnek?"

Gondolom onnan, ahonnan a fidesz vette, hogy az oszág kétharmada támogatja.

Sir Galahad 2017.09.27. 08:11:15

Színjáték. Botkának természetesen elő kell adnia, hogy meg akar egyezni a többi baloldali párttal, mert ha nem tartaná fenn a látszatot, azzal szavazatot vesztene. Valójában azonban esze ágában sincs szövetkezni senkivel - ezért is áll elő vállalhatatlan feltételekkel. Ha úgy alakul, ahogy Botka tervezi, azaz a választások után az MSZP lesz az egyetlen baloldali párt a Parlamentben, utólag minden érthető lesz.

consul 2017.09.27. 08:15:44

Főleg egy ilyen poszt után rőhögnek jót fideszék...

kvadrillio 2017.09.27. 08:26:13

A FIDESZ GYŐZNI FOG. MERT A BALOLDAL EZT AKARJA

ÉS EZ EGY NAGYON-NAGYON JÓ CIKK !
Az iszlám még nem nőtt fel
Szentesi Zöldi László

2017. szeptember 25. 17:58
Minél jobban eltelnek az évek, annál inkább azt hiszem, hogy a neveltetés, a szocializáció határozza meg az ember életét. Talán még a genetikai örökségnél, a hozott anyagnál is jobban. Tíz éves korunkra eldől, milyenek leszünk, hogy mit szeretünk, és mit nem, milyen mintákat cipelünk magunkkal, és persze az is, képesek vagyunk-e együtt élni, együttműködni más emberekkel, és hogy ennek az együttműködésnek melyik módszertana a legkedvesebb számunkra.

Nem csak az ember, de a kultúrák, civilizációk életében is érvényesek a fentiek.

Az iszlám például – amely tagadhatatlanul nem pusztán vallás, de teljes körű életvezetés és normarendszer, ezért szükségszerűen kulturális és civilizációs kör is egyúttal – valamiért képtelen átlépni a serdülőkorba. Gyermekbetegségeinek egész sorát mutatja a világban, és miközben ellöki a doktor bácsi segítő kezét, úgy tesz, mintha már felnőtt volna. Pedig az iszlám kultúra és civilizáció (mostantól egyszerűen csak iszlám) menthetetlenül beleragadt az idő mocsarába, és szinte reménytelen a helyzete.

Az iszlám hatszáz évvel a kereszténység után lépett színre, és hátrányát mindenfajta értelemben őrzi ma is. Ahol ma tart az iszlám, ott tartott a kereszténység hatszáz éve. Európa dzsihádját nagy földrajzi felfedezéseknek hívták, a conquistador mögött kereszttel lépdelő jezsuita térítési szándékai nagyjából olyan békések voltak, mint a mai kelet-londoni imámoké. A középkori kereszténység éppen úgy ráterpeszkedett az egyes ember életére, és éppen úgy zsebkendőnyi területet sem hagyott az egyénnek, mint manapság az iszlám. A vallásháborúk katolikusai és protestánsai ugyanazzal a kíméletlenséggel irtották egymást, mint a mai szunniták és síiták. A kereszténység vadhajtásai, a különféle szekták és extrém protestáns felekezetek pontosan úgy tiltották a táncot, a zenehallgatást, a művészetek és tudományok űzését, mint manapság a vahabiták és más szélsőséges iszlamisták.
Fotó: AFP

kvadrillio 2017.09.27. 08:28:34

@kvadrillio: ,...Csakhogy a nyugati világban az erjedés lassan megkezdődött. Az empirizmus, a racionalizmus, a reneszánsz, a felvilágosodás, majd a különféle politikai ideológiák, jelesül a liberalizmus, a különféle szocializmusok lassan lebontották a monolitikus egyházi hatalmat. Nem mondom, hogy örülök neki, csak tényként jelzem, hogy a nyugati világban a vallás visszaszorult a magánélet ösvényei közé, a világi és az egyházi életet szétválasztották, és az emberek mindenütt individualisták, az egyház közösségformáló ereje megszűnt. Ezzel szemben az iszlám serényen őrzi mindazt, amit hatszáz éve még Európa is vallott.

A hatszázéves fázisletolódás ordító különbségeket mutat a két kultúrkör között. Ha jobban megfigyeljük, a keresztény és az iszlám világ még ideig-óráig sem fért meg egymással a világban, csakis akkor volt béke, ha valamelyik fél felülkerekedett, és átmenetileg vagy véglegesen nem háborgatta az alávetettet a maga birodalmában. Annál több példánk akad évszázadokon át húzódó háborúkra, egymást kölcsönösen kiirtani igyekvő politikai hadviselésre, a másik vallását, hiedelmét a föld színéről is eltörlő erőszakos cselekedetekre.

A keresztényből időközben jelző nélküli európaivá lett nyugati világ ma is kibékíthetetlen az iszlámmal. Nem azért, mert fanatikus, elvakult emberek lennének itt és ott – ilyenek mindig voltak, lesznek – hanem azért, mert a két kulturális-civilizációs kör kioltja egymást. Teljesen mást gondolunk önmagunkról és a másik emberről, más az istenünk, más a jövőképünk, másban leljük örömünket, mást tartunk gusztustalannak, gyomorforgatónak, másképp látjuk a nőt, a szexualitást, a munkát és a pihenést. Amikor ezek a különbségek politikai, közéleti ügyekké transzformálódnak, elemi erővel feltörnek a konfliktusok. Megoldani azokat csakis valamelyik fél önfeladásával lehetne, középút nincs, olyan nem létezik, hogy az iszlám engedjen Allah mindenhatóságából, és a nyugati ember sem dobja oda két évezred alatt kifejlődött személyiségét, hogy sivatagosdit játsszon a világ műhelyében, Európa kellős közepén. A különbségek olyan nyilvánvalóak, hogy még a pszichológusnak is akad megszívlelendő mondanivalója róla.

Szigorúan európai nézőpontból az iszlámmal elsősorban az a baj, hogy az embertől teljes alávetettséget követel meg, ahelyett hogy felszabadítaná a gondolatait és szabadjára engedné cselekvési terében. Európa fogantatásától fogva sokszínű és a különbségekben gyönyörködik: a görög-római időktől fogva érvényes ez a kijelentés, még akkor is, ha a kereszténység hódító és agresszív évszázadai sokat rontottak az antik örökségen. Európa azonban mindig is az alkotó és szabad ember diadalát hirdette, az egyéni boldogság joga afféle minimum az európai ember számára. Ebből az igényből származik az egyén érvényesülésének tiszteletben tartása, a méltóság kérdése, amely csak látszólag liberális doktrína, valójában a régi görögök és a jelesebb keresztény gondolkodók morálfilozófiai elmélkedései is jobbára ebbe az irányba mutatnak.

kvadrillio 2017.09.27. 08:30:02

@kvadrillio: ...Az iszlámból teljesen hiányzik ez az alapvetés. A muszlim ember mindenekelőtt Allahnak tartozik mindenfajta értelemben, a hozzá való hűség alapján követőkre és ellenfelekre osztja a világot. A Koránban alig akad szúra, amelyben valamiféle átok, fenyegetés ne sújtaná az Allah útját nem ismerő vagy azt elhagyó embereket. Ebből pedig egyenesen következik, hogy az iszlám vallási türelme kimerül a meghódoltak egy részének életben hagyásában, szó sincs a más hitet, más utat követők valódi elfogadásáról. Európa már régen túljutott ezen, ami egyrészt örvendetes fejlemény, másrészt, ha meg kell ütközni az iszlámmal, nyilvánvaló öngyilkosság. Gondoljunk annak a belátható következményeire, hogy amíg Szaúd-Arábiában soha az életben nem harangoznak majd katolikus templomból, Nyugat-Európában a mecsetépítések joga szinte magától értetődik.
Fotó: AFP

Ha a nyugati ember sivárnak látja az iszlám szellemi életét, nemigen téved. Az iszlám kezdettől fogva hadat visel a művészetek és a tudományok ellen. A dögunalomig hangoztatott „iszlám reneszánsz” – figyelmen kívül nem hagyható görög, indiai, perzsa és keresztény hatásokkal – valóban létezett, de mikor is? Úgy ezerháromszáz éve, és a legnagyobb jóindulattal is véget ért vagy nyolcszáz évvel ezelőtt. Azóta mi történt az iszlám világban? Miért rekedt meg a fejlődés, miért nincsen jelen számottevő tudomány, művészet, egyszóval mindaz, ami az ember puszta létezésén túlmutat?

Ma az iszlám – ez nem túlzás – kiábrándító szellemi állapotban van. A másfél milliárd embert képviselő iszlám eddig két tudományos Nobel-díjast adott a világnak. Az iszlám világban ezer emberre kilenc tudós, mérnök jut, míg a nyugati világban negyvenegy. Az 1800 muszlim egyetemből mindössze 312 akad, amelynek hallgatói legalább egyetlen cikket publikáltak életükben. Az intellektuális nagyhatalomnak aligha nevezhető Spanyolországban egyetlen évben több könyvet fordítanak le, mint az iszlám világ mögöttünk álló ezer esztendejében.

Hol van az iszlám világban a színház? És a filmgyártás? A modern táncok, a balett? A rockzene? Milyen színvonalú a képzőművészet, a szobrászat, a festészet? És az irodalom? Miért nincsen számottevő sportélet? Mindaz, ami van, jórészt nyugati beszivárgás: nem véletlen, hogy a kevés számú kivétel (iráni filmek, török futball, stb.) az adott muszlim társadalom nyitottságának függvénye. De nézzük csak meg a zárványos arab társadalmakat, a fentiek közül még mutatóba sem kapunk semmit, mert valami imám kiolvasta a Koránból, hogy ami jó, és ami megfűszerezi az életet, az halálbüntetés terhe mellett tilos.

Erre azt mondják az iszlám védelmezői, hogy a gyarmatosítás tette tönkre, a nyugati ember zúzta szét az iszlám világot. Csakhogy ami jelen van, az elemi erővel feltör, ami pedig nincs, azt hiába keresnénk. Japán néhány évtizeddel az atombomba és a tényleges amerikai gyarmatosítás után káprázatos technikai újdonságokkal, fejlett iparral lépett a porondra. Alapítása után Izrael még az arab szomszédai ellen vívott küzdelemmel párhuzamosan is meg tudta gyökereztetni a nyugati életformát, közéletet. Akárcsak a dél-afrikai és zimbabwei fehér farmerek, akik hódítóként és telepesként érkeztek új hazájukba, de miután távozásra kényszerítették őket, szemmel láthatóan semmi nem marad más utánuk, csak amit ők odavittek. Mi egyelőre mecseteket és döner kebabot kapunk az iszlám világtól. Nem mondom, hogy mindez semmi, személy szerint rajongok a török konyháért, de az összkép roppant felemás. Az iszlám Európában egyszerűen értelmezhetetlen. Üzenetei kelletlen portékák az eszmék piacán, az emberek joggal idegenkednek attól, ami a sivatagban működik, de hozzánk érve hatástalan, használhatatlan, és ami a legfontosabb, a maradék Európát veszélyezteti. Kétségtelen, hogy fogantatásának eredeti helyszínén az iszlám lehet az igazság egyik dialektusa, de Európa más, Európa éppen azokra az értékekre szövetkezett, amelyeket az iszlám tilt és büntet.
OLVASTAD MÁR?

JÓ LENNE, HA AZ ISZLÁM IS LEJÖNNE VÉGRE A FÁRÓL......

Netuddki. 2017.09.27. 08:35:17

Ki fizet, hogy állandóan a botkát fikázd? Előzményeid alapján valami botkafóbiád lehet.

A legelső hozzászóló meg már elmondta a lényeget:
"Hüjjeségeket írsz! Botka nem az ellenzéket, hanem saját magát és pártját teszi nevetségessé!"

Netuddki. 2017.09.27. 08:35:50

@kvadrillio: Qrva nyádat, te agyatlan floodoló!

Duplaxiii 2017.09.27. 08:52:11

Remek ahogy ezt a figurán napi szinten a köztudatban tartjátok!
Botka önmagában hiteltelen!
Elég lenne napi szinten leírni, ki is ő!!!
Az a ifjúkommunista alapú politikus, aki érettségi után azonnal politiálni kezdett (a legfiatalabb képviselő volt!), majd polgármesterként a mai naoig aktív pártpolitikus!
A szülői háttere súlyosan MSZMP-s, ő pedig jellemzően a régebbi függetlenített KISZ-vezetők életciklusát futja.
Semmivel sem másabb, mint orbán, sőt a csútinak legalább volt pár hónap "munkahelye"...
Ebből az alapból miért várunk mást, mint a szokásos, évtizedek óta ismert kommunista viselkedést? A letett kamuprogramja is szembe megy a társadalommal, nem veszi figyelembe, hogy a többség nem baloldali és semmi joga, alapja nincs a vezetőszerepet kisajátítani, mindenkit a beteg balos idológiára kényszeríteni!
El sem tudja képzelni, hogy krvasokan váltás akarnak, de NEM ex-mszmp-s, bukott utódpártos baloldali világot szeretnének! Botka pedig hazudik, mert ugye csak akkor alkudozik (és mire? Mire bzdmeg a 10-12 százalékára???) , ha a liberális balos lesz, ha a jobboldali balos lesz, ha a gender balos lesz, ha a názi balos lesz, ha a polgár balos lesz.
Ez nem alku, hanem zsarolás!
Egy kisztitkár, egy ex mszmps alapú megélhetési politikus zsarolja a társadalom többségét - hogy ő és társai visszajuthassanak oda, ahonnan a többség jogosan elzavarta őket.
A botka vezette mszp == fidesz-kdnp.
Régi balos, kiszes, szakszervezetis funkcik viszik, vinnék vissza besúgó BM segítségével a polgári, európai országunkat a szovjet, balos, kireksztő, parancs és központi utasításos diktatúrába.
Ez kell? Tényleg csak ez az alternatíva van?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.27. 09:11:04

@látjátok feleim szümtükkel: ott egy szavazás volt
ezek viszont magukat kikiáltották demokratának
a szemkilövető barátai

ulpius66 2017.09.27. 09:17:15

@Duplaxiii:

1313

Botka a magyaroknak NEM KELL, a Szegedieknek jó lesz!

Attilajukkaja 2017.09.27. 09:22:51

"Honnan veszi a bátorságot az MSZP, hogy eldöntse, melyik párt hiteles, és melyik akar kormányváltást? "
Nem tudom értelmezni ezt a kérdést a plakátot látván. Vagy rosszul látom, hogy az "Orbán Viktort hatalomba tartók" alatt nem szerepel egyetlen párt sem?
Nekem ez csak egy provokatív kérdésnek látszik, nem annak, amit a poszt sugall: mármint azt, hogy Botka már el is döntötte volna, melyik párt áll Orbán "oldalán".

ulpius66 2017.09.27. 09:27:18

@Attilajukkaja:

Az a párt áll "Orbán oldalán" amelyik NEM FOGADJA EL a Botka, az MSZP feltételeit, és nem fog vele össze!

Attilajukkaja 2017.09.27. 09:34:36

@ulpius66:
Igen, azt én is megértettem, hogy az üzenet az összefogásról szól. De akkor sem döntötte el Botka, hogy az melyik párt. A hitelességüket meg pláne nem! A poszt pedig ezt mondja ki..

bandiras2 2017.09.27. 09:59:16

botka a fele kiralysagot ajanlotta. megis hogy kepzeli. a felet kellett volna csak a gyurcsany partnak, a felet az egyuttnek, a felet a... mindegyik mikroszereplonek fel kellett volna ajanlania a felet mert az jar.
retardaltak. meg szerencse.
botka pontosan tudta mit csinal amikor ezt bedobta: ha beallnak a zaszlo ala akkor jo. ha nem, akkor megjobb, mert lehet prezentalni az egyetlen alternativat a szethuzo gyokerekkel szemben a valasztok fele. lehet mondani hogy ezeknek semmi nem eleg...
persze addig jo nekunk amig ezek ilyen gyokerek. ez a botka veszelyes, lehet hogy a tobbi majd jol kitalal valamit hogy lejarassak.

eßemfaßom meg áll 2017.09.27. 10:00:05

Gyilkoljátok csak egymást :)

eßemfaßom meg áll 2017.09.27. 10:02:41

@Netuddki.: "Ki fizet, hogy állandóan a botkát fikázd? "

Ez a DK (egyik) blogja ha eddig nem esett volna le...

bekerült 2017.09.27. 10:08:13

@pöcsköszörű:

Sajnos Igaz !
Botka megjelenése, mint miniszterelnök jelölt, a szegedi Orbán találkozó után történt. Vélelhető, hogy az Orbánnal való konzultáció után merített ihletett erre és elégé meggyőző érvek kellettek ehhez. Ezeket az érveket az MSZP is elfogadta és a már kialakult tárgyalásokat megszakítva, elfogadták a Botka féle javaslatot .
A mese innen indul.
Nincs tehát semmiféle hazugság az egészben.
Az ellenzéki pártok már odáig jutottak, hogy közös miniszterelnök javaslatuk lett volna egy civil személyében, amikor Botka megjelent.
Gyakorlatilag egy demokratikus megállapodást rúgtak fel miatta.

Botka ajánlatában semmi új nincs.
Amikor megjelent, azt már tudni lehetett, hogy a közös lista azt jelenti, hogy a lista egy része lehet csak az MSZP-é. Hogy mekkora, az a megállapodás tárgya lett volna, ha most Botka ezt nem nyilvánítja ki a többiek nélkül.
Ez történt, azon kívül, hogy hogy aki nem ért vele egyet, az Orbánt támogatja !

Ekkora ökörséget ?
Ez a demokrácia Botka szerint ?
Nem is akar tárgyalni, megy mint a vak ló !
Majd ő megmond mindent, a többi meg nyelje le, vagy akkor Orbánt támogatja, ha nem !
Elmentek a sunyiba !

Attilajukkaja 2017.09.27. 10:10:32

@bandiras2:
" ha beallnak a zaszlo ala akkor jo. ha nem, akkor megjobb"
A kérdés, hogy mi legyen a zászló, ki vigye azt. Sok ellenzéki pártnak jelenthet dilemmát, hogy megismételjék-e a Mesterházy féle összefogást, ami kudarcnak bizonyult, vagy legyen valamilyen más típusú összefogás. Botka a régi vonalat képviseli, vagyis, hogy mindenki álljon be az MSzP mögé. Nem csodálkozom azon, hogy nem mindenki lelkesedik az ötletért. A kérdés, hogy a többiek ki tudnak-e találni valami jobbat.

Attilajukkaja 2017.09.27. 10:14:28

@bekerült:
"Nem is akar tárgyalni, megy mint a vak ló !"
Kikkel nem akar tárgyalni Botka? Csak Gyurcsánnyal nem, de a DK-val sem zárja ki a tárgyalásokat. Inkább a kis pártok nem akarnak tárgyalni Botkával. Akkor ki is itt a vak ló?

bekerült 2017.09.27. 10:15:14

@Attilajukkaja:

Na, ebben tévedsz !
Botkáék igenis döntöttek, hogy melyik párt kicsoda, micsoda !
Akik velük vannak, azok kormányváltók, akik nem, azok az Orbánt támogatók !

Ha ez neked nem egyértelmű, akkor még azt is vedd hozzá, hogy azt is kimondták, hogy akik nem támogatják az MSZP hegemóniáját, azok Orbánt támogatják !

Nem kell ide felsorolni a pártokat, csak nem kell elfogadni a Botka javaslatát és máris rögtön te vagy a patásördög !
Botka és az MSZP szerint !

Elmentek a sunyiba !

Attilajukkaja 2017.09.27. 10:33:42

@bekerült:
"Botkáék igenis döntöttek, hogy melyik párt kicsoda, micsoda !
Akik velük vannak, azok kormányváltók, akik nem, azok az Orbánt támogatók !"
Lehet, hogy ők így gondolják, de ezt nyíltan nem mondták ki. Ahogy azt sem, hogy rajtuk kívül senki sem hiteles.

"azt is kimondták, hogy akik nem támogatják az MSZP hegemóniáját, azok Orbánt támogatják !"
Ezt így Botka sohasem mondta ki. De ha tévedek, akkor várom az erre vonatkozó hivatkozást.

"Elmentek a sunyiba !"
Mégis kik? Aki nem ért veled egyet?

konrada 2017.09.27. 11:12:18

@Attilajukkaja:
...de ettől magukon kívül minden más párt a vonalra van felsorakoztatva - nagyon pontosan eígazítva a felezőn - hogy onnan rendezgethesse ovónéniként a gyerekeket aszerint, hogy szerinte ki a jó meg ki a rossz...;)

Helga Beauty Salon. 2017.09.27. 11:38:56

. Sikerült minden, elvileg szövetségre hívott pártot vérig sérteni és megalázni.

Akkor most nem viszik be a listájukon az MSZP-t? Háháháháháhá!
És már az is, hogy ezt az elvtelen, gerinctelen mindenféle tartást nélkülöző bagázst megsérteni illetve megalázni lehetséges lenne! Mégegyszer háháháháhá!

morph on deer 2017.09.27. 11:48:41

@Sir Galahad:
“...utólag minden érthető lesz.”

Érthető ez már most is! :(

Helga Beauty Salon. 2017.09.27. 11:49:41

Aki vele tart, az jó, aki nem ért vele egyet, az rossz. Így diktátorok beszélnek, így Orbán Viktor beszél.

Hú! Így a diktátorok beszélnek!
Történelmi tanulmányai során hallottam olyat hogy az egyet nem értőket elvitte az ÁVO, bezárták Recskre, letépték a körmüket az Andrássyn, meg ki lettek végezve! Mentségükre legyen mondva, hogy csak csinálták, de nem beszéltek így ott nem volt diktátor!

morph on deer 2017.09.27. 11:50:47

@consul:
“Főleg egy ilyen poszt után rőhögnek jót fideszék...”

De nem a végén, mi, mert a végén ott röhög a Soros! :))
Hacsak nem hazudott a zorbán, mert akkor nem röhög :P

ulpius66 2017.09.27. 11:53:09

Már leírtam többször, de megismétlem!

A választási kampányhoz DÖNTŐEN PÉNZRE VAN SZÜKSÉG!

......és a régi jó magyar közmondás szerint: "Az húzat, aki fizet!'
(magyarul, az állítja össze a listát, és választja ki az egyéni jelölteket, aki kifizeti a pártoknak a választási pénzeket....még magyarabbul: NEM BOTKA FÚJJA A PASSZÁTSZELET!!!!.. ugyanis az MSZP kasszája tök üres....)

morph on deer 2017.09.27. 12:00:57

@Attilajukkaja:
“De akkor sem döntötte el Botka, hogy az melyik párt.”

Sajnos de!
Akkor, amikor a ‘feltételeit’ megfogalmazta. Annyira ugyanis csak nem hülye, hogy ne tudná, a követeléseinek nincs reális alapja, - azon túlmenően persze, hogy ő akar lenni az egész ún. “baloldal” vezetője.

Azaz már eleve eldöntött tény, hogy az összefogás és a választás sikertelenségéért (is) Gyurcsány lesz a felelős, a beste, mert nem ugrál úgy, ahogy a Botka akarja...

‘Kici ócó’ színjáték a naív állampolgárok hülyítésére...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.09.27. 12:11:43

boldogan kávézok...és kérek még egyet.
végülis csak 10 éve tart ez a vergődés:)))

Attilajukkaja 2017.09.27. 12:14:57

@morph on deer:
"Sajnos de!"
Kiket nevezett meg?

"Gyurcsány lesz a felelős"
Csak annyit mondott, hogy vele személyesen nem akar tárgyalni, de a DK-t nem zárja ki.

"‘Kici ócó’ színjáték a naív állampolgárok hülyítésére..."
Provokatív, az tuti. Része a kampánynak. Majd meglátjuk, mennyire jön be neki.

morph on deer 2017.09.27. 12:16:08

@DarthVader:
“Ezek után elmehet a zemeszpé a vasporos picsába,mondjon akármit is.”

Én csak a vasporban vagyok kissé bizonytalan.. ;)

Amúgy mindez a Botka féle (fel)támadás után történt, amely viszont az orbán féle látogatás után történt.
Mert a véletlenek aljas játéka, mi?

Hát nem.
Ugyanis már végleges megállapodás-közeli állapotba jutottak az együttműködési tárgyalások - az MSZP-vel is! - az orbánmentes oldalon, és egy ilyen jelölttel mint Lattman elég nehéz lett volna a fidesz dolga ellenük, szóval lépni kellett.

És hát viktorunk nem késlekedett!
Egyébként én csak az utóbbi hetekben hallottam Botkától az első orbán ellenes kijelentést, mert mindezidáig csak Gyurcsányozott, hogy pontosan lássuk, ki is a Botka igazi ellenfele..!

Igen, tudjuk!

Attilajukkaja 2017.09.27. 12:16:51

@konrada:
" onnan rendezgethesse ovónéniként a gyerekeket aszerint, hogy szerinte ki a jó meg ki a rossz"
Ez is egy vélemény. De csupán csak az.

bekerült 2017.09.27. 12:27:56

@Attilajukkaja:

Ja, ha te arra apellálsz, hogy "nyíltan nem lett kimondva " !

Igen, sok minden nem lett kimondva, csak értse úgy mindenki, hogy itt Botka a főnök.
Aki ezt nem ismeri el, az meg Orbánt támogatja !
Ott veri ki a szemedet a tábla, amit elkészítettek Botkáék és rajta van minden, ráadásul ki is mondják, hogy ki és hova tartozik.
Ahova ők gondolják !

Miért is ?

Botka azért ragaszkodik a listához, hogy ő irányíthasson, mert, ha nincs lista, nem tudja kézben tartani a dolgokat és kompromisszumokat kell kötnie, ami nem megy neki.
Látszólag Gyurcsány ellen irányul, de valójában két legyet üt egy csapásra.
A közös lista győzelem esetén nagy könnyebbséget jelentene és növelné az MSZP és Botka ázsióját. Saját sikerüknek tekintenék és nem közös győzelemnek, az tuti.
Botka közös lista nélkül nincs sehol, mert kompromisszum képtelen, indulatos, akarnok ember.
Joggal fél tőle a többi párt, pláne az utóbbi napok fényében.

Az MSZP óriási baklövést követett el, hogy Botka kedvéért lemondott az addigi tárgyalásokról. Az a kérdés, hogy megéri e nekik.
ha nem tudnak közös listát állítani, akkor az MSZP-nek vége !

Van a többi pártnak javaslata ami elfogadható, csak az MSZP-nek nem .
Az egyeztetett egyéni induló helyek és a külön lista.
Ekkor viszont kiderülhetne, hogy az MSZP sehol sincs és le kellene mondania a vezető szerepről .

Hiába, nehéz a nagy mellényt levetni !

Attilajukkaja 2017.09.27. 12:39:27

@bekerült:
"sok minden nem lett kimondva, csak értse úgy mindenki, hogy itt Botka a főnök."
Ez a kampány része. Persze, hogy ő akar lenni a főnök, de még nem tudni, milyen feltételekkel. Bár azt is elkezdte már pedzegetni.

"Ott veri ki a szemedet a tábla, amit elkészítettek Botkáék és rajta van minden, ráadásul ki is mondják, hogy ki és hova tartozik.
Ahova ők gondolják !"
Te legalábbis így gondolod.

"Joggal fél tőle a többi párt, pláne az utóbbi napok fényében."
Mi történt az utóbbi napokban? Milyen tárgyalásokról mondott le Botka?

"ha nem tudnak közös listát állítani, akkor az MSZP-nek vége "
"nehéz a nagy mellényt levetni !"
Akkor így jártak! Akkor nincs is rájuk szükség.

tótágas 2017.09.27. 12:44:19

@ @kvadrillio: Lehet, hogy jobban járt volna a világ, ha nem lenne ennyi nobeldíjas "tudósunk"! Nézd meg mit tett a világgal ez a cvilizáció. Semmiben nem tudok veled egyetérteni. Valahol, valamit nagyon elrontottunk. Hogy régen meddig volt tiszta az ember fejlődése, azt nem tudom, de hogy amiket te vívmányként , követésre méltónak találsz, az se nem vívmány, se nem követendő példa.

tótágas 2017.09.27. 12:59:21

Jól csinálja az Mszp! jobb még idejében felismerni, hogy kifélék, mifélék. Csak Fodor Gáboron csodálkozom, de lehet. hogy rájön, hogy elkapkodta ezt a szövetségesdit. No meg még csodálkozom néhány Mszp tagon, akiket becsületesnek hittem eddig, hogy hogyan hagyhatták idáig fajulni a dolgokat....
Ők nem látják, amit sokan látnak? Vagy ők is olyanok, és ez megfelel nekik?
Sajnálom őket, de igazán. Többre lettek volna képesek. (Hiller is? Szanyi is? Már csak Szili hiányzik a társaságból.)

morph on deer 2017.09.27. 13:08:58

@Attilajukkaja:
“Majd meglátjuk, mennyire jön be neki.”
Semennyire.
Botka biztosan nem lesz a következő miniszterelnök, de még csak az “ellenzék” miniszterelnökjelöltje sem.

Még abban sem vagyok biztos, hogy kitart mellette az MSZP a kampány végéig.
Ilyen modorral ez egész egyszerűen nem működik! Még attól függetlenül sem, ha amúgy alkalmas lenne a posztra.

Persze, hogy nem mondta ki, csak éppen olyan “feltételeket” szabott, amelyek eleve vállalhatatlanok, szóval ez legalább olyan jó. Egyébként milyen jogon?

Azt, hogy a DK majd az ő kedvéért hátat fordít a pártalapító pártelnöknek, valaki valaha is komolyan gondolhatta?
Bullshit, szivi, porhintés.

Amúgy ma már nem vagyok benne biztos, hogy Botka nem tart-e távol több szavazót, mint esetleg Gyurcsány..?
Akár még az MSZP-ből is!

Nagyon rossz stílusban nagyon rossz stratégiát nyom, ami kár, mert lehetett volna ezt jól is csinálni.
Például úgy, hogy mielőtt kiáll középre, mint egy kiskakas és elkezd követelőzni, (mindenben ő dönt, teljes felhatalmazás, személyes jóváhagyása szükséges, stb.) meg Gyurcsányozni már az első megnyilvánulásában, már szépen halkan és személyesen körbe kellett volna járni az esetleges pártokat, személyesen leülni Gyurcsánnyal és egyezségre jutni vele, aztán amikor mindenkinek a szóbeli, vagy legalább hallgatólagos támogatását bírja, akkor megtenni a bejelentést!
Onnantól kezdve pedig egy összehangolt stratégia szerint cselekedni...

Ehelyett neki “van egy győztes stratégiája” és tessék követni!
Ha nem, akkor mentek a fekete táblára, bizony!

Nooormális?
Nehogy már ez legyen az..!

Helga Beauty Salon. 2017.09.27. 13:12:41

@tótágas: Csak Fodor Gáboron csodálkozom, de lehet. hogy rájön, hogy elkapkodta ezt a szövetségesdit.

Ekkora népszerűséget aprópénzre váltani..... :D

tótágas 2017.09.27. 13:20:40

@kvadrillio: Csak sajna a kereszténységnek csak a vadhajtásai maradtak életképesek , és a nyolcadikosok párbajoznak most az elsősökkel., mert nekik is annyi eszük maradt, hiszen nem kellett vizsgázniuk minden osztály után. Most, hogy felvételizni kéne a középiskolába, a többség megbukik.

Attilajukkaja 2017.09.27. 13:26:42

@morph on deer:
"abban sem vagyok biztos, hogy kitart mellette az MSZP a kampány végéig."
Van más választásuk?

"olyan “feltételeket” szabott, amelyek eleve vállalhatatlanok, szóval ez legalább olyan jó. Egyébként milyen jogon?"
Hogy hogy milyen jogon? Ezek és ezek a feltételei és kész. Egyáltalán nem muszáj elfogadni őket.

"Azt, hogy a DK majd az ő kedvéért hátat fordít a pártalapító pártelnöknek, valaki valaha is komolyan gondolhatta?
Bullshit, szivi, porhintés."
Akkor így járt a DK!

"Amúgy ma már nem vagyok benne biztos, hogy Botka nem tart-e távol több szavazót, mint esetleg Gyurcsány..?
Akár még az MSZP-ből is!"
Nem hinném. :o)

"Nagyon rossz stílusban nagyon rossz stratégiát nyom, ami kár, mert lehetett volna ezt jól is csinálni."
Nekem sem szimpatikus a dolog, de nem látom, az MSzP mit tudott volna másképp csinálni.

"szépen halkan és személyesen körbe kellett volna járni az esetleges pártokat, személyesen leülni Gyurcsánnyal és egyezségre jutni vele"
Ezt tette Mesterházy. Teljes kudarc lett a vége.

"Nooormális?
Nehogy már ez legyen az..!"
Van , akinek tetszik, hogy végre itt van egy karakán ember, aki nem hagyja magát. Ez is egy stratégia.

konrada 2017.09.27. 13:33:24

@Attilajukkaja:
Ebben egyetéretünk: A tábláján a pártlogók pakolgatása tényleg csak 1 vélemény csupán csak.

rnz 2017.09.27. 13:41:38

Tábla, jelekkel? :D :D :D
Van esetleg üzenő füzet, ahol az ó̶v̶ó̶n̶é̶n̶i̶ párttitkár belepecsételi a piros szivecskét, vagy a fekete boszorkányt?

konrada 2017.09.27. 13:44:45

@morph on deer:
Botka 19-re lap.
A 2018-as választás elúszott, de ha erodálni tudja vetélytársait az ellenzéki oldalon, úgy a következő választáson már elég erős lehet pártja arra, hogy ismét integráló erő lehessen....
(De ehhez ki kell alakítani azt az imázst, hogy egyedül ők akarnak választást, a többi pedig az ovóbácsi tábláját nézve a rossz oldalon van.
Bátor - vagy inkább vakmerő - vállalkozás, mert ebbe személy szerint csak belebukhat....)

tótágas 2017.09.27. 13:52:46

@bandiras2: Botka majd akkor ajánlgassa a fele királyságát, ha megkapta a koronát!

Attilajukkaja 2017.09.27. 13:54:24

@konrada:
"A tábláján a pártlogók pakolgatása tényleg csak 1 vélemény csupán csak."
Majd a pártok eldöntik, hová akarnak kerülni. Botka nem fogja sehova sem pakolgatni őket. :o)

morph on deer 2017.09.27. 14:20:43

@Attilajukkaja:
“hogy végre itt van egy karakán ember, aki nem hagyja magát. Ez is egy stratégia.”

Csak halkan szólok, hogy “aki nem hagyja magát” - mert karakán, - az nem KEZDI a támadást!
A kutya sem bántotta Botkát, meg senkit sem érdekelt a Botka úgy általában, de ő azzal kezdte az előjövést a kredencből, hogy gyorsan ócsárolni kezdte Gyurcsányt, meg saját korábbi párttársait, akik egyébként vele együtt vettek részt az MSZP vezetésében!

Nem kéne elfelejteni, hogy ez a “karakán ember” azokban az időkben az MSZP választmányának elnöke volt, és mint ilyen, részt vett az őszödi szeánszon is, amit mostanra “karakánul” elfelejtett!

Eközben az a Hiller István az oktatási tanácsadója, aki a Gyurcsány idején miniszter is volt - holott “az akkori vezetők” ugyebár nem kívánatosak Botka szerint!

Csak ő, mert ő karakán, aki megvédi magát...

Te meg vicces vagy :)

Attilajukkaja 2017.09.27. 14:38:04

@morph on deer:
"Csak halkan szólok, hogy “aki nem hagyja magát” - mert karakán, - az nem KEZDI a támadást!"
Miért ne tehetné?

"ő azzal kezdte az előjövést a kredencből, hogy gyorsan ócsárolni kezdte Gyurcsányt, meg saját korábbi párttársait, akik egyébként vele együtt vettek részt az MSZP vezetésében!"
Még egyszer elmondom, hogy véleményem szerint neki ez a stratégiája, a stílusa, az elképzelése az erős vezetésről. Hogy ez jó vagy nem, azt nem én akarom eldönteni. De látszik, hogy ő valami nagyon más akar lenni az elődeinél. Gondolom, látja, hogy ez Orbánnak is bejött.

"részt vett az őszödi szeánszon is, amit mostanra “karakánul” elfelejtett!"
Lehet, hogy nagyon is emlékszik rá! Látja, hogy Gyurcsány mára már sokak számára vállalhatatlan lett.

"holott “az akkori vezetők” ugyebár nem kívánatosak Botka szerint!"
Igen, ez nekem is furcsa volt!

"Te meg vicces vagy :)""
Te meg udvarias! :o)
Mert megpróbálom más szemszögből nézni az eseményeket? Nem vagyok egy Botka fan, az MSzP-re sem szoktam szavazni, de nem hiszem, hogy Botka a kampányával megalázta volna az ellenzéket.

konrada 2017.09.27. 15:00:21

@Attilajukkaja:
akkor meg mi a f.sznak tette ki azt a táblát, meg állt mellé pózolni??;))

konrada 2017.09.27. 15:03:05

@Attilajukkaja:
Abban igazad van, hogy ez nem megalázás.
...sok mindent lehet erre az akciójára mondani, de a megalázást nem...

Attilajukkaja 2017.09.27. 15:08:31

@konrada:
"mi a f.sznak tette ki azt a táblát, meg állt mellé pózolni?"
Ez egy felhívás keringőre. Szerintem nem érdemes többet belelátni.

"sok mindent lehet erre az akciójára mondani, de a megalázást nem"
Én sem akartam ennél többet mondani. :o)

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2017.09.27. 15:15:01

@József Piroska: Győzelemre úgy kell hajtani, mint Szél Bernadett csinálja. Zsarolással, hisztizéssel és fenyegetőzéssel maximum csak el lehet riasztani a választó polgárokat!

morph on deer 2017.09.27. 15:52:42

@Attilajukkaja:
“Te meg udvarias! :o)”

Angol tudósok is tanulmányozzák a jelenséget, de mostanáig még nem sikerült eldönteniük, hogy születési-, vagy fejlődési rendellenesség állhat-e a háttérben...

Attilajukkaja 2017.09.27. 16:23:46

@morph on deer:
Talán egyszerűen csak gyerekszoba kérdése, ... ami mindkettőre visszavezethető. :o)
De én úgy tudom, hogy ezt a brit tudósok tanulmányozták, nem az angolok. ;o)

morph on deer 2017.09.27. 17:05:38

@Attilajukkaja:
“nem az angolok.”
:)
Rossz helyen volt a szoba..!

Scagnetti 2017.09.27. 18:34:01

"Aki vele tart, az jó, aki nem ért vele egyet, az rossz. Így diktátorok beszélnek, így Orbán Viktor beszél."

Ti is pont így beszéltek. Megérdemlitek egymást a szocikkal.

bekerült 2017.09.27. 19:03:31

@Attilajukkaja:

Botka, eddig csak kinyilatkoztatott és üzengetett. Tárgyalni már nem volt hajlandó. Az ígérete, hogy minden pártot felkeres, el sem kezdődött.

Azt írod, hogy " Gyurcsány mára már sokak számára vállalhatatlan lett. ".
Szerintem meg mára az bizonyosodott be, hogy megkerülhetetlen lett. mellesleg a 4-ik legnagyobb párt.
Már 10 éve nincs a hatalomba, nehogy már működjön a "mára már" effektus !
Mára már az bizonyosodott be, hogy , ha Botka nem hozza elő ezt az úhajt, a kutyának se jutott volna eszébe !
Persze ez is a taktika része volt, mert az esze nem az összefogáson járt, hanem annak a meghiúsításán.

Te egy kicsit hülyének nézel mindenkit, magad meg okosnak.
Botka a táblával meghatározta, hogy melyik párt hova pozícionálhatja magát., természetesen akkor , ha nem az lesz, amit ő szeretne.
Ezzel azt is kifejtette, hogy nem hiteles ellenzéki az a párt, amely nem csatlakozik hozzájuk.
Botkából süt a kényszerítés akarása, hogy rábírja a pártokat a saját elképzelésére.
Ez a kényszerítés az ami egyszerűen vállalhatatlanná teszi őt.
Felállít egy hamis koncepciót és az bizony csapdának látszik még a vaknak is.
Elismerem, hogy az MSZP-nek ez jó lenne, de nem hozná meg a kormányváltást.

Semmi gond, mert a tevékenységének sem ez a célja, hanem az, hogy az MSZP-t erősítse.
Ebben az esetben a táblán hova lehetne helyezni az MSZP-t.

Ja, hogy a táblához másnak nem lehet hozzányúlni, csak nekik és ők döntik el, hogy kit, hova helyeznek. !

bandiras2 2017.09.27. 19:24:01

@tótágas: Amit ajánlott az más most is az övé. A parlamenti helyek fele -1%, legyen az bármennyi. Valamennyit úgyis kapni fog. Nem darabra osztotta, hanem százalékra. Joga van hozzá. Mint ahogy nekem is, Pl alapítok egy pártot, és megígérem neked, hogy ha segítesz, akkor az általam megszerzett helyek felébe beültetheted az embereidet. Ennyit ajánlott.

tireless treehugger 2017.09.27. 22:41:43

Gyűlölködés és a másik nyírása helyett nem lehetne most már valami más hozzáállást felvenni???. Mondjuk például, szó nélkül hagyjátok, esetleg észre sem veszitek, ne adj isten: nagyon szuper akkor leülünk és megbeszéljük. mindez semmire sem kötelez, de legalább egy kicsit értelmesebb külsőt adna nektek.

Attilajukkaja 2017.09.28. 09:50:40

@bekerült:
"Az ígérete, hogy minden pártot felkeres, el sem kezdődött."
Én úgy tudom, hogy de. A Momentum és az LMP voltak azok, akik határozottan elzárkóztak mindenféle együttműködéstől, Botka pedig Gyurcsánytól, de nem a DK-tól. Karácsony Gergely (Párbeszéd) és Fodor Gábor (Liberálisok) már bejelentette, hogy kész támogatni Botkát, és talán az Együtt is.

"Azt írod, hogy " Gyurcsány mára már sokak számára vállalhatatlan lett. ".
Szerintem meg mára az bizonyosodott be, hogy megkerülhetetlen lett."
Gyurcsány a népszerűségi lista legalján kullog már jó ideje, de a sajátjai persze teljes mellszélességgel támogatják. Ők nem kevés szavazatot hozhatnak. Viszont a bizonytalan szavazók esetében, akik egy jóval nagyobb tömeg, célszerű lehet azt mondani, hogy pártlistán ne juthasson be Gyurcsány a Parlamentbe, mérettesse meg magát egyéniben. Köztük ugyanis elég magas GyF élutasítottsága. Vagyis Botka nem zárná ki Gyurcsányt a választásokból, de nem látná szívesen a közös listán. Ez egy ügyes taktikai lépés részéről.

"Már 10 éve nincs a hatalomba, nehogy már működjön a "mára már" effektus !"
Pedig nagyon is működik!

"ha Botka nem hozza elő ezt az úhajt, a kutyának se jutott volna eszébe !"
Nem tudom, mi volt az az "úhaj", de mit számít az ma már?

"Persze ez is a taktika része volt, mert az esze nem az összefogáson járt, hanem annak a meghiúsításán."
És ez neki miért lenne jó?

"Te egy kicsit hülyének nézel mindenkit, magad meg okosnak."
Mindenki magából indul ki. :o)
Egyszerűen csak más szemszögből nézem a dolgokat. Sajnálom, ha ez irritál.

"Botka a táblával meghatározta, hogy melyik párt hova pozícionálhatja magát., természetesen akkor , ha nem az lesz, amit ő szeretne."
Igaz. Ez egy egyszerű kampányfogás, kár ebbe többet belemagyarázni.

"Ezzel azt is kifejtette, hogy nem hiteles ellenzéki az a párt, amely nem csatlakozik hozzájuk."
Túlzásokba nem esnék.

"Ez a kényszerítés az ami egyszerűen vállalhatatlanná teszi őt."
Sokak számára pedig éppen ezért szimpatikus: sugárzik belőle az erő és a tettvágy. Ez különbözteti meg őt Mesterházytól, akinek összefogásos stratégiája teljes kudarcnak bizonyult 2014-ben.

"Elismerem, hogy az MSZP-nek ez jó lenne, de nem hozná meg a kormányváltást."
Szerintem se így, se úgy nem fogja meghozni. Talán ezért kockáztat ekkorát Botka.

"Ja, hogy a táblához másnak nem lehet hozzányúlni, csak nekik és ők döntik el, hogy kit, hova helyeznek. !"
Szerintem félreérted. Mostantól a többi párt dönti el, hova pozicionálja magát. A többségük tudomást sem fog venni az egész táblázósdiról. Pontosan tudják, hogy ez az egész csak egy kampányhúzás, és Botka az égvilágon senkit nem alázott meg vele.

Attilajukkaja 2017.09.28. 09:56:18

@tireless treehugger:
"nagyon szuper akkor leülünk és megbeszéljük. mindez semmire sem kötelez, de legalább egy kicsit értelmesebb külsőt adna nektek."
Nem tudom, kik azok a "nektek", de szerintem itt "mi mindannyian egyéniségek vagyunk" (Brian élete). :o)
A leülünk és megbeszéljük stratégiáját követte 4 évvel ezelőtt Mesterházy Attila, és nagyon nem jött be se neki, se a többieknek. A negatív kampányolás viszont bizonyítottan nagyon hatásos, ... sajnos. Ezt te is nap mint nap tapasztalhatod.

bekerült 2017.09.28. 19:37:29

@Attilajukkaja:

Te mellé beszélsz !
Én arról írtam, hogy Botka nem kereste fel a pártokat, hogy tárgyaljon velük !
El se kezdte a tárgyalásokat !
Ezt próbálta helyettesíteni Fodor és Karácsony Gergely támogatásának megszerzésével.
Szögezzük le, hogy Gyurcsány már bizonyított és megméretette magát, hiszen a pártja bejutott a parlamentbe , pedig mindenki tudta, hogy Gyurcsány a vezetője és ő alapította a pártot !
Mit kell még akkor bizonyítani, a szavazók döntöttek !
Ügyes húzás abból a szempontból, hogy rögtön beindított egy vitát és borítékolható volt a DK válasza ! Egyből gallyra vágta az ellenzéki együttműködést. Szándékos húzás volt, mivel megrendelésre tette !
Nem jött be !
Sőt már ott tartunk, hogy a létükért küzdenek, Botka meg mehet a levesbe !
Ez neked ügyes húzás ?

Gyurcsánynak a DK adja meg a hitelességét, mint minden pártelnöknek a saját pártja !
Neki ez adja meg a megmérettetést ! Jelenleg a 4-ik a pártok listáján és ő a pártja listavezetője !
Mi kell még !
Egy nagy lófasz nektek !
A közös listát csak Botka erőlteti, mert ez biztosítaná az MSZP hegemóniáját, meg az ürügyet a Gyurcsány féle afférhoz..

Ez számít óhajnak is., mert a valódi cél nem a kormányváltás volt a számára.
Előbb utóbb ki fog derülni.

Ma már tudjuk, hogy volt egy előző tárgyalás a Botka megjelenése előtt és azt is tudjuk, hogy senkinek nem volt problémája Gyurcsánnyal., ezt Botka melegítette fel.
Így van ez a szavazók esetében is.
Gyurcsányt támadják jobbról balról, ne csodálkozz, hogy sokan bedőlnek ennek, de van elég támogatója nem kell félteni. A bizonytalanok meg azért bizonytalanok, mert nem tudnak dönteni, mondanak ami eszükbe jut.
Te meg szándékosan igyekszel ezt készpénznek venni, illetve más szemszögből látni, hogy kötekedj.

A tábla, kampányfogásnak, kampámyfogás, de nem nevezném demokratikus megoldásnak és egyértelműen erőszakos , önhatalmú megnyilvánulás.
Sajnos ez nem túlzás !

Ha ez neked tetterő, meg határozottság ?
A szimpatizánsok hangja igen félre visz és kételkedek annak valódiágában.

Magad ismered el, hogy Botka kockáztat.
Nem is kell több .
Blöffölni lehet, csak végig is kell vinni.
Eddig bukóban van !

Botka a táblával lenézte a többi pártot !
Ettől hangos az egész ország, ne bagatellizáld el.
Nem segítette az együttműködést.
Hatással lehet az egész további menetre és szégyennek tartom.

Zsoltbacsi 2017.09.29. 07:41:21

@bekerült:

"Szögezzük le, hogy Gyurcsány már bizonyított és megméretette magát, hiszen a pártja bejutott a parlamentbe"

Erre tudsz valami bizonyítékot? Én valahogy nem emlékszem, hogy országgyűlési választáson bármikor is megmérettette volna magát. Lehet hogy az én emlékezetem rossz, de nekem az rémlik, hogy minden kutató (a sajátok IS) 2-3-4 százalékra mérték, és nem véletlenül a dk volt a leghangosabb, aki az összefogást követelte. Szóval pontosan ugyanúgy az mszp hátán kerültek be, mint fodor,pm és a többi gittegylet!
De ha hazudok, akkor tessék bebizonyítani az ellenkezőjét, és virítsad a megmérettetésük időpontját és eredményét!

bekerült 2017.09.29. 18:35:54

@Zsoltbacsi:

Az EU parlamenti választás !!!!

Mellesleg nem az MSZP hátán ment be a parlamentbe, mert az MSZP már akkor sem merte vállalni, hogy a DK külön induljon !
A választók tudták, hogy Gyurcsány a szövetség tagja és így szavaztak, NEM az MSZP-re, hanem a szövetségre !
Helyesebb lenne, ha azt mondanád, hogy a szövetség hátán jutott be a parlamentbe ! Ami persze ép úgy kényszer volt, mint most !

Most is ettől fél, mert mára már kiderült, hogy a Gyurcsány tábora egységesen kiáll mellette.
Botka után még inkább !
süti beállítások módosítása