Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Gyurcsány a szegények felé fordul

2015. május 01. - Európa Kávézó

A Demokratikus Koalíció elnöke meghirdette pártja új politikai irányát. Nem csupán balra nyit, hanem megpróbálja megtalálni az MSZP szavazóit. Sőt, vélhetően azokat is, akik 2002-ben és 2006-ban még a MSZP-ben, azóta pedig a Jobbikban keresik a leszakadás elleni fogódzót. Utóbbiak esetében nyilván nem a virtigli nyilasokat szólongatja, hanem csak a biztonságot kereső embereket.

 

A majálison elhangzott néhány érdekes beszéd. Az LMP is balra ígért a megemelt létminimummal, lám, a DK-nak és az LMP-nek is lehetnek közös céljaik. Az MSZP-ből Tóbiás József szinte mindenről szót ejtett, csak a munka világáról nem. Esett szó Európáról, a szélsőségesek elleni küzdelemről, de még a színpadi hátterükről is szinte eltűnt a vörös szín. Vona Gábor Orbánt próbálta visszaelőzni azzal, hogy parlamenti vitanapot kezdeményeznek a halálbüntetésről. Amúgy a Jobbik elnöke megdicsérte az LMP-t, mondván, ők és Schifferék a két XXI. századi párt. Összenő, ami összetartozik.

A legváratlanabb húzás azonban mindenképp Gyurcsányé. Azt akarja, hogy a minimálbér öt év alatt érje el a minimális megélhetési költség összegét. Ez annyit jelent, hogy ha valakinek van munkahelye és napi nyolc órát dolgozik, nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy -- felelős otthoni gazdálkodás esetén - ne tudja kifizetni a rezsit és ne tudjon enni adni a családnak. Magyarán: aki dolgozik, az egyék.

A második ígéret a legkevésbé kidolgozott, ott adódhatnak is problémái. Gyurcsány azt javasolja, hogy a cégvezető legyen köteles kifizetni a munkabért, azért saját vagyonával feleljen! A körbetartozások világában gyakran előfordul, hogy az elvégzett munkát egyáltalán nem, vagy csak részben fizetik ki. Még nem tudni, hogyan lehet szabályozni, hogy egy kisvállalkozás tulajdonosa, mondjuk, az autójával feleljen a ki nem fizetett bérért. A szándék azonban érthető: ha valaki megcsinált egy munkát, azt ki is kell fizetni.

Végül itt a rezsiigazság ígérete. Havonta 2 köbméterig legyen ingyen az ivóvíz és 50 kilowatt óráig az áram. Ez nagyjából akkora mennyiség, hogy inni, tisztálkodni, főzni, lámpát gyújtani lehessen. Ez a szociális tarifa igazságos javaslat, főleg, hogy a tervezett sávos rendszer az átlagfogyasztót annyira terhelné, mint most, akinek viszont medencéje is van, az sokkal többet fizetne. Lent élni hagy a javaslat, fent pedig nagyobb teherviselést vár el. Legalább is, ez a cél. Senki ne szomjazzon és ne kelljen sötétben ülnie, hogy például télen a gyerek már nem tudja megírni a leckéjét. Az ötlet nem tesz tönkre közüzemeket és nem jelent plusz költségvetési kiadást sem. A jómóduakkal fizetteti meg a legszegényebbek minimális létfeltételeit.

Hatmillió elfelejtett választóról beszélt a DK elnöke, a rendszerváltás óta magára hagyott emberekről. A csomag és előterjesztője nyilván le lesz kommunistázva, de ha értő fülekre talál, új témát és értelmet adhat a hazai baloldali diskurzusnak.

Az út kockázatos, de a régi már nem volt járható. Ha valaki ebben az országban kormányozni akar, akkor utat kell találnia a négymillió szegény és a leszakadástól rettegő további kétmillió szívéhez. Orbán amúgy igazságtalan, de jól csomagolt rezsicsökkentése erre a bizonyíték. Puskapora azonban már fogyni látszik. A Jobbik érzi ezt a témát, efelé keresgél a PM is. Utóbbi formációra azonban legfeljebb a családtagok szavaznak, szavuk nem hallik a szomszéd faluig sem.

A Jobbik csak hiteles szociális ígéretekkel állítható meg. A megélhetés biztonságának elvesztésétől rettegőket kell megtalálni. Gyurcsány most erre tesz kísérletet. Kérdés, mennyi ereje lesz hozzá és neki magának van-e hozzá elég hitele?

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr777420368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andráska8 2015.05.01. 21:20:40

mindenki balra nyomul

Macikutya 2015.05.01. 22:33:00

Ezeregyedszer is elmondom: amíg nincs egy erős, baloldali média (TV, Rádió, újságok), amely a hangját az ország minden részében hallatni tudja, addig a szegényeknek csak a hazug kormánypropaganda folyik még a csapból is. (A Klubrádió pl Tatabányánál már nem fogható). Szóval nem az ötlettel van a baj, hanem a kivitelezhetőséggel, a négy-hatmillió ember elérésével. Mert valóban ők dönthetik el az ország sorsát - ha értesülnek a választás lehetőségéről. Mert
"habár fölül a gálya, s alul a víznek árja, azért a víz az úr!"

integrans 2015.05.01. 22:59:41

Minél többen megértik, és másokkal is megértetik, hogy mi az, ami jár nekik és mindenkinek, annál előbb véget vethetünk a társadalmi/jövedelmi anomáliáknak.

- Mi az alapjövedelem? Az újraelosztásból származó jogos részesedése mindenkinek.
- Lásd bővebben és csatlakozz te is az Európai alapjövedelmi mozgalom hazai oldalához egy gombnyomással itt:

www.facebook.com/Alapveto.Jovedelem

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.05.02. 03:53:58

Hol a narancszombi trollsereg? Gyurcsány neve mágnes szopott lenni nekik.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.05.02. 03:55:23

@Macikutya: A gond az hogy ezeket a szegényeket populizmussal tudod megszólítani, be nem tartható ígéretekkel. Az pedig nem vezet sehová.

val 2015.05.02. 06:20:10

"Gyurcsány balra fordul
Arccal a szegények felé!"

Egyem meg azt a pici szívét!
Hát eddig hova volt fordulva ez szegények megmentője? Arccal a medencéje felé?

luis5 2015.05.02. 07:10:48

Gyurcsanynak leginkabb folfele kene fordulni. Ezek utan semmi joguk OVt kritizalni demagogia miatt. Az szdsz utod DKsok meg persze kussolnak, mert ha a Fonok demagóg az más...majus 1-én minden balos hulye megszedul. Horvath "ngyenbkv" Csaba az ikon :-))

Arthur Bloch 2015.05.02. 07:53:47

A mai világ igazsága: mindenki jobb lehet mint a mai politikai "fő-lócsíszár"...azaz ha majd sikerül az egyszerű nép, a plebsz meggyőzése erről, akkor lehet majd válogatni !!! Ez sajnos nem jó, de ez van: ide is passzol az a régi mondás miszerint - "Qualis dominus, talis es servus..." azaz amilyen az úr,olyan a szolga is...Nem készültünk fel a demokráciára, ezért ilyen könnyű megosztani,uralkodni felettünk.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.02. 08:19:27

Gyurcsány jobboldali liberális, a nagytpke jelképe és kiszolgálója. Ezért képtelen az emberek felé fordulni.

2015.05.02. 08:28:50

Fletó az anyját is eladná csak valamilyen formában a dobogó közelébe kerülhessen
Még egy ilyen pojáca csak a Torgyán Józsi volt de az hálistennek lehúzta már a redőnyt.

2015.05.02. 08:31:42

"A Demokratikus Koalíció elnöke meghirdette pártja új politikai irányát."

Igazi politikai szélkakas.

2015.05.02. 08:33:13

@Macikutya: "a szegényeknek csak a hazug kormánypropaganda folyik még a csapból is"

Eszük azért még lehetne.

hanta boy 2015.05.02. 08:37:44

Annyira, de annyira, de annyira édi, amikor május elsején a munkavállalók, és a szakszervezetek ünnepén Magyarország egyik legvadabb, legvéresszájúbb nagyvállalkozója a szegényekért aggódik!

Ez a szemétláda gyurcsányi összelopta magát, majd a szegények verejtékéből egyre gazdagabb és gazdagabb lett!

A saját gyáraiban még a szakszervezet sem működhet!!

Az ilyen ne pofázzon a szegénységről!
(vagy legalább május elsején fogja be a pofáját....)

hanta boy 2015.05.02. 08:40:46

@Jules Verne: ""A Demokratikus Koalíció elnöke meghirdette pártja új politikai irányát."

Ja, ingyen víz mindenkinek!

A DK mellett a másik viccpárt a 4K! kampányolt az "ingyen sör, és örök élet" ígéretével..

Hát mit mondjak?

A 4K! kampánya komolyabbnak tűnik!

2015.05.02. 08:42:00

"Hatmillió elfelejtett választóról beszélt a DK elnöke, a rendszerváltás óta magára hagyott emberekről."

Ezeket Fletó is simán magukra hagyta (mondjuk, meg is érdemelték). Jelenleg is jól megvan a fideszes parlamentben, jó pénzért. Frakciója nincs, mert egy helyet odaajándékozott Fodor Gábor Liberálisoknak, az egyszemélyes "liberális" pártnak, arcul köpve a saját szavazóit, akik értelmi szintje eléri az átlagos fideszbirka szintjét. Ezt a kollaboráns politikát folytatva, a tolvajokat nem lehet elkergetni a parlamentből. Civil mozgalmak meghekkelésével nem lehet ellenzéki vezető szerepet kiharcolni. Gyurcsány helye Orbánnal együtt a szemétdombon van.

hanta boy 2015.05.02. 08:43:07

Bocsika!

Nem a 4K! kampányolt ezzel, hanem a harmadik viccpárt, a Kétfarkú Kutya Párt!

röf 2015.05.02. 08:47:38

Ez a makákó is a tökéletes alkalmatlanság megtestesítője.
Minden kondér közelébe igyekvő fő- és segédmajom ugyanazt harsogja, mennyi mindent kéne szétosztani a hirtelen megszaporodott szegények között. (Mondjuk azt sem értem...csökkentették a fizetésüket, vagy nekik drágábban adja a boltos a kövidinkát...? )
De érdeklődnék, mibű? Ájemef kölcsönbű? Mert az megy flottul.
De mit tetszene csinálni, hogy több pénz maradjon a kasszában?
(Nem kell a popsi szöveg a stadionokról, meg az egykulcsról.)
Úgy rendesen, ami kiadja azt az ezermilliárdot, amit szétígértek a munka ünnepén...

miketbeszéltek 2015.05.02. 08:49:32

@integrans: Orbán valóban 0 empátiával közelít az önhibájukon kívül lecsúszottak felé. Azonban milyen jog és igazságosság lenne az, hogy a megtermelt javakat államilag ellopjuk azoktól, akik évtizedek tanulásával, munkájával, kreativitásával azt létrehozták, és olyanoknak adjuk, akik semmit sem tettek/akarnak tenni a javak előállítása érdekében, pontosan azért, mert anélkül is "jár nekik"? Pláne nálunk, ahol tisztességes munkával is sokan csak éppen a létminimum felett tengődnek? Ez nemhogy kifogná a jobbik vitorlájából a szelet, hanem pontosan a jobbik erősödésének egyik okát táplálná még jobban!

midnight coder 2015.05.02. 08:55:11

"Azt akarja, hogy a minimálbér öt év alatt érje el a minimális megélhetési költség összegét."

Ami gondolom minimálbér emelés akarna lenne. Következmény: egy rakás cég aki nagyobb létszámban alkalmaz kétkezi munkásokat bezárja kapuit vagy másik országba megy át. Még több segílykést lehet eltartani a költségvetésből = még több adó, vagy még nagyobb államadósság. Plusz mivel sokkal kevesebb lesz a munkahely az alsó szektorban, még több lesz a feketemunka. Persze fel lehet venni még több ellenőrt, ami persze még nagyobb állami bürokráciát jelent ami szintén pénzbe kerül.

"Végül itt a rezsiigazság ígérete."
Következmény: még több tehetős ember hagyja itt az országot. Ezek pedig általában képzett, nyelveket beszélő, agilis emberek, akik jelenleg is fenntartják ezt az országot. Még több cég zár be, még kevesebb lesz a munka, még kevesebb multi jön ide.

A hülye proli akit Fletóék megcéloznak nem tudja, hogy minél jobban szopatják a gazdagokat, neki annál rosszabb lesz. Mert hogy ő nem azért keres kevesebbet itt mint Pl. az osztrákoknál, mert rosszabbul dolgozik, hanem azért mert ott van egy rakás gazdag ember aki munkát ad, itt meg nincs. Így a munkaerőpiacon sok az eszkimó, és kevés a fóka.

Fletóék szépen bizonyítják, hogy mennyire alkalmatlanok még mindig az ország vezetésére.

2015.05.02. 08:58:19

@miketbeszéltek: "Azonban milyen jog és igazságosság lenne az, hogy a megtermelt javakat államilag ellopjuk azoktól, akik évtizedek tanulásával, munkájával, kreativitásával azt létrehozták, és olyanoknak adjuk, akik semmit sem tettek"

Ez sima fidesz-jog, ezt ők így munkálták ki maguknak és így is működnek.

2015.05.02. 09:04:37

@röf: "De érdeklődnék, mibű? Ájemef kölcsönbű?"

Nem, te szerencsétlen fideszes tolvaj. Abból, amit elloptatok és majd vissza lesz hasítva a hátatokból (meg az összes rokonotok és haverotok számláiról). Abból, amit az évek során elloptatok, simán lehet finanszírozni akármilyen alapjövedelmet.
Ugyan most nem az IMF pénzéből megy az államadósság, hanem a jóval drágább szabad piacról, és ezt is az adófizetők pénzéből nyomjátok vissza (erre szolgál a sok adó meg sarc, amit bevezettetek). Tolvaj hazaáruló fideszes banda.

miketbeszéltek 2015.05.02. 09:11:46

@midnight coder: Tökéletesen igaz, amit írtál, csak sajnos, nálunk a másik oldal sem működik. Matolcsyék végül is az egykulcsos adót erre hivatkozva találták ki, olyan illúziókkal, hogy itt mostanra tündérmesébe illő prosperitás lesz.......Nincs meg hozzá a közeg, hogy működjön, ráadásul "Jules Verne" regénye/hozzászólása valósult meg.

röf 2015.05.02. 09:12:13

@Jules Verne:
Ostoba.
Amit eddig elloptak, az el van lopva.
A Lázárközeli tolvajok is, meg a korábbiak is. A kérdés lényegét illetően tökmindegy, ki mit lopott. (Legyél nyugodt, aki eddig kormányon volt (a haveri körrel bővítve) egyiknek sem kell koldulnia.
Elmondom a kérdésem érthetőbben.
Mit csinálna a most ellenzékből csaholó majomfalka, ha holnaptól övé lenne a volán?
Te tudod? Mert én nem.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.05.02. 09:13:32

Ezze akommenttel nem leszek túl népszerű a Gyurcsány ellenesek körében, de Gyurcsány igenis képes megszólítani az embereket. Először is Gyurcsány nem közvetlenül a politikából gazdagodott meg. Igaz, hogy vagyonát a rendszerváltás során a spontán privatizációból szerezte, De azt a vagyont menedzselni is tudni kellett.
A Fidesz összes mostani vezető embere a politikából gazdagodott meg. A versenyszférában egyikük sem dolgozott. Nem is tudom, hogy képesek röhögés nélkül a keményen dolgozó kisemberekre hivatkozni.
Szóval, ha valaki képes valamit tenni az országért, akkor az Gyurcsány. Ha ő kapott volna ekkora felhatalmazást, akkor valószínűleg nem Albániával lennénk harcban az európai rangsor utolsó helyéért, és nem lennénk kirekesztve Európából, minr OV.
Csak el kellene olvasni a DK programját. Az nem annyiból áll, hogy "folytatjuk", hanme kidolgozott megoldásokat ad az egyes problémákra. A DK-ban nem unortodox gazdasági zsenik ülnek, hanem elismert közgazdászokat tudnak megszólítani.
Szóval a Gyurcsányra fanyalgók egyelőre nézzenek körül, és próbáljanak életképes alternatívákat keresni. Nem sokat fognak találni, az garantálható.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.05.02. 09:19:08

@midnight coder: A gazdagok a világ fejletebb részein mindig is több adót fizetnek/fizettek, mint a szerényrbb jövedelműek. Érdekes módon Németország, Svédország, Dánia , és a többiek ettől függetlenül sikeresejk mnaradtak. Úgyhogy a magyar egykulcsos adórendszer tűnik buktának inkább, nem gondolod?

midnight coder 2015.05.02. 09:24:21

@miketbeszéltek: Ma kis hazánkban mondjuk egy jól képzett, nyelvet beszélő szoftverfejlesztő megkeres mondjuk úgy 3-400 ezer körül. Kinn megkeres ugyanezért a melóért alsó hangon is úgy 1.5 milliót. Most ebből leveszünk mondjuk 500 ezret lakhatásra, még 500-at egyébre (kaja, egészségügy, utazás) még mindig többet tud félre tenni mint amit itt megkeres. E mellett még az is szép teljesítmény, hogy ott tartunk ahol.

roczky 2015.05.02. 09:25:39

@Macikutya: Mindenben egyetértek Veled. Már akkor kifogásoltam, hogy miért nincs baloldali TV, amikor Gyurcsány Ferenc kormányon volt. Erre az volt a válasz, hogy "ott az ATV". Mint tudjuk az ATV a Hit Gyülekezet vezetőjének, Németh Sándornak a tulajdonában van. Soha nem lehet tudni, mikor zsarolja meg Orbán, mint ahogy tette is a vallásként elfogadás ügyében.

miketbeszéltek 2015.05.02. 09:27:19

Eleve nem létezik hiteles szocdem politikus, mert ahogy politikussá válik, már más osztályba kerül:-)- Én sokáig támogattam Gyurcsányt. Alkalmasnak tűnt arra, hogy megújítsa a baloldalt, kirúgja a régi kádereket, és egy újabb, Fideszre mért vereséggel ott is kiváltsa egy modern polgári párttá alakulást. Azonban közbejött Öszöd, és bármennyire is inkorrekt volt a nyilvánosság elé vétel, egyetlen jó megoldása a lemondás lett volna. És közben Gyurcsány is eltorzult, pontosan olyan demagóg, populista, a hatalomért mindenre képes politikussá
á vált, mint a nagy ellenfél, Orbán. Bőven akadt aljas eszköz a másik oldalon Gyurcsány karakter-rombolásában, de sajnálattal bár, de azt kell mondanom, azzal okozná a legfőbb hasznot, ha letűnne a politikából.

midnight coder 2015.05.02. 09:27:30

@The Ghost Wolf: A gazdag országokban nincs olyan probléma, hogy ott a szomszédban egy még sokkal gazdagabb ahová tömegesen mennek ki az értelmes fiatalok. Valamennyire ennek ellenére ott is létezik a probléma, kinn is sírnak a jobb megélhetés miatt USA-ba költöző képzett emberek miatt, de ott jóval kisebb a különbség, ami miatt esetleg nem éri meg az esetleges eltérő nyelvi környezet miatti kényelmetlenség, a honvágy, a hozzátartozóktól való távolság.

miketbeszéltek 2015.05.02. 09:32:31

@roczky: Mivel nálunk nincs igazi baloldal (persze jobboldal sincs) így bármilyen TV is mit mutathatna be?

miketbeszéltek 2015.05.02. 09:40:22

@roczky: Abban persze igazad van, hogy az ATV nem olyan fanatikus harci média, mint pld. az ECHO TV, de éppen ezért nézhetőbb -a jobbosoknak mindenesetre így is túl baloldali....

Alick 2015.05.02. 10:01:34

"Gyurcsány most erre tesz kísérletet. Kérdés, mennyi ereje lesz hozzá és neki magának van-e hozzá elég hitele?"

Annak idején volt hitele, de ehhez be kellett nősülnie az Apró családba...

2015.05.02. 10:13:30

Ma Magyarországon minden parlamenti párt baloldali, de inkább a szélsőbalhoz vannak közelebb, mint a balközéphez, és ez az, ami miatt továbbra is a szakadék felé tartunk. A jobboldali politikára ebben az országban nincs igény, csak a baloldali populizmusra.

2015.05.02. 10:14:49

@The Ghost Wolf:
A DK programja elvben szimpatikus volt eddig, Gyurcsány személye viszont még akkor sem, amikor még népszerű volt, gyakorlatilag egy ellen-Orbán. Ennél azonban súlyosabb, hogy most megint baloldali populizmussal nyomul, akár csak Orbán.

Toportyán Zsóti 2015.05.02. 10:20:10

Csuti pocakmutyi leépülését látva már nem tünik akkora baromnak böszmécske,jobber gecik állatokat szabadítottak a magyar népre akik még azt is szeretnék elérni hogy az se egyék aki dolgozik,megtakarításaikat is eltőzsdézik.

feketefenyő és fehér ló 2015.05.02. 10:21:56

A Gyurcsány ellen beszélők érvei meggyőztek.
Meggyőztek arról, hogy érdemes komolyan venni ezt az embert.
Van benne kitartás, és hiába is mondják, mióta aktívan politizál (Meggyesi kampányolása óta) vele kapcsolatban semmilyen korrupciót nem tudtak bizonyítani.
Ellene folytatott kampány van, ez igaz, de ha Orbán tőle fél - és okkal - akkor bizony támogatni kell.

2015.05.02. 10:22:27

@miketbeszéltek: "Csak el kellene olvasni a DK programját."

Én azt már el sem olvastam, mert elavult. Viszont olvastam Bartus László cikkeit az Amerikai Népszavában és ez elég volt. Fletó kollaboráns és Orbán parlamentjében statisztál, ellentétben azzal, amit előtte (még hitelesen) böfögött. Az ő politikai karrierjét nem Ösződ vágta haza, hanem az Összefosás, amikor meghekkelte Meseházyt. Utána, hogy világos legyen, meghekkelte a civil tüntetéseket is, ami Orbán karácsonyi ajándéka volt részéről tavaly. Az öszödi beszéde ehhez képes lófasz sem volt. Gyurcsány takarodj (és vidd magaddal a másik bóhocot is)!

2015.05.02. 10:27:04

@feketefenyő és fehér ló: Hiába fél tőle a csúti vajda, ha nem hiteles személyiség, a hívei meg egy átlag békamenetes munkásőr szintjét nem múlják felül.

feketefenyő és fehér ló 2015.05.02. 10:28:21

@Jules Verne:
Neked nem tűnt fel, hogy Meseházi úgy feküdt be Orbánnak, mint macska a kemencesutba?

2015.05.02. 10:29:14

@Alick: Mondjuk, a vezíred nem nősült be sehova, viszont annyit lopott a pártjával együtt, hogy az unokáink is attól fognak koldulni.

2015.05.02. 10:30:08

@feketefenyő és fehér ló: Fletó is, ha nem vetted volna észre.

2015.05.02. 10:40:08

Ma a legfőbb akadálya egy új baloldali mozgalomnak Fletó és a korábban csontra lejáratott szocialista párt. A szockókat pedig éppen azok járatták le, akik eladták Gyurcsányt a fideszes maffiának. A mai napig ezt nem tudták a híveik előtt tisztázni, felvállalni és bocsánatot kérni ezért a szavazóktól. Nem véletlen, hogy Meseházy vagy Kopasz Tóbiás vergődése egy kalap szart nem ér. Valami új kellene, gyerekek.

luis5 2015.05.02. 10:49:20

Kurcsányin kívül az Együtt-PM-es balfékek is elszálltak. Ilyen meleg volt?
Hogyaszongya: "A stadionok árát inkább munkabérre fordítsák!"
Kiszámoltam: legyen az összes stadionépítés mondjuk 100milliárd Ft ( a vicc, hogy ez egyszeri költség, azaz nem lehet évekig bérfedezet). 4 millió munkavállalóval az fejenként 25.000 Ft. Mivel a stadionépítések elhúzódnak összességében mondjuk 5 évre min., azt jelenti 5.000 Ft EGYSZERI munkabérkifizetés jutna 5 évig (416 Ft!!!! =Négyszáztizenhat forint bruttó/hó) , ha nem építünk stadiont és mindből bér lesz.
Na ez a színtiszta demagógia Együtt-PM és az összes többi vörös és rózsaszín párt!!!

KissGecihuszár 2015.05.02. 11:05:58

Ha másban nem (egyébként nagyon is DE!), de abban mindenképp egyedülálló szeretett Hazánk egész Közép-Európában, hogy ilyen bukott senkiháziak, mint fletó, képesek még mindig a politika színpadán hörögni, nettó hazugságokat, irreális populista lózungokat kiböfögni és ami a legmegdöbbentőbb; ezt egy minden faszságra vevő lelkes -zömében kádárnyugger- hallgatóság ohne zsanér be is szopja! De hát mi mást is várhatunk attól a generációtól, mely ugyanilyen pronyó, buta, hülye volt már 25-30 évvel (azaz a módszerváltáskor) ezelőtt is, tehát amikor még ők voltak az "aktív" korosztály. Ettől (is) "egzotikus" ez az ország... Ja és akinek ez nem tetszik, nos annak „ tessék; el lehet menni innét!”

miketbeszéltek 2015.05.02. 11:30:00

@Jules Verne: Nem én írtam, hogy el kellene olvasni a DK programját:-)

miketbeszéltek 2015.05.02. 11:36:49

@KissGecihuszár: Fentebb leírtam, hogy én is Gyurcsány távozását kívánom. Viszont elképesztő ez az 50-es éveket idéző, a valósággal köszönőviszonyban is csak itt-ott álló mitológiai szörnygyártás, amelyet a politikai ellenfelekkel szemben elkövettek!
Ha ezerszer is idézitek "az el lehet menni mondatot"-, ha esetleg ezt Kerényi a maga stílusában akár freskóra festetné, akkor is hazugság az interpretációja, mert nem illyen összefüggésben hangzott el!

miketbeszéltek 2015.05.02. 11:40:42

Már csak azért sem támogatom a mai baloldal pártjait, mert a Fidesz által naponta szállított ziccerek ilyen szintű ki nem használásából az következik, hogy: vagy teljesen impotensek, vagy bűnrészesek, vagy megzsarolták, vagy lefizették őket, vagy mindegyik. Egyik sem vonzó alternatíva.

Blogger Géza 2015.05.02. 11:41:06

A tiszta víz az egyik legnagyobb kincs, és a jövő kritikus erőforrása. Ingyen adni bárkinek is nem tűnik ésszerűnek. A magasabb vízfogyasztást egyre növekvő egységárral "honorálni" első pillanatra nem tűnik rossz ötletnek, azonban gondoljuk végig, egy normál háztartásban mi határozza meg a vízfogyasztást? Leginkább az, hogy hányan laknak ott, mert annál több megy el mosásra, tisztálkodásra. Tehát ez pont az amúgy is legnehezebb helyzetben lévő nagycsaládosoknak vinne be egy gyomrost. A medencézés demagógiára tökéletes ugyan, de vajon a háztartások hány %-ban van Magyarországon medence? Nyilván elhanyagolható, és azok azért mostani egységáron is megfizetik az árát rendesen. Szóval egy kis populizmus kedvért jól megszívatjuk a nagycsaládosokat. Bravó!

midnight coder 2015.05.02. 11:42:03

@Jules Verne: Orbánék lopásai meg sem közelítik az MSZP lopásait. És nem azért, mert nincs meg a jószándék, egyszerűen már régen nincs annyi ellopható vagyon.

A nagy rablás 1986 és 1998 között zajlott. Azelőtt minden nagyobb érték az országban köztulajdon volt, míg mire a privatizáció lezajlott szinte minden magánzsebbe került. Lényegében egy ország vagyonát lopták szét alig több mint egy évtized alatt. És bár ebben pár morzsa jutott az MDF-nek is, de a prímet az MSZP vitte, még az MDF kormány ideje alatt is. Ehhez jöttek még olyan falatkák mint az szovjet államadósság eltüntetése, a különféle olajügyek, stb.

Ehhez képest az, amit bármilyen színezetű kormány egy-két ciklus alatt el tud lopni, aprópénz. Még a háromszoros áron épült autópályák is azok, nem az olyan pitiáner tételek mint Pl. a baloldal által annyit sulykolt trafikok.

willcox 2015.05.02. 11:42:40

Amit Gyurcsány javasol nagyon életrevaló. A teljesen leszakadt embereknek ad egy kis esélyt. A rezsicsökkentésnek fidesz módra nem sok értelme volt, a kis emberek néhány száz forintot spóroltak a gazdagok akár tízezreket. Könnyen belátható, hogy mennyire igazságtalan, mint az egész NER rendszer.

midnight coder 2015.05.02. 11:43:57

@Blogger Géza: Arról nem is szólva, hogy akinek az Isten medencét adott, vízforgatót is ad neki hozzá.

midnight coder 2015.05.02. 11:44:54

@willcox: A leszakadt népeknek az ad esélyt, ha tanulnak, dolgoznak, és nem csinálnak több gyereket mint amit el tudnak tartani.

2015.05.02. 11:45:44

@luis5: "Kiszámoltam: legyen az összes stadionépítés mondjuk 100milliárd Ft ( a vicc, hogy ez egyszeri költség, azaz nem lehet évekig bérfedezet)"

Na ja, te meg hülyébb vagy, mint az átlagos fideszbirka. Az összes stadion építés, meg amit elloptatok, az több ezer milliárd, te retardált barom. A vicc pedig az, hogy te nem tudsz számolni. Az egykulcsos adó pedig több éve szolgálja a szegények kirablását (megérdemelten) és a gazdagok (fideszes tolvajok) további gazdagodását. Amit kiszámoltál, az nettó hazugság, amit böfögsz, az pedig arra utal, hogy nem mostál fogat, amióta a fideszes maffia hatalmon van (magyarul: büdös a pofád).

2015.05.02. 11:48:19

@midnight coder: "Orbánék lopásai meg sem közelítik az MSZP lopásait."

Szóval, Orbán lopásai legálisak ?

2015.05.02. 11:50:40

@Blogger Géza: Gheejza, hogy szomorodnál meg, há aszittem, hogy felfordultál, oszt most látom, hogy itten vagy. Há nem haltál ki a cipődbű, vakujjá meg?

2015.05.02. 11:51:34

@midnight coder: Hazudsz már megint, nyomorék fideszbolsi.

2015.05.02. 11:53:56

@midnight coder: "A nagy rablás 1986 és 1998 között zajlott."

Anyád orálisan is tevékenykedhetett volna apádnál. A nagy rablás a fideszesek idején zajlott és még mindig tart. Cáfolj meg, Orbán-buzi!

Blogger Géza 2015.05.02. 11:54:44

@feketefenyő és fehér ló: Semmilyen korrupciót? Ez csak attól függ, mit értünk "korrupció" alatt.

"Semmiféle dokumentációt nem sikerült fellelni arról, hogy a Gyurcsány Ferenc érdekeltségébe tartozó cég milyen tanácsadói tevékenységet végzett a Paksi Atomerőműnek – ezt közölte az erőmű szerdán a Híradóval."

gyongyos.faceportal.hu/nem-talaljak-gyurcsany-cegenek-tanacsadoi-munkait-pakson/

fidelitas.hu/cikk/szocialista_privatizacio_gyurcsany-modra

Ennél ezerszer kevesebbért "korrupciót" kiabál a baloldal.

Jules Verne (törölt) 2015.05.02. 11:55:09

Van itt valaki, aki azt akarja bemagyarázni nekem, hogy az fidesz nem lop?

Blogger Géza 2015.05.02. 11:56:13

@nagybalfasz: És ebből azért még a Fidesz a legjobboldalibb. (egykulcsos adó, segélyezés csökkentése, munkaadóbarát Mt)

Jules Verne (törölt) 2015.05.02. 11:56:15

@Blogger Géza: Legközelebb mit terveztetek ellopni, te szemétláda fideszes görény?

Blogger Géza 2015.05.02. 11:59:38

@Jules Verne: Téged fogunk ellopni, s exportálunk téged mint biológiai fegyvert. Szerintem ekkora barom kevés van más országokban. :)

Blogger Géza 2015.05.02. 12:05:19

@Jules Verne: Sokkal alacsonyabb költséggel tudjuk most finanszírozni az államadósságot, mint a 2010 utáni pótlólagos IMF-hitel borsos ára lett volna.

Blogger Géza 2015.05.02. 12:07:02

@Jules Verne: Ezzel szemben jövőre 15%-ot kell fizetnünk SZJA-ként, amíg a szocik alatt én fizettem 40%-ot is. Most akkor melyik a nagyobb "lopás"?

Blogger Géza 2015.05.02. 12:14:47

@midnight coder: Plusz minden egyes ember "minimális megélhetési költsége" különböző. Nem mindegy, hogy mennyit kell költenie közlekedésre, nem mindegy, hogyan szigetelt a lakása, nem mindegy, albérletben él-e vagy saját lakásban stb-stb. Ezért nem lehet ilyen egységes mutatót felállítani.

Blogger Géza 2015.05.02. 12:17:44

@hanta boy: Mind a kettő ugyanannyira "jelentős" tényező...

KUHULIN 2015.05.02. 12:37:01

Gyurcsány amihez odaáll az szétb*szodik. Most a szegényeket b*ssza szét? :D

miketbeszéltek 2015.05.02. 12:39:18

@Blogger Géza: "A tiszta víz az egyik legnagyobb kincs" Aha, ezért a rezsicsökkentéssel ösztönözzünk a pazarlásra! (Egyéb támogatási mód helyett.)

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.05.02. 13:02:05

@midnight coder: Ez így van. Most kering egy osztrák munka, assembler programozót keresnek. 80 eurós óradíj az ajánlat. Az havi négy milla.

Ludovikás Levente 2015.05.02. 13:05:57

Gyurcsány egy közelebbről meg nem határozható állatfaj, fordul ő akármerre ha megéri. A cége 5 millió friss ropogós eurót kaszál Brüsszelből, miközben a nép egyszerű gyermekeként filléres szavazatokra vadászik a piacon

Mindeközben a Maszop még azt sem tudja eldönteni magáról, hogy fiú-e vagy lány

miketbeszéltek 2015.05.02. 13:08:02

@Ludovikás Levente: Szelektív a gyűlöleted. Ezeket több jobboldali politikusról is elmondhatnád.

Ludovikás Levente 2015.05.02. 13:18:37

A "rezsiigazság" csak egy demagógia, a komenizmus idejéből fennmaradt "mit engedhet meg magának a szomszéd" mentalitásra épül

Az áramfogyasztás nyilván kicsi ott ahol minden gázzal megy, és nagy ahol villannyal. A vízfogyasztás megugrik ha locsolni kell a kertet, ami nem biztos hogy rózsadombi kastélykertet jelent. Semmi több az egész, mint a képzelt gazdagok virtuális megszívatása, amitől majd elégedettebben alhat a panelproli

Bubuci 2015.05.02. 13:21:31

@Macikutya: Én nem egészen így látom.
Ez csak kifogás a bal oldal részéről.
A jobbiknak sincs nagyobb média lehetősége mégis erősödik.
Ők megteszik azt amit a baloldali pártok nem. Megszólítják az utcán az embereket.
Régóta sürgetem ezt posztjaimban a baloldal részéről és nagyon kevés történik ez ügyben!

Bubuci 2015.05.02. 13:30:29

@hanta boy: A nevedben van a hanta! Ha az eszedet használnád nem mondanál ilyen hülyeségeket. Nem ingyen vízről és áramról van szó, hanem arról, hogy egy bizonyos szükségletig mindenkinek jusson ezekből a javakból. Ha a kvóta felett fogyasztasz akkor viszont többet fizetsz olyan mértékben ,hogy az áramszolgáltatók és vízszolgáltatók bevétele nem lesz kevesebb. Azon ugye már nagyon kevesen akadnak ki, hogy akinek nincs jövedelme az segélyt kap pedig ez is ingyenes szolgáltatás amit áttételesen a jövedelemmel rendelkezők fizetnek ki.

bekerült 2015.05.02. 13:49:54

@Jules Verne:

A te értelmi szinted olyan mint Semlyén Zsolté !

Pontosan olyan ökörtóni is vagy !

Mit vártok egy magát baloldali párttól május elsején ?

Ismerteti az elképzeléseit a programjával kapcsolatban.
Nincs ebben semmi rendkívüli, kivéve a ti ökörködéseiteket.

Ha nem tetszik ne figyeljetek oda, nem nektek szól !

bekerült 2015.05.02. 13:54:01

@Bubuci:

A JOBBIK erősödése a FIDESZTŐL eltávolodók miatt nő. Akik semmiképpen nem akarnak a baloldalra szavazni, azok átmennek a JOBBIKHOZ, mert nincs más jobboldali párt.
A FIDESZ bűne, hogy szétverte a jobboldali demokratikus pártokat és nem is engedi meg, hogy ilyen legyen. A JOBBIKOT is ő segítette létre, hogy legyen hova menekülni nekik, ha elvesztik a népszerűséget.

Mi meg mehetünk a csöbörből a vödörbe !

Blogger Géza 2015.05.02. 14:20:49

@miketbeszéltek: Ha nincs ingyen, aligha ösztönöz a pazarlásra. Szemben Gyurcsány demagóg javaslatával.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.02. 15:37:20

Szerintem ha Gyurcsány is elkezdene faszhelikopterezni valamelyik kereskedelmi csatornán, azzal TALÁN szerezhetne pár új nézőt, aki kíváncsi rá.

Mással már nem nagyon.

dual824 2015.05.02. 16:19:03

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
A segg hülye vitorkádnak már azzal sem menne!!!!!!!!!!

midnight coder 2015.05.02. 16:33:34

@Jules Verne: Annyiban legálisak, hogy jogilag pont ugyanúgy támadhatatlanok mint az MSZP lopásai. Ha támadhatók lennének, már támadnák őket. Ahogy Orbánék sem tudtak tenni semmit az MSZP-s lopásokkal, pedig anno minden héten volt a Népszabóban cikk arról hogy ki mit lopott, az elvtársak egymást kenték össze szarral. De ugyanígy nem tudtak anno Keller elvtársék sem semmit felmutatni. Minden kellőképpen le volt papírozva - aki milliárdokat lop, annak ügyvédre is futja.

Erkölcsileg persze egyik sem elfogadható, de az a csúf helyzet, hogy két csapat tolvaj közül lehet választani. Illetve lehet szavazni a Jobbikra, illetve baloldalon az LMP-re, DK-ra, stb, de egy óvis naivitása kell ahhoz, hogy azt feltételezd, hogy ezek majd kevesebbet lopnak. Aki politikusnak áll, az nem azért teszi hogy neked jobb legyen.

midnight coder 2015.05.02. 16:42:50

@bekerült: Ennek a fele igaz. A Jobbik az MSZP aktuális dísznáci csapatából nőtt ki. Ilyenek mindig is voltak Ekrem Kemáltól Báncsfi Dianáig, de ilyesmi volt az MIÉP is.
Persze nem kell arra gondolni, hogy az MSZP szervezte (én legalábbis nem teszem), de ha találtak egy csapat hülyét, akkor reflektorba vette őket a ballib sajtó, a rendőrség hagyta őket vonulgatni.

Leginkább arra voltak jók, hogy a választókat lehetett riogatni velük. Csak aztán addig kiabálták a farkast, míg az istenadta nép egyre kevésbé félt a farkastól, sőt megszerette azt. A Jobbik első nagy szavazótábor növekedése anno a csalódott MSZP szavazók voltak, főleg vidékről.

A dolog másik része sajnos igaz, a csalódott FIDESZ szavazóknak (Pl. nekem) nem nagyon van más mint a Jobbik, pedig igazán ők sem szimpatikusak. De még mindig inkább Jobbik mint MSZP. De tényleg jó lenne egy normálisabb jobboldali párt.

Ezért tartom nagyon balszerencsésnek, hogy Bajnai a baloldalon van (ahol amúgy semmi keresnivalója). Nagyon jó jobboldali politikus lehetett volna belőle.

2015.05.02. 16:49:59

És ezek közül melyik az, amelyik megvalósításához 2009 előtt nem volt meg a szükséges támogatás?

"Harmincszázalékos gázáremelés, dráguló villany, emelkedő adók Gyurcsány csomagjában"

index.hu/gazdasag/magyar/nemcsomag060/

--

"Emelkedik az eva, bevezetik a négyszázalékos szolidaritási adót, nem törlik el az iparűzési adót, a nyugdíj és családtámogatási rendszer viszont nem változik. Pénteken a kormányfő a szocialista frakció előtt az ezermilliárdos megtakarítás részleteit ismertette."

index.hu/gazdasag/magyar/nehez0609/

--

"A Gyurcsány-csomag fékezi a növekedést és rontja a versenyképességet - londoni elemzők szerint ezt illusztrálja az Audi bejelentése, mely szerint felfüggeszti győri fejlesztéseit. Mind a cég, mind a gazdasági tárca megerősítette, hogy zajlanak a tárgyalások a folytatásról. A GKM szeretné, ha az Audi itt valósítaná meg új beruházásait, de nem mindenáron. "

index.hu/gazdasag/magyar/london061020/

És mindez 2006-ban, a válság előtt 2 évvel!

luis5 2015.05.02. 16:51:17

@Jules verne
ha nincsenek erveid szamaid jon a szemelyeskedes?
Hulye, birka,retardalt barom, balfasz, budos a pofad. Mindezt te irtad merz 0 wrvet, szamot irtal le. Nem vagyok a stadioepites hive, de ha osszeszeded az osszes 3ddigi stadiont az sincs 100 mrd. Nalad ez tobb ezer mrd. Az elvakultsagod baromi agressziv ontudattal parosul hulyegyerek.

Jules Verne (törölt) 2015.05.02. 17:25:48

@luis5: Neked milyen érved van arra, hogy az a helyes, ha a hatalmon levő párt lop?

@midnight coder: "anno minden héten volt a Népszabóban cikk arról hogy ki mit lopott, az elvtársak egymást kenték össze szarral"

Megint hazudsz, taknyos. Amiről te írsz, az most van.

Ludovikás Levente 2015.05.02. 17:41:22

@miketbeszéltek:
Gyurcsányt gyűlölni? Ugyan már, annyit nem érdemel. Egy tehetséges bohóc, néha kifejezetten mulattat. Zenebohócnak nem igazán erős, inkább prózai vonalon kell futtatni Vadai Ágicával együtt

bekerült 2015.05.02. 17:54:33

@midnight coder:

Azt írod, hogy "ennek fele sem igaz ", miközben elismersz minden lényeges dolgot amiről írtam !
A FIDESZBŐL kiábrándultak mennek át a JOBBIKHOZ, veled együtt.
Nincs egy jobboldali párt, akihez tudnának csatlakozni, mert a FIDESZ szétvert és megakadályoz minden ilyen kezdeményezést.

A mai politikai életben nagyon hiányzik egy jobboldali demokrata párt, mert a FIDESZ és a JOBBIK nem demokrata párt és ezt nyíltan fel is vállalták !
Az illiberális demokrácia közelebb van a Kádár féle népi demokráciához, mint az EU által folytatott gyakorlathoz.
Amit a jobboldal most erőltet, az nem demokrácia, hanem autokrácia.
A JOBBIK hatalomra kerülésével ez a helyzet csak romlani fog, még akkor is, ha sok minden meg fog változni.

Bajnai nem politikusi alkat, neki nagy volt ez a kabát, lötyögött rajta.

szabadság elvtársak! 2015.05.02. 18:06:04

Szegény Hofi, ha most élne, tényleg diliházba menne. Csak azt nem értem min csodálkoztok és vitatkoztok. Azt hiszitek, hogy a Magyar politikusok meg tudnak változni? Mondjuk gyorsan ellent mondok magamnak, mert megváltoznak rögtön, ahogy kormányra kerülnek. Talán m inden tábornak fel kéne ébredni, és amikor gyűlést szerveznek, a hallgatóság egyöntetűen fordítson hátat nekik. De kérdem én. ezek a hithű táborok megtennék ezt? Nos itt a baj! Ezért mernek mindent beigérni, utána meg beinteni. Részemről, menjen mindegyik a jó büdös francba!

KUHULIN 2015.05.02. 18:43:10

@Ludovikás Levente: Fletót nagyon jól tudják használni. Ha egy független(!) civil csoport kezdene megerősödni, oda küldik és akkor annyi... ;)

midnight coder 2015.05.02. 18:53:07

@Jules Verne: Na most vagy nem éltél abban az időben, vagy még az indexet sem olvastad. Emlékezzél csak vissza szépen: levajazott motorvonattender, 300 ezer forintos postásbicikli, kakaóbiztos számítógép, különféle ingatlanügyek, hogy csak azokat említsem amik jó pár év távlatából hirtelen az eszembe jutnak. Nem létezik, hogy te ebből egyet sem olvastál az akkor sem túl jobboldali index.hu-n!

midnight coder 2015.05.02. 19:00:13

@bekerült: Ebből az nem igaz, hogy a Jobbik a FIDESZ kreálmánya lenne, és hogy a FIDESZ verte szét a demokratikus jobboldali pártokat. A Jobbikról már írtam, más jelentős jobboldali párt pedig soha nem volt a FIDESZ-en kívül a Jobbik létrejöttéig.
Az MDF az Antall kormány után összeomlott, a FIDESZ nélkül be se jutottak volna a parlamentbe, ráadásul Dávid Ibolyka még a maradék jobboldalit is elüldözte az MDF-ből és lefeküdt az MSZP-nek. Nem mintha túl nagy jelentőségük lett volna nekik.
Aztán volt a MIÉP mindig is az 5% körül, és kb. egy csirke IQ-jával. Voltak a kisgizdák, akik viszont Torgyán visszavonulása után (miután a villa üggyel jól sarokba szorította a ballib sajtó) gyakorlatilag megszűntek létezni. És voltak az olyan pártok mint a Vállalkozók Pártja és hasonlók akik értelmesek, csak hát soha nem volt tömegbázisuk.

Bajnai jó politikus lehetett volna, csak kb. annyira baloldali politikus, mint amennyire al Benyamin Netanyahu arab sejk.

katus46 2015.05.02. 19:10:39

Addig míg rászavaznak utána , jöhet a kifosztásuk.

Anna Kisfaludiné Baán 2015.05.02. 19:20:15

@The Ghost Wolf: azért a felesége is hozott egy kis konyhapénzt, a biztonságot meg már megmutatta 2006-ban, annyi elég is volt.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.02. 19:26:43

@Macikutya:

"Ezeregyedszer is elmondom: amíg nincs egy erős, baloldali média (TV, Rádió, újságok), amely a hangját az ország minden részében hallatni tudja, addig a szegényeknek csak a hazug kormánypropaganda folyik még a csapból is"

Azért nem hallgat rád senki, mert hülyeséget beszélsz. Ha ezeregyedszer mondod, akkor is hülyeség.

Az ATV mógótt ki áll? A HírTV mögött ki áll? Az Index mögött ki áll? Az Origo mögött ki áll? A Cink mögött ki áll? A 444 mögött ki áll? A 168 óra mögött ki áll? A Hír24 mögött ki áll? A Stophu mögött ki áll? A Népszava mögött ki áll? És most csak a legismertebbeket soroltam, ami mind judeo-liberális befolyás alatt van.

A Népszabadság mögül épp most vonult ki az MSZP, mert nem kell neki.

A közszolgálati csatornák "sajnos" nem a baloldal befolyása alatt vannak. De úgy gondolom, ezt jobb, ha megszokjátok, mert ez még sokáig így lesz.

Jolka40 2015.05.02. 19:32:50

@midnight coder: A mi gazdagjaink kiviszik a suskájukat az országból. Nem teremtenek munkahelyeket. Tojnak a csóró honfitársaik fejére.

midnight coder 2015.05.02. 19:46:41

@Jolka40: Van aki igen, van aki nem. Ahogy minden más országban is. A mi gazdagjaink ugyanúgy nem rosszabbak mint Pl. az osztrákok gazdagjai, ahogy a szegényei sem rosszabbak mint az osztrákoké. Csak nálunk nagyon kevés a gazdag ember, és azok sem annyira gazdagok. Ma kis hazánkban bőven benne vagy az irigyelt és a baloldal által fejőstehénnek kijelölt felső 10%-ban egy osztrák takarítónő havi fizujával. Csak te ezt itt csak multinál kapod meg, nyelvtudással, keresett diplomával, szakmai tapasztalattal és referenciákkal.

Jolka40 2015.05.02. 20:18:36

@midnight coder: A mi "nem annyira gazdagjaink" 10 szobás kastélyt építenek maguknak úszómedencével, ahelyett, hogy egy kis üzemet alapítanának a pénzükből, ami - amellett, hogy nekik is megérné - néhány munkahelyet teremtene. Mellesleg az ország rangját is növelné, akármilyen kis mértékben is.

2015.05.02. 20:31:12

"...Azt mondta bátorság.
És, hogy gyerünk Magyarország.

De nékünk ez nem vigasz.
És bele is húztunk, de ott volt egy trafipax... "

élveteg 2015.05.02. 20:43:54

"Ez a szociális tarifa igazságos javaslat, főleg, hogy a tervezett sávos rendszer az átlagfogyasztót annyira terhelné, mint most, akinek viszont medencéje is van, az sokkal többet fizetne"

Micsoda töménytelen ostobaság Hány átlag fogyasztó van meg hány szociálissan rászorult Milliók Medéncéje meg hánynak van ?Csak egy számot mondok Százezer ?Namost akkor a medencéseknek mennyire kellene emelni a vizet Az ötszázszorosára ? Ezerszeresére ? Akkor betemetnék a medencéjüket Akkor meg miből fedeznék továbbra a szegények ingyen vizét ?

randomuser1 2015.05.02. 20:52:14

valaki tuggyam egy címre lehet több villany/vízórát okosítani? mer most akkor most majd jól megéri, minden cégemre kötök egyet a kecóba és örökélet, ingyenvíz :)

gizmo26666 2015.05.02. 21:11:07

@integrans: Ja, fizessek még több adót a jövedelmemből, hogy a sok ingyenélőt eltartsák belőle. Na azt már nem.

gizmo26666 2015.05.02. 21:13:02

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Gyurcsányon már csak röhögni lehet, nem kell tartani tőle, biztos ezért. Már kommentelnmi sem érdemes a nagyorrú bohócról.

integrans 2015.05.02. 22:40:51

@miketbeszéltek:
„miketbeszéltek” nevű kommentáló írja az alapjövedelmi felhívásra válaszként:
„Orbán valóban 0 empátiával közelít az önhibájukon kívül lecsúszottak felé. Azonban milyen jog és igazságosság lenne az, hogy a megtermelt javakat államilag ellopjuk azoktól, akik évtizedek tanulásával, munkájával, kreativitásával azt létrehozták, és olyanoknak adjuk, akik semmit sem tettek/akarnak tenni a javak előállítása érdekében, pontosan azért, mert anélkül is "jár nekik"? Pláne nálunk, ahol tisztességes munkával is sokan csak éppen a létminimum felett tengődnek? Ez nemhogy kifogná a jobbik vitorlájából a szelet, hanem pontosan a jobbik erősödésének egyik okát táplálná még jobban! „

- Amikor felnézel a megszokott és negyedszázada ismét a joggal visszaélően fenntartott, és ezért közjogilag érvénytelenül működő politikai arénából, akkor legelsőként azt láthatod meg, hogy itt vagyunk a Világegyetemben egy bolygón, ahol is a rajta élő lényeknek eleve térítésmentesen állnak rendelkezésre a javak.

Aztán azt is láthatod, hogy a történelem során létrehoztunk az un. közgazdaságot. És azért hoztuk létre, hogy a folyamatosan fejlődő ellátásbiztonság következtében, a létfenntartások megfelelő színvonalon elérhetőek legyenek - a társadalom minden tagja számára.

Ám menet közben, - újra meg újra és bizonyos rejtett és ismert okok miatt, társadalmi hanyatlások következnek be, merthogy az erőfölényes/hatalmaskodó szereplők, - no és a hozzá nem értők, akiket közben ráadásul szakértőknek hisznek el, - bizony vagy nem veszik észre, avagy nem is akarják észrevenni, hogy közben rendre kisajátítják a gazdasági erőt és úgy használják haszonszerzésre, hogy ennek a visszás/jogtalan/törvénytelen tevékenységek következtében – millióknak, maga a puszta megélhetéseik kerülnek veszélybe.

Miközben meg, nem kevesek azzal szédítik/áltatják magukat és vélekednek a betanult/megörökölt barbár kényszerképzetek kényszerei/önkényei szerint, - még a 21. században is, - hogy azok az egyesek, akik megtermelik a javakat, - és/de akik úgymond meg nem termelnek, azokat meg rekesszék ki a termelők lobby csoportjai, - meg a pártoknak látszó pártok hatalmaskodói, az amúgy eleve térítésmentesen rendelkezésre álló javakból - az embertársak az embertársaikat. Vagyis a természetes tényszerűségek okán adott közös társadalmi örökrészeikből mintegy kitagadják az erősek az egyre nagyobb többséget. (és ezt mondják demokráciának...)

folytatás a következőben

integrans 2015.05.02. 22:42:06

@miketbeszéltek:

2.

No és mindezek után, és igencsak otromba módon, még azt sem ismerik fel, hogy egyáltalán mi alapján veszik a szájukra az igazságosság fogalmát azok, akik közben nem is látják meg a másik emberben, az Embert, és nem értik meg azt sem, hogy valóban mit jelent az élni és élni hagyni?! És ezért csak abból fasisztoid ideológiából indulnak ki, hogy az erős mindent visz. Sem embert, sem jogot nem tisztelve. Magára a tényleges természetes közviszonyainkra, az együtt érző emberiességre, emberi méltóságra is eszelősen fittyet hányva.

Merthogy az az emberiségellenes és közveszélyt okozó kényszerképzet van a fejekbe verve, hogy aki nem hajt hasznot, nem termel, annak nem jár a javakból. Vagyis korunkban megint az az emberiségellenes maradi felfogás terjedt el, pontosabban égeti fel a világot, ami már oly sokszor ugyanabból az okból megtörtént. Aminek a faékszerű működése tömören annyi, hogy az erősek az elnyomásukkal a többségi társadalom ellen harcolnak. (hol nyíltan, hol fedetten) Merthogy az erősek félnek a legerősebben, mivel hogy meg akarják védeni az akár jogosan, akár a harácsolón megszervezett vagyonaikat (amit közben minden vagyonos is jól el veszít a léte végén)

Ám annyira nem néznek fel a megszokottságok iszonyatosságaiból sokan még, hogy azt sem ismerik fel, hogy hiábavalóan állítják elő a termelők a javakat, amikor közben, lecsökkentve vannak, s elfogynak a termékeket megvevők, un. vásárlók.
Ugyanakkor, az öncélú haszonszerzés, az akárhogy is nézzük, orgazdaságot jelent. Méghozzá a legprimitívebbet, ami a végén saját magát pusztítja el.

Illetve az a dőreség, – ám elnagyolva értve mégis, és a szükségszerűnek látszó válaszok szerinti folyamat játszódik le; amikor az elnyomás, azaz a többségi társadalom kifosztása megerősödik, akkor erre a látszólag támaszt ígérő/nyújtó, erőszakos, vagy éppen rasszista egzaltáltak karjaiba rohannak sokan megtévesztettségükben, félelmükben.

Vagyis arról van szó, hogy a közjogilag jogellenesen is fennálló politikai térben ügyködő szereplők, olyan egyoldalú rendszert tartanak fenn, amelynek az a társadalmi hatása, hogy a kevesek egyre több javakat birtokolnak úgy, hogy a birtoklásuk következtében millióknak a puszta létfenntartása veszélyeztetve van. -

Milyen rendszer ez akkor? Totálisan igazságtalan, joggal visszaélő harácsolási diktatúra. Több pártrendszernek álcázott embermészárszék.

Mindeközben több Nobel díjas közgazdász is ajánlja az alapjövedelem bevezetést a jövedelmi közhelyzet legalább minimális stabilizációjához. - Eközben idehaza, a magukat demokratikus köröknek vélők közül sokan meg tagadják és kézzel-lábbal tiltakoznak az alapjövedelem ellen – és úgy hogy meg sem értik magát a lényegét. Sőt nem átallanak olyan képtelen állítást leírni maguk elé, aminek közben éppen az ellenkezője várható. És egyáltalán mitől is lenne valóban demokratikus felfogású az, akinek közben az a természetes, hogy embertársainak kirekesztése a javakból - az egyáltalán a járható út?
Miközben meg éppen azzal ijesztgeti a társait a fenti szerző, aminek létrejöttében és eszkalálódásában vastagon szerepe van azoknak, akik eddig is azt a társadalmat szorították meg nem egyszer és indokolatlanul, amelynek közben fogalma sincs a jogaikról és a közgazdasági, közbirtokossági vonatkozásokról, - mivel, hogy 25 éve még csak nem is tájékoztatták őket még a jogaikról sem. - Mi több odajutottunk, hogy akik sokat markoltak eddig, azok döntik el, hogy kik mennyire részesültek a javakból - és most meg kirekesztően, diszkriminálják az alapjövedelmet, azaz mások létfenntartó megélhetését támadják.

Szégyenszemre éppen azt az eszközt támadják, amivel az emberi kiszolgáltatottság kiküszöbölése lehetséges és okvetlenül szükséges.
Éppen azt támadják, amit mint jogos alternatívát lehet fölmutatni a negyedszázados utat tévesztéssel szemben, és amivel alapjaiban, lényegileg kérdőjelezhető meg az önkény, a szélsőség, az erőszak.
Éppen azt támadják, ami mindenkinek egységes az alapvető és emberhez méltó életet biztosíthatja.

Vagyis, akik mereven elutasítják az alapjövedelem bevezetését, azok akarva, vagy akaratlanul egy újkori rejtett népirtásra adják a voksukat és emberiességüket megtagadva magukat szégyenítik meg. ha nem ismerik fel az önellentmondásukat.

integrans 2015.05.02. 22:45:41

@gizmo26666: Tévesen hivatkozol. Önérdeked és a társadalmi biztonság ellenében. Miközben nem is arról van szó, amiből kiindulsz.

dunántúli gyerek 2015.05.02. 23:23:44

@integrans: Az alapjövedelem már elviekben is marhaság. Még csak 25 éve ment itt csődbe a kommunnizmus, és egyelőre senkinek sem hiányzik.

A konkrét PMes javaslat meg finanszírozhatatlan.

miketbeszéltek 2015.05.02. 23:50:15

@integrans: “eleve térítésmentesen állnak rendelkezésre a javak”
Eleve téves a kiindulópont:
Ha annyival be tudnád tölteni az összes szükséget, hogy leszeded a gyümölcsöt, tán még lenne is némi igazad,-bár a gyümölcs leszedése és elfogyasztása is munkát igényel. De ezzel nem tudnád a 7 milliárd embernek az éhégét sem kielégíteni, a természeti népeknek az „ingyen javak” megszerzésére fordított munka is kitölti az idejük nagy részét, az így biztosított „életszínvonallal” és” létbiztonsággal” meg az emberiségnek tört része elégedne meg.
-“létrehoztunk” “kisajátítják” Ja, ahogy Marx elvtárs mondta. Csak éppen a csúnya kisajátító kapitalizmus angolszász része teremtette meg a történelem folyamán először állampolgárai millióinak az emberhez méltó életet, a kisajátítást elítélő kommunizmusban meg siker volt az, ha a jóllakásig eljutottak az elvtársak…..Ne mondd, hogy közösen hoztuk létre a javakat!
-Inkább én mondom Neked, hogy emeld fel a fejed az utópisztikus ideológiád fantázia-világából, nézz körül a földi, magyar valóságban, és tanulmányozd a “kommunista” próbálkozás kudarcának az okait! A motiváció eredményezte a tudomány és technika fejlődésének döntő részét, ezt a motivációt pedig az emberiség történelme során pedig leginkább a polgári, magántulajdonra épülő berendezkedés és kapitalizmus biztosította.
-A gondolatmeneted még valamennyire igaz is a Nyugaton, ahol tisztességes munkával annyival jobban meg lehet élni a hozzánk képest álomnak számító munkanélküli segélyhez képest, hogy nem vész el a motiváció. De nálunk létminimumot kap fizetségül egy tisztességesen dolgozó személy is! Miért dolgozna bárki is, ha egy demagóg gondolatmenettel igazolva ugyanannyit kapna az is, aki nem is akar dolgozni, és az is, aki évtizedekig robotol? Aki ezt igazságtalannak tartja, az meg szerinted a népirtókkal egyenlő kategóriába eső fasiszta???
-És számolsz azzal is, hogy az alanyi jogon javakban részesített munkatagadók igényei sem fognak megállni a létminimum szintjén, és ugyanúgy megkívánják a mobilt, a Mercédeszt, és egyéb javakat?

integrans 2015.05.03. 00:29:12

@dunántúli gyerek: ezek szerint nem érted meg, amit olvastál.

integrans 2015.05.03. 00:32:05

@miketbeszéltek: Akik másokat kirekesztenek az életükből, azok nem rendes emberek nyilván.

gizmo26666 2015.05.03. 09:23:44

@integrans: Ingyenpénzt sosem szabad osztogatni az embereknek, mert restté és nemtörődömmé teszi őket. És követelőzőké, mert azt hiszik, hogy nekik alanyi jogon jár egy bzonyos jövedelem, csak azért mert léteznek.

Pont ezért jó aq közmunka program, mert az alapjövetelmet is foglalkoztatáshoz köti. Bár én jobban örülnék neki, ha ezért a pénzért inkább továbbképzésekre meg személyiségtréningekre járatnák az embereket.

Viszont ha ingyen adsz nekik pénzt a nagy semmiért, azzal csak konzerválod a problémát, az állapotukat.

miketbeszéltek 2015.05.03. 09:39:47

@integrans: Ki beszél itt kirekesztésről Rajtad kívül? A rászorulók megsegítése valóban fontos, és ennek vannak bevált módjai. De-csak hogy tisztázzuk: Szerinted az az igazságos, hogy ugyanannyi pénzt kap egy ember, aki csak markát nyújtja a pénzért, mint az, aki évtizedeken át napi 8-10 órát dolgozik? És aki ezt kétségbe vonja, az kirekesztő, nem rendes ember? Szerinted nem pontosan Te rekeszted ki azzal a "rendes" becsületes embereket, hogy nem értékeled, értelmetlennek nyilvánítod az erőfeszítéseiket?

miketbeszéltek 2015.05.03. 09:43:08

@gizmo26666: Gyakorlatilag egyetértek Veled, azonban hozzá kell tenni itt a másik oldalt: önhibájukon kívül lecsúszott beteg, fogyatékos emberekkel szemben rendkívül méltánytalan és cinikus a mai rezsim.

bekerült 2015.05.03. 10:00:19

@midnight coder:

Na, ne már !
Ilyen szinten nem lehetsz elfogult !
Mintha nem is ismernéd a JOBBIK létrejöttének a történetét !

Te is azt csinálod amit a FIDESZ, simán ráfogod másra a saját böszmeségeket.
Nem is tudom, hogy ki hirdette meg az "Egy a zászló, egy a tábor " jelszóval az erőszakos jobboldali "összefogást" !

Az MSZP, mi ?

Ne legyél már ennyire naiv !
Vagy szándékosan rossz szemüveget hordasz.

Az ilyen sületlenségeket még az óvodában se veszik be.
Ki készítette ki a kisgazdákat ?
Ki indította el a lehallgatási botrányt, ami az MDF összeomlásához vezetett ?
Az MSZP ugye ?

Még emlékezni se tudsz rendesen !

Hát persze, hogy nemvolt tömegbázisuk a jobboldali pártoknak, mert a FIDESZ megvette kilóra őket, vagy megsemmisítette őket.
A JOBBIKRA pedig azért volt szüksége, hogy legyen tőle még egy szélső jobbra álló párt is, hogy úgy látszódjon, hogy ő a közép felé van közelebb, tőle már csak szélsőbb jobboldali párt van.
A lényeg, hogy ezekhez a baloldalnak semmi köze nem volt, a jobboldal magának köszönheti az egészet.

Még, hogy Bajnai jó politikus ?
Még beszélni se tud és semmi politikai érzéke nincs !
Ettől még lehet jó szakembert, de politikusnak nem való !

Egy kicsit el vagy tájolva !

bekerült 2015.05.03. 10:21:10

@gizmo26666:

Ennyi lököttséget rég olvastam !

A minap találkoztam egy közmunkára ítélttel, akit a szabályszegése miatt ítéltek közmunkára !
Vannak akiket meg kényszerítenek erre !
Ebből látszik, hogy mi mire való !

És te ezt jónak tartod !
Hát nem kívánok neked mást, mint, hogy dolgozd le a hátralévő életed ilyen munkákon és éljél belőle !

Elment nektek az a kis maradék is !

Fel se tudjátok fogni, hogy a dolgok változnak és változni illene nekünk is !

Legyél te munka és pénz nélkül és akkor majd másképpen fogsz beszélni !

Már most is osztogatjuk az ingyen pénzt !
Azért, hogy minél több gyerek jöjjön a világra, de a megélhetéséről már nem gondoskodunk !
A gyes, a családi pótlék, meg a többi, az nem ingyen pénz ?

KI biztosít MEGFELELŐ munkát azoknak a sokgyermekes családoknak, hogy el is tudják tartani és felnevelni őket ?
Azt hirdetjük, hogy fogy a magyar, de félre áll az orrunk, ha a megélhetésükről kellene gondoskodni !
A sok jogcímen kifizetett pénzekből igenis lehetne inkább alapjövedelmet fizetni !
Ezeknek a pénzeknek a zöme nem jut el a szegényekhez, mert felélik a "közvetítők " és a segélyosztók !

Munkára neveléssel meg veled kellene foglalkozni, mert úgy látszik, hogy ebben leleled minden örömöd !
Neked kellene megélni 47000 Ft-ból !

Jár a szátok, hogy dolgozzon mindenki, csak a munkahelyet nem biztosítja senki !
Még a fizetések se elegek ahhoz, hogy egy ember fizetéséből meg lehessen egy családnak élni !
Ha a feleség nem dolgozik, hanem a gyereket neveli, akkor fel is kopik az álluk !

Elmentek ti a sunyiba !

miketbeszéltek 2015.05.03. 10:27:19

"Még, hogy Bajnai jó politikus ?"

Nos valóban vannak pozitív oldalai is egy politikusnak, tud lelkesíteni, közösségi élményt adni-"baloldalon" erre eddig talán egyedül Gyurcsány volt anno képes.
Viszont szimpatikusabb volt Bajnai antipoltikus kormányfősége (úgy tűnt, nem megy el a szélsőlibes hülyeségek felé sem), és pontosan a politikusok szabadították rá az országra a jelenlegi őrületet. Egyébként Bajnai "visszatérő" beszéde nem volt rossz, kár, hogy csak egy ilyen társaságba tudott visszatérni, és a politika is kicsinálta utána.

eßemfaßom meg áll 2015.05.03. 10:27:32

Itt jelezném, hogy havi 2m3 víz ma is simán ingyen van, aki nem fizeti a vízdíjat annál feltesznek szűkítőt amin át szépen ingyen csordogál a víz, havi 2m3-nél több is kijön rajta (szomszéd évek óta így él, ott egy kishordó a csap alatt és 0-24ben csorog bele a víz neki ingyen)

miketbeszéltek 2015.05.03. 10:44:32

@bekerült: Értékelem a kiállásodat a nehéz helyzetben levőkért, és Gizmo is elmondta, hogy vannak ellentmondások a közmunkaprogramban. Mindazáltal úgy tűnik, nem a magyar valóságban élsz, teljesen eltérő gyökerű problémákat teszel egy kalapba.
Visszakérdezek: Ki biztosít megfelelő munkát? Az állam? Teremtsen munkahelyet? A gazdagok? A történelem folyamán eddig csak ez a modell működött a polgárosodás által, de ezt egyik oldalról Orbán rúgta fenékbe a kliens rendszer kiépítésével, másik oldalról meg Ti tagadjátok meg ezekkel a neokommunista nézetekkel. Ahogy a szemináriumon tanították: a kommunizmusban a javak a szükségek alapján lesznek elosztva. Kár, hogy a modell még addig sem jutott el, hogy az éhségérzetét megszüntesse a dolgozóinak...

Scagnetti 2015.05.03. 11:08:34

Feri emlékszik még rá, hogy mikor választást nyert, azt ő is pont úgy populista szólamokkal tette, mint előtte és utána is mindenki. Legfeljebb lesz a Fidesz, MSZP, Jobbik, stb. mellett még egy ígérgető banda. A népnek úgyis ez kell.
Hogy Feri nevével mennyire lesz eladható a dolog, főleg Őszöd után, az már más kérdés. Az nem túl valószínű, hogy a Jobbikhoz vándorolt egykori szoci szavazókat ő hívja vissza, hisz azok pont az ő idejében mentek a Jobbikhoz.

integrans 2015.05.03. 11:38:10

@gizmo26666: Az alapjövedelem az újraelosztásból származó társadalmi részesedésed.

Tehát a hivatkozásod nem áll meg. Mi több a nem értésed miatt, saját érdeked ellen beszélsz.

És még azt sem foghattad föl ezek szerint, hogy az ingyen milliárdokat a törvénytelen oligarchák osztogatják maguknak, míg alszol.

integrans 2015.05.03. 11:49:05

@miketbeszéltek: Ezek szerint ismét tévesen társítottad a gondolataidat. Mi több olyasmit mostál össze, ami előtte fel sem merült. Ám arról, hogy a munka meg sincs fizetve tisztesen több mint 40 éve egyfolytában, arról meg hallgatsz. De azt sem veszed figyelembe, hogy aki nem tud megélni az az életét veszítheti.

Akik meg a másik embert az életéből kirekeszti, azt magyarul gyilkosnak mondják.

integrans 2015.05.03. 11:52:45

@bekerült: "Jár a szátok, hogy dolgozzon mindenki, csak a munkahelyet nem biztosítja senki !
Még a fizetések se elegek ahhoz, hogy egy ember fizetéséből meg lehessen egy családnak élni !"

- És ezt az embertelen közhelyzetet mondják demokráciának, miközben csak saját magukat csapják be a saját fejükben és közben csodálkoznak, hogy a szélsőségek aratnak, akár a 30-s 40 években...

miketbeszéltek 2015.05.03. 12:43:08

@integrans: "Ám arról, hogy a munka meg sincs fizetve tisztesen több mint 40 éve egyfolytában, arról meg hallgatsz."
????? Ez már vicces. Pontosan az én érvelésem alapja volt az, hogy Magyarországon nagy erőfeszítéssel is csak a létminimum környékén tudnak tömegek megélni, így -szemben-nyugattal az alapjövedelem bevezetése elvenné a motivációját a teljesítménynek. Az meg, hogy nincsen megfizetve a munka, az a szocializmusban alkalmazott újraelosztásnak és a teljes foglalkoztatottság következménye, amely több szempontból alapjövedelem módon működött. Csődbe is ment a rendszer...Ezt az eszement gyilkosozást meg fejezd be, attól még nem lesz igazad, hogy minden alkalommal idelököd!

miketbeszéltek 2015.05.03. 12:47:27

@integrans: A szélsőségesek meg jelentős részben éppen azért aratnak, mert a közhelyzetet méltatlannak érző, és félelemben élő tömegek empátia helyett lefasisztázást és lekirekesztősdit kapnak, és egy idő után oda mennek, ahol meghallgatást, -és igaz, hamisan-de "megoldást" találnak.

integrans 2015.05.03. 14:02:52

@miketbeszéltek: az alapjövedelemmel egyáltalán életben tudnának maradni az embertársaid.

Fölfogod ezt vajon végre?

integrans 2015.05.03. 14:05:31

"Magyarországon nagy erőfeszítéssel is csak a létminimum környékén tudnak tömegek megélni," - miután 25 éve elsikkasztják a jövedelmeket. Meg egyáltalán úgy mennek a dolgok, hogy nincs is Közmegegyezés és a joggal visszaélő a rendszer.

eßemfaßom meg áll 2015.05.03. 14:25:29

@integrans: "az alapjövedelemmel egyáltalán életben tudnának maradni az embertársaid. "

De mivel nincs alapjövedelem igy naponta százával halnak éhen magyar honfitársaink.

miketbeszéltek 2015.05.03. 14:34:23

@integrans: "miután 25 éve elsikkasztják a jövedelmeket." Korrupció persze van, és mehetne jobb célra is a pénz, de Te meg azt felfogod-e, hogy a fő baj az, hogy nálunk alacsony a GDP? Egyszerűen nem termeljük meg azokat a javakat, amelyeket elméletben szétosztogatsz, és ha a teljesítmény, illetve fejlődés történelmileg igazoltam egyetlen hatékony motivációját elveszed, akkor még kevésbé fogjuk megtermelni!
-Valóban sokan élnek méltatlanul kevés pénzből, de Te nem szembesülsz azzal, hogy az alacsony jövedelmű családok is pazarolnak? Jelentős részükben dohányra, piára, sőt egyre elterjedtebben drogokra van pénz, a ceruzát meg a tanárok veszik meg a gyereknek. A megkapott pénzt napok alatt elszórják felesleges dolgokra, saját maguk meg annyit nem tesznek meg, hogy a kertjükben növényeket termesszenek, állatokat tenyésszenek. Ezen a hozzáálláson az alapjövedelemmel sem fogsz változtatni!

integrans 2015.05.03. 15:26:03

Noam Chomsky többek között az alapjövedelemről is beszél: 12:20

youtu.be/uv7EKQ6Rrrs?t=742

integrans 2015.05.04. 01:11:30

@miketbeszéltek:

Az is kiderült már többször, hogy az arány és szereptévesztő felek, voltaképpen a náci tévhitek szerint vélekednek másokról. Az Arbeit macht frei, (A munka felszabadít) szellemében azt vetítik előre, és erőszakolják rá a társadalomra, - a társadalom beleegyezése nélkül, - hogy tessék dolgozni. Állandóan arról beszélnek, hogy munkaalapú társadalom, és teljes foglalkoztatás a cél. Miközben, miközben köztudottan nincs is megfelelő mennyiségű és minőségű munkahely, és közben a műszaki fejlődés meg munkahelyeket számol fel, - és/vagy meg sem fizetik a munkát tisztesen. Vagyis, akik irányítanak, azoknak nemigen lehet világos képe a valóságos tényekről.
Illetve még nem láthatták be, hogy nem azért politikus a politikus, hogy leigázza a népét, és mindezt hagymázos képzetek szerint hol nyugatosnak, hol polgárinak hazudva tegye.

Mindeközben a polgároknak és a polgárok intézményeinek egyaránt és azonosan tisztában kellene lenniük azzal, hogy mindenkinek a saját jól felfogott érdekéből is következően, kötelessége határozottan fellépnie az emberiségellenes intézmények, az emberméltóságot sértő, hátrányos megkülönböztetés valamennyi formájával és a kirekesztéssel szemben.

Tehát, amikor nincs a szükségletek kielégítésére elégséges mennyiségű pénz a társadalomnál, akkor ez éppen azt igazolja vissza, hogy milliók éppen hogy államilag kirekesztve vannak a fizetőeszközök használatából.

Mivel hogy olyan meghaladásra váró képzetek szerint irányítanak, hogy a több pénz az inflációt okoz. Tehát a helyzet egy képi ábrázolással nagyjából úgy néz ki, hogy van szuper-gyorsvonat, ahol a személyzet mégis a korábbi típusokhoz tartózó irányítási modellekhez igazodó szabályok szerint üzemelteti a szerelvényt és közben nem is helytállóan ismerik a kezelőszervek használatát. Amikor gázpedálra kéne lépni, akkor fékeznek, amikor meg fékezni kéne, akkor meg a gázt tapossák. Nem kicsi kelekótyaiság, ami egyúttal emberietlenség is, hogy egyesek a sokakat kirekesztik a megélhetéseiket biztosító javakhoz való hozzáféréseikből.

Sőt 20+25 éve elsikkasztják a jövedelmeket, mi több az államadósság két és félszereséről feltétezik az elemzők, hogy offshore-ba vitték ki a hazai adózás elől, - és/de közben azon sopánkodnak ciklusról ciklusra, hogy alacsony a GDP.

Ugyanakkor felzárkózásról, meg fejlődésről beszélnek, és azt hőzöngik, hogy el kell zárni a pénzcsapokat, mert az majd munkára sarkalja az embereket. Holott sokan éppen azért nem dolgoznak, merthogy nincs is szükség rájuk. Meg nincs is kiknek termelni, mivel a vásárlóerő a béka hátsóját verdesi. Avagy nem éri meg termelni, miután a konkurenciák nyomott árakon leverik a hazai termelőket nem egyszer. Mégis ahhoz a korábban érvényes fejlődéselméleti berögződöttséghez ragaszkodnak, hogy a pénzmegvonással kell a teljesítményt kierőszakolni. - Mi ez, ha nem a joggal való visszaélés.

Föl sem ismerik azt a ténykörülményt, és vonatkozó nemzetközi kutatási eredményeket, amelyek arról szólnak, hogy az emberhez méltó színt alatt élők elvesztik a motivációjukat, és csak a túlélésre koncentrálnak. Miként aztán végképpen semmi esélyük nem marad a társadalom hasznos tagjává lenni. Miközben a politikai keselyük meg könnyűszerrel manipulálhatják őket. Vagyis a fizetőeszköz használatából jogtalanul kirekesztetteket felhasználhatják a fasizmus előrletőréséhez.

21. században ismét.

Miközben adott a lehetőség az alapjövedelem bevezetésére, amihez mint motivációt - értelmes módon az oktatással lehetne összekapcsolni, pl. a személyre szabott és kulturális képzésekkel lehetne végezni a felzárkóztatást és az új munkahelyek létrejöttét elősegíteni. Meg egyáltalán emberhez méltó életet biztosítani mindenkinek.

Minden magát demokratának mondónak mindezzel tisztában kellene lennie.

miketbeszéltek 2015.05.05. 23:16:37

@integrans: Kiindultunk egy alapvetően technikai jellegű kérdésből- t.i. a segélyek maradjanak-e meg a jelenlegi feltételek között, vagy állampolgári jogon járjon, és eljutottunk oda, hogy a háttérben egy utópisztikus kommunista-anarchista felfogás áll.
Nem vonom kétségbe, hogy ez jó szándékból fakad, csak sajnos egyszerűen nem hajlandó tudomásul venni az illúzióival ellentétes történelmi-társadalmi tapasztalatokat.
-Az egyszer már elsütött kijelentéseddel szemben a javak nem csak úgy maguktól, ingyen vannak, hanem az emberiség tudományos-technikai fejlettségére alapozott erőfeszítéssel állíthatóak elő! De mondhatok értékteremtést is, hiszen a" munkaalapú társadalom" kifejezés létezik mint retorikai fogás, illetve túlhaladtuk a: munka=kétkezi, fizikai munkavégzés sztálinista "értékrendjét" is. Fölösleges ismételnem tulajdonképpen, ha nem fogtad fel az én érvelésemből, illetve a világ működéséből: hiányzik, persze az ellopott pénz, de tényleg komolyan állítod, hogy csak azért kisebb a GDP-nk a nyugati országoknál, mert ellopták a javakat??? Semmi összefüggést nem találsz az ottani több száz éves polgári fejlődés, nálunk meg a félfeudalista gazdaságból szocializmusba esett történelmünkkel?
-A polgári gondolkodásmódot lefasisztázni eléggé érdekes látás....
-"és erőszakolják rá a társadalomra, - a társadalom beleegyezése nélkül, - hogy tessék dolgozni." Zseniális látás! Nem kell dolgozni, csak a markot nyújtani, ebből aztán lesz jólét:-(
-Szintén érdekes: a politikusok, tőkések eredendően rosszak, az "emberek" meg eredendően jók, motiváció nélkül is törekszenek a teljesítményre -illetve bocsi, Te éppen ezelőtt kárhoztattad a teljesítményt, és gonosz kényszernek tartottad, hogy kell valamit tenni is az embernek a saját érdekében.
-Ki mondta, hogy el kell zárni a pénzcsapokat!? Túl azon, hogy nincsenek is pénzcsapok...
-"a fizetőeszköz használatából jogtalanul kirekesztettek" Más a munkanélküliség kérdése, és ez az abszurd állítás. Szóval, ha valaki otthagyja a munkáját, mert nem akar dolgozni, attól jogtalanság lenne megvonni a fizetést? Az a jogosság, ha ugyanannyit kap, mint aki dolgozik??? Abból meg hogyan lesz új munkahely, ha valakit képeznek? Új munkahely befektetésből lenne, amit viszont pont az alapjövedelemmel szétosztogatsz. Egyébként is milyen demokrata hozzáállás az, hogy valakit a képzésekre rákényszerítünk?
-A világon az egyedüli működő szocializmus a skandináv jóléti állam, viszont ennek az alapjait a csúnya "fasiszta" polgári fejlődés alapozta meg. A jólétnek és kulturáltságnak azon a szintjén már elviselhető a javak olyan fokú újraelosztása-bár lassan a világ olyanná válik, hogy ezt sem lehet majd vszleg hosszú távon fennatrtani....

integrans 2015.05.06. 12:34:22

@miketbeszéltek: Írásodból az derül ki, hogy nem jól érted, félrevonatkoztatod, amit írtam korábban. Lehet, hogy élőszóban jobban lehetne tisztázni a dolgokat.

Az alapjövedelem nem a munkáról szól, hanem az alapvető megélhetés előrelátó biztosításáról. - Aki nem tud megélni, az dolgozni sem képes.

miketbeszéltek 2015.05.06. 15:09:35

@integrans: Te nem érted meg, hogy nincs megélhetés munka (=mindenféle értékteremtő emberi magatartás, cselekvés) nélkül. Megélhetést csak azokból a javakból lehet biztosítani, amelyet már valaki előállított. Így a munka értelmének, értékének a relativizálása szükségszerűen a megélhetést is rontani fogja. (Ismét hangsúlyozom, hogy a történelemnek ez gyakorlati tanulsága, a többi csak többször bedőlt utópia!) A magyar realitásban szerinted mekkora réteg az, aki azért nem dolgozik, mert nem tud megélni? (Korábban azt állítottad, hogy éhen halnak az embertársaink....)

miketbeszéltek 2015.05.06. 15:19:13

@miketbeszéltek: A javak előállítása és birtoklása természetesen együtt kell, hogy járjon a rászorulók irányában az irgalommal. 3 sikeres modell van: 1: a fentebb említett skandináv 2: az amerikai: kevés újraelosztással, de az egyéni adakozás kulturájával. 3: a bibliai, ahol az egyénnek törvényi kötelessége volt a rászorulók támogatását gyakorolni.

integrans 2015.05.07. 01:31:25

@miketbeszéltek: miközben, az újraelosztási rendszerek elavultak, hibásak, emberiségellenesek sok-sok éve.

"A technikai fejlődés lényege hogy megkönnyítse életünket, nem pedig az hogy ellehetetlenítse."
Pig Andreas

Az alapjövedelem bevezetése, nem csak emberi, hanem közgazdasági szükségszerűség is egyszerre.
süti beállítások módosítása