Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Elveszhet 700 milliárd: Orbán a hibás

2015. április 16. - Európa Kávézó

Abból is látszik, hogy mennyire gyengül az Orbán-rendszer, hogy most már egy nap sem kell ahhoz, hogy legbukjanak a hazugságaikkal. Csepreghy Nándor államtitkárra bízta Orbán Viktor és Lázár János a lehetetlen küldetést: azt kellett bizonygatnia, hogy azért veszíthet el az ország 700 milliárd forint uniós fejlesztési pénzt, mert gyurcsánybajnai a hibás. (A képen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Janez Jansa szlovén kormányfő ünnepli, hogy az autópálya elérte a közös határt.)

Szerencsétlen államtitkár szederjes arccal felmondta a leckét, pedig nyilván tudta: a pofozógép szerepét szánta neki két főnöke. Alig pár órát kellett várni és jött a csúfos lebukás. Az Európai Bizottság jelentése szerint minden, általuk vizsgált úgy 2010 utáni. Túlszámlázás, konkrét cégekre kiírt pályázatok tarkították az orbáni korrupciót. 2012-es és 2013-as ügyek sorakoznak egymás után az uniós vádiratban. Ráadásul a "nekünk Brüsszel nem dirigál" szlogen jegyében pártunk és kormányunk tagjai el is engedték a fülük mellett az uniós vizsgáló bizottság írásban is megerősített figyelmeztetéseit. Ennek lett következménye a mostani felfüggesztő határozat.

Lehet sok kifogást találni azon a nyolc éven, mi is tudnánk sorolni, de ha valami sikertörténete volt Gyurcsánynak és Bajnainak, az éppen az uniós fejlesztés területe. Dirk Ahner, az Európai Bizottság regionális politikáért felelős igazgatója 2010. február 16-ai levelében így fogalmazott:

"Az Európai Bizottság különösen elégedett azzal, hogy a programok teljesítése...rendkívül kielégítő adszorpciót eredményezett 2009 végére. Tény, hogy a Bizottsághoz az elmúlt év végéig az összes EU-tagországtól beérkezett 27 Stratégiai Riport folyamatban levő elemzése alapján, Magyarország jelenleg is jól halad a kohéziós politika teljesítésében..."

Orbánt tehát hamarabb utolérték, mint a sánta kutyát. A rendszer recseg, a vezér gyengül. A baj azonban ennél is komolyabb. Ha az Unió nem ad pénzt a már elkészült beruházásokra, a kivitelezők perelhetik az államot, mások pedig csődbe mehetnek és munkahelyek veszhetnek el. Ráadásul hazai forrásból, tehát a mi pénzünkből kellene mindezt kifizetni, ahelyett, hogy az Unió adófizetői polgárai - német mérnökök, francia pékek és dán villanyszerelők - állnák a cechet.

Ide vezet a felelőtlenség, a hazardírozás és a lopás. Magyarország 2015, az Orbán-kormány ötödik évében.

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr537372766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2015.04.16. 19:25:32

Ránk fog rohadni ez az egész fos.

centenárium 2015.04.16. 19:37:51

BALLIBERÁLIS FASZOK GERJESZTENEK BELÜLRŐL KIFELÉ.

Vakerok 2015.04.16. 19:44:03

Villám gyorsan Gyurcsányékra kenték ezt is, pedig ha akkor nem tetszett volna valami az EU-nak, már akkor szóltak volna.
Persze, a "nekünk ne dirigáljanak" Orbánt jellemzi, a pökhendi reakcióját minden szabály rendszerrel szemben.
Érdekes módon, még a sokak éltal szidott Szulejmán c. sorozatban is hallottam okos dolgot. Az ember életét három dolog teszi tönkre: a becsvágy, a kevélység és az írigység.
Ha jobban belegondolok, ez valóban így is van. E három rossz tulajdonságra minden visszavezethető.

Dödölle 2015.04.17. 01:21:43

"...Elveszhet 700 milliárd: Orbán a hibás..."
Ugyan ! Csak úgy néz ki ! Vagy talán komolyan gondoljátok, hogy a csüngőhasú, tökvakarós, köpködős, szarházi tolvaj csaló hazug gazember - aki saját kollégiumi szobatársa szerint GECI is, ( pedig ő csak ismerheti a közös éjszakázások, közös ülések, közös tolvajlások, közös mutyik alapján ) - olyat tenne, ami a Zországnak árt ?...Hát, ha így gondoljátok, jól gondoljátok...

vadi3 2015.04.17. 08:26:51

@Dödölle: "olyat tenne, ami a Zországnak árt ?" Miből gondolod, hogy érdekli Őt bármi olyan ami az országnak árt. Számára most már legfontosabb, hogy a vagyonmentést befejezze, mielőtt kisebbségi párttá zsugorodnak és saját jelenlegi követői elhajtják a búsba. Addig még gyorsan meg kell csinálni a stadionkivilágítást, meg esetleg még egy-két erdőkivágást a rokon családnak, nehogy arra a sorsa jussanak mint az M4

2015.04.17. 08:47:01

Engem ez nem érint, feltételezem hogy a szomszédomat sem érinti és egyetlen proli ismerősömet sem érinti .
Akiket érint azok meg úgy is lenyúlnák az egészet, tehát számomra teljesen mindegy hogy az EU nyúlja le vagy a magyar elit nyúlja le a vagon pénzt .

willcox 2015.04.17. 08:56:43

@centenárium: Ha növesztettél agyat használd. Balliberálisok sok hibát csináltak, de most nem erről van szó, hanem erről az elképesztően pofátlan hazug bagázsról. Volt olyan tétel amit 40 szeresen túláraztak. Lopnak reggel, délben , este.

laszlos 2015.04.17. 09:07:21

Nem kellett Gyurcsányékra kenni semmit, még emlékszünk az a baj és nem is felejtünk!!!

Kopasz Szuzukis 2015.04.17. 09:13:59

Tisztelt mélyfideszes nyaligátorok: mondjuk már ki végre, hogy a FIDESZ-KDNP nevű politikainak álcázott csoportosulás nem más, mint egy posztkommunista gyülekezet. Semmivel sem különb, mint az általatok oly sokat szidott ballib-zsidó-kisebbségi társulás. Egyetlen politikai védekező eszközük az ellenségkép kreálása. Ugyanúgy orránál fogva vezetik a híveket, mint anno a kommunista pártnómenklatúra. Ha kiderül valami disznóság, megy a mosakodás, természetesen kézivezérléssel.

belav1.0 2015.04.17. 09:17:03

@Diorella Queen: Ha Magyarországon élsz, akkor attól tartok, érint. Ha behúzzák a pénzügyi féket, a költségvetésből kell fizetni. Az pedig másképp nem fog menni, csak úgy, hogy valahonnan elvonnak pénzt, illetve új adókat vezetnek be. Még hosszabb orvosi várólisták, tovább züllő oktatás, megszűnő járatok a közlekedésben, nem is akarom sorolni, mi lehet még. Ami az adókat illeti, mindig lehet valami újat kitalálni, ami sok embert érint, hiszen így lehet csak nagy bevételt csinálni.

Arcade Macho 2015.04.17. 09:22:37

de a szabadsagharc a kokival es sallerrel megvolt nem?
az legalabb sikeres volt!!!

high up! 2015.04.17. 09:39:35

Az EU elkezdte az Orbaneszkui bünszövetkezet bírósági tárgyalását.

Az első körben bemutatták, hogy tudják, hogy hogyan lopják ki a közpénzeket a beszervezett fideszes bandatagok (cégek, közbeszerzési bizottságok). Túlszámlázással, illetve a haverra szabott speciális feltételek megkövetelésével.
Második körben meg majd jön a kérdés, hogy a beszervezett bandatagok kinek (melyik fidesz bandavezérnek) csorgatták vissza a kilopott extra profitot.

Egyelőre Vádlott Orbaneszkuéknak dönteniük kell, hogy visszaadják-e a magánzsebekbe, pártkasszába visszacsorgatott extra profitot és akkor az ügy le van zárva.
Mivel a fidesz banda egy vasat se fog visszaadni a jogos tulajdonosnak, így az EU visszavonja a támogatást, amit majd a 128-ik megszorítással fognak visszaszedni a kretén fideszesek a ti zsebetekből. Az Átlaghülyemagyarja meg hagyni fogja.

FOLYTASSUK!

2015.04.17. 09:42:19

@belav1.0: Ha behúzzák a pénzügyi féket, akkor kevesebbet tudnak ellopni és külföldi bankszámlákra vinni . Eddig sem ment a gazdaságba az EU pénzből még a 10%-a sem . Ha az mind a gazdaságunkban lenne amit az EU eddig adott, már rég kurva jól élnénk. .

2015.04.17. 09:45:00

@high up!: Az enyémből biztos nem , mert elvenni csak attól lehet, akinek van miből . Az ország fele földönfutó , koldus és halál szegény . Nekünk már nincs mitől félni, nem kell aggódni a pénz miatt sem .
Aggódni a gazdagoknak kell majd . A sok léhűtő és semmirekellő kis , közép és felső vezetőnek kell aggódnia , a lébecolós semmire nem jó állásokban . Nekik aggódniuk kell, az biztos .

2015.04.17. 09:51:16

@high up!: A sok fölösleges bratyinak is aggódnia kell és minden olyan állásban dolgozónak, akik abszolút mértékben nélkülözhetők . MTV hogy mondjak egy példát és rengeteg minisztériumi dolgozó . Na nekik tényleg aggódniuk kell, az biztos.

2015.04.17. 09:54:52

@Diorella Queen: Azért a fidesz ajnározásától eljutni addig, hogy nekem semmim sincs, nem tudják elvenni, nagy lépés.
De hidd el, tudnak tőled is elvenni. Mondjuk ha drágább lesz a kenyér....
Ja, kenyeret nem eszel. Akkor a sör.
Vagy ha már nem jut net előfizetésre...

dunántúli gyerek 2015.04.17. 09:56:08

'Csepreghy Nándor államtitkárra bízta Orbán Viktor és Lázár János a lehetetlen küldetést: azt kellett bizonygatnia, hogy azért veszíthet el az ország 700 milliárd forint uniós fejlesztési pénzt, mert gyurcsánybajnai a hibás. '

- Már tegnap kint volt a Zindex címlapon, hogy a 700 az 150.

MEDVE1978 2015.04.17. 10:07:24

NA, immár több információ van, mint pár napja. Jelenleg biztosnak tűnik, hogy kamu 2007-2014-es összemosás. A kezdeti nyilatkozatokban ugyanis bekevertek: a pályáztatási rendszer hibáiról beszélt a kormány, míg a neten publikált jelentés darabokból az tűnik ki, hogy ár-érték arányossági problémák vannak.

Az ilyen problémákat nyilvánvalóan két helyen lehet megfogni egy uniós projektnél. Az egyik a tervezési szakasz, a másik pedig a végrehajtási. A tervezési szakasz úgy néz ki, hogy projektköltségvetést kell benyújtani. Ezeket a költségvetéseket általában két vagy több értékelő vizsgálja meg és hagyja jóvá. Az ő feladatuk alapesetben, hogy az ár- érték arányosságot vizsgálják előzetesen. Az idézett hibák közül egyértelműen fenn kellett volna akadjon a szűrőn így az, hogy egyes munkatársaknak a tízszeresét fizetik, mint más projektekben. A bonyolultabb tételek, mint a présgép vagy az akármilyen vágó, viszont nem biztos, hogy fennakadnak egy ilyen szűrőn (egyszerűen azért, mert az értékelők sem érthetnek minden egyes szakterülethez). A költségvetés elfogadását követően azonban a kedvezményezett lebonyolíthatja a beszerzéseket. Ilyen nagy értékűeknél közbeszerzést kell kiírni. Fontos, hogy jogi szempontból a "testre szabott" közbeszerzés is nagyon nehezen támadható, hiszen formál jogilag minden rendben van ilyenkor. Sokszor még több ajánlattevő is van, akik irreálisan magas árat vagy sikertelen ajánlatot adnak be. Azonban a nagy értékű közbeszerzéseknél ex-ante (előzetes) közbeszerzési ellenőrzés is van az uniós finanszírozási rendszerben. Ez azt jelenti, hogy a közreműködő szervezeti részen van egy erre szakosodott közbeszerzési osztály, amelynek a tagjai előzetesen megvizsgálják a nagy értékű közbeszerzéseket. Nagyon fontos, hogy ők nem értékarányosságot, hanem jogszerűséget néznek, illetve ők már jogászok és nem szakterületi szakértők. Itt egy túlárazást tehát kisebb valószínűséggel fognak meg, ha a folyamat egyébként szabályos.

Az EU által talált hibák tehát leginkább a két ellenőrzési stáció hibáira / hiányára vezethetőek vissza. A történet itt válik tényleges komplexxé. Ezeket az ellenőrzéseket 2014-ig a Közreműködő Szervezetek (lényegében állami cégek, bizonyos csekély függetlenséggel) végezték. A KSz-eket uniós pénzből finanszírozták, ami lehetővé tette, hogy az államigazgatásnál jelentősen magasabb béreket fizessenek (multitól kicsit elmaradó bérszintet). Ez lehet, hogy most sok ember zsebében kinyitja a bicskát, de a dolognak volt egy olyan hatása is, hogy ezáltal a KSZ rendszerbe, illetve az NFÜ-höz is magasan képzett és motivált, megoldásorientált munkaerőt szerződtettek. Folyt. köv

froton 2015.04.17. 10:08:12

@Diorella Queen: miből gondolod, hogy itthon csak az élhet jól, aki léhűtő semmirekellő középvezető? Nem csak állami cégek vannak, multiknál (pl Audi, Mercedes stb...) általában (viszonylag) jól keresnek az emberek (hazai kisvállalkozó által foglalkoztatott kőműves segédmunkáshoz képest mindenképp - de azok közt is van kivétel, aki rendesen fizet). Persze dögöljön meg a szomszéd lova is....Hidd el, nem azok fognak szívni, akiket te emlegetsz, nekik meg van a biztosíték (sógor, koma, jóbarát). Azokat a jómódú embereket fogják szívatni, akik amúgy becsülettel, ésszel és értékelhető produktummal (vagyis nem seggnyalással, ügyeskedéssel) érték el, amit elértek. Azokat szívatják, akik esetleg hasznos vállalkozásba fognának és munkát adhatnának a "földönfutó , koldus és halál szegény" embereknek, hogy mozdulni tudjanak ebből az állapotból...az egy dolog, hogy tőled nincs mit elvenni, de ha ez így megy tovább, akkor nem jön el az idő, hogy esetleg kapj valamit (pl. tisztességes munkát tisztességes fizetésért).

meiname (törölt) 2015.04.17. 10:21:29

"az autópálya elérte a közös határt" Az nem autópálya.

"ahelyett, hogy az Unió adófizetői polgárai - német mérnökök, francia pékek és dán villanyszerelők - állnák a cechet" És mennyi ebből az a pénz, amit mi fizetünk az EU-nak?

Magával a cikkel egyébként egyetértek.

2015.04.17. 10:29:25

@dunántúli gyerek: Ennyi? Már csak számháborúra futja?
Tehát tényleg jogos az EU "rágalomhadjárata".
A fidesz csal, lop, hazudik?
Nem baj, te szereted. Bár érvek már rég nincsenek, a gépezet akadozik, a rendszer inog. Rohad a narancs....

Mondjuk nem lehet jó most fideszesnek lenni. Eddig kaptál, most meg megbuksz.
Simicska.... elkezdték a szolnoki autópályát, de mire? Orbán ígéretére? Majdcsak fizet az EU? Szopás....
Most ez a kifizetés leállítás... nem lesz így kánaán, elvtársak.

MEDVE1978 2015.04.17. 10:38:56

Folyt. A KSZ-ek és az NFÜ munkatársai 2010-ig olyan emberek voltak, akik végigcsinálták az uniós előkészítő programokat 2004-ig (PHARE, ISPA, SAPARD stb.), valamint ezután az NFT I-et (2004-2007), valamint felállították az intézményrendszert az ÚMFT / ÚSZT-hez. 2010-ben kb. 20 közreműködő szervezet volt (a sok szakterület miatt), mindegyik az egyes szakterületekre specializáltan.

Amikor a FIDESZ hatalomra került, nagyon hamar centralizációba kezdett. Elkezdte összevonni a KSZ-eket, ezzel borogatva a kialakult struktúrákat. Emellett bejött egy folyamatos gyorsítási vágy, amely során a korábbi projektmenedzsment módszertant (egyedi projektkezelés, egy végigkövető menedzserrel, aki átsegíti a Kedvezményezettet a nehézségeken), gyárszerű működés váltotta fel (bekerült az iktató osztályhoz a projekt, aztán a pénzügyi osztály utalt, a szakmai osztály elbírálta a szakmai előrehaladást, a közbeszerzési osztály a beszerzéseket stb.). Ennek hatására egy projektet senki nem látott egészében, minden KSZ résztvevő a saját seggét védve, csak a saját feladatára koncentrálva dolgozott. Formailag az ügyintézés ettől valamennyire meggyorsult, azonban az ellenőrző funkciók látványosan szétestek, hiszen egy átgondolt csellel ki lehetett játszani az integrálatlan ellenőrzést. A FIDESZ 2010-2014. között centralizálta a KSZ rendszert (20-ból 10 KSZ-t csinált, ami folyamatos intézményi bizonytalanságot, összevonásokat hozott), illetve tudatosan gyárszerűvé alakította át a KSZ-ek működését.
Formailag részben ez, részben nyilván a felülről leszólás (engedjétek át X projektet) okozta az ilyen jellegű hibákat.

A helyzet azonban nem volt menthetetlen: az eddigi információk alapján az EU azt akarta, hogy a hibák intézményrendszeri változtatásokkal kerüljenek megoldásra. Ez azonban 2014. évben több okból is lehetetlen volt. A kormány ugyanis 2013. december 31-el kivégezte az NFÜ-t, több darabra tépte. A 2010-ig viszonylag jól kereső, de még 2014-ben sem túl rosszul eleresztett NFÜ-sök egyik pillanatról a másikra arra eszméltek, hogy elveszik az "eltérítéseiket", illetve a korábban jelentős cafeteria bónuszukat. Ennek hatására gyakorlatilag a szakembergárda döntő része otthagyta az államigazgatást. Akik maradtak fejetlenséggel, folyamatos túlterheltséggel, szétesett rendszerekkel, illetve a Miniszterelnökség nem családbarát munkahely, dolgozz 10 órát kevesebb pénzért Lázár János szlogennel találkoztak. Ennek megfejeléseként a kormány 2014. tavaszán úgy döntött, hogy beszántja a KSZ rendszert is. Hasonlóan az NFÜ-sökhöz, most több ezer KSZ alkalmazott szembesült azzal, hogy háromnegyed és feleannyi pénzért átveszi a minisztérium. Nagy részük felállt és otthagyta az államigazgatást (gyakorlatilag szakember menekülés volt a területről). Volt olyan KSZ, ahol egyes területeken az átadás-átvétel is gondot okozott, egyszerűen azért, mert nem volt már kitől átvenni.

Emiatt 2014-ben az államigazgatás képtelen volt adekvát választ adni, új tecnhikát, eljárásrendet kialakítani az EU kérésére.

high up! 2015.04.17. 11:04:49

@MEDVE1978: "A tervezési szakasz úgy néz ki, hogy projektköltségvetést kell benyújtani. Ezeket a költségvetéseket általában két vagy több értékelő vizsgálja meg és hagyja jóvá. Az ő feladatuk alapesetben, hogy az ár- érték arányosságot vizsgálják előzetesen"

Na most helyben vagyunk. Amikor kiírja az állam a projektet, akkor ahhoz tudja már a hozzávetőleges projekt értéket is. Ugyanis maga a kiírás tartalmazza az összes megkövetelt géppark müszaki specifikációját. Ettől eltérni nem lehet, az meg a te dolgod, hogy X cég gépét szerzed be vagy Y-ét. Mindenesetre a közbeszerzési bizottság ez alapján helyből tudja az aktuális piaci árakat.
Na meg az emberi erőforrás igényeket is. Nagyon jól tudják, hogy X munkában mennyi szakmai (pl. összeszerelési) és mennyi mérnöki óra van. Aki ezt nem tudja, az magát a szakmát nem tudja.

Ezek után két lehetőség van: a közbeszerzési bizottság eleve magasabbra kalkulálja a projekt értéket (főleg amikor a haver az "egyetlen szóba jöhető" pályázó és nincs konkurencia) és akkor hivatalosan a haver túlszámlázása hivatalosan teljesen rendben van mert a hivatalos kiírási értéken belül maradt.

Másik lehetőség, hogy a haver nyer normál árazással, majd 1-2 tételnél túlszámláz, ebből lesz aztán az alkotmámyos költség, amiből a fővállakozó Simicska és a fidesz maffia vezérek leszedik a sápot a buliba bevett alvállakozoktól.
Mert teccik tudni, Magyaro-on még azért is kell fizetni a Simicska-fidesz közbeszerzési maffiának, hogy alvállakozó lehess náluk.

Mindenki tudja ezt, de mindenki tartja a pofáját.

FOLYTASSUK!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.04.17. 11:20:03

@dunántúli gyerek: Nem 700, hanem csak 150? Bár úgy lenne. Azt talán fedezi is a "főnök" magánvagyona, ha oda kerülünk.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2015.04.17. 11:29:15

@Diorella Queen: nem vagy Te olyan szegény, ha futja internetre meg számítógépre, meg még áramra is... azért ne aggódj, a Te pénzedhez is megtalálja az utat Nagyfőnök, hisz elvileg van még házad, bankszámlád, és vélhetően még munkahelyed is, ahonnan fizetést kapsz.

nemszólokmégegyszer 2015.04.17. 11:33:24

Szopás-szopás hátán. Ropog a rendszer /már nem csak EU- szinten, itthon is/. De a renoválási költségeket TE/én fizetjük meg a rizsacsökkentéssel együtt. Még a kvesztort is fizetni fogod, a saját bankodra kirótt külön-külön-különadó szerint, még ha semmi közöd is hozzá. Kétségeink ne legyenek. Így ment eddig is, és a gyakorlat nem változik, csak a bohócok. :-(

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2015.04.17. 11:58:08

@nemszólokmégegyszer: igazad van, sajnos... nehéz kinőni azt a fránya szocializmust, főleg úgy, hogy közben egyre hevesebben kacsingatunk vissza a Nagy Testvér felé, mint követendő modell. szerintem egy szimpla tíz-csapással jobban jártunk volna, mint ezekkel. :)

dunántúli gyerek 2015.04.17. 12:12:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: ' Ennyi? Már csak számháborúra futja?
Tehát tényleg jogos az EU "rágalomhadjárata".'

Vannak vitás homályos projektek. De mi ebben a hír? Csak Mo-n vannak? Csak most?

Vagy mi?

high up! 2015.04.17. 12:24:31

@dunántúli gyerek:

csak hogy értsem az Átlaghülyemagyar lelkét: akkor mi a lófasz problémád volt az Elmúttnyócévvel, ha máshol is vannak elprivatizálások, máshol is vannak lenyúlások meg máshol s van az, hogy rálőnek a rendőrökre támadó tüntetőkre.

FOLYTASSUK!

dunántúli gyerek 2015.04.17. 12:26:57

@high up!: Itt nem volt semmilyen lenyúlás. Ez fel sem vetődött.

hauptrichter 2015.04.17. 13:53:34

@dunántúli gyerek: te gondolkodó, olvasó lény vagy, vagy egy fidesz-propagandaszöveg-generáló számítógép? Milyen processzorod van? 32 vagy már 64 bites az oprendszered?

2015.04.17. 14:11:52

@dunántúli gyerek:

" Itt nem volt semmilyen lenyúlás. Ez fel sem vetődött. "

Jujj! :)))
Akkor mi vetődött fel szerinted?

Pop40 2015.04.17. 14:27:54

@dunántúli gyerek: Akkor semmi gond.

Annyit nyugodtan elveszthetünk azért, mert a fideszes maffia nem hajlandó egy kicsit kevésbé gátlástalanul lopni.

Bambano 2015.04.17. 14:36:59

azért az komoly jelzője az állami csődtömegnek, hogy lassan az jár jól, aki kimarad a mutyis beruházásokból és az, aki bekerül, jó eséllyel csődbe megy...

Pop40 2015.04.17. 14:38:04

@MikeBoy: Nála a 40-szeres túlszámlázás nyilván a normál üzletmenet része.

Netuddki. 2015.04.17. 15:06:33

Apropó qrcsány. Jól helyretette reggel a fideszes Kossuth bemondót...

adam hyl 2015.04.17. 15:32:30

Na, Csepreghy... Legközelebb már egy óvódásra bíznak komoly dolgokat?

MACISAJT 2015.04.17. 15:48:04

"Elveszhet 700 milliárd: Orbán a hibás"
", hogy most már egy nap sem kell ahhoz, hogy legbukjanak a hazugságaikkal. "

Tényleg így van. Mármint hogy a nagy garral ellátott címról és az Index címlapjára gondosan kitett posztról egy nap sem kellett hogy kiderüljön, ordas hazugság.
Az Európai Bizottság bejelentésére már az Index is kénytelen volt azt a címet adni hogy a felfüggesztés pusztán á"technikai" és a módosítások elvégzése után újra itt a dohány.

Vagyis semmiféle "elvesztés", pláné nem "700 milliárd".
Lehet a következő hazugsággal próbálkozni.

Muhaha.

MACISAJT 2015.04.17. 15:51:59

@MACISAJT:

Bizottság: Technikai jellegű a felfüggesztés

Stubnya Bence
2015.04.17. 10:54

A gazdaságfejlesztési operatív program kifizetéseinek felfüggesztése technikai jellegű intézkedés, és amint a magyar hatóságok megoldották a kifogásolt dolgokat, feloldják az intézkedést

– mondta Jyrki Katainen, az Európai Bizottság (EB) munkahelyteremtésért, növekedésért, beruházásokért és versenyképességért felelős alelnöke, írja az MTI. "

Ennyit a 700 milliőrd elvesztéséről..:P
Muhaha.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.17. 15:52:45

@MACISAJT:

Te kis Orbán hasznos hülyéje, a fideszes maffia családod papírt kapott az EU-tól, hogy tudják hogy hogyan lopják a 100 milliárd forintokat.

Érted te szerencsétlen birka, vagy tolmácsot kérsz?

Blogger Géza 2015.04.17. 17:01:42

Azért ekkora baromságokat nem kéne írni (még van olyan hülye, aki elhiszi), már a cím is jelzi, hogy a posztolónak fingja nincs a témához... Olvasott egy számot a Népszabadságban, és elkezdi a pánikkeltést. :)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.04.17. 17:39:45

A brüsszeliek sem hülyék.

Te, először csak a 700 milliárd felfüggesztését jelentsük be. Tuti Orbán van olyan hülye, hogy az egészet a Gyurcsány\Bajnai nyakába akarja varrni. Miután megtette, égessük be, hogy ezek 2010 utáni ügyek.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.04.17. 17:45:40

@MACISAJT: Ritka nagy balfasz vagy te.... A keretet meghagyták és másra felhasználható talán, ha tényleg meghagyják. De azokra a pályázatokra nem fizetnek. De azokat mégis ki kell fizetni, mert szerződött rá az állam.

Azaz, nekünk kell kifizetni ezeket az összegeket. De talán, esetleg, lehetségesen az így elbukott összeget más pályázatoknál felhasználhatunk.

choiba1966 2015.04.17. 18:07:06

Ezt a linket kaptam, mindenki döntse el mi az igazság, s ha csak a fele igaz ,na akkor a baj nem kicsi!!! nikkp.blog.hu/2007/03/24/orban_viktor_kadar_belugyminiszterenek_k

Niebur 2015.04.17. 18:15:28

@meiname: Konkrétan:
2013. év: Magyarország befizetése az Uniónak: 920 millió euró.
Unió kifizetése Magyarország felé: 5910 millió euró.

MACISAJT 2015.04.17. 18:17:02

@choiba1966: ("Ezt a linket kaptam")

Naná.
Egy elmebeteg 2007-es összeesküvés elméletét..:P
Tényleg, Orbán és a Fidesz miért is állt be 1990-be a négyigenes népszavazásba, ami miatt Pozsgay nem lehetett végül köztársasági elnök?:P
Erre valahogy nem tér ki az elmebeteg...
De bizonyára csak a látszat kedvéért volt ez így, copyright Török Szultán-Rejtő Jenő...

Muhaha.

MACISAJT 2015.04.17. 18:18:47

@Niebur:

Jól hangzik. Elsőre.
Bár ha már precíz vagy, mpndd be azt a számot is, amit nyugati tulajdonú cégek kaptak ebből a magyarországi állítólagos 5910 millió euróból...

Niebur 2015.04.17. 18:21:08

A blog írónak:
"Lehet sok kifogást találni azon a nyolc éven, mi is tudnánk sorolni,"
Egyszer, csak egyszer elsorolnád? Ha lehet konkrétumokat, ne a lózungokat.

Niebur 2015.04.17. 18:23:17

@MACISAJT: Hülye kérdés. Ezeket a milliárdokat osztogatta éppen a fenti módon az Orbán kormány. Talán fordulj hozzájuk a következő eligazításon.

Nzoltan 2015.04.17. 18:48:15

Régen azért nem lehetett ennyi lenyúlás, mert ki sem osztották a pénzt. 2009 év végén már minden boldog-boldogtalan kaphatott támogatást, mert elfelejtették kiosztani az EU-s pénzek nyolcvan százalékát. Caládon belül is volt nyertes előtte, akiknek a végén már kínjukban szóltak, hogy van még ott, ahonnan az jött. Aki akar még, az igyekezzen és biztos, hogy megkapják. Mi nem éltünk vele.

De tulajdonképpen mindegy is, mert a legtöbb EU pénz kapitális baromságra lett odaítélve, nem munkahelyteremtésre. Gyurcsányék úgy tárgyalták le azt a ciklust, hogy munkahelyteremtésre az összes célzott támogatás 16 százaléka jutott. A többi vagy parképítés, vagy valami himihumi szociológiai faszságra lett ellőve.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.17. 19:10:26

@MACISAJT:

te ugye már csak a troll pótlékért jársz be naponta hülyét csinálni magadból?

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 19:48:08

@MACISAJT:
Nincs igazad.

Orbán Győző azért lehetett Viktor, holott ilyen név akkor nem volt a naptárban, mert előre tudták a kisded szülei, hogy egyszer még Magyarország diktátora lesz. Így a párt csak az ő számára engedélyezte e név anyakönyvezését.

Kádár pribékjei a '70-es években végigjárták az egész országot, hogy megkeressék Kádár utódját. Így találtak rá a kis Viktorra.

A '89-es beszédét a Hősök terén a Simicska nagyapja írta. Brezsnyev megmondta előre Orbánnak a dátumot, mikor vonulnak ki a ruszkik. Ezért lehetett akkora szája a kis gecinek ott a téren.

Az összes ügynökaktát sértetlenül átadta '89-ben Orbánnak a KGB, a CIA és a STASI megőrzésre. Teljesen nyilvánvaló, hogy most azokat ezért nem hozzák nyilvánosságra. Egyébként is beszervezték az óvodában, az általános iskolában, a gimiben és végül a néphadseregnél. Ezt csak a hülye fideszbirkák nem tudják.

Tudományos libsizmus 2015.04.17. 19:56:52

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: @Jules Verne
Baszod, te meg kettő helyett veszed fel a lét, te simlis.
süti beállítások módosítása