Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Oktatás: a 2008-as szintet sírjuk vissza

2016. május 06. - Európa Kávézó

Megjelent egy tanulságos elemzés arról, hol tart most a magyar oktatás. A helyzet tragikus. Orbánék kivonták a pénzt, és ezzel családok tizezreit, fiatalok százezreit tették és teszik tönkre, A kutatás szerint vissza kéne állítani az oktatás állami támogatását a 2008-as szintre, akkor lenne esély. Akkor Gyurcsány Ferenc kormányzott...

gyurcsany_corvinus.jpg

(Gyurcsány Ferenc miniszterelnök előadása a Corvinus Egyetemen 2007-ben.)

Kézdi Gábor, a Közép-Európai Egyetem és az MTA munkatársa, valamint Szabó-Morvai-Ágnes, a Hétfa Kutatóintézet vezető elemjője tette közzé felmérései eredményét a defacto oldalán. A legfontosabb megállapítás szerint 'ha visszaállnánk a 2008-as szintre GDP-arányosan, az a tanulmány becslése alapján hosszú távon 14 százalékkal növelhetné az átlagos kereseteket. A szegény családba születetteknél a hatás még nagyobb lehet."

2006-ban a GDP 3,5 százalékát költötte oktatásra a Gyurcsány-kormány. Ezzel jelentősen meghaladta a cseh és szlovák, és megközelítette a lengyel és osztrák szintet. Később, a világválság hatására ez az összeg csökkent, de akkor sem indokolja semmi, hogy 

A kutatás kitér arra is, hogy az oktatásra elköltött pénz, a tanulás jelentősen növeli a kereseteket, hiszen eleve magasabb kezdő fizetéssel indulhat el egy fiatal az életbe. A jobban finanszírozott iskolákból kikerültek fizetése akár 20 százalékkal is magasabb lehet elhanyagoltabb társaikénál. Azt írják a szakemberek, hogy ha az alap- és középfokú oktatás 12 évének mindegyikében 10 százalékkal megnövelik az oktatásra fordított összeget, az érintett diákok átlagosan 7 százalékkal keresnek többet felnőttkorukban.

Mi következik mindebből? Minimum az, hogy Orbánéknak azonnal növelnie kellene az oktatási költségvetést. Be kell fejezniük a szándékos károkozást, a tudatos nemzetbutítást. Felfoghatatlan, hogy tudják, mit tesznek, és mégis hagynak tönkremenni embereket, családokat, hagyják, hogy a magyar fiatalok százezerszám meneküljenek el a hazájukból. De persze tanulság az is, hogy Gyurcsány kormánya nem emberevő, hanem a nemzetért érdekében dolgozó kabinet volt, amelyik tudta, hogy az oktatás fontos.

Igaz, stadiont kevesebbet építettek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr348690498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla50 2016.05.06. 09:27:26

Az oktatás bizony a legfontosabb beruházás . A mai tankönyvek taníthatatlanok, és tanulhatatlanok.
Így légvárak épülnek!

Flúgatlan 2016.05.06. 10:52:14

Csúnya árukapcsoláson alapul a cikk!

Az oktatást tényleg jobban kellene támogatni, mint most teszik. Orbánék bűnösek az oktatási rendszer kiéheztetésében.

De ebből téves következtetés Gyurcsányék visszahozását követelni! A leépítést ők kezdték el e téren is, más területen meg kész katasztrófa volt, amit műveltek.

Nem kell a régi csapatból senki, nem kellenek azok, akik a gazdasági csődbe sodorták az országot! Még akkor se, ha épp az oktatáűsra több pénzt fordítottak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.05.06. 14:18:55

Megint sikerült amolyan igazi EU-kávézós zagyvaságot összehordani.

Az oktatás minősége a pedagógusok elhivatottságán és tehetségén múlik. Amikor történelmi helyzetből adódóan egyáltalán nem voltak tankönyvek, sőt, az oktatás mai értelemben vett egyéb feltételei sem voltak biztosítva, akkor is volt oktatás, mégpedig nagyon jó. A tanári társadalom jelentékeny részének tehetetlensége és tehetségtelensége vezet a tanulók szánalmas ismereteihez.

Az oktatásra költött pénzeket a GDP-hez hasonlítani szimpla demagógia. Egy gazdag ország kisebb százalékú költsége lehet több pénz, mint a szegényebb magasabb részesedése. Ez egy igaz politikusi érvelés volt azok számára, akiknek fáj gondolkodni, és csak csápolni meg hőbörögni szeretnek.

Az igaz, hogy azonos feltételek között a többől többet lehet kihozni, de az oktatásra költött összegek emelése még önmagában nem fogja szükségszerűen emelni a színvonalat. A legfontosabb a szemlélet változása lenne, hogy ne erőszakoljuk a hülyének maradni szándékozó Lakatos Rodrigezt iskolába 10 év fölött, hogy ne az legyen az elsődleges szempont, hogy Kovács Pisti anyukája megfelelően támogatja-e az iskolai programokat, meg hogy megfeleljünk statisztikai mérőszámoknak, miközben a mérőszámok mögött kong az üresség. Az oktatás minősége a pénzek hatékony felhasználásától lesz jobb, és nem egyszerűen a ráköltött millióktól. Példának okáért, mondjuk megtanulnak a gyerekek első végére olvasni, és nem mond akkora baromságot senki oktatáspolitikus létére, hogy ráér nyolcadik végére. Ez a baromság épp Gyurcsány időszakában hangzott el. Lehet, hogy százalékosan többet költöttek oktatásra, de tudás abból semmivel sem lett több, csak a 18 éves korig történő felesleges gyerekmegőrzés költsége volt magasabb.

A magasabb szinten képzett fiatalok magasabb jövedelme is csupán lázálom. Attól, hogy mondjuk a diákok összességében magasabb végzettséggel rendelkeznek, még nem lesz több magasabb végzettséget igénylő munkahely. A tanulás az egyén számára hozhat felemelkedést, de társadalmi szinten csak az igény alapú oktatás kifizetődő. Amíg az ország munkahelyeinek jelentős része rabszolgamunkát igényel valamelyik gépsoron, vagy hasonló munkahelyeken, addig hiába állítunk a gépek mellé magasan képzett melósokat, a megtermelt bértömeg nem fog több lenni, mert a tulaj (jellemzően multi) egyszerűen nem fog többet költeni bérezésre, mint amennyi neki megéri. A többi zöldség meg csupán belemagyarázás, amit természetesen leginkább az olyan agyroncsoknak címeznek, akik úgy sem látnak tovább az orruknál, és nem veszik észre, hogy megint hülyét csináltak belőlük.
Innen meg lehet elméleti okfejtéseket kezdeményezni, hogy mennyivel keres jobban a tanult ember átlagosan a tanulatlanhoz képest, de ez részint mindig így lesz, másrészt meg az indokolatlan, tehát ki nem használt képzés csupán az elvándorlást és a fölöslegesen oktatásra fordított összegeket generálja.
Változást úgy lehetne elérni, hogy a gazdaság szerkezetét változtatjuk úgy, hogy több tanult embert igénylő munkahely keletkezzen, és ahhoz rendelni az oktatás struktúráját. Ennek feltétele, hogy magyar nagyvállalatok legyenek, akik a magyar beszállítókon keresztül belső, tehát ki nem vitt jövedelmet generálnak. Abból majd lehet fejlesztéseket eszközölni, ami tanult munkaerőt igényel. Akkor lesz értelme a több képzésnek, mert lehet munkát adni a pénzünkön tanult embereknek. Ennyire egyszerű.

Andráska8 2016.05.06. 20:07:03

a stadionok árát átirányítani

alfacharlybravo 2016.05.06. 22:12:10

@Andráska8: Ja, ja, ja, ezt hívják demagógiának.

7tom 2016.05.06. 22:20:35

Azért szokás a GDP arányában összehasonlítani a költségeket, mert egy gazdagabb országban bizony a fizetések, és az árak is magasabbak,, a GDP-hez viszonyításnak éppen az a lényege, hogy a saját lehetőségeinkhez képest, mennyit költünk, bizonyos területekre.

7tom 2016.05.06. 22:29:44

Mindig a rendszer a legfontosabb, mert azon múlik a legtöbb, a rendszert működtetők tehetsége másodlagos. Az oktatásunk eleve elhibázott alapokon nyugszik, lexikális tudást erőltetnek, holott képességeket kellene fejleszteniük, nem véletlen, hogy minden PISA teszten leszerepelünk, mert nem a lexikon kérdezik ki.

$pi$ 2016.05.06. 23:15:53

"2006-ban a GDP 3,5 százalékát költötte oktatásra a Gyurcsány-kormány."

Miközben 9,5% volt az államháztartási hiány és miközben Gyurcsány Ferenc elmondta a híres "elkúrtuk" beszédét. Azt azért talán ne próbáljuk megismételni.

Reszelő Aladár 2016.05.07. 00:23:32

Csak ki ne derüljön, orvosbárók mellett léteznek még tanárbárók, akik az órán csak immel ámmal, de délután a magánórán már teljes gőzzel tanítanak. Abban több a lóvé...
Amúgy Gyurcsányéknak sikerült bezárni kb 400 iskolát, míg a tanárok kb 40% béremelést kaptak, és idén mindenkinek ingyen lesz a tankönyv. Jövöre lesz még 270 milliárd de ez csak pénz.
A betelepítendő migránsoknak kell majd tanulni egyátalán? Arabul vagy magyarul vagy európaiul? Arabot vagy magyart vagy európait?

Hajdú Peter 2016.05.07. 00:35:02

A Gyurcsany egy elmebeteg, szegyen az orszagra nezve, hogy miniszterelnoki pozicioba juthatott. Az egeszet elekene felejteni, nem meg hogy barmit is visszahozni akkori orszagrombolasbol.

lehet más a handa-banda 2016.05.07. 00:36:17

"2006-ban a GDP 3,5 százalékát költötte oktatásra a Gyurcsány-kormány"

Hát tényleg nem voltak olcsók azok a kakaóbiztos számítógépek, meg a senki által nem igényelt aranyárban leszállított digitális táblák

BiG74 Bodri 2016.05.07. 02:27:52

Nem lehetne szimplán elmondani, hogy jelenleg szar az oktatás így 6 év orbánizmus után? Miért kell a gyomromat is felkeverni a feri emlegetésével?

akist 2016.05.07. 06:35:41

2010 után az egyik Szeged környéki település / Kübekháza / polgármestere felháborodottan nyilatkozott az oktatásra fordított költségvetési tétel megvonásáról - mivel ez az összeg az azóta sokat szidott KLIK-hez került - , mondván teljesen leamortizálta ez a döntés a faluja költségvetését. Arra nem gondolt a "Polgi" ,hogy így ismeri be az oktatásra fordítandó összegek rendszeres megcsapolását más "fontos" önkormányzati célokra. Lehetséges, GY. F. kormánya százalékos arányban többet költött az oktatásra, de megkérdezném a tisztelt Bloggert, hogy szja formájában mennyit vett vissza avagy mennyi volt a tanárok nettó fizetése akkor és most?
Arról valóban le kellene már folytatni egy komoly vitát, hogy milyen legyen az iskola, itt követték el Orbánék/ Hoffmann Rózsa és csapata/ a legnagyobb bűnt, hogy mindent diktátumként kezeltek.
A PISA felmérésekre és a lexikális tudásra is érdemes lenne néhány szót vesztegetni. Az ezek körül folyó vitához csak annyit fűznék hozzá, hogy a fejlett Nyugat miért nem képes saját oktatási rendszerében kitermelni a szükséges mennyiségű orvost, mérnököt, informatikust, stb. avagy képzeljük el ezeket a szakmákat lexikális tudás nélkül...

nu pagagyí 2016.05.07. 07:13:03

A korábbi rendszer választási lehetőséget nyújtott mindenkinek: tanárnak, szülőnek, gyereknek. Az iskolák között verseny volt, a tanárok is választhattak és a szülők is. A mostani rendszer visszafojtja az egyéni kezdeményezés összes lehetőségét, felelőtlenségre ösztönöz, mert senki nem felel semmiért. A miniszter nem ért semmihez, de papíron ő a felelős, az államtitkár diktátorként ámokfut, de semmiért nem felel. Senkit nem érdekel sem a szakma, sem a szülők véleménye, de még a helyi választott politikusok sem tudnak beleszólni a településük lakóit érintő egyik legfontosabb kérdésbe. A központosítás egyetlen téren hatékony, az "Öveges" program által fémjelzett lenyúlások gördülékennyé tételében. Az egész oktatási vezetés, minimum a bűnpártolás miatt, megérett a börtönre. Gyakorlatilag szándékos nemzetrontás folyik, amelynek kizárólagos oka, a tűz közelébe került figurák személyes anyagi nyerészkedésének biztosítása.

nu pagagyí 2016.05.07. 07:30:05

@BiG74 Bodri: A feritiszben szenvedőket először az alapbetegségből kell kigyógyítani. Azért mert Orbán miniszterelnökként diktátorrá vált, a korábbi miniszterelnökök nem váltak visszamenőleg diktátorrá. Azért mert mert a mostani politika fő jellemzője a lopás, a korábbi garnitúra nem biztos, hogy lopott.

Gyurcsány nem olyan szinten pofázott bele semmibe, mint a jelenlegi führer. Ezért a felelőssége is más. Az iskolák minőségét a tantervi szabadság. a szülői, önkormányzati kontroll miatt az igazgató és a tanári kar képességei határozták meg. Olyan volt az iskola, amit a szülők igényeltek. Ha szart igényeltek, akkor a suli is szar volt. De ez rendben is van és így akár Hoffmann Rózsára is volt igény, ő is megtalálhatta számítását, viszont kért okozni csak egy iskolában tudott.

Larry Silverstein 2016.05.07. 07:52:11

A soros háttérintézmények tehát panaszkodnak amiért Bajnai elvtárs kivonta a pénzt az oktatásból.

Egyébként igen, az oktatásba tényleg új pénz kell, és idén érkezik is, egy másik címlípos fikablog éppen azt a reformot kritizálja éppen.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:06:10

@Larry Silverstein: A pénz semmit nem jelent a jelenlegi kurzusban, hiszen a nagy részét ellopják. Olyan ez, mint a kórházak eszközbeszerzései: egy milliárdból a tényleges beruházás egymilliós roncsot jelent, a maradék 999 millió meg eltűnik a magánzsebekben.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:10:05

@nu pagagyí: Nem tudsz egy konkrét esetet sem említeni a kórházak eszközbeszerzéséből se...:)

Nekem rémlik a 2007ben darabonként 1,5 milliós (Ma 2,5 millió) kakóbiztos szdsz számítógépbeszerzés, így költött Feri az oktatásra.

$pi$ 2016.05.07. 08:17:36

@nu pagagyí: "Gyurcsány nem olyan szinten pofázott bele semmibe, mint a jelenlegi führer."

Tudod miért? Ő maga mondta el:

"És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit."

"Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mint hogyha kormányoztunk volna."

Ezek után beteg dolognak tartom azért dícsérni őket, mert nem szóltak bele a dolgokba. Ugye?

$pi$ 2016.05.07. 08:23:39

@nu pagagyí: "A korábbi rendszer választási lehetőséget nyújtott mindenkinek: tanárnak, szülőnek, gyereknek."

Ha a választási lehetőségen azt érted, hogy a közoktatási rendszer felett nem volt szakmai ellenőrző felügyelet, akkor igen, több választási lehetőséget biztosított. Azt tanítottak, amit akartak és ha a polgármester nem haragudott rájuk, akkor nem is volt belőle gondjuk.

"Az iskolák között verseny volt, a tanárok is választhattak és a szülők is."

A tanárok is és a szülők is választhatnak ma is. Persze vidéken nem választhattak soha, van egy iskola és abban van egy matektanár. Ha nem tetszik el lehet költözni.

"A mostani rendszer visszafojtja az egyéni kezdeményezés összes lehetőségét, felelőtlenségre ösztönöz, mert senki nem felel semmiért."

Miért ne felelne? Ugyan, milyen liberális rendszer már az, ahol komolyabb a felelősségrevonás mint a rákövetkező diktatúrában?

nu pagagyí 2016.05.07. 08:24:21

@Larry Silverstein:

Itt a kedvencetek, a lelkiismereti okokból (trafikmutyi) Fideszből megpattant Hadházy tényekkel alátámasztott ismertetése:

index.hu/belfold/2016/04/28/egeszsegugy_beszerzes_korrupcio_hadhazy/

inebhedj - szerintem 2016.05.07. 08:25:44

Sajnos jelen poszt éppolyan felületes és az összefüggések terén legalábbis felületes (nomen est omen: téves), mint az általa hivatkozott forrás, így bármilyen becsülendő a cél, az eszköz kontraproduktív.

Mondjuk a stadionokban egyetértünk.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:27:22

@$pi$: Jó, túloztam. Most is van felelősség: börtönnel fenyegetik, aki szót emel, vagy csak szimplán kirúgják és felveszik a központi feketelistára.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:28:42

@nu pagagyí: Tehát Hadházy véleménye szerint 100%-kal túlárazták a gépeket, és nyomoz a GVH. Nagyszerü, port ezt kell a GVHnak tenni, ez a dolga.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:31:00

@$pi$: Nem Gyurcsánynak tanítani. Tanszabadság volt és intézményi autonómia. Amúgy Gyurcsánynál a "semmi" azt jelentette, hogy nem tehette meg, amit akart, de neked jó lesz úgy is, ahogy érted. Disznóknak hiába szórnak gyöngyöt, ők csak a moslékra vágynak.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:37:27

@Larry Silverstein: Pont addig nyomoz majd, amíg ki nem derül, hogy egy Tiborcz kaliberű figura áll a háttérben, aztán kuss. Mi is lett a szegény Övegesről elnevezett programmal? A trafikmutyival? A földmutyival? Mi is lesz Matolcsy családi vállalkozásával? Kivizsgáltak már egyáltalán egyetlen (egy indulós) közbeszerzést is, amiről egy laikusnak is ordít a csalás? Vizsgálták-e már az Orbán család fantasztikus gazdagodását és vállalkozási sikereit? A dunaújvárosi sötétséget? Hivatásos hülye vagy, ha nem tűnik fel semmi.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:40:08

@nu pagagyí: Azért az nem egy jó kifogás egy politikusnál, hogy ő jót akart de nem tehette meg amit akart (még ha igaz is). A koala kormányzás meg a kis többségü parlamenti többség ilyen.

Nem jó 5let olyanra szavazni aki nem teheti meg amiért megválasztják, bár tulképp tökmind1, mert Orbánnal meg az a baj, hogy megteheti amit akar és meg is teszi.

$pi$ 2016.05.07. 08:41:44

@nu pagagyí: "Amúgy Gyurcsánynál a "semmi" azt jelentette, hogy nem tehette meg, amit akart, de neked jó lesz úgy is, ahogy érted."

Persze, hogyne! Gyurcsány elvtárs azt mondta, hogy nem csináltak semmit, de mivel számára a "semmi" azt jelenti, hogy "minden", ezért úgy kell érteni, hogy "mindent megtettünk amit csak megtehettünk".

Ritka elvakult hívő vagy!

"Tanszabadság volt és intézményi autonómia."

Kivételesen sok éven keresztül tanítottam tanárképző főiskolai karon, úgyhogy azt hiszem felelősséggel állíthatom, hogy a közoktatásban dolgozó tanárokra bízni, hogy mit akarnak tanítani hatalmas felelőtlenség. Az általános iskola nem egyetem, hogy autonómiáre lenne szükség, az általános iskolába szigorú minőségellenőrzésre és egységes szabályozásra van szükség.

Olyan szabályozásra ahol ha a gyerek azt mondja, hogy Gyurcsány elvtárs számára a "semmi" azt jelenti, hogy "minden", akkor megbuktatják.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:42:52

@nu pagagyí: Sokat lopnak a politikusok, és utána meg nem buknak le, vagy ha lebuknak, kis büntetést kapnak. Nincs ebben semmi új és semmi magyar.

Amikor az urnához megyek nem ez a fő szempont. Te sem lettél Jobbikos holott ők az egyetlen párt amelyik nem vett részt az elmúlt25 év lopásában.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:45:32

@Larry Silverstein: Arról szólt a beszéd, hogy meggyőzze saját pártjának vezetőit, hogy támogassák az elképzeléseit és a szerinte halaszthatatlan intézkedéseket. Demokratikus pártokban ez így szokás. Nem ő válogatja a tagságot, ahogy egy vezérelvű pártban dívik, így van amit nem tud megtenni, pedig nagyon szeretne, de hülyeséget sem tud feltétlenül végrehajtani, mert van valódi kontroll.

$pi$ 2016.05.07. 08:47:02

@Larry Silverstein: A lopásokat nem is emlegették pár évvel ezelőtt. Amíg találtak kivetnivalót a GDP növekedésében, a gazdasági stabilitásban, amíg a nép megette az "éhséglázadások lesznek" dumát, amíg elhitték az emberek, hogy bedől az ország ha nem veszünk fel IMF hitelt, addig a korrupció nem volt nagyon téma.

Jóhogy, a "szögesdrótos munkatáborok lesznek" sokkal ütősebb mint a "magyarországon jelentősen magasabb a korrupció mint a töbi európai országban", nyilvánvaló, hogy melyiket fogják nyomni.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:48:24

@nu pagagyí: A gyurcsány eredmények ismertek, a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy a belső pártviszonyok demokratikusak-e vagy diktatórikusak.

A választónak ez teljesen mind1.

$pi$ 2016.05.07. 08:48:52

@nu pagagyí: "Arról szólt a beszéd, hogy meggyőzze saját pártjának vezetőit, hogy támogassák az elképzeléseit"

A beszédben egyetlen szóval sem kéri a tagság támogatását. Végig kinyilatkoztat, elmondja, hogy mi volt és mi lesz. Sőt, megjegyzi, hogy a csúf részletekről a tagságnak nyilvánvalóan nem is kell tudnia.

Ennyit a "demokratikus" baloldal legendájáról!

nu pagagyí 2016.05.07. 08:55:19

@Larry Silverstein: Csak a Fidesz lop sokat és kiiktatott hozzá minden kontrollt. Saját szarát meg igyekszik szétkenni mindenkire, bízva az olyan zombik értelmi képességeiben, mint amilyen te vagy. Mellesleg a 2006-tól látványosan megugrott korrupciós jelenségek is a Fideszhez köthetők, akkor éppen az önkormányzatokat adósították el devizában, hogy legyen mit zsebre tenni. Nem tudok sem Magyar Bálint, sem Kuncze, sem Demszky földbirtokairól, de még csak végtelenül tehetséges vállalkozó rokonaikról sem. Sőt Gyurcsány sem gazdagodott látványosan hivatali ideje alatt, nem sürögtek körülötte gyerekkori haverok strómanként, nem támadt fel rokonsága vállalkozó kedve nagy hirtelen. Ha jól tudom, még csak a fizetését sem vette fel a munkájáért, Bajnaihoz hasonlóan. Persze hiába magyarázom, te már az új embertípust képviseled, a cinikus köcsögök és a saját érdekeiket sem felismerő nyájat.

nu pagagyí 2016.05.07. 08:57:34

@$pi$: És te mit is tudsz Orbáncról? Igen, arról szólt a beszéd, hogy meggyőzze a résztvevő cuclista vezetőket. Nem sikerült. Rá is basztak.

Larry Silverstein 2016.05.07. 08:57:46

@nu pagagyí: @$pi$: Ebben pagagyínak egyébként igaza van, csak szerintem ez nem egy lényegi kérdés. Az őszödi beszédben Gyurcsány tényleg az MSZP tagságot próbálta felrázni, és vmi belső bosszú miatt került ki a felvétel, amiből az akkori ellenzék nyilván csak a legszaftosabb részeken csámcsogott eltorzítva a beszéd célját.

De amikor én 2010ben feri ellen szavaztam az szimplán azért volt mert gyenge kormányzást adott elő, nem azért hogy beverték pár tüntető fejét vagy 'őszödi beszéd'. Eleve nem lett volna elemi felháborodás ha nem lett volna már a beszéd előtt is kormányellenes közhangulat.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:01:52

@nu pagagyí: ez teljesen hülyeség. Nem az önkormányzat kezeli az államkincstárat, hanem az államkincstár osztja le az önkormiknak a pénzt az adott feladatokra. Mivel pénzt azt nem adtak a fideszes önkormiknak, a feladatok meg az önkormi tv-ben részletesen le vannak írva, az önkormik hitelt vettek fel.

A felelősség a parlamenti többséget és a kormányt terheli.

nu pagagyí 2016.05.07. 09:03:00

@Larry Silverstein: A Gyurcsány éra alatt minden jobb volt, nem feltétlenül Gyurcsány, hanem a demokratikus és diktatórikus rendszerek közül, az előbbi természetes fölénye miatt. Lásd oktatás. De az életszínvonalról, a jogbiztonságról, a kultúrától és a sportról is ugyanezt elmondhatjuk.

nu pagagyí 2016.05.07. 09:07:44

@Larry Silverstein: Ne a mából indulj ki. Mára kivégezték az önkormányzati autonómiát is. Az önkormányzat ebben a kurzusban önálló gazdálkodásra képtelen kijáró hivatal lett. A polgármester legfőbb erénye, képes-e a hatalom seggét nyalni, ahogy Kövér elvtárs volt szíves felvilágosítani a tisztelt választókat a "jó" választás tétjéről. A mostani szaros banánköztársaságot ne hasonlítsuk már a korábbi demokratikus rendszerhez.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:10:14

@nu pagagyí: 'A Gyurcsány éra alatt minden jobb volt, nem feltétlenül Gyurcsány, hanem a demokratikus és diktatórikus rendszerek közül, az előbbi természetes fölénye miatt. Lásd oktatás. De az életszínvonalról, a jogbiztonságról, a kultúrától és a sportról is ugyanezt elmondhatjuk.'

Finoman szólva nem osztom a véleményed, de még most 8 év elteltével is csak a választók 8%-a gondolja úgy hogy feri szalonképes. A minimálbéres rokkantpapírosoknak lehet hogy jobb volt, de nem sírok ha nem rájuk támaszkodik a mainstream politika.

Jolka40 2016.05.07. 09:15:13

@Larry Silverstein: Csak az a baj hogy nem azt akarja, ami a tömegnek jó.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:16:21

@nu pagagyí: Önkormányzati pénzügyi autonómia sosem volt.

Az önkormányzathoz közvetlenül befolyó helyi adók a kiadások negyedét fedezik kb., a többi a központi normatíva a központi ktgvetésből és ez sosem volt másképp.

Központosított a fidesz az önkormik terén is, ez igaz, de ez megint olyasmi, mint h a párt belső rendszere demokratikus-e vagy hierarchikus - nem érdekli a választót.

A választót az érdekli hogy ki legyen pucolva a kanális meg befoltozzák a kátyukat, az hogy ezt hogy oldják meg és hogy ki és milyen pénzből, az nem érdekli a választót, a miniszterelnök a végső felelős.

Jolka40 2016.05.07. 09:17:07

@Larry Silverstein: Mert ezt veritek az emberek agyába nap mint nap. De egyszer elkezdenek gondolkozni majd. Ami késik, nem múlik.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:17:41

@Jolka40: Ha a miniszterelnök nem akarja (vagy nem tudja megvalósítani) ami a tömegnek jó, előbb-utóbb leváltják. Ilyen a demokrácia.

nu pagagyí 2016.05.07. 09:18:11

@Larry Silverstein: Én megértem, hogy nem bízol saját magadban, ezért nem is igényled, hogy a saját dolgaidba beleszólhass. De nem hibáztatlak, egy emberkísérlet áldozata vagy. Kioperálták az agyadat, de vigyáztak rá, hogy azért beszélni tudjál, no meg tapsolni adott jelre. Neked ez a rendszer tökéletesen megfelel, de úgy látom a többségnek nem annyira. Jobban tennéd, ha felkészülnél a szabad életre, mert könnyen pórul járhatsz, ha ismét az egyéni teljesítmény alapján lehet majd boldogulni és felelősséget kell vállalni saját tetteidért.

_droid_ 2016.05.07. 09:22:59

Később, a világválság hatására ez az összeg csökkent, de akkor sem indokolja semmi, hogy

erdekes hogy itt elakadt a szava szerzonek. ha be lenne ide linkelve legalabb a grafikon, akkor latszana, hogy akkoriban mindenhol hirtelen novekedesnek indul a gorbe, ami nem meglepo, hiszen a csokkeno real gdp aranyaban ugyanakkora raforditas nagyobb aranyu lesz. mindenhol, kiveve magyarorszagot, ahol a visszaeso gdp aranyaban is csokkent a raforditas, 2006 ota fixen, amugy 2010 ota a tobbi abrazolt orszaggal megegyezo trendben. hat igy vonta ki az orban a lovet.

nu pagagyí 2016.05.07. 09:29:44

@Larry Silverstein: Szépen leírtad egy diktatúra ismérveit.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:37:18

@Jolka40: Természetesen dübörög a kormánypropaganda, meg az ellenzéki propaganda, aztán meg majd választanak az emberek.

A kormányon még sosem lopó jobbik is korrupciózza a fideszt, kérdés így ki választja majd a kormányon mindig lopó balololdalt a fidesz helyett.

nu pagagyí 2016.05.07. 09:39:32

@_droid_: Lehet az almát a körtéhez hasonlítani, de nem sok értelme van. Korábban többcsatornás finanszírozás volt, az önkormányzatok, mint fenntartók is fordítottak az iskolákra, az állam is fejkvóta alapon és voltak központi pályázatok is. Amelyik iskola döglődött, volt esélye arra, hogy kimásszon belőle, ha a gárda képes volt rá persze. A pénz oda ment, ahova kell, nem egy vadbarom döntött egy bűzös lyukban, ki kapjon radírt.

Larry Silverstein 2016.05.07. 09:40:43

@nu pagagyí: Hát a többségnek nem annyira....ugyanannyi esély van ma leváltani a fideszt mint 2014ben. De még sok idő van a választásig, Botka kiemelése az MSZPben pl. az első normális húzása a pártnak (sőt az egész baloldalnak) mióta ellenzékben van.

n3spr3ss0 2016.05.07. 09:47:20

A hozzászólások döntő része bizonyítja,mekkora fos ez az ország,miért van a többihez képest a béka segge alatt.Mivel kereskedő vagyok,látom a számokat,nyugodtan kimondhatom,Gyurcsány alatt sokkal jobb volt.

gmihaly621 2016.05.07. 09:49:33

@Lilla50: Volt olyan töritanárom, aki nem is használta a tankönyvet, helyette nagyon alapos és rendszerezett óravázlat került a füzetünkbe. Sajna, nem vitte végig az osztályunkat. Lehet, hogy felbátorodván merészségben túltolta a biciklit, az volt a baj? Mert az OKTV-ra való felkészítéskor olyan könyveket is elolvastatott, amik egyszerre csak nem tetszettek az elvtársaknak - bár ők engedélyezték a kiadatását -, mert a moszkvai irányvonal is túl hirtelen változott meg ?

nu pagagyí 2016.05.07. 09:54:53

@Larry Silverstein: A Fideszt olyan eséllyel lehet leváltani, amilyen eséllyel Alijev rezsimjét Azerbajdzsánban. Hogy is válthatnák le a zemberek a zemberek lánglelkű vezérét, aki kizárólagosan képviseli őket, megvéd mindenkit saját magától és saját magát mindenkitől, TEKkel-vonóval.

_droid_ 2016.05.07. 10:00:21

@nu pagagyí: en ugy olvastam, hogy a raforditasok kozott ez mind szerepel, de nem en teszem az osszehasonlitast, hanem a ceu, ez a gyurcsanyblog pedig igyekszik a sajat politikai celjainak megfeleloen magyarazni, nem tul sikeresen. naluk kopogtassal a korteddel.

nu pagagyí 2016.05.07. 10:08:13

@Larry Silverstein: Nem kell örülnöd. Én egy forradalomra tippelek, nem választáson fog bukni vezéred. A népnek ki kell harcolnia a szabadságot, hogy az tartós legyen és meg kell büntetni a diktátort, hogy ne legyen több jelentkező erre a posztra. Ilyesmi még nem történt Magyarországon, ezért is nem beszélhetünk polgári értelemben vett nemzetről. De legyünk optimisták, történelmileg szükségszerű egy ilyen esemény, ha a másik végletet nem fogadjuk el - az ország felszámolódását. Ennek a nemzetnek akkor lesz jövője, ha tízmillió egyenlő jogú, öntudatos polgára lesz és nem csak százezer, aki kinevezte magát annak.

bontottcsirke 2016.05.07. 10:20:17

ja emlékszem a fizetésemre 98.500 ft nappali egyetemi diplomával. Tényleg jobb volt.

$pi$ 2016.05.07. 10:52:24

@Larry Silverstein: "Ebben pagagyínak egyébként igaza van, csak szerintem ez nem egy lényegi kérdés. Az őszödi beszédben Gyurcsány tényleg az MSZP tagságot próbálta felrázni"

kit érdekel, hogy mit akart? mi vagyok én, gondolatolvasó?

"és vmi belső bosszú miatt került ki a felvétel, amiből az akkori ellenzék nyilván csak a legszaftosabb részeken csámcsogott eltorzítva a beszéd célját."

jah, amikor a bíróság olyan hangfelvételt hallgat, ahol a gyilkos eldicsekszik milyen kemény legény, akkor csak azzal foglalkozik, hogy gyilkolt. nem fog azzal időt vesztegetni, hogy a gyilkos elmondta milyen menő ruha volt rajta.

$pi$ 2016.05.07. 10:53:52

@nu pagagyí: "A népnek ki kell harcolnia a szabadságot, hogy az tartós legyen és meg kell büntetni a diktátort"

Igen, ezt tette a nép, elhajtotta a gyurcsányt a halálba.

nu pagagyí 2016.05.07. 10:54:50

@$pi$: Nem sikerült valami jól, mert mégis csak diktatúra lett, pedig nem volt.

$pi$ 2016.05.07. 10:57:34

@n3spr3ss0: "Mivel kereskedő vagyok,látom a számokat,nyugodtan kimondhatom,Gyurcsány alatt sokkal jobb volt. "

mennyi volt az államháztartási hiánnyal korrigált gdp növekedés 2006-ban az előző évhez képest? mennyi volt a kummulált gdp növekedés a második mszp időszakban?

$pi$ 2016.05.07. 10:58:46

@nu pagagyí: "Nem sikerült valami jól, mert mégis csak diktatúra lett, pedig nem volt. "

oltári nagy marhaság már ne is haragudj.

nu pagagyí 2016.05.07. 11:06:47

Sajnálattal állapítom meg, hogy az oktatási reform sem működik. A reformok nem működnek.

Múlhatatlan érdeme viszont a nagy ívű projekteknek, hogy sikerült besározni például Klebelsberg Kuno nevét, ahogy Öveges prof. sem köszöni meg későn jött népszerűségét és hát Széll Kálmán foroghat a sírjában. Semmelweiset már nem is említem.

Azt hiszem ideje lenne tartózkodni a klientúra tárolására kreált projektek megnevezésénél, a teljesítményükkel nevet szerzett történelmi személyek nevének alkalmazásától. Hívják csak annak az oktatási reformot annak, ami: "könnyített verziójú, kötelező oktatási rendszer a gagyi hivatal szponzorálásával és szakbarbárok közreműködésével". Így kicsit hosszabb lesz a név, de legalább érthető.

nu pagagyí 2016.05.07. 11:18:55

@$pi$: A diktatúrák ismérve, hogy nincs demokratikus alternatíva. Ez van most. Hiába zavarják el a diktátort egy választáson (ami természetesen nem történhet meg egy diktatúrában és itt sem fog, mert majd végső soron csalnak, ahogy az előzőn is), mivel az összes társadalmi, gazdasági és állami pozíció az ő személyes lekötelezettjei kézében van valójában nem történne semmi. Az egész rendszert kell kukába hajítani a képviselőivel és haszonélvezőivel egyetemben. Akkor lesz csak esélye újra a demokráciának. Az Orbán rezsim egyetlen pozitívuma, hogy ráébresztheti az embereket az egyéni szabadság és a valódi autonómiák szükségességére.

nu pagagyí 2016.05.07. 11:32:43

@$pi$: Berakja az EU az Eximbankon átfolyatott kiadásokat és hiteleket és mindjárt kiderül, hogy az államadósság 85%, a költségvetési hiány meg 10%. Nem hisz már senki a pártfunkcik által igazgatott KSH-nak, akármennyire harsogja a propaganda eszközként funkcionáló közmédia a hamis számokat . Jellemző, hogy épp most dolgozik a KSH létminimum számítás "reformján", mely szerint Kolompár Rafael is milliárdos lesz. Az a nagy büdös helyzet, hogy ennek a rezsimnek semmilyen adatát nem lehet összehasonlítani a korábbi viszonyokkal. Annyira eltorzították a módszertant, hogy nincs már közös nevező.

Larry Silverstein 2016.05.07. 11:35:14

@nu pagagyí: Neked teljesen vérbaloldali nézeteid vannak, amire egyáltalán nincs ma igény, ahogy 2014ben sem volt.

Tölgyessynek olvastam a véleményét, aki nem fideszpárti, de nem is az index blogokban általában többségben levő, a választók között viszont legfeljebb 20-25%-ot kitevő hisztériás balos hangulatketés. Ritkán lehet a mai sajtóban se nem jobbos, se nem balos kritikára lelni a rendszerről.

inforadio.hu/belfold/2016/05/06/tolgyessy_arena_teljes_masodik_resz/

$pi$ 2016.05.07. 11:45:11

@nu pagagyí: "A diktatúrák ismérve, hogy nincs demokratikus alternatíva. Ez van most."

Butaságokat beszélsz. Folyamatosan ezt csinálják jó sokan az indexes blogokon, hatalmasakat mondanak, aminek fele nem igaz, oltári túlzásokba esnek, legendákat terjesztenek, mindenféle alap nélküli rémtörténeteket terjesztenek. Valljuk be csupán egymást hergelitek, mindenféle alap nélkül egyre nagyobbat és nagyobbat vetítve.

Arról álmodoztok, hogy erővel megszerzitek a hatalmat a legitim választott kormánytól és közben azt hazdjátok, hogy ez a demokrácia.

A fidesz azért van hatalmon, mert megválasztották őket. Azért választották meg őket, mert ők voltak a alegjobbak. A választás rátok nézve kötelező, el kell viselnetek, hogy nem azok vannak a hatalmon, akiket ti jobban kedveltek. Ez pont annyira demokratikus mint ami előtte volt, annyi a különbség, hogy ti képtelenek vagytok veszíteni. :(

$pi$ 2016.05.07. 11:51:03

@nu pagagyí: "Berakja az EU az Eximbankon átfolyatott kiadásokat és hiteleket és mindjárt kiderül, hogy az államadósság 85%, a költségvetési hiány meg 10%."

Az eu, ahol az a demokratikusabb ország, ahol a lakosok felgyújtogatják a menekülteknek készült házakat miközben a politikai vezetésük meghívót küld a szíreknek. Az eu, ahol a baloldalnak minden el van nézve a jobboldalnak meg minden fel van hánytorgatva. Az eu, ahol évente 250 000 eurót akarnak egy menekültért, miközben a magyarok ennek a századáról is csak álmodozhatnak. Az eu, ahol kötelező lenne megvédenünk a határokat és ahol fasisztáknak neveznek, ha megtesszük?

Hát persze, az eu mindent kitalál, hogy a magyar kormánynak alávágjon, beleíértve a kreatív könyvelést is. De nem kell csodálkozni, megmondták, hogy nem az országot támadják, csak a felelős magyar kormányt.

Ne haragudj, de nem tudom komolyan venni őket.

fa2 2016.05.07. 15:22:03

Épl a cigánykommunizmus.

BobAlice 2016.05.08. 00:11:59

@$pi$: És ezzel fel is vállalod, hogy te a fideszbirkákkal együtt kommunisták vagytok. Ha nektek az kell, hogy a kormány beleszóljon a mindennapi életetekbe, akkor Észak-Koreában még jobban éreznétek magatokat.
süti beállítások módosítása