Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Ma 9 éve, hogy Gyurcsány nyert

2015. április 09. - Európa Kávézó

Gyurcsány Ferenc ma 9 éve nyerte meg a választás első fordulóját. Látva a közvéleménykutatási adatokat, inkább előbb, mint utóbb el kell kezdeni lamentálni azon, mi lesz a korábbi miniszterelnök szerepe Magyarország jövőjének újraformálásában. Merthogy lesz, az egyre biztosabban látszik abból, ahogy a baloldal új formációi minden átfogó elképzelés nélkül bukdácsolnak az 1%-os népszerűségi szinten.

Az elmúlt öt évben négy olyan politikus alapított pártot, akinek nem volt szüksége arra, hogy a nevét megismertesse a közvéleménnyel. Közülük Bajnai Gordon már Párizsban köt üzleteket, Fodor Gábor és Bokros Lajos pártjuk megalakulása óta a mérhető szint eléréséért küzd. Gyurcsány Demokratikus Koalíciója ellenben az európai parlamenti választások óta megvetette a lábát. Országos szervezet lett országos és helyi politikusokkal, uniós képviselettel.

A Legtöbbet Támadott Magyar Politikus persze korlátokkal küzd. Számos fel nem oldott paradoxon nehezíti múltja objektív értékelését. Ha saját elmondása szerint nem elégedett első kormányzati ciklusa teljesítményével, akkor hogyan nyerhetett úgy, hogy másfél év alatt nem csak behozta a Fidesz húsz százalékos előnyét, hanem nagyobb különbséggel győzött, mint négy évvel korábban Medgyessy? Az ország egy nem jól teljesítő kormánynak szavazott újra bizalmat? És ezt maga a miniszterelnök állítja? Elnézést kér a győzelemért? Miért gyengíti valaki saját győzelmének hitelességét? Ha pedig utóbb úgy látja, hogy gyakran az emberekre sem figyelve túltolta a második ciklusban az átalakításokat, akkor hol az országreformer imázsa, aki megvalósítható vízióval rendelkezik? Megint gyengíti önmagát.

Magyarországon a bocsánatkérés, a hibák elismerése nem kifizetődő. Mondhatni, emberileg pozitív, de a politikában a gyengeség jele. Pedig ő a nagy túlélő. A 2006-os győzelmének tanúi közül hol van már Szekeres Imre, Veres János, Baja Ferenc és Puch László? Lendvai Ildikó szellemes publicisztikákat ír, Mandur László fotókat tölt fel közösségi oldalára, Hiller István valahol csendesen várakozik. A 2006-os, utolsó sikeres baloldali kampányban fontos szerepet vállaló Szigetvári Viktor azóta megtagadta egykori főnökét, hogy utána újra együttműködjön vele. Ma már ő is egy alig látszó formáció elnöke.

Hívei azt állítják, hogy Gyurcsány Ferenccel méltatlanul bánt saját volt pártja, a Fidesz és a balliberális értelmiség is, hogy tudatos lejárató kampány áldozata ő csupán. Ellentábora szerint viszont a leghiteltelenebb politikus. Sokszor kötött  kormányzása alatt rossz kompromisszumokat. Azt hitte, ha valakit pozícióba helyez a régi nagy öregek közül, azzal majd az illető lojalitását is megszerezi. Belebukott nem csak kormányzati reformokba, hanem az MSZP megreformálására tett kísérletbe is. Akkori önbizamára jellemző, elhitte, hogy bármit képes megcsinálni. Nem sikerült neki. Nem fogta fel időben, hogy a vakmerően falnak rohanó embert is összetöri a fal. Így a nulláról kellett kezdenie új pártjával a Demokratikus Koalícióval az építkezést, ráadásul addigra már egy igencsak megtépázott, sokszor megvert imázzsal. A másik serpenyőben ott áll az út- a kórház- és az egyetemépítő kiváló szónok, aki sikeresen kezelte a válságot is.

Nem tudni, hogy képes-e újra nekidurálni magát, egyáltalán akarja-e. Valószínűleg átadná, de minden józan ész is azt diktálja, hogy át is kellene adnia az ellenzék vezetőjének felelősségét egy új, még nem lejáratott, elsöprő lendületű, hiteles embernek, aki képes legyőzni Orbánt. Csakhogy ilyen se közel, se távol nem látszik. Legalábbis egyelőre. Gyurcsány vezetői esélyeit  csökkenti az is, hogy sokan nem bocsátják meg neki sem a győzelmeit, sem a kudarcait. Ami 2004-2006 között erénye volt, hogy egyszerre volt szocialista és liberális, az 2008 után hátránya lett. A szociknak túl liberális volt, a liberálisoknak túl szoci. 

Most itt áll az útelágazódásnál. Pártját újabban már 10% körül mérik a biztos szavazók táborában. De lehet-e még feljebb kapaszkodni ennyi jobb és baloldali ellenséggel körbevéve? Az ember, aki még látta Lenint, azaz az utolsó ellenzéki politikus, aki megverte Orbánt, a legendás tévévitában pedig valósággal megalázta. Orbán pedig éppen ma mondta ezt ajkai kampánya közben: Úgy kell felrángatnom Gyurcsányt magam mellé a színpadra. -Utalva ezzel arra, hogy nem maradt mára politikai ellenfele. De vajon Orbán jól járna-e azzal, ha ténylegesen felrángatná maga mellé? Mert miközben a kormány állandó gyurcsányozásával a jobboldali tábort akarja riogatni és egyben tartani, óhatatlanul hőst csinál újra Gyurcsányból a baloldali közvéleményben. Lassan már ott tartunk, hogy az ellenségei sem hiszik el, hogy valóban mindenért "Gyurcsány a hibás", az ellenzéki szavazó meg ezek miatt látja újra őt lehetséges ellenfélként. Akitől Orbán retteg, csak jó ember lehet.

Vagyis a Fidesz óhatatlanul folyamatosan erősíti a DK-t és elnökét. De őt erősíti az összellenzéki bénázás is. Kedves ellenzéki reménységek, régi, új, és megújult politikusok! Nem azért nem tud senki kellően megerősödni közületek, mert még mindig a pályán van Gyurcsány. Hanem az tartja és teszi egyre erősebbé őt, hogy Ti nem vagytok képesek vízióval rendelkező, nagyfomátumú politikussá, Orbán ellenfelévé felnőni, vagy ilyet magatok közül kinevelni. Így az emberek visszanyúlnak ahhoz, akitől utoljára megkapták a győzelem élményét. Egy szerelmi szakítást követően is addig gondolunk nosztalgikusan a régi kedvesre, míg el nem söpri őt egy új szerelem. Kérdés, hogy tud-e bárki a baloldal számára az új kedves szerepében feltűnni. Vagy marad számukra a felmelegített töltöttkáposzta. 

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr867354390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terlasz 2015.04.09. 22:09:55

A töltött káposzta felmelegítve a legfinomabb!

Tóth Nelli 2015.04.09. 23:05:38

És én imadom a töltött káposztát! Frissen és melegítve is.

Lilla50 2015.04.10. 10:01:34

Gyurcsány a dk-val nem felmelegített! Új!
A jobbik nélküli ellenzés eddig egyedüliként gondolattal rendelkező vezetője.
Kár , hogy a többiek közül csak a fna ötletét felvállaló PM-nek van csak egy azaz egy db ötlete--és slussz!

bontottcsirke 2015.04.10. 10:40:07

Szép ember. Kezelik még?

Rwindx 2015.04.10. 12:07:09

"Magyarországon a bocsánatkérés, a hibák elismerése nem kifizetődő. Mondhatni, emberileg pozitív, de a politikában a gyengeség jele"

lol, nem emlékszem hogy az a farok bocsánatot kért volna tőlem vagy bármelyik másik magyar állampolgártól bármiért is amit bevallott vagy be sem vallott. A cinkostársak összeültek aztán kocsmai szinvonalon beszélgettek a bűncselekményeikről.

Scagnetti 2015.04.10. 12:26:48

És ha elér 10%-ot, akkor mi van? A szavazóit nem a Fidesztől, hanem az MSZP-től veszi el, így a baloldal összességében ugyanott áll, mint eddig. Orbán számára tökéletes ez az "ellenzék".

Terézágyú 2015.04.10. 13:46:29

@Rwindx:
"A cinkostársak összeültek aztán kocsmai szinvonalon beszélgettek a bűncselekményeikről. "

Ők mondták pl. hogy orbán egy geci?

Rwindx 2015.04.10. 13:57:00

@Terézágyú: látom megragadtad a lényeget :D

Barbaarb 2015.04.10. 14:01:06

Én azt vártam Tóbiástól, hogy megerősíti az MSZP-t, és egyoldalúsítja a baloldalt, de csalódtam benne, szerintem így sem lesz énekes halott az MSZP-ből.
Időnként az MSZP-n látszik a fejlődés, időnként a DK, időnként az LMP-n (a Jobbikon folyamatosan), de jellemzően egymás rovására. Ez annyira jó most így a jelenlegi kormánynak, hogy nem tudom kizárni, hogy ebben benne van az ő kezük. Saját népszerűségvesztésük miatt pedig nem kell aggódniuk, rengeteg idő van a következő választásokig, akkor majd lesz osztogatás...

@Rwindx:

Nem csak ilyesmi nem történt, de nem is emlékszem, hogy mikor történ olyan, ami alapján ki lehet jelenteni, hogy a hibák elismerése nem kifizetődő. Nyilván az én véleményem nem lehet reprezentatív a teljes lakosságra nézve, de én másképp viszonyultam volna hozzá is, és Orbánhoz is másképp viszonyulnék, ha belátná az elkövetett hibákat.

bekerült 2015.04.10. 14:18:37

@Scagnetti: Nagyon tévedsz ! A DK szavazói nagy része nem az MSZP-ből jött. Kb. 1/3-uk az amely az MSZP tagja volt, de annak is a reformer szárnya. Talán emlékszel még a dkp platformra az MSZP-ben. Ők azok akik a mai DK-t megalakították és az MSZP megújulásáért küzdöttek és a párt legaktívabb tagjai voltak.. Vereséget szenvedtek és így külön pártot hoztak létre.

Úgy néz ki, hogy nem a 10%-ot, hanem a 19-20%-ot is el fogják érni és ez is a céljuk.
Nem a hegemón szerepre törekednek, hanem a demokrácia helyre állítására és ennek rendelnek alá mindent. Nem vezérszerepben gondolkodnak, hanem összefogásban, mivel a baloldal önmagában kevés az ország irányítására. Egyedüli párt, amely nem arra törekszik, hogy másokra erőltesse az akaratát, hanem az ország érdekét tekinti fő céljának. Nem engedhetjük meg azt a luxust, ugyanis, hogy másokat "agyagba döngöljünk", csak azért, mert nem az adott párt érdekeit képviseli. Ebben az országban mindenkire szükség van és a demokrácia keretein belül KELL a társadalmi minimumokról megállapodni. Nem legyőzni kell egymást, hanem együttműködve országot építeni, a közösen kialakított kereteken belül.
Aki ezzel egyetért, az már a DK-al van és Gyurcsánnyal !
Hosszabb távon ennek nincs alternatívája, mert teljesen tönkre megy az ország.

Ezért "tökéletes ellenzék" a DK és a Gyurcsány, csak még ez most magas egyeseknek, mert még nem nőtt be a fejük lágya .

Scagnetti 2015.04.10. 15:56:29

@bekerült: "A DK szavazói nagy része nem az MSZP-ből jött. "

Igaz, jött az SZDSZ-ből is. Azon kívül ugyan honnan jött volna bárki is?

"Úgy néz ki, hogy nem a 10%-ot, hanem a 19-20%-ot is el fogják érni és ez is a céljuk."

Ha felszívják az egyre halványabb MSZP maradék táborát, még ez is lehet. És aztán? Ez még kevés a győzelemhez. A többi szavazót honnan szerzik?

"Nem a hegemón szerepre törekednek, hanem a demokrácia helyre állítására és ennek rendelnek alá mindent. Nem vezérszerepben gondolkodnak, hanem összefogásban, mivel a baloldal önmagában kevés az ország irányítására. Egyedüli párt, amely nem arra törekszik, hogy másokra erőltesse az akaratát, hanem az ország érdekét tekinti fő céljának. Nem engedhetjük meg azt a luxust, ugyanis, hogy másokat "agyagba döngöljünk", csak azért, mert nem az adott párt érdekeit képviseli. Ebben az országban mindenkire szükség van és a demokrácia keretein belül KELL a társadalmi minimumokról megállapodni. Nem legyőzni kell egymást, hanem együttműködve országot építeni, a közösen kialakított kereteken belül."

Ez nagyon szép, csak kb. hihetetlen, ha a DK-ról van szó. Feri ugyanúgy egyeduralomra tör a baloldalon, mint Orbán a jobboldalon. Csak mivel neki is hívei vannak, mint Orbánnak, és nem szimpatizánsai, ezt nem szokták észrevenni dékás körökben.

"Aki ezzel egyetért, az már a DK-al van és Gyurcsánnyal !"

Ilyeneket inkább ne! Ebből megint akkora hülyeség kerekedik ki, mint pl. a "csendes többség" volt 2006-ban.

"Ezért "tökéletes ellenzék" a DK és a Gyurcsány, csak még ez most magas egyeseknek, mert még nem nőtt be a fejük lágya ."

Ez nem ellenzék. Valódi ellenzék nem esküdött volna fel Orbán alkotmányára, és nem lenne biodíszlet a rendszerében.

bekerült 2015.04.10. 19:11:56

@Scagnetti:

Te oda se figyelsz mit írok !

Azt írtam, hogy nem csak az MSZP-ből jöttek a tagok és a szimpatizánsok . Nem is csak az SZDSZ-től.
Már az MSZP-ben is az volt a gond, hogy Gyurcsány nyitni akart a demokratikus oldal felé és ezt az MSZP akkori vezetői nem akarták. Már a dkp platformba is voltak pártonkívüliek, akik szimpatizánsok voltak, köztük én is. Nem voltam egyik pártnak se a tagja és arra vártam, hogy legyen olyan párt, amelyik értékeit el tudom fogadni.
Igen, az SZDSZ-től is csatlakoztak, de az MDF-ből és a pártonkívüliekből is jelentkeztek akik szimpatikusnak találták az elképzelést. Gondolj csak Debreceni Józsefre, vagy másokra.
A DK egy nyitott párt és minden demokrata megtalálhatja benne a helyét.
Halvány gőzöd nincs a valóságról, nézz utána mielőtt leírsz valamit.

Mint már írtam, a DK nem törekszik vezető szerepre és ezt sokan el se tudják képzelni, mint most te is !
Szerinted, egy pártnak egyedül kell "ERŐSNEK" lenni és minden más pártot le kell győzni.
A DK szerint pedig, minden demokratikusan gondolkodó párt és szimpatizáns velünk van és nincs szükség arra, hogy a DK legyen a vezető erő. Az együttműködő pártok erősebbek és sokkal több érdeket tudnak képviselni, ezáltal szélesebb támogatást tudnak kialakítani.
Gyurcsány szó szerint azt mondta, ha odafigyeltél volna, hogy a DK 18-20%-ot elérve tudja segíteni a többi demokratikus baloldali 20 %-ot és a demokratikus jobboldal 20%-ot elérő tábort és akkor már le lehet váltani az illiberális hatalmat 2018-ban.
A váltáshoz, a baloldal, önmagában kevés.

A DK szavazói a velük egyetértők közül kerülnek ki, ezért írtam, hogy aki egyetért velünk, az már a DK-val van. Nem én írom, hogy ez a tábor egyre szélesebb és egyre többen gondolják úgy, hogy Gyurcsánynak van igaza.
Innen jönnek a szavazók.

Te se tudod elképzelni, hogy az egyeduralkodó hatalom bukásra van ítélve pontosan azért, mert egy demokratikus országban nem lehet csak egy párt érdekében tevékenykedni, mert ez oda vezet ahol most vagyunk, vagy az MSZP idején voltunk.
Most se értenek egyet Orbánnal nagyon sokan és Gyurcsánnyal se értenének egyet, ha csak az ő elképzelése lenne egyedül és az szerint dirigálna.
Azért gondolod hihetetlennek, mert te se vagy demokrata és el se tudod képzelni, hogy úgy is lehet élni.
Feri már többször kijelentette, hogy nem tör vezető szerepre, de úgy látszik, hogy nektek ez hihetetlen.
El se tudod képzelni, hogy mások is tudnak gondolkodni és nem pedig hívőként tevékenykedni. A DK-ban nem hívőkre van szükség és tisztában vagyunk azzal is, hogy a most velünk tartó jobboldali barátaink egy idő után a demokratikus jobboldalon fogják folytatni, mert az áll a közelebb hozzájuk. Ezt ma nem tudják még megtenni, mert a demokratikus jobboldal teljesen szét van verve. Nagyon hiányzik ez a politikai szereplő a ország szempontjából és a DK segíti a megerősödésüket ahogy tudja.
Szó sincs tehát hívőkről és erre nincs is igény a DK-ban. Igény van viszont demokratákra, akik pontosan az egyeduralmat akarják felszámolni.
Nem hiszem, hogy tudsz mondani olyat, hogy a DK és Gyurcsány egyeduralmat akarna.
Ez is egy hazugság a részedről.

A "csendes többség", vagy a bizonytalanok tábora létező dolog, akár hülyeségnek gondolod, akár nem.

A DK nem esküdött fel az Orbán alkotmányára, mert ilyen nincs is.
Alaptörvény van, amelyet a DK képviselői kiegészítéssel fogadtak el.
A DK képviselőit a választók választották meg arra, hogy a parlamentben képviseljék őket és nem hinném, hogy biodíszletként törnének egyeduralomra, ha már a te vádjaidat is figyelembe veszem.

Egy kicsit zavaros az elképzelésed a politikai területen és nem hinném, hogy jól látod a dolgokat.
Legyen ez a te bajod, de az biztos, hogy ha a DK olyan lenne amilyennek te látod, akkor én már nem lennék a tagja, de úgy gondolom, hogy mások is így tennének.

Ideje lenne neked is másként gondolkodni, amíg nem késő.
Vége az illiberális álmoknak, de az egyeduralkodóknak is.

Scagnetti 2015.04.11. 15:20:49

@bekerült: Ja igen, az MDF akkorra 1%-ra süllyedt táborából is beálltak páran. ez tényleg nagyon fontos. Meg Debreczeni is, aki már szinte minden oldalon állt a rendszerváltás óta. Már csak a Jobbik hiányzik az önéletrajzából.

Igen, a baloldal kevés. Viszont nem csatlakozik hozzájuk a kutya sem. Ismerik őket eléggé ahhoz, hogy széles ívben elkerüljék.

Gyurcsány sok hülyeséget mondott, pl. akart ő nem túl rég előrehozott választást is, ahol megint feltörölnék velük a padlót. Azon már csak mosolyogni lehet, hogy valaki még mindig általa képzeli el a jövőt, főleg egy nagy összefogás keretein belül.

"Azért gondolod hihetetlennek, mert te se vagy demokrata és el se tudod képzelni, hogy úgy is lehet élni."

Meg a jó édes.... Ne döntsd el helyettem, mennyire vagyok demokrata, ki a fasznak képzeled magad! Nehogy már az legyen a demokráciamérő, hogy ki áll szóba egy hazuggal!

"A DK nem esküdött fel az Orbán alkotmányára, mert ilyen nincs is.
Alaptörvény van, amelyet a DK képviselői kiegészítéssel fogadtak el."

Aláírták. Ez számít. Hogy a bajszuk alatt mit morogtak közben, az senkit sem érdekel, legfeljebb a fanatikus szektásokat. Azokat be lehet hülyíteni ilyen primitív trükkökkel.

bekerült 2015.04.11. 19:14:19

@Scagnetti:

Fröcsög belőled az ökörség !
Pláne a vádaskodás !
Nem nézel te senkit semmire, csak arra figyelsz, hogy másokat sárba tudjál taposni.

Még te tartod magad demokratának ?
Elmész te a sunyiba !

Egyenlőre a DK és a Gyurcsány pártja nő és egyre többen jönnek rá, hogy átvertétek őket !
Sima ügy és végre az látszik, hogy a FIDESZTŐL menekülnek el a választók !
Nincs semmi más, mint a kipukkant léggömb, amit Orbánék felfújtak.

Be lehet csapni bárkit egy darabig, de ez kiderül előbb utóbb és akkor jön a számonkérés.
Most ez fog következni és a baloldal ebben vezető erő fog lenni, akár tetszik neked, akár nem. A baloldal nélkül nincs orbánváltás, jobb, ha ezt tudomásul veszed.

És, igen, Gyurcsány nélkül se fog menni semmi, mert mára már megkerülhetetlen tényező lett újra.
Hiába fröcsögsz rá, annak a feles sem igaz és ez már elég unalmas is.

Egyenlőre még tényleg elég erős a FIDESZ és a JOBBIK, de nyugodj meg, nem lesz ez mindig így, lesznek ők még lejjebb is, veled együtt.
Majd akkor mosolyogjál, ha a börtönbe mész látogatóba hozzájuk. A sok lopásuk után ez nem látszik elérhetetlennek.

Ha te hazugnak tartod Gyurcsányt, akkor minek tartod a soha nem hazudó Orbánt és a bájoskodó Vonát ? Nincs egy hazugság nélküli kijelentésük és bevallottan elutasítják a demokráciát !

Annak képzelem magam, aki képes eldönteni valakiről, hogy amit leír azzal mit fejez ki.
Mondjuk te olyan messzi állsz a demokratától, mint a kannibál a kan libától !

Az aláírásukhoz is kiegészítést tettek a DK képviselői, ha odafigyeltél volna.
A primitív trükk pedig az, hogy az eddigi tevékenységük szerint ők a legnagyobb ellenfelei a szélsőjobbnak. Ebbe beletartozik a FIDESZ és a JOBBIK is.
Remélem ezt nem vonod kétségbe, mert még Orbán is elismeri ezt.

Scagnetti 2015.04.11. 19:47:22

@bekerült: Te ritka hülye lehetsz, ha azt hiszed, hogy aki nem akarja az imádott Feridet, az mind fideszes vagy jobbikos.

És még egyszer, te ki a fasznak képzeled magad, hogy eldöntöd, ki a demokrata? Az a baj veletek, hogy pont olyanok vagytok, mint a Fidesz vagy a Jobbik. Csak míg ők azt "mondják meg", ki a magyar, ti azt, hogy ki a demokrata. Ezért nem megy a közeletekbe senki.

sterimar 2015.04.11. 21:51:36

Gyurcsány a baloldal torkán akadt, se kiköpni se lenyelni nem tudják az elvtársak. Jól is van ez így, amíg Gyurcsány mindenhol ott nyüzsög, nem sok esélyük van kormányrúd közelébe kerülni megint.

bekerült 2015.04.12. 08:01:34

@Scagnetti:
Lehetsz te tőlem akár mi, de, hogy a demokráciát csak ugatod, az biztos.
Persze csinálhatsz úgy, mint Orbán, hogy az illiberális demokrácia is demokrácia, ugye ?

Meg a népi demokrácia is demokrácia.
Ebből következik, hogy csak az a lényeg, hogy mire fogod rá, hogy az demokrácia.
Teljesen mindegy, hogy mi vagy , JOBBIKOS? vagy FIDESZES, tőlem lehetsz SCHIFFERES vagy tripperes is, csak ne állítsd magadról, hogy demokrata vagy.

Fröcsög belőled a gyűlölet, márpedig egy demokratának nem lehet gyűlölettel teli politizálást folytatni, mert abból nem demokrácia lesz, hanem háború !

Írhatok én neked bár mit, a gyűlölet lila ködén keresztül látod a világot és ez megakadályoz minden épkézláb gondolatot tőled.

Azt csak te hiszed, hogy azért mert nem hiszünk az ilyen gyűlölködőkben és kiállunk akár Fletóért is, mert igaztalanul besározták és besározzák, akkor már imádjuk is.
Nincs szükségünk imádatra és imádókra.
Nekünk elég, ha normálisan megvitatjuk a közös dolgainkat és nem gyűlölködve tekintünk másokra.
Aki Fletót támadja, az Orbánt védi !
Ez az igazság, akár, hogy is igyekeztek ezt elferdíteni.

Erre mind jobban jönnek rá a választók és a DK már 10% fölött van, míg ti a béka segge alatt. Az ilyen gyűlölködőkre nincs is szükség, pláne olyanokra, akik sajátságosan képzelik el a demokráciát.

Scagnetti 2015.04.12. 08:50:36

"Aki Fletót támadja, az Orbánt védi !
Ez az igazság, akár, hogy is igyekeztek ezt elferdíteni."

Ez jó összefoglalása az agymenésednek. Aki nincs veled, az ellened van. Mondott ilyesmit Rákosi pajtás is.

Azon azért el kellene gondolkoznod, hogy ha tényleg igaz, amit mondasz, akkor ti itt kb. hétmillió orbánistával néztek farkasszemet.

Szilárd bácsi 2015.04.13. 10:12:08

A felvezető írás tökéletes elemzése a kialakult helyzetnek: Gyurcsány nélkül nincs alternatívája a kormányváltásnak. ez a helyzet ma. Hogy 2048-ban mi lesz? Azt ma még nem látni. egyelőre egvyetlen számbavehető aspiráns sincs a láthatáron.

Ennek a patthelyzetnek egyedül Orbán örül. amíg a baloldal egymást fikázza, neki a haja szála sem fog görbülni. Ideje eg van kivárni a megfelelő pillanatot. De ha nem jön, akkor ott a Jobbik, aki "édestestvér", csak épp megjátsszák az ellenfelet. Ha szükség lesz rájuk, biztosan összeállnak a hatalom megtartásáért.

Mert a Jobbik egyedül nem képes korményzói többséget szerezni. Lehet persze büszke Vona a tapolcai győzelmére, örülhet az MSZP Odbán bukásának, de ez nem változtat semmit a lényegen: Még mindig Orbán és pártja a legerősebb, és vannak rejtett tartalékai. Ha más nem, a Jobbik.

Nem hiába mondta Orbán, hogy addig jó neki, míg van Gyurcsány, akire rá lehet kenni, hogy mindenért Ő a felelős.

Viszont az igaz, hogy nem volt szerencsés pont a választás előtt felmelegíteni a Push - Simicska ügyet. Úgy tűnik, Feri nem tanult eleget Öszöd óta az igazmondás káros következményeiből. Ennyiben Ő is hozzájárult a közös jelölt leszerepléséhez.

Szilárd bácsi 2015.04.13. 10:13:14

Bocs, elütöttem: 2018-ra gondoltam

Ms Diane Choksondik 2015.04.14. 19:25:01

@bekerült:
2015.04.10. 14:18:37

elmorzsoltam egy könnycseppet feciért meg a jóságos dékáért. olyan böszmeségeket írtál

Ms Diane Choksondik 2015.04.14. 19:29:27

@bekerült: végigolvastam amiket ide írtál, hát epic, nagyon rádférne egy jó dugás

bekerült 2015.04.15. 12:04:38

@Ms Diane Choksondik:

Egy jó dugás sosem árt !
Nektek meg nem ártana, ha nem csak azt szagoljátok, hogy merre van az Orbán valaga.
Valamikor Orbán kitalálta, hogy mit kell mondani és ti azóta is ezt teszitek.

bekerült 2015.04.15. 12:06:27

@Ms Diane Choksondik:

Nem kell siratni Fecót, meg a DK-t, nem is igénylik.
Egyenlőre az jön be, amit Fecó is mondott és amiért a DK megalakult.

bekerült 2015.04.15. 12:25:55

@Szilárd bácsi:

A közös jelölt leszerepléséhez az MSZP járult hozzá legjobban.
Mi szükség volt arra, hogy ne az összefogást próbálják meg ismét, mint Veszprémben egy, a civilek által is elfogadott jelölttel.
Azt tudták, hogy a DK nem fogja a támogatást megtagadni a jelöltjüktől, mert ez a DK politikájából következik.
Ettől függetlenül nem volt helyes az önálló indulás és ezt a DK sem helyeselte.

Innen nézve nincs semmi abban, hogy az MSZP nem nyert és ehhez a Gyurcsány nyilatkozata nem tett hozzá semmit, pláne nem valótlan állítást !
Legfeljebb jelezte azt, hogy az MSZP megújulása még igencsak az elején jár.

Az MSZP legfeljebb felmérhette, hogy egyedül mire képes.
Ha ez volt a szándéka, akkor most megtudta.

A JOBBIK el fog menni a falig, legalábbis addig amíg tud.
A kiábrándult FIDESZESEK gyarapítják a táborukat, de nem teszik őket elfogadhatóvá.
Mivel még nem voltak hatalmon, el tudják hitetni, hogy tiszták.

Amint az első olyan FIDESZEST befogadják a süllyedő hajóról, vagy összeállnak a FIDESSZEL, ez a nimbusz semmivé válik, mert azt fogja jelezni, hogy ők is egyetértettek eddig mindennel és ugyanazt fogják folytatni.
Önállóan pedig nem kormányzó képesek.

A baloldal az MSZP megújulására vár és miatta megy a marakodás.
Ideje lenne beismerni, hogy ők sem tudnak mást, mint amit Gyurcsány ajánlott a megújulás érdekében és kár volt a szakításért.
Elő KELL segíteniük a DK frakciójának a megalakulását és bebizonyítani, hogy az egész baloldalért is tud küzdeni, nem csak a saját pecsenyéjét sütögetni.

Na, innen bűzlik az egész és innen van gond a Puch-Simicskával !

bekerült 2015.04.15. 12:50:17

@Scagnetti:
Persze, mert Rákosira mindig lehet hivatkozni, ha a hülyeségeidet kell megmagyarázni.

Egyszerűen arról van szó, hogy Gyurcsány ajánlott az MSZP-nek egy megújulási irányt és az MSZP ezt visszautasította, sőt szakítást erőltetett ki.
Ez óriási baklövése volt, az akkori MSZP-nek !
A megalakult új balközép párt ugyanis az MSZP-t eltolta a centrum közeléből és megszűnt a néppárti jellege. Nem maradt más megújulási lehetősége, mint a szélsőbal, de arra nem terem babér a számukra.
Ez a hajó már elment.

Ha közép felé szeretnének menni, hogy szavazókat szerezzenek, akkor ki KELL békülniük a többi baloldali párttal és Gyurcsány Ferenccel is. Be kell látniuk, hogy Gyurcsánynak volt igaza a megújulás tekintetében, mert a baloldal, egyedül nem képes a győzelmet ma még biztosítani és szükség van a jobboldali demokratákra is.
Ezt mutatja Tapolca is !

A mai politikai élet rákfenéje, hogy Orbán szétverte a demokratikus jobboldalt.
Nem hagy nekik teret és csírájában megfojt minden ilyen irányú lehetőséget.
Nem véletlen , mert ez biztosítja az illiberális álmokat.
A JOBBIKTÓL ezt nem kell féltenie, mert ők ezzel egyetértenek és ők sem akarnak mást.
Már Orbán elképzelései sem elfogadottak a demokratikus EU-ban, Vonáé sem lesznek azok.

Annak a hétmillió Orbánistának már nem sok ideje van arra, hogy kinyíljon a szeme, mert a végjáték közeleg és az igen keserves lesz.
Benyalták a FIDESZTŐL a maszlagot és mint te is, mást már nem vagytok képesek szajkózni !

Nem ártana néha az eszeteket is használni !

bekerült 2015.04.15. 12:51:34

@Scagnetti:
Persze, mert Rákosira mindig lehet hivatkozni, ha a hülyeségeidet kell megmagyarázni.

Egyszerűen arról van szó, hogy Gyurcsány ajánlott az MSZP-nek egy megújulási irányt és az MSZP ezt visszautasította, sőt szakítást erőltetett ki.
Ez óriási baklövése volt, az akkori MSZP-nek !
A megalakult új balközép párt ugyanis az MSZP-t eltolta a centrum közeléből és megszűnt a néppárti jellege. Nem maradt más megújulási lehetősége, mint a szélsőbal, de arra nem terem babér a számukra.
Ez a hajó már elment.

Ha közép felé szeretnének menni, hogy szavazókat szerezzenek, akkor ki KELL békülniük a többi baloldali párttal és Gyurcsány Ferenccel is. Be kell látniuk, hogy Gyurcsánynak volt igaza a megújulás tekintetében, mert a baloldal, egyedül nem képes a győzelmet ma még biztosítani és szükség van a jobboldali demokratákra is.
Ezt mutatja Tapolca is !

A mai politikai élet rákfenéje, hogy Orbán szétverte a demokratikus jobboldalt.
Nem hagy nekik teret és csírájában megfojt minden ilyen irányú lehetőséget.
Nem véletlen , mert ez biztosítja az illiberális álmokat.
A JOBBIKTÓL ezt nem kell féltenie, mert ők ezzel egyetértenek és ők sem akarnak mást.
Már Orbán elképzelései sem elfogadottak a demokratikus EU-ban, Vonáé sem lesznek azok.

Annak a hétmillió Orbánistának már nem sok ideje van arra, hogy kinyíljon a szeme, mert a végjáték közeleg és az igen keserves lesz.
Benyalták a FIDESZTŐL a maszlagot és mint te is, mást már nem vagytok képesek szajkózni !

Nem ártana néha az eszeteket is használni !

2015.04.26. 20:08:25

@bontottcsirke: Anyukád jól van? Emlegetjük ám sokszor.

2015.04.26. 20:17:00

@bontottcsirke: @Scagnetti: Hogy te mekkora tahó lettél hirtelen. A te szintedre nagyon nehéz lemerülni, ezért nem is teszem.
süti beállítások módosítása