Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Ellenzék - Fodor nélkül könnyebb lesz

2016. november 07. - Európa Kávézó

Bárhogy is történt, a lehető legjobb döntés volt a Magyar Liberális Párt kiseprűzése a demokratikus ellenzéki pártok tárgyalásáról. Az elmúlt évek bebizonyították: Fodor Gábor nem valódi ellenzéki, múltja, jelene, és jövője is inkább a Fideszhez köti.

orbanfodor.jpg

Már a névhasználat is kellemetlen. Ma a DK, az Együtt, vagy a P szavazói között sokkal inkább megtalálhatjuk a liberális szavazókat, mint a Magyar Liberális Pártban. Támogatottságuk kimutathatatlan. A frontvonalban egyetlen hiteles személyiség, a gazdaságpolitikus Bodnár Zoltán szerepelt, de már ő is lemondott párttisztségéről. Nyomában további tagok léptek ki a "pártból", amelynek nincs országos szervezete, nincsenek helyi képviselői, nincs jelen az Európai Parlamentben. 

Azzal, hogy Fodorékat kirúgták az ellenzéki tárgyalásokról, egy beépített fék, esetleg egy Orbánt folyamatosan tájékoztató elem került ki a szerkezetből. Fodor már Simicskával szemben is megvédte Orbánt, de a gyűlöletkeltő népszavazáson aztán végképp leszerepelt. Azzal, hogy igenekre buzdított, Fodor Gábor Orbánt támogatta. Minden egyes leadott, akár igenlő szavazat segítette ezt a gyalázatos kormányt, hátha elérik az érvényességi küszöböt. Ez a bűn megbocsáthatatlan. Még az is megtörtént, hogy Fodorék bankhitelt vettek fel a kampányra, hogy óriásplakátokon is megjeleníthessék a Fidesznek nyújtott segítséget. Ugyan, miért ad hitelt egy bank egy pártnak, amelynek nemigen van állami támogatása, nincs tagsága, társadalmi elfogadottsága? És miből fizetik vissza ezt a hitelt? Akár mutogattak valami papírt az ellenzéki tárgyaláson az MLP orra előtt, amely az Orbánnal együttműködést bizonyítja, akár nem, a kép az, hogy Fodor őrzi barátságát Orbánnal. Korábbi interjúban ő maga is elismerte, hogy szoktak beszélgetni. Márpedig ezzel az emberrel hiteles ellenzéki még csak nem is beszélgethet.

Aki Orbánnal barátkozik, az nem akar kormányváltást, és aki nem akar kormányváltást, annak nincs helye az ellenzéki együttműködésben. Muszáj előre tisztázni, hogy ki kicsoda, és mit akar. Fodor nélkül máris egyszerűbb lesz folytatni a döcögős egyeztetést. Így sem lesz könnyű, de két szempontnak muszáj megfelelni: a résztvevők mögött legyen társadalmi támogatottság és valódi elkötelezettség Orbánék menesztésére. Senkire nem vetődhet a gyanú, hogy kollaboráns ezzel a hatalommal.

Ezért volt jó döntés az MLP kirúgása. Lesznek ott elegen, akik a magyar liberálisokat hitelesen képviselik.

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2211938607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamtanmertanfizikapeterbacsitanitja 2016.11.07. 11:03:47

"Azzal, hogy igenekre buzdított, Fodor Gábor Orbánt támogatta. Minden egyes leadott, akár igenlő szavazat segítette ezt a gyalázatos kormányt, hátha elérik az érvényességi küszöböt."

Utólag okos az ember! De honnan lehetett tudni a népszavazás előtt, hogy nem lesz meg az érvényesség? És ha megvan az érvényesség, akkor legalább az igenek száma legyen minél több!

György Szekeres 2016.11.07. 11:18:06

Nem. Nem volt jó döntés. Sőt, súlyos hiba. A döntés sem stílusában, sem módszerében, sem indokában nem lehet jó. Megcáfolja az eddig hirdetett " közös és feltétel nélküli demokratikus összefogás" GYF által meghirdetett programot. Továbbá, nézzük meg, hogy a "fanatikusaink" e döntés hatására "kénköves esőt" zúdítottak a liberálisokra FG személyén keresztül. Ez, az összefogás szándékát oly mértékben tovább erodálja, melyre a választ '18-ban fogjuk érzékelni. Nagyon, nagyon sajnálatos. Ha már GY.F. is elveszti józan ítélőképességét?.. akkor?

Dani Dugi 2016.11.07. 11:44:54

Jó és logikus döntés volt !! Régebben már megkérdeztem tőle és ma is megkérdezem !! Gábor !! Honnan jössz és hová mész ???????????????????????????????????????????

Scott Tenorman Must Die 2016.11.07. 12:39:40

feri a diktátor. összebandázik azzal az mszp-vel amit a kilépése óta köpköd, majd kigolyóz mindenkit, a maszop meg zavartan mosolyog a sarokban. jobb, mint bármelyik szappanopera

Scagnetti 2016.11.07. 13:28:49

Nektek jó döntés volt, mikor Feri bevitte az összefogásba, most meg jó döntés, mikor Feri kirúgja onnan. Ha holnap Feri visszahívná Fodort, akkor szerintetek az is jó döntés lenne. :)

Tamer Link 2016.11.07. 16:01:56

Nem is arról van szó, hogy ott-e a helye, hanem maga a módszer ami kissé nagyon antidemokratikus! Leülünk egyenrangú félként -hiszen éppen megalakulunk- és egyik "demokrata" kigolyózza az ugyanolyan tagot, mint Ő, maguk közül! No ez ami furcsa, antidemokratikus és intő jel, hogy Ferenc nem sokat -sőt semmit- nem változott. Ilyen diktatórikus módszerekkel akar demokratikusnak látszani? Hááát? Nehéz lesz és csak a fanatikusai veszik csak be!

ulpius66 2016.11.07. 18:14:47

Figyusz!

Szerintem meg az lett volna a jó döntés, ha a Fodor rúgja ki a gyurcsányit....

Kalmár 2016.11.08. 00:29:57

Jó döntés?
Rossz döntés?

:))))))

Tök mindegy!
Imádom az ellenzék összevisszafogási show műsorát!

Jól látja mindenki, miféle koalíciós kormányzás lenne! Nemhogy a költségvetést nem tudnák elfogadni, hanem egy napirendet se!

monddazigazatmar 2016.11.08. 00:31:38

Na, kitaláltátok, hogy Fodor beépített ember? :D
Most, hogy már nincs, és nem tájékoztatja a zorbánt mindenről (höhö, mégis miről?) felragyog a ballibák napja

H3rold 2016.11.08. 01:14:32

Melyik idióta barom ötlete volt ez a Bauhaus betűtípus? Felejtsétek már el, kurva ronda és nagyon nehezen olvasható.

illaim 2016.11.08. 01:14:59

@Tamer Link: Kész röhej, amikor az illiberális szimpatizáns akarja kioktatni az ellenségét demokráciából! LOL

viragildi 2016.11.08. 04:57:33

...és a baloldali, miniszterelnöki casting még el se, kezdődött.

jotekony koc 2016.11.08. 05:11:14

Nincsenek liberálisok. Már elmentek.

czjanos 2016.11.08. 07:12:56

Az összefogásra készülő ellenzékieknek ki kellett volna mondaniuk, hogy a kizárás nem a liberális gondolkozóknak-, szimpatizánsoknak szól, hanem kifejezetten Fodor Gábornak. Mert szerintem ez valóság.

midnight coder 2016.11.08. 07:37:58

Mindig olyan jókat mosolygok amikor a baloldal demokratikus ellenzékről beszél Gyurcsánnyal az élen.

"Ennyi tehetségünk van gyerekek! Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük."

Feltóról sok jót el lehet mondani, meg sok rosszat is, de mindenesetre _nem_ demokrata. Aki vele szövetkezik szintén nem az.

Stenonis 2016.11.08. 07:43:09

Azért gyurcsány politikai éleslátásának köszönhető, hogy egy kb. 5 főnyi taglétszámot felvonultató, mérhetetlenül alacsony támogatottsággal rendelkező párt elnöke parlamenti képviselő lehet.

Barbaarb 2016.11.08. 07:45:57

Ismét az lesz a fő program, hogy kinek mekkora szelet jár, abból a kis tortából, és azt hiszik ez a kormányváltás fő tényezője. A Fidesztől már nem egyszer tömegek pártoltak el, de nem tudta őket megszólítani senki, így most oda tértek vissza. Eszébe sem jut a baloldali ellenzéknek, hogy ezzel törődjön, csak a lapok leosztásával foglalkozik.
2018-ban nyerni persze úgysem lehet, és ahelyett hogy az utána következő választásra építkeznének eljátsszák ugyanazt, mint 2014. előtt. Mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, bebukják a választást és hosszú távú elképzelés hiányában kezdődhet minden elölről.

Nevoeiro66 2016.11.08. 07:59:01

Jó döntést volt. Marjátok csak egymást idióták. :DDDD

Mérnork 2016.11.08. 08:08:14

LOL, még közelébe se vagyunk '18-nak, de már másról se szól a nagy "összefogás" mint hogy ki tud közelebb kerülni a húsosfazékhoz...

konrada 2016.11.08. 08:29:18

Szvsz. a részükről szerintem is jó döntés volt.
ha minden pár tucatnyi embert képviselő pártból visznek be biztos bejutó listás helyen, úgy nekik nem marad annyi, hogy elegendő legyen egy frakciónyira!;))
(Lásd: A DK-nak most sincs frakciója, és ahogy elnézem, megint nagyon szoros lesz nekik...)

Ratyi Manó 2016.11.08. 08:32:49

szétzavarok itt mingyá mindenkit,

Az ellenzéki összefogásnak 5%-a lesz 2018-ba

Kormányváltás maj 2030 körül

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.08. 08:37:32

Azért valahol röhejes, mikor egy magát demokratának hazudó Gyurcsány seggnyaló kifejti, hogy hibás döntésnek számít egy népszavazáson kifejteni a véleményemet, csak azért hogy nehogy érvényes legyen a szavazás..

És ezek mondják magukat demokratáknak.
Akik a nem szavazásra buzdítanak, és az eredménytelenségnek szurkolnak.
Hányinger.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.11.08. 08:54:06

Ez nettó, értelmetlen gyűlöletkeltés.

1) Az MLP kicsi, de ha Orbánt le akarjátok váltani, akkor minden kis pártra szükség lehet. Az utolsó 1 százalékra is.

2) A népszavazáson igennel szavazni marhára nem Orbán támogatása, és elveiben gerinces kiállás volt. Az más kérdés, hogy a bojkott és érvénytelen szavazás jobb eredményt ért el. De emiatt Fideszpártinak mondani az MLP-t ostoba gyűlölködés.

3) Igazából nincs olyan indokotok, ami megalapozná a kizárást.

Egy újabb indok, amiért NE A DK-ra szavazzak.

Ostobák vagytok.

eßemfaßom meg áll 2016.11.08. 09:03:04

Valahol elég vicces a mérési hibahatár alatt bóklászó Együtt meg péem mellett lemérhetetlentámogatottságúzni Fodorékat :)

ulpius66 2016.11.08. 09:18:57

Azért vált ki 2011-ben a DK az MSZP-ből, hogy 2014-ben és 2018-ban is együtt induljanak!

Világos!

Az összefogásban résztvevő egyéb törpe, mini, mikro, nano, és egyszemélyes ballibsi pártok össztámogatottsága nem éri el a 2%-t......

Tehát az összefogás tulajdonképpen a 2011-es MSZP!

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.08. 09:19:07

"e két szempontnak muszáj megfelelni: a résztvevők mögött legyen társadalmi támogatottság"

Na ez nem lesz addig, amíg a maradék koncon vitatkoznak valós politizálás helyett! És ez a mostani alkudozás pontosan az, aminek látszik, jó előre leosztják azt a maradék 20 képviselői helyet, hogy biztosan legyen pozíció Fletónak, meg a többi léhűtőnek.

röf 2016.11.08. 09:22:18

Még mindig rágjátok ezt a népszavazásos csontot…
Pedig ha tudnátok, hogy ebben az értelemben, ennél a szavazásnál semmi értelme az “érvényességi küszöb”-ről hablatyolni….
Az érvényességi küszöböt olyan esetre találták ki, hogy kellő számú szavazó esetén a megszavaztatott kérdésben többségben lévő válasz kötelező legyen a kormányra nézve.
Na most itt a kormányt nem kell köteleznie az érvényességi küszöbnek, mert a kormány magától is támogatja a többségi válasz által rárótt feladatokat.
Innen látszik, hogy hülyék vagytok Gyurcsányival az élen.

konrada 2016.11.08. 09:40:31

...a címben foglaltakhoz: tényleg könnyebb lesz talán frakciót alakítani az összefo.ásban bennt maradó DK-nak, ha nem visz el helyet a listáról az LP, meg a többi kis párt..

Jolka40 2016.11.08. 10:00:33

@Ratyi Manó: Pont mint a Kádár-kormány esetében.

2016.11.08. 10:18:39

Mi az a "P", hülyegyerek? A DK meg D? Párbeszéd, öcsém, Párbeszéd helyesen, de ha lusta vagy leírni, nyugodtan használhatod a PM-t is, senki nem tiltja meg.

morph on deer 2016.11.08. 10:57:38

@czjanos:
"...a kizárás nem a liberális gondolkozóknak-, szimpatizánsoknak szól, hanem kifejezetten Fodor Gábornak."

Ez így van.
Annak idején bevették az elvei miatt.
Most elküldték a jelleme, az emberi 'kvalitása' miatt.
Lehet sikítozni, de van ahol ez még számít.

Philip F. Queeg 2016.11.08. 11:08:20

@Brendel Mátyás:

Hát sosem gondoltam volna, hogy egyszer azt mondom, hogy igazad van, de most eljött az a pillanat.

morph on deer 2016.11.08. 11:09:08

@röf:
"Na most itt a kormányt nem kell köteleznie az érvényességi küszöbnek, mert a kormány magától is támogatja a többségi válasz által rárótt feladatokat.
Innen látszik, hogy hülyék vagytok "

Na, most képzeld el, hogy a Vona és a Jobbik megszivatja Viktorkát, és nem lesz Alaptörvény módosítás!

A gutaütésen kívül mit ér el Orbán a pár tucat milliárdba került bohóckodással?

Na most vegyél egy mély levegőt, és képzeld el azt, hogy Vonáék megegyeznek az ellenzéknek nevezett gombvarrószakkörrel, közösen elhajtják Orbánt a francba, majd 500 nap után kiírják az új választást.

Szerinted hányan fognak ezekután Orbánra szavazni?
(Tényleg, börtönből lehet indulni a választáson..?)

Philip F. Queeg 2016.11.08. 11:11:38

@morph on deer:

Amikor bevették, akkor ugyanezen "emberi kvalitásokkal" rendelkezett.
Most amikor kirúgják a kvalitásai miatt, már nem számítanak az elvek, az elvei, ami miatt régen bevették.
Lehet sikítozni, de most vált elvtelené az, ami állítólag elvek mentén rendeződik.

röf 2016.11.08. 11:13:12

@morph on deer:
A mai nappal eldőlt, hogy a FIDESZ-nek többsége lesz a 2018-cas választáson.
Vona, Gyurcsány, Molnár egykutya ... :)

konrada 2016.11.08. 11:18:10

@morph on deer:
Pont hogy ezzel a xenofóbia kampánnyal vágta el magát a Jobbik a gombvarrószakkörtől, mert azok támogatói nagyon nem szeretnék, ha olyan párt kerülne a hatalom közelébe, akik szerint idegenek sehogy se jöhetnek...

röf 2016.11.08. 11:28:12

Úgy egyébként semmi váratlan nem történt, már Csurka is megmondta, hogy a Jobbikot ki szülte…..
Most idiótaként ünnepel az Index, mintha valaki is mást várt volna…
Orbán fejben mindig előttetek jár fél évvel, niht fergesszen !

morph on deer 2016.11.08. 11:34:01

"Az a hazaáruló, aki pénzért terroristát is beenged."

Le voltam maradva, tisztelt hölgyek/urak/egyéb!
Miközben itt ábrándoztam, lezajlott a nagy dérrel-dúrral beharangozott, "mindent elsöprő" ....hmm.... pofáraesés!

Érdemes volt Viktor, tényleg!

Így aztán kellő tekintély fogja övezni a brit látogatást, bizony!
Theresa May le lesz nyűgözve!

Egyébként már várom a percet, mikor valaki méltó módon szájon fogja vágni a Viktort, amikor igazi felcsúti tahó módjára elkezdi a kezét nyalogatni :))

morph on deer 2016.11.08. 11:42:08

@röf:
"Orbán fejben mindig előttetek jár fél évvel, niht fergesszen !"

Nem mondod, hogy már a palántázáson jár az esze?

Akkor azért vannak ilyen valóságtól elrugaszkodott elképzelései, már értem.
Bár az is igaz, hogy a huszárokból meg a labancozásból kiindulva én eddig azt hittem, hogy késik a naptárja, ezek szerint tévedtem.

Egy biztos, hogy akkor szerinted sincs képben ami a jelent illeti!

Gyakran ez látszik is rajta, igaz ami igaz...

Pop40 2016.11.08. 12:02:34

@Brendel Mátyás:

" Az MLP kicsi, de ha Orbánt le akarjátok váltani, akkor minden kis pártra szükség lehet. Az utolsó 1 százalékra is."

Hülyeség.

Az mlp nem kicsi, hanem szó szerint nem is létezik. Nemlétező formációval meg teljesen fölösleges egyezkedni csak azért, hogy onnantól fogva +1 szereplő legyen, akivel a többieknek közös nevezőre kell jutni.

Tárgyalni akkor mész, ha fel is tudsz ajánlani valamit ott.
Fodor mit tud felajánlani? Hogy hoz magával még egy embert?

Ezzel az erővel a mucsajröcsögei Pali bácsit is meghívhatnák az összefogásról tárgyalni, 3 haverját biztos fel tudná ajánlani ő is.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.08. 12:04:30

@morph on deer:

"Na most vegyél egy mély levegőt, és képzeld el azt, hogy Vonáék megegyeznek az ellenzéknek nevezett gombvarrószakkörrel"

Ezután ezt is megtehetnék akár.

A Jobbik mint az egyetlen potenciális ellenfél, éppen most veszítette el a 2018-as meccset.
Ha összefognak már ehez képest kicsit tudnak a helyzetükön és hitelességükön rontani.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.08. 12:09:28

@röf:

"Orbán fejben mindig előttetek jár fél évvel, niht fergesszen !"

Ez pontosan így van.

index.hu/belfold/2016/10/28/orban_nem_szamitok_arra_hogy_atmegy_az_alkotmanymodositas/
Orbán: Nem számítok arra, hogy átmegy az alkotmánymódosítás

index.hu/belfold/2016/10/20/elore_kvotak_kotvenyek/
Orbán feje viszont nem fáj, mert nem tud vesztesen kikerülni ebből a meccsből, ahogy azt tegnapi elemzésünkben is levezettük.

index.hu/belfold/2016/10/19/vona_belemart_orbanba_de_neki_ez_nem_fog_fajni/
a Jobbik a Vona-ultimátummal elindult egy ösvényen, ahol valószínűleg kemény ütéseket kell majd elszenvednie.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.08. 12:13:46

@morph on deer: "Na, most képzeld el, hogy a Vona és a Jobbik megszivatja Viktorkát, és nem lesz Alaptörvény módosítás!

A gutaütésen kívül mit ér el Orbán a pár tucat milliárdba került bohóckodással?"

Gyakorlatilag megnyerte 2018-t, és szörnyű, hogy ezt az ellenzék nem látja át. Játsszuk el a lehetséges forgatókönyvet:
-az EU ránk erőlteti a migránsokat, mit mondhat Orbán? Az ellenzék hibája, hogy nem tudta megakadályozni, mert nem szavazták meg a szükséges tvnyt.
-az EU nem erőlteti ránk a migránsokat: mit mondhat Orbán? A népszavazáson kapott erős többség miatt van.
-az ellenzék megszavazza a módosítást, és mégis ránk erőltetik a migránsokat: bebizonyosodik, hogy nem ért semmi Orbán keménykedése.

De az ellenzék azt az utat választotta, amiben csak Orbán nyerhet (sokadszorra), és a szörnyű, hogy most már a Jobbik is.

Pop40 2016.11.08. 12:14:34

@Ballib cenzúrázók réme 18:

A Jobbik messze nem potenciális ellenfél. Az összefogott baloldalnak jóval több szavazója van, volt mindig is.

Mellesleg a Jobbik Bp-n 6-7%-on áll. Ilyen bp-i eredménnyel max akkor kerül valaki önállóan kormányra, ha az ország többi részét meg csontra viszi, de ettől a Jobbik igencsak messze van.

Ha esze lenne az ellenzéknek, egy választás erejéig csinálnának egy technikai nagykoalíciót (ami deklaráltan csak a választásra szól) elhajtanák Vityát, kihajítanák a beépített embereit a fontosabb szervezetekből, Polttól kezdve OVB-ig. Aztán utána, normális szabályokkal, már meg lehetne tartani a rendes választást, amin a fidesznek, az egymillió birkamenetes hívével, esélye nem lenne semmiféle kétharmadra.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.08. 12:17:22

@Pop40:

3 millió 200 ezer embertől több szavazott a migránsbetelepítés ellen.

Mi oka lenne ezeknek, hogy a migránssimogató Soros bérenc ballib elkúrókra voksoljon, akik azonnal betelepítik őket ?

Megejegyzem összesen nincs 500 ezer ember aki az elkúrókra szavazna az LMP nélkül.

konrada 2016.11.08. 12:33:41

@Pop40:
De melyik a normális szabály? ...mert ami előtte volt a messze nem egyforma nagyságú választókerületekkel is - lazán hozta volna, és hozná most is a minősített többséget...

andrásúr 2016.11.08. 12:51:35

Fodort kitessékelték az ajtón, de majd bemegy az ablakon !

morph on deer 2016.11.08. 13:10:34

@Ballib cenzúrázók réme 18:
"éppen most veszítette el a 2018-as meccset."

Csakhogy az nem az a meccs lenne akkor, amire te gondolsz.
Ha tényleg csinálnának egy ideiglenes, 'látszat' összefogást, hogy el lehessen küldeni Orbánt ahova való, simán megnyernék a választást!

Aztán ha sikerülne helyreállítani a választási törvényt és lesittelni legalább néhányat a főgecik közül, mielőtt az újabb, normális választások kezdődnének, nehogy már ez ne sokkal nagyobb esélyük lenne, mint eddig bármikor?
Ráadásul ott lesz az a jelenleg még fideszes tömeg, aki már besokallt a szégyentelen lopásokból es az eszetlen pocsékolásból, de soha nem szavazna baloldalra.
Tiszta sor, hogy mit fognak csinálni, te is tudod!

Most már csak az a kérdés, hogy meddig hajlandó Orbán lemenni ahhoz, hogy Vona ne lépje meg ezt azamúgy érdekében álló lépést..?

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.08. 13:18:58

@morph on deer: Tehát szerinted Vonának érdekében áll, hogy egy színlelt összefogás után hatalomhoz juttassa a baloldal?

konrada 2016.11.08. 13:41:22

@morph on deer:
A választási matematika nem úgy működik, hogy összeadsz 2 számot és az egyenlő lesz a kettő összegével.

Azaz: hiába akarod összeterelni a birkát meg a farkast, hogy majd a kettő több mint a disznó és ők együtt legyőzhetik: a farkas inkább enne bárányhúst, a bárány meg inkább a farkastól félne, mint hogy ketten együtt vonuljanak...
(magyarán: nehéz lesz meggyőzni egy még mindig holokausztól rettegőt, hogy támogassa a saját himnuszaként "Auswitzba indul a vonat"-ot daloló nácit, hogy majd együtt győzhetnek (vagy fordítva.).
Vagy otthon maradnak, vagy bizonytalanként arra szavaz, aki a másikat nem engedi a hatalom közelébe sem...

Pop40 2016.11.08. 13:44:24

@Ballib cenzúrázók réme 18:

A népszavazáson én is nemmel szavaztam.

Szerinted ettől mennyire fogok majd Vityára meg a tolvajbandájára szavazni 2018-ban? :DDDD

" összesen nincs 500 ezer ember aki az elkúrókra szavazna az LMP nélkül"

Erre ne fogadj nagyobb összegben :-)

Pop40 2016.11.08. 13:45:52

@konrada:

Az előző szabályokkal Vitya szerinted kétharmadot kapna most?
Erre sztem azért ne vegyél mérget.

Pop40 2016.11.08. 13:48:06

@Pop40: Pláne akkor, ha Poltot, meg a többi fideszbérencet eltakarítanák, és egy független ügyészség pl nekiállna megnézni, mennyit is loptak a plebejus fideszesek.

Nem lenne nehéz dolguk az elszámoltatással, azt hiszem.

Pop40 2016.11.08. 13:57:31

@konrada:

" nehéz lesz meggyőzni egy még mindig holokausztól rettegőt, hogy támogassa a saját himnuszaként "Auswitzba indul a vonat"-ot daloló nácit, hogy majd együtt győzhetnek (vagy fordítva.)."

Csakhogy nem a nácit támogatná. Ugyanis ha nyernek, jönnének az új választások, immár nem fideszes szabályok szerint, fideszes beépített emberek, pl Polt nélkül.

A valódi, második választáson már mindenki szavazhatna arra, akit akar.

Az elsőnek meg egyetlen tétje és kérdése lenne: akarja e ön Orbánt és a jelenlegi hatalmi struktúrát változatlan formában, vagy sem.
Gyanítom, nem sokan lennének, akik akarnák. :-)))

Nyilván egy kb 5% veszteség lenne mindkét táborban, de az összesített ellenzék még így is bőven elég lenne, hogy megnyerje a -most könnyen nyerhető- kétharmadot.
Amire a vonatkozó szabályozást már nem is tudná az utolsó pillanatban átírni a fidesz, mert most sincs meg hozzá a kétharmada.

Az ellenzéknek ez az egyetlen esélye: ahelyett, hogy statisztálnak a fidesz forgatókönyvében, végre nekiállnak a saját, nekik kedvező szabályaik szerint játszani.

konrada 2016.11.08. 14:25:18

@Pop40:
Házi feladat: nézz utána, mit jelent a minősített többség.

Más: Te csak azt hiszed, hogy az emberek többsége szívesen szavazna egy olyan hosszú honapokig (minimum!) eltartó káoszra, melyben mindenki csak arra hajtana, hogyan nyírja ki a másikat.

A valóság viszont az, hogy az emberek inkább szavaznak azokra, akiktől valamiféle biztonságra számíthatnak...

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.08. 14:28:43

@Pop40:

"A népszavazáson én is nemmel szavaztam."

Akkor te a Gyurcsnyisták szerint még Fodortól is nagyobb Orbán bérenc vagy.

Mert nemcsakhogy elmondtad és kifejtetted a véleményed egy népszavazáson, mint az áruló Fodor, hanem még ráadásul éppen azt szavaztad, amit Orbán diktált.

Jó érzés ilyenekkel egy brancsban lenni, akik kiherélnének, lejáratnának, és kicsinálnak a véleményed miatt ?

Vkki 2016.11.08. 18:04:02

@viragildi: Te nagyon el vagy maradva, már hónapok óta véget is ért. Hillary a célvonalban, felkészül: Klára.

siriq111 2016.11.08. 19:12:29

@Ballib cenzúrázók réme 18: Te meg mindig az ervenytelen nepszavazasra vered?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.08. 20:21:33

@Pop40: "jönnének az új választások, immár nem fideszes szabályok szerint, fideszes beépített emberek, pl Polt nélkül."

A poltot haláláig nem lehet leváltani.

midnight coder 2016.11.08. 20:44:12

@Pop40: Az ellenzéknek egy nagy lófüttyre lenne esélye nem kétharmadra. A balfékeknek egy alternatív világban élnek, ahol Orbán szereti a nép, vagy ahol Orbán akadályozza meg, hogy a parlamenti választásokon nyerjenek. Csakhogy, ez hülyeség.

1. Nem Orbánt szereti a nép. Titeket utál. Ez van elvtársak. Orbán csak a legkisebb rossz. Lehet, hogy Orbán le lesz cserélve a Jobbikra. De a ballib záros határidőn belül nem rúg labdába. Sem a DK, sem az Együtt, sem a gittegylet többi tagja. És nem azért, mert a Patás megakadályozza, hanem azért mert címeres ökrök a politikusaik.
2. Ha Orbán manipulálta volna a választásokat, akkor a népszavazás is érvényes lett volna. De nem volt az.

Amúgy Fodor legfőbb bűne valószínűleg az Igenre való buzdítás volt. Az ugyanis tiszta vizet öntött volna a pohárba. Szépen becsületesen, aki az egyik oldalt képviseli az mondjon nemet, aki a másikat az mondjon igent. Csakhogy a jelenlegi baloldalnak ez rohadtul nem lett volna jó, nekik az a kényelmes, ha az összes nem szavazó polgárt ügyesen a saját táborukba sorolhatják. Kérdés persze az, hogy kit akarnak ezzel hülyére venni ? A saját táborukat ? Azokat felesleges. Esetleg Sorosékat, hogy hátha ilyen támogatás mellett küldene még egy kis pénzt ? Nos, Sorosra sok rosszat el lehet mondani, de azt aligha hogy ennyire idióta lenne.

Papírsárkány 2016.11.10. 09:58:05

"Márpedig ezzel az emberrel hiteles ellenzéki még csak nem is beszélgethet."

Éljen a párbeszéd :)
süti beállítások módosítása