Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

A DK bátor és tisztességes lépése

2016. október 10. - Európa Kávézó

Mint mindent, ezt a gesztust is lehet fitymálni, csak nem érdemes. Gyurcsány Ferenc és pártja elment a falig: nem vesznek részt 2018-ig a parlament munkájában. Ez az elhatározás a legerősebb ellenzéki tiltakozás, amely még mentes a fizikai erőszaktól, egyúttal minta a teljes ellenzék számára.

gyf_bojkott.jpg

Jelentős pénzveszteség várhatja a Demokratikus Koalíció képviselőit, miután mostantól csak akkor látogatják a plenáris üléseket, amikor a Fideszt kell kétharmados törvények meghozatalában megakadályozni. Nem szólalnak fel, nem nyújtanak be kérdéseket. Ami történt, példátlan lépés az elmúlt negyedszázadban, ráadásul a négy DK-s képviselő (Gyurcsány Ferenc, Vadai Ágnes, Varju László, Oláh Lajos) mégis kulcsszerepet játszhat a kétharmad tombolásának gátolásában. 

Ezek után nehéz lenne azt mondani Gyurcsányékra, hogy megélhetési politikusok lennének, a hiányzást ugyanis az Országgyűlési Törvény szankcionálja. Hogy mit kezd ezzel az új helyzettel a többi ellenzéki párt, az ma még nem tudható. Maradnak? Ők is kijönnek? Mindenesetre Gyurcsány újabb lépést diktált így október 23-a, és a tervezett ellenzéki egyeztetések előtt. 

Hogy miért pont most tették ezt meg? Nyilván az elmúlt hét történései hatottak: az Orbán által elhazudott népszavazási bukás, az Orbán által megrendelt vegzatúra a civilek ellen, a következmények nélkül maradt rogáni helikopter-botrány és Matolcsy összeférhetetlen ingatlanbiznisze, majd végül a sajtószabadság lábbal tiprása, a Népszabadság legyilkolása.

Már csak az a kérdés, hogy a DK a parlamenten kívüli világban hogyan tudja megfogalmazni a radikális ellenzékiség új eszközeit, és hogy ezek képesek-e érdemben hatni az ellenzék egyéb pártos és civil szerveződéseire. A világ azonban már most felkaphatja a hírt: egy európai uniós országban már akkora a diktatúra, hogy egy párt a parlamenti kivonulás eszközét választotta. Hátha ez is segít az orbáni rendszer mihamarabbi felszámolásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1511786199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2016.10.10. 14:41:01

Ha nagyon belegondolok eddig sem vettem észre érdemi ellenzéket. De most jól odamondták. Várjunk csak, ha ott se lesznek akkor.....

Szánalmas.

NYJetsTD 2016.10.10. 16:14:07

Már négy éve ezt ugatom minden ellenzéki pártnak. Ehhez a bohózathoz asszisztálni, az aljas módszereket legitimálni nem szabad. Remélem a többiek is követik őket.

DonTintoretto 2016.10.10. 21:02:34

Gondolom a szerző akkor is ugyanígy gondolkodott, amikor a Fidesz vonult ki Gyurcsány regnálása alatt...

Netuddki. 2016.10.10. 21:04:32

Na és ha nem mennek be mi lesz? Nem fognak lopni az orbánék?
A gyurcsány meg már tényleg visszavonulhatna, hagyta magát lekaraktergyilkolni. Eh!

MacPhisto 2016.10.10. 21:20:37

Hű Gréczy vagy Vágó megírta, hogy Gyurcsány mekkora király. Meg vagyunk lepődve.

LOL.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.10. 21:21:38

Vajon megkérdezték a választóikat - azokat is, akik nem rájuk szavaztak, hiszen azokat is képviselik -, hogy ezt ők is akarják? Csak mert ugye a képviselőt azért választják, hogy képviselje a választóit. nem?

És mielőtt még bárki megkérdezi: ugyanez volt a véleményem akkor is, amikor a Fidesz vonult ki ill. amikor egyes fideszes képviselők nem jártak be a Parlamentbe.

Elég szégyenletes, hogy egy már általuk is eladott lap miatt cserben hagyják a választóikat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.10. 21:22:40

@Scott Tenorman Must Die:

Naná, hogy felveszik. Még a bünti kifizetése után is szépen marad nekik a semmittevésért.

Scott Tenorman Must Die 2016.10.10. 21:24:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem lesz bünti mert úgy kisakkozták, h ne legyen

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.10.10. 21:34:08

Adják vissza a mandátumukat, ha nem akarnak ehhez asszisztálni, majd választanak helyettük mást. Mert egy fillérnyi fizetést felvenni is már bűnrészesség, nem?

berne 2016.10.10. 21:35:06

Tisztességes... LOL!!!!

Vkki 2016.10.10. 21:44:08

Oly kár, hogy elmúlt a nyár, és beköszönt a csípős hideg. Gyurcsány úr éhségsztrájkolhatna egy kövéret Nagy Imre volt házánál. Néha felolvashatna Apró Antal 1956-os temetői szónoklatából, majd 1958-as országgyűlésben elhangzott beszédéből. Elsárgult már a Szabad Nép és a Népszabi, de még olvasható. Aztán usgyi haza a villába. A magyar történelem nagyobb dicsőségére.

Scagnetti 2016.10.10. 21:44:09

Olyan aranyosak vagytok, mikor önmagatokat imádjátok.

Nem a dékások hülyézték le eddig azokat, akik a parlamenti bojkottot emlegették? Most meg úgy csinálnak, mintha ők találták volna ki ezt is.

És hogy van az, hogy az egyik szavazáson bent vannak, a másikon nem? Még ezt sem képesek rendesen csinálni? Ezen Orbán csak röhög.

nick papagiorgo 2016.10.10. 21:48:40

micsoda Gyurcsány-seggnyaló cikk!
Mintha ők találták volna ki, hogy kivonulnak. Hatalmas meglátás, mondhatom.
A szerzőnek meg teljes amnéziája van:
"egy európai uniós országban már akkora a diktatúra, hogy egy párt a parlamenti kivonulás eszközét választotta"
És amikor a Fidesz vonult ki? Akkor is akkora volt a diktatúra? Vagy akkor nem, mert akkor épp az kormányzott, aki most kivonul?
Ez - csak szólok - a választók leglamagsabb szinten való hülyéneknézése, miszerint ugyanazzal az eszközzel élünk, mint amivel ellenünk éltek, csak mi ilyen kis demokratának állítjuk be magunkat. Ez nem lesz gyümölcsöző, csak szólok.

NagyVonalakban 2016.10.10. 21:51:04

Nemrég még Gyurcsány pont az ellenkezőjéről beszélt: egy politikusnak részt kell vennie a parlament munkájában, nem teheti meg a választóival azt, hogy bojkottálja a parlament működését....

Vkki 2016.10.10. 21:58:13

Azért vagytok ilyen értetlenek, mert nem hallottatok még Gyurcsány úr mestertervéről. Ő most kivonul, azután felesége, mint a szegíny embör Hillörije, a álombeli makkok mennyiségétől függően 2018-ra, '22-re vagy '26-ra előirányozva, mint miniszterelnök, bevonul. Leesik majd az állatok! :-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.10. 22:01:49

@NagyVonalakban:

Gyurcsánytól következetességet vársz? Integritást?

A Mikulásban is hiszel? :)

nick papagiorgo 2016.10.10. 22:04:13

@Vkki:
majd 48-ban bevonul Gyurcsány unokája, ha így folytatják :)
Azt elmondja, hogy hazudott a nagyapó, de arról, hogy ki szivárogtatott, még ő sem beszélhet vagy tíz évig.
Gyurcsány sokszor leszerepelt már, de a legvégső az volt, amikor átszaladt a határon migránsokat csucsujgatni, közben felépítették a határzárat és Magyarország (egykorvolt) Miniszterelnöke nem tudott hazajutni, merta határt közben lezárták, ő meg nem vitt magával útlevelet.
Azért azt hittem, ennél profibb. De még ez se jött össze.

NagyVonalakban 2016.10.10. 22:11:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Gyurcsánytól csak azt várom, amit anno Horn Gábor mondott neki: húzzon el a picsába...ès vigye magàval Orbànt is...

grafoguru 2016.10.10. 22:32:11

Bezzeg ti milyen jól csinálnátok... Nyilván kőkeményen érvényesítenétek a választóitok akaratát, tőletek harsogna még az M1 is.
Szerencsére van ebben az országban még tartalék! Gyerünk gyerekek! Ne fikázzatok, hanem mutassátok meg hogy kell ezt jól csinálni.
Rettegjen Viktor.

odamondó 2016.10.10. 22:37:32

Húha mekkora tett. Be ne szarjunk. Az összes szararc vonuljon ki a parlamentből. Ja vagyis egyből az országból.

lako84 2016.10.10. 23:19:13

Istenem, de szerencsétlen nyomorultak vagytok... A DK kivonul, és ezzel harcol a diktatúra ellen

Spiritmonger 2016.10.10. 23:33:49

Ó, te poszterek szégyene, mennyit fizettek neked ezért a cikkért?

Ugye te sem gondolod komolyan azt, hogy a távolmaradás a napi munkától az a magatartás, amit követendőnek kell beállítani?
Az ugye megvan, hogy ilyenkor felvenni a fizetést az a magyar dolgozók arculcsapása?
Arról nem is szólva, hogy ezzel nem érnek el semmit...

kalbász 2016.10.10. 23:43:40

Gyurcsány egy hatalommániás skizofrén.
Ha csak a gondolata felmerül, hogy megint szétbassza az országot, akkor - bár soem tettem - bazmeg leszavazok a fideszre.

miller light 2016.10.10. 23:49:31

Akkora a diktatúra, hogy egy szabadonválasztott parlament képviselői szabadon eldönthetik, bennmaradnak-e vagy kivonulnak. Ti ennyire marhák vagytok? Basszus, próbálta volna ez a néhány szarházi ugyanezt megtenni 30 évvel ezelőtt. Amikor valóban diktatúra volt, bár azért eléggé lájtos, hogy úgy mondjam.

AthosZ 2016.10.11. 00:01:34

Ferike nemrég adta el az "érdekeltségeit" majd 1 milliárdért. Miért nem veszi meg azt az médiumot, aminek a neve most nem jut eszembe, és viszi tovább?
Dk kivonul, öri hari, és nem beszél senkivel ezentúl. Ez egyébként jó lenne a társadalomnak. Nem mintha ferikétől idegen lenne ez az óvodás hozzáállás. És nem mindegy, hogy 30-40%-a a parlamentnek bojkottál, vagy 4 fő, (a százalékot hasraütésre mondtam). Zárójel kettő: Az sem legalizája a bojkottot, ha többen teszik. Ezeknek a gyökereknek az a dolga, hogy ott legyenek, és politizáljanak.

De igaza van a korábbi posztolónak is. Ez a ferike most szépen torkon sz@rta a maradék 164 szavazóját. Konkrétan azt üzente, hogy azért, hogy a mandátumokat ne vonják vissza, majd kisebb fontosságú ügyekben majd nyomnak valamit...
Ez??! És ez nem a nemzet csótánya? Fizetést visszaforgatjuk a büntetésbe, mert nem jelentünk meg a parlamenti üléseken? Mert arról (már a fizetésről) azért illene lemondani, ha nem tervez semmit csinálni..
Szánalom lett a baloldal. Ez kár, mert kellene egy ellenpólus, de Magyarországon ez sokáig nem lesz. Marad a Jobbik, aztán meglátjuk.
Lmp is játszhatott volna, de Schiffer elment, pedig ő értelmes és konstruktív volt, de a maradék csak báb.

morph on deer 2016.10.11. 00:52:31

Tudom, hogy nem olvastok csak a pofázás megy ezerrel, szóval segítek:

"Ezek után nehéz lenne azt mondani Gyurcsányékra, hogy megélhetési politikusok lennének, a hiányzást ugyanis az Országgyűlési Törvény szankcionálja"

Megvan?
Jó!

A véleményem egyébként az, hogy legkésőbb 2014-es választásokat már bojkottálni kellett volna - én is szóltam, akkor is, - de igazából már évekkel korábban magára kellett volna hagyni a felcsúti kiskakast a szemétdombjával együtt, hogy senkitől sem zavartatva tudjon kakaskodni éjt nappallá téve!

Asszisztálni mindehhez teljesen felesleges volt, mostanáig is.
Állítólag jobb későn, mint soha.
Hát, ha ez igaz, akkor nekik most nagyon jó lehet..!

2016.10.11. 01:08:18

Holnaptól én sem megyek be a munkahelyemre ! Holnap csak DK-val szolidarításból, holnapután meg azért nem, mert valszeg már nincs munkahelyem.

Remélem a fizetésüket sem akarják majd felvenni, mert ugye ez úgy lenne fair.

m54 2016.10.11. 01:08:21

Az ötletet apósa, Tóni bácsi hagyatékában található "Felelős ellenzékiként egy diktatúrában" című örökbecsű művéből vehette...

zenitoo 2016.10.11. 05:15:54

Az lenne az igazi,ha kivonulna családjával együtt az elbitorolt villából is.

kheiron 2016.10.11. 07:31:45

Mit vártok egy DK-s blogtól? Hogy kritizálja a saját pénzforrását?

:-D

ChemZso 2016.10.11. 08:11:59

@nick papagiorgo: "a választók leglamagsabb szinten való hülyéneknézése", "Ez nem lesz gyümölcsöző"

Ezt nem képes felfogni a "demokratikus" ellenzék, ennek nap, mint nap tanújelét adja. Rendesen dolgoznak OV következő kétharmadán.

micsoda? 2016.10.11. 08:17:24

Ahhoz képest, hogy Gyurcsány letudott mondani a miniszterelnöki tisztségéről, ez semmi, kár fikázni.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 08:32:05

Mégegyszer utoljára, Gyurcsűny Ferenc megmutatja, hogy néz ki az igazi seggszáj:

"hiba lenne kivonulni a parlamentből és ha ezt tenné, nem tudna a választói szemébe nézni."

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 08:35:26

@morph on deer:

Ez pontosan így van.

4-5%-os támogatottsággal rendelkező demokraták utolsó fegyvere a bojkott, egy a válsztoók kitartó bizalmát élvező, szavazók 48%-a által támogatott kormányzó párt ellen.

CSak ezt nem diktatúrának hívják,, hanem csak egy gyűlölködő DK nevű, veszíteni nem tudó, röhejes hatalomvágyó pojáca, és csapatának kétségbeesett bérrettegésének.

Mérnork 2016.10.11. 08:48:25

"Gyurcsány Ferenc és pártja elment a falig: nem vesznek részt 2018-ig a parlament munkájában. "
Bízom benne, hpgy a választók hathatós közreműködésével 2018 után meg pláne nem. ;-)))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.11. 09:11:34

@Mérnork:

Azok után, ahogy a választóikat cserbenhagyták - mert ugye képviseletre kaptak tőlük megbízást, nem távolmaradásra -, esélyes, hogy igaad lesz. Remélem, Gyurcsány nevét 2018 után már csak a bulvárlapokban lehet majd olvasni,

Talán még a Való Világba is benevez részvevőként, az lenne az ő színvonala.

morph on deer 2016.10.11. 09:17:40

@Ballib cenzúrázók réme 18:
A "veszíteni nem tudó, röhejes hatalomvágyó pojáca" épp meccset néz Rigában, hogy a szégyenletes és bunkó aljaskodásaihoz képest valami normális dolgot is csináljon változatosság kedvéért.
Na meg arról talán még valami fogalma is lehet, mondjuk egy ország tisztességes kormányzásához képest, amihez úgy áll hozzá, mintha még mindig a felcsúti gazban rugdosná a labdát.

Azért felesleges itt hisztizni, mert ha minden úgy van, ahogy mondod, akkor a DK épp most rugja ki magát a parlamentből, de az is lehet, hogy a politikai életből.

Ha meg úgy van, ahogy én gondolom, akkor épp itt van az ideje, hogy valaki felrázza már az alvókat és megszervezze a történelem legnagyobb takarítóbrigádját az orbáni mocsok levakarására az ország képéről, amíg még látszik valami az eredetiből...

chrisred 2016.10.11. 09:25:10

Bátor és tisztességes lépés: Kaufer Virág. Ez csak sunyi obstrukció.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.10.11. 11:11:43

Remélhetőleg a DK-s szavazók is bojkottálják majd a következő választásokat! Végülis támogatni kell "tevőlegesen" is támogatott pártot. Példát kell venni a példaképről! Eddig is annyi szükség volt rá, mint kutyának a bolhára, de majdcsak elleszünk valahogyan egy másik közéleti polyáca felbukkanásáig, akin lehet szórakozni. Torgyán sem volt sokkal jobb, talán a következő sem lesz "tehetségtelen", csak még nem történt meg a staféta átadása.

DR. Smit Pal.. 2016.10.11. 12:27:53

" egy európai uniós országban már akkora a diktatúra, hogy egy párt a parlamenti kivonulás eszközét választotta"

És ezt egy olyan párt teszi, aki 10 éve még halomra lövette az embereket a nemzetiünnepen,

Helyszíni zsemle 2016.10.11. 12:29:57

DK = DÖGKÚT
DK = DÖGKÚT
DK = DÖGKÚT

micsoda? 2016.10.11. 13:49:14

@csentecsa: Tudta/d? Mindenek van színe, és fonákja:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.11. 15:04:22

@DR. Smit Pal..:

Ne feledd, az demokratikus lövetés volt, ahogy az osztrák kerítés is demokratikus kerítés. Csak a jobboldali kerítés a náci kerítés, és a jobboldal lépései szüntetik meg a demokráciát.

Azért kíváncsi lennék, mekkora nemzetközi és főleg EU-s felhördülés lenne, ha Orbán lövetné ki gumilövedékkel a balos tüntetők szemét. Vsz. még az USA is bevonulna a demokrácia helyreállítása érdekében, internacionalista segítségnyújtás címén, mint anno az oroszok és mi is Csehszlovákiába.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 18:06:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ezt kikerem magamnak! Az osztrakoknal nincs semmifele kerites! Itt kapu van szarnyakkal! :)

(Mondom ezt Innsbrucki lakoskent, a kovetkezot itt epitik tolunk kb 30 kmre)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.10.11. 23:26:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nagyon jó érvelés. Valóban elgondolkodtató, hogy miért csak a jobboldalt éri kritika ugyan azokért a dolgokért?

Amúgy az a bizonyos kapusor a sok kis oldalszárnyacskájával még magyarázható lenne, még ha röhejesen is, de az már kevésbé, hogy hogyan épülhet kerítés egy Schengeni országgal közös határra? Az a bizonyos szolidaritás csak a nyugat irányába elvárható? Elég beszédes, hogy szlovák meg cseh rendőrök dolgoznak a magyar határon a saját földjük védelmében is, miközben a jobban eleresztett osztrák hatóságok a velünk közös határon keménykednek, mintha a migránst nálunk tenyésztenék. Ha mi tennénk ugyan ezt, akkor mivel lenne tele a nyugati sajtó?

Na és az osztrák választások? A francia kerítés? Az USA déli határvédelme folyamatos tűzparancsal? A nyugati jóléti országok 5-6 %- os költségvetési hiánya? A GDP arányos 80-120 %-os eladósodottsága? Napokig lehetne sorolni a "pédaképek" mocskait, aminek elenyésző töredékéért Karthagó sorsára jutnánk, de az ugye ott teljesen rendben van.

Még csak pár napja, hogy a ballib oldal annak örvendezett, hogy nem volt meg a szavazáson az ötven százalék, és hogy OV-nak mennie kell. Akkor is azt mondtam, hogy nem az a fontos, hogy egy ilyen csöpp ország miniszterelnöke mit akar, hanem az, hogy amit csinál, az jobban tetszik a nyugati embereknek, mint a saját vezetőik döntései. Erre mit látni? Már több soron következő választás jelöltjei közül testhossznyi előnyre tesz szert az, aki beígéri a hasonló referendum kiírását. Innen lehet gondolkodni, hogy attól lesz-e valaki tehetséges politikus, hogy szimpatikusnak tűnik a TV-ben, simulékony a stílusa, tud-e ostobaságokat nyáladzani a sajtóban, vagy attól, hogy megérzi a szükségszerű történéseket, és annak megfeleően hozza meg a döntéseit? Talán a magyar baloldalnak is komoly esélyei lennének a politikai életben, ha a tények tagadása helyett a problémák megoldásának reális alternatíváin dolgoznának. Akkor talán nagyobb lenne a szavazótáboruk is, mint a néhai OPNI "gyógyult" lakóinka létszáma.

Egy demokratikus párt kivonult a parlamentből. Persze. Honnan is számít a parlamentben pártnak egy marék képviselő? Ja hogy 5 az az öt %-tól? Az mennyi is a 200 az az kettőszáz fős magyar parlament esetében? Ja hogy 10 képviselő? Akkor most kivonult egy bent sem volt párt, vagy bohóckodik néhány arrogáns hisztis hormonzavaros óvodás?
Valójában ilyen a GyF-i tisztesség. Szembeköpni a választót, járni a pávatáncot, lelépni a bajban. Remélhetően nem felejt gyorsabban a magyar választó, mint amennyi egy ember várható életideje, mert akkor soha többet nem kerül döntési pozícióba.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.12. 00:44:54

@F.M.J.:

"Akkor talán nagyobb lenne a szavazótáboruk is, mint a néhai OPNI "gyógyult" lakóinka létszáma. "

Ez nagyon tetszett. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.10.15. 13:35:04

@csentecsa:

De csak magyarul, innen is látszik, hogy a magyar nyelv mennyivel színesebb a németnél. A német eredeti megnevezés - Türl mit Seitenteilen - nagyon sivár: ajtócska oldalsó részekkel.
süti beállítások módosítása