Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Gyurcsány és Orbán harmincéves háborúja

2016. április 04. - Európa Kávézó

A politika végül is a személyiségekről szól. Nem pártprogramok vitáznak, hanem emberek. Az utolsó miniszterelnök-jelölti vitát Magyarországon Gyurcsány Ferenc nyerte Orbán Viktor ellen. Azóta a Fidesz vezére nem állt ki senki ellen. A túl magabiztos Hornt legyőzte, a szerény képességű Medgyessytől senki nem várt sokat, mégis jobb benyomást tett, mint a wermerizálódó Orbán. A kaput Gyurcsány tette be azzal, hogy megalázó verést mért rá.

gyf_ov_vita_2.jpg

Andrassew Iván írta egyszer, hogy Gyurcsány és Orbán között harmincéves háború zajlik. Kettejük sztorija nem írható le választási ciklusokban, legfeljebb történelmi összefüggésekben. Mindketten mélyről indulnak, a KISZ-ben találnak fogódzót. Gyurcsány két évvel idősebb, talán ez az oka annak, hogy neki még csak a KISZ reformigénye, Orbánnak azonban már a demokratikus ellenzék jut. Orbán a Fekete Doboz felvétele szerint már 1989-ben tudta, hogy csak Gyurcsány lehet hosszú távon ellenfele, benne látta az ehhez szükséges szellemi és politikai képességet.

Sokan írták le, vagy sugallták, hogy ez a két ember tulajdonképpen ugyanaz, de ez hazugság. Soha semmiben hasonlítottak egymásra. Orbán megyedszázada meghatározza Magyarország sorsát - olyan is lett, Gyurcsány viszont épp Orbán első kormányzásának végefelé gondolta úgy, hogy az ületi élet után visszatér a politikába. Orbán a politkából, Gyurcsány a politikán kívül gazdagodott meg. Előbbi a Liberális Internacionálé alelnökéből vett először konzervatív, majd populista, végül (?) fasiszta fordulatot. Gyurcsány erénye 2006-ig éppen az volt, hogy a liberálisnak még méltányolható módon volt szocdem, az MSZP-nek pedig még elviselhető módon szabadelvű. Később ez lett kudarcának egyik oka is. Az SZDSZ-nek túl "komcsi" lett, az szociknak meg túl "libsi".

Tíz éve megy a vita, hogy Gyurcsány-e a hibás a fideszes kétharmadért, holott amikor távozott, az MSZP-nek még 1,5 millió szavazója volt. A mögötte álló két párt, vagy az "egy évre vállaló" Bajnai, és a súlytalan Mesterházy kétszeri bukását senki nem elemzi.

Az bizonyos, hogy Orbán nem akar több vitát. Vagy forradalom dönti meg, vagy valamilyen választási földcsuszamlás. Ezek időpontja ma megjósolhatatlan. Orbán bukni fog, mert mindenki bukik, egy bűnözőnek meg különösen meg kell buknia.

Gyurcsány politikai sorsa ma ismeretlen, de Orbán politikailag akkor érezné megsemmisülve magát, ha az őt követő demokrata kormánynak a DK is koalíciós tagja lenne. Ezért is harmincéves ez a háború.

A Gyurcsány-Orbán vita kegyelmi pillanat volt. Amikor az ország még szabad, a demokrácia intézményei működnek, és amikor két politikai kultúra - Európa és a magyaros bezárkózás - korrekt körülmények között tudott megmérkőzni egymással.

Orbán erre már szellemileg és fizikailag is képtelen lenne. Más módja lesz megbuktatásának - ha lesz ebben az ország elég elszántság.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1008558590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ockham63 2016.04.04. 14:19:06

Fasiszta fordulat? Az mi az? Tájékozatlan emberként én csak két dolgot vélek tudni a fasizmusról. Az egyik, hogy egy marxista, tehát BALOLDALI elhajlás. A másik, hogy a baloldal általános szitokszóként használja érdekes módon a jobboldalra. De hogy mit is értenek alatta, az nem mindig világos nekem. Biztos bennem van a hiba. No persze az általános kommunistázás, a kommunista, bolsevik, stb. szavak szitokszóként való használata csúnya dolog.

Scagnetti 2016.04.04. 14:45:39

"Az utolsó miniszterelnök-jelölti vitát Magyarországon Gyurcsány Ferenc nyerte Orbán Viktor ellen."

Kb. az utolsó sikere volt.

"Tíz éve megy a vita, hogy Gyurcsány-e a hibás a fideszes kétharmadért, holott amikor távozott, az MSZP-nek még 1,5 millió szavazója volt. "

2006 tavaszán meg 2,5 millió. Lehet matekozni, hogy ez most kétharmad vagy sem, de az biztos, hogy egymillió bukta.

"Később ez lett kudarcának egyik oka is. Az SZDSZ-nek túl "komcsi" lett, az szociknak meg túl "libsi"."

Akkor szólhatnátok neki, hogy megint pofáraesés lesz, mert ma ugyanezt csinálja.

werecke 2016.04.04. 16:47:03

Fasizmus az összetartást jelent latínul. Ez miért lenne baj? Tudunk összetartó népekről? Hajajj. Azt hiszem azok tartanak össze a legjobban akik folyton fasizmust kiáltoznak.

mortullus 2016.04.04. 18:34:26

Már megint nagyot álmodtok. :)

Andráska8 2016.04.04. 18:42:48

Egyrészt fasiszta fordulat, másrészt bolsevik, ami az irányítást illeti.

camilló 2016.04.04. 18:59:26

@Ockham63: Valóban tájékozatlan vagy, ha azt hiszed a fasizmus baloldali elhajlás!
Ismered a Zen kört? Ott nincs a kör teljesen összekötve. Nos az egyik véglet a baloldal. a másik a fasizmus és annak fokozása a nácizmus. Köztük a szakadék áthidalhatatlan! Mivel a jobboldal sajátja az elnyomás azon fajtája, ahol a kisebbség nyomja el a többséget, ebből egyenesen következik a fasizmus, és nácizmus jobboldallal való azonosítása. Félre értés ne essék a baloldal is beszél elnyomásról, és annak jogosságának is ad ideológiát. Amikor a többség nyomja el a kisebbséget, az elfogadható, és bizony nem ez a jobboldal sajátja. A kizsákmányolók, mindig kevesebben lesznek, mint a kizsákmányoltak. A kommunistákat sokan azonosítják a Szűrös, Pozsgay félékkel. valójában az valódi kommunisták azok között a kisemberek között voltak, vannak, akik egészségüket , életüket áldozták azért, hogy ne legyen nyomor, ne éhezzen senki, mindenki tanulhasson, a 3x8 az 24 legyen és sorolhatnám. A hozzászólásodból látom, hogy nem vagy baloldali, de azért légy szíves olvasd el a mai Népszabadságban megjelent Spiró interjút és azon részét, amikor Gobbi Hildáról beszél Spiró! Nos valójában olyan egy kommunista, bármit mást is állítanak!

Ockham63 2016.04.04. 19:04:28

@camilló: Valóban tájékozatlan vagy, nézz utána a fasizmus történetének, szűk értelemben kizárólag Mussolini mozgalmáról van szó, aki marxistaként kezdte, azt "továbbfejlesztve" jutott el a fasizmusig. A többi, amit írtál értelmesnek tűnő csacskaság, avagy bla-bla.

camilló 2016.04.04. 19:22:03

@Ockham63: Azért mert Mussolini a szociáldemokráciától jutott el a fasizmusig, nem jelenti hogy baloldali elhajlás. A kommunizmus tagadja az államot, míg a fasizmus az állam mindenhatóságát helyezi előtérbe. No itt a legfontosabb különbség. A társadalmon belüli különbségeknél, a Marxi megfogalmazás a tőkések uralmát (a termelő eszközök tulajdonosát) teszi felelőssé, míg a fasiszta felfogás szerint a "fajok" a felelősek a különbségek miatt! Szóval nem értem a továbbfejlesztést. Mielőtt a "létezett szocializmust" hoznád fel példának, mint az államosítás egyik éllovasát, szeretném felhívni a figyelmet, hogy a teoretikusok is CSAK ÁTMENETKÉNT írtak a szocializmusról, ahol még elfogadott az állami tulajdon, az állam léte! A fasizmusnál egy erős vezető van az állam élén, míg akár a "létezett szocializmusban" kollektív vezetés volt érvényben. Természetesen más kérdés, mennyire valósult meg a kollektív vezetés elve! Szóval ennyit a csacskaságokról és a Te filozófiai felkészültségedről!:)))

Ockham63 2016.04.04. 19:32:05

@camilló: tehát ha az állam mindenhatóságába vetett hitet jobboldalinak címkézzük, az is lesz, csak mert az ellenkezője annak, amit Marx állít. Érvnek ez egy érv. Csakhogy a jobboldal nem a baloldal tagadása és viszont. Ennyit a te logikai felkészültségedről.

camilló 2016.04.04. 20:49:29

@Ockham63: Tagadja-e a jobboldali filozófia mind azt, amit baloldali (ha tetszik Marxi, Lenini, stb.) filozófia állít? Szerintem igen. Ezt akár a jobboldal tagadásaként is fel lehet fogni. Mi egyébként a fasizmusról értekeztünk, ha jól emlékszem. A jobboldal nem feltétlen fasiszta, náci. A konzervativizmusnak köze sincs a fasizmushoz, nácizmushoz, a neoliberalizmus esetében már nem harapnám meg az ujjam. de jobboldali a keresztény szocialista irányzat szintén fasiszta ellenes, de jobboldali. Egyben mindegyik azonos. Valamilyen szinten és formában elismeri az államot, míg a Marxi filozófia mint elnyomót elutasítja a létét, kivéve az "átmenet " idején és ebben az "átmenetben különbözik legmarkánsabban az anarchiától!

Gipsz Ödön 2016.04.04. 21:20:50

Gyurcsény elöbb volt üzletember? Semmi mást nem csinált, mint pénzre váltotta politikai kapcsolatait!

Ockham63 2016.04.04. 22:24:34

@camilló: előbbi bejegyzésemben inkább csak provokáltalak, mostani és az előző bejegyzésed is összeszedett, jól érvelt, ha nem is értek vele(d) 100%-ban egyet. Nem vagdalkozó, a történelmet és a politikai filozófiát is jól ismerő ember benyomását kelted. Gratulálok.

Csaba Szikora 2016.04.05. 09:13:25

A KISZ-es kis buzi,jobban tudott hazudni,míg Orbán próbált igazat mondani.
A DK nem fog bejutni a parlamentbe 2 év múlva.Akkor ez a szarházi hová fog csapódni?Remélem a falhoz.

Scagnetti 2016.04.05. 11:49:27

@Csaba Szikora: Elég rosszul próbálkozott Orbán, mert neki is nagyrészt csak hazugságra futotta. Gyurcsány hazudott ügyesebben, ő nyert, ennyi történt. Orbánt meg tényleg megviselhette a dolog, mert azóta a cselédsajtón kívül senkivel sem áll szóba.

Azt mondjuk tényleg megnézném, hogy a DK végre önállóan indul egy választáson, és nem az MSZP hátán mászik be a Parlamentbe. Harmadszorra azért már megpróbálkozhatnának ezzel is.

Bbogas 2016.04.05. 12:02:04

" Az utolsó miniszterelnök-jelölti vitát Magyarországon Gyurcsány Ferenc nyerte Orbán Viktor ellen. "

Igaz, de egyrészt ennek fogsz örülni még 2040-ben is. Másrészt meg:

"Elnök Úr, kérnék Öntől valami szívességet most itt. Ezt a nagyon buta és igaztalan kampányt, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni, legyen olyan kedves, vonja vissza. Ön úriember. Ilyet senki nem mondott. "

Hazudozva könnyű vitát nyerni.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.04.05. 13:27:38

@Csaba Szikora: "A KISZ-es kis buzi,jobban tudott hazudni,míg Orbán próbált igazat mondani."

Orbán is KISZ-es volt, nem tudsz olvasni, te majom?!

Orbán: ""Most is azt mondom a külföldi diplomatáknak, hogy ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok."

s 2016.04.05. 13:39:34

Nem olvastam. Nem is fogom. A kommenteket sem. Rákattintottam a címre, leteszteltem, hogy tudok -e íri és elmondom:

HAGYJATOK MÁR A BETEG FASZBA EZZEL A KÉT KIBASZOTT, SAJÁT ZSEBÉT TÖMŐ MOCSKOS GAZEMBERREL BÉKÉN.

Ha az ablakról lefolyó harmatcseppről írtok, az is érdekesebb, bazdmeg. Kik ezek a faszszopók? Ezek tényezők? A nagy magyar szemétdombon ők a fő szardarabok? Már az index sem bír értelmesebb baszomságokkal foglalkozni, mint velük? Témahiány van? Menjetek már a buzi kurva rohadt anyátok retkes picsájába el, bazdmeg.

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 13:42:14

Gyurcsánynak abban a vitában egy igaz mondata se volt.

MIndenben hazudott.

Nem sokkal később ezt ő maga is bevalotta.

Aztán nem sokkal később már ellenzékieket veretett beazonosíthatatlan karhatalmistákkal.

A hazugsága évtizedekre leszakította az országot.
54%-ról 82% fölé emelték a GDP arányos államadósságot, megduplázták a munkanélküliségi rátát.
Magyarországot, a szlovákok elötti pozíciójából 2010-re az EU utolsó helyére pakolták

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

Sir Galahad 2016.04.05. 13:48:38

Nem az a baj, hogy megint sikerült Orbánt lefasisztázni - unalmas már, persze - , hanem hogy ebből a cikkből úgy tűnik, mintha két gigász eget rengető párharcaként lehetne leírni legalábbis a rendszerváltás utáni magyar belpolitika történetét. Orbán tényleg meghatározó egyénisége ennek az időszaknak egészen napjainkig (a megítélésén persze lehet vitatkozni), Gyurcsány meg egy epizodista, akit a szerencse néhány évre a hatalom csúcsára repített - előtte a kutyát nem érdekelte és nagyjából utána sem. Van egy kis pártja, maroknyi híve, ennyi - ugyanezt páran még elmondhatják magukról, de ettől még nem meghatározói a magyar közéletnek. Gyurcsány politikai sorsa ma ismeretlen - írja a szerző, pedig nagyjából ismert.

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 13:48:57

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya:

Na ja ..

Orbán középiskolában volt KISZ titkár.
Gyurcsány meg megyei KISZ titkár volt egyetemistaként, akinek az MSZMP KB szólt le a vizsgáira:
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA
Cserébe azért hogy Feri a Pécsi Dialógus csoportról jelentgetett.

Eközben Orbánék lakására lehallgató berendezéseket telepített az MSZMP KB, mint minden akkori ellenzéki lakására, leszámítva az SZDSZ-es ügynököket.
mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget

Mérnork 2016.04.05. 14:05:37

"Az utolsó miniszterelnök-jelölti vitát Magyarországon Gyurcsány Ferenc nyerte Orbán Viktor ellen."
Ja, mert ártatlan arccal hazudott jóval nagyobbat, mint a zorbán. Sőt, még ő hazugozta le orbánt, mikor ő konkrétan rákérdezett bevezetendő kórházi napidíjra és tandíjra. Itt bizonyította a feri, hogy Mo.-n a politikai győzelemhez a gátlástalan hazudozás a legjobb út.

DarthVader 2016.04.05. 14:09:41

Ez a blog olyan mint az elektromos rovarcsapda, az összes rühes fideszpatkány itt zsezseg minden posztjánál. Ugyan egy különbség van, a rovarcsapda a rárepülő rovarokat ki is nyírja. A fideszpatkányok túlélik, hogy legközelebb ismét jöhessenek.Szerencsére vannak kb 15-en, ujra és újra, mindig ugyanazok. De eléggé elszántak. Nagy a baj, ha már ennyire védeni kell a mundért :)

jágör68 2016.04.05. 14:17:23

Lop-csótány a süllyesztőben.

Bár még egy kiadós OPNI- kezelés nem ártana neki. De csakis a 25 éves fegyház- büntetés után

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 14:18:50

@DarthVader:

Megnyugtató a tudat, hogy a hozzád hasonló Gyurcsány seggnyalók még tizedannyian sincsennek. :DDD

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.05. 15:03:15

Magyarhonban akkor jön el
Az igazi dolce vita,
Ha egy börtönben folyik le
Majd a Fletó-Vitya vita.
:)

Kivlov 2016.04.05. 15:19:30

@DarthVader:
nálatok lehet nagy a baj, hjogymég mindig egy 2006os semmintomdó sztorival "hencegtek." Azóta meg szoptok, mint a párnapos kismalac. :D

ben2 2016.04.05. 15:39:16

Orbán a 2006-os miniszterelnöki vitán húzta be a csőbe Gyurcsányt. Gyakorlatilag olyan mondatok és igéretek hangzottak el Gyurcsány szájából, amiket aztán Orbán következetesen ellene fordithatott.
Talán a legemlékezetesebb, amikor Gyurcsány indulatosan követelte, hogy Orbán vonja vissza azt a rágalmat, mely szerint a szocialisták a vizitdij bevezetésére készülnének. Aztán mit ad Isten a szocik mégis csak bevezették a vizitdijat, Gyurcsány pedig szépen meg is bukott a vizitdij népszavazáson.
De ide lehet sorolni a választások előtt lecsökkentett, majd utána megemelt ÁFÁ-t, gázárat, stb.
Gyurcsány a vita során az ellenfele lealázására koncentrált, belelovalta magát a saját performanszába és nem vette észre, hogy a csata megnyeréséért beáldozta a háborút.
Ami a kettejük jövőjét illet, az nagyjából lefutott.
Orbán még egy, esetleg két kormányzati ciklus után szépen visszavonul és átadja a stafétát a következő fidesz vezetőnek (akit még egy darabig nem neveznek meg, elkerülendő a karaktergyilkosságot).
Gyurcsány, aki a magyar baloldal Tony Blairje akart lenni, de tehetség, erkölcs, intelligencia és józan itélőképesség hiányában a baloldal Torgyánja lett, pedig még tovább rombolja a baloldal esélyeit a szektájával egy ideig, amig az érdeklődés hiányában sorozatban elmaradó forradalmai után már csak egy lesz a magyar politika szánalmas és jelentéktelen ripacsai közül.

sas70 2016.04.05. 15:41:55

Az szép, hogy Gyurcsánynak pont az öszödi beszédet vetik a szemére, amikor legalább igazat mondott. Mellesleg, voltak abban a beszédben sokkal súlyosabbak annál, mint, hogy hazudtak, mert azzal jórészt mindenki tisztában volt, aki követte akkor a politikát.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.04.05. 15:55:00

@Gipsz Ödön: csakhogy ő azelőtt gazdagodott meg mielőtt minelnök lett!

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 15:57:06

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

Ha elolvastad volna a cikket, akkor láthattad volna, hogy az Exim bank mérlegét az MSZP alatt se számolták bele az államadósságba.
Fura módon az index se említette egy szóval sem, hogy akkor az MSZP kormány adóssága se 82% lett volna 2010 végén (54%-ról sikerült ez a produkció), hanem jóval több.
Megjegyzem még vita kérdése hogy be kell-e számolni.

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 15:58:44

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

Arról nem is beszélve, hogy az ország rommá adósításától (MSZP alatt 54%-ról nőtt 82% felé), az is kategóriákkal jobb, ha nem nő egyáltalán.

Ha meg csökken is, akkor azt már kár is összehasonlítani.

ben2 2016.04.05. 15:58:46

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

Pontosabban: fiatalon beállt kommunistának, majd az igy szerzett kapcsolatai révén állami pénzt lopott, melynek révén később vezető pozicióba vásárolhatta magát az MSZP-ben.

camilló 2016.04.05. 16:09:41

@Ockham63: Tisztelt Idegen! Igazán köszönöm az elismerést! Egy harcban (legyen az akár verbális) a vagdalkozás nem vezet sehová. Azt is megtanultam a harcművészettől, hogy az ellenséget (ellenfelet) meg kell ismerni, ha győzni akarok. Mondhatom akár a jezsuitákat is, akik bizony tanulják a Marxi tételeket. Az ellenséget (ellenfelet) mindenképpen tisztelni kell, mert ha nem így cselekszel akkor elbizakodottá válhatsz. Még egyszer köszönöm az elismerésed!

csi szi 2016.04.05. 16:09:42

Hát pedig van sok hasonlóság GyF és OV között: Gyurcsány is arról álmodott, hogy "centrális erőteret" épít ki, azokat a közjogi méltóságokat, akik nem az MSZP vezetőszíján működtek "fideszes árnyékállamnak" bélyegezte. Akkor valahogy a fékek és az ellensúlyok nem voltak olyan fontosak, akkor azok a reformok akadályai voltak. :)
Szóval a gyurcsányi álom is több évtizedes hegemónia elérése volt, ebben az álomban osztozott a Gyurcsány-rajongóvá vált balliberális értelmiség nagy része is (azért váltak Gyurcsány-rajongókká, mert az ő szemükben Gyurcsány volt az egyetlen ellenszere Orbánnak, akinek már az első kormányzását 'vészkorszakként' élték meg ezek a szociológiailag jól körülhatárolható csoportok, pedig hol volt az attól, ami 2010-től következett, ugye). Amint a posztból látszik, egy részük még mindig Gyurcsányba veti minden reményét, más nem maradt már nekik. Valahol érthető, mert valóban nem tudott a balliberális oldal épkézláb, karizmatikus, nem poltikailag idióta vezetőt kitermelni azóta sem (Mesterházy, Tóbiás, Szanyi és tsai...meg Pukli Gyula és a Juhász Péter, ilyenek az alternatívák). Magam is úgy látom, hogy ha Orbán bukik, akkor Gyurcsány fog visszakapaszkodni a miniszterelnöki székbe, azonnal vagy rövid intermezzót követően. Viszont ugyanolyan rövid lesz az újabb uralkodása is, mint az első, és az ország még nagyobb megosztottságát fogja eredményezni, polgárháborús események sem kizárhatóak ez esetben.

luis5 2016.04.05. 16:25:01

aztán fasiszta...
Na idáig olvastam ezt a baromságot.

Ballib cenzúrázók réme 8 2016.04.05. 16:31:18

@csi szi:

Ez pontos diagnózis.

Gyurcsány és az MSZP kezdte el annak idején, mind az alkotmánybíróságra becsempészni a saját embereket, ők találták fel az MNB felügyelő bizottságának a saját emberekkel felduzzasztását, hogy Simort beejtőernyőzzék.
Az MTV-től szinte darabra ugyanannyi embert bocsátottak el az MSZP, mint Orbánék (cirka 500-at).

De itt van egy ad-hoc lista és ez csak az első száz nap:
www.gondola.hu/cikkek/13230-_Mi_lesz_itt___-_gondola_osszeallitas.html
– A kormány a hivatalba lépése után már az első kilenc napban több vezetőt váltott le, mint elődje 1998-ban az első ötven napon. Forrás: HVG
...

gondola.hu/cikkek/17596-_Mi_lesz_itt___-_A_masodik_szaz_nap.html

ben2 2016.04.05. 16:51:26

@Ballib cenzúrázók réme 8:

Ne felejtsük el Szász Károly megfenyegetését, megveretését, lejáratását a médiában, majd amikor továbbra is kitartott a Kulcsár ügy feltárása mellett, akkor a teljes PSZÁF lefejezését, csak hogy bosszút állhassanak rajta. Akkor érdekes módon nem diktatúrázott senki a "politikailag független, középen álló, demokratikus" sajtóban.
Az az egyszerű tény, hogy a frissen megválasztott miniszterelnök volt Kulcsár kapcsolattartója a kormánynál meg nem számitott hirértékűnek a "demokratikus" médiában.
(Csak egy pillanatra gondoljunk bele, mekkora vérgőzös acsarkodás lenne abból, ha egy hasonló ügyben felvetődne egy bizonyos "Orbáni" neve.)

élveteg 2016.04.05. 17:15:11

" Az utolsó miniszterelnök-jelölti vitát Magyarországon Gyurcsány Ferenc nyerte Orbán Viktor ellen. Azóta a Fidesz vezére nem állt ki senki ellen. A túl magabiztos Hornt legyőzte, a szerény képességű Medgyessytől senki nem várt sokat, mégis jobb benyomást tett, mint a wermerizálódó Orbán. A kaput Gyurcsány tette be azzal, hogy megalázó verést mért rá."

Hatalamas győzelem volt az már biztos Betette a kaput Elég szarul sikerült :)) De fogadjuk el a megalázó verést ( Tv vitában .) Akkor ugyan már irja le a kedves szerző hogy az Orbán milyen mértékű verést mért választásokon 2010 ben és 14 ben a komplett ballib oldalra ? Intergaliktus méretű mint jelző elég ?

eßemfaßom meg áll 2016.04.05. 18:26:21

"A kaput Gyurcsány tette be azzal, hogy megalázó verést mért rá."

"Ami pedig a lényeget illeti, elnök úr, kérnék öntől valami szívességet most itt: ezt a nagyon buta és igaztalan kampányt, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni, legyen olyan kedves, vonja vissza. Ön úriember. Ilyet senki nem mondott. Erre most kampányt építenek. Nem akarhat igaztalan módon nyerni. Nem igaz vádakkal választást nyerni, az nem igaz országhoz vezet. Önnek van befolyása, akkor én most mondom önnek: ez nem igaz. Tudja mit? Vonja vissza ezt a kampányt, mert ha nem teszi, akkor maga is az igaztalanság vádjába süllyed."

Balt 2016.04.05. 19:19:29

@Ockham63: Minap volt valami nekrológféle Kertész Imrétől, ő egyenesen kikelt a fasisztázás ellen az utolsó interjúiban. De hát ezeknek az anakron "antifasisztáknak" ez az identitásképző: rajtuk kívül mindenki fasiszta. Ha kell, Kertész Imre is. :))

Balt 2016.04.05. 19:21:55

@Scagnetti: :) +1, de ne zavard össze őket.

Balt 2016.04.05. 19:28:23

@camilló: "Elvtársak, énekeljük el az Internacionákét!" És a forbes listáján a top 100-ban lévő leggazdagabb magyarok családilag együtt éneklik az állampárt egykori vezetőivel.

Balt 2016.04.05. 19:32:56

@Sir Galahad: Gyurcsány (politikai) léte önmagában vagy 15 %-ot tol a Fideszen (és a Jobbikon).

camilló 2016.04.05. 20:23:36

@Balt: Én annak idején azért (sem) léptem be az un. "Állam Pártba", mert nem tudtam volna elvtársnak szólítani egy Szűröst, Gyurcsányt, Orbánt, stb. Látom érveid nincsenek igazából, és szerintem nem vagy tisztában azzal mit is írsz. Nem is olyan régen, amikor Bajnai Gyurcsány és a többiek énekelték az Internacionálét, nekem is kinyílt a bicska a zsebembe. Ez megcsúfolása volt mindazon emberek emlékének, akik egy igazságosabb világért adták az életüket! Köztük az én nagyapám, akit a nyilasok lőttek le. Mielőtt elkezdenél zsidózni, nem nem vagyunk zsidók, német származásúak vagyunk! Szívesen definiálom Neked is a fasizmus fogalmát, és a nácizmust is, nehogy összekeverd. Lehet vitatkozni, ha vannak érveid, és tudod is mit írsz. Amit írtál ez nem több sárdobálásnál!

Ockham63 2016.04.05. 20:23:42

@Balt: hát igen, többek között ez a bajom a mindent beborító fasisztázással. Elvesztette jelentését. Ráadásul az én liberális-konzervatív vagy konzervatív-liberális (nem jobboldali!) szemüvegemen át nézve tényleg semmi különbség a baloldaliak és a fasiszták-nácik dühödt társadalom-mérnöksége között. Ilyen értelemben baloldali nekem a fasizmus, a baloldali gondolkodókhoz teljesen hasonlóan (legalábbis számomra) hiányzik belőle az alázat, és azon evolúciós alapú konzervatív érv elfogadása, mely eleve tisztel minden régóta fennálló intézményt annál az egyszerű oknál fogva, hogy az már jobbnak bizonyult az alternatíváinál valamilyen szempontból. Ez persze nem kritikátlan tisztelet, de a bizonyítás terhe mindig a változtatást proponálón kellene hogy legyen. Nem kicsit, nagyon. Hát ez a XX. században nem így volt. A folytatás sem biztató idáig.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.04.05. 20:26:36

@Ballib cenzúrázók réme 8: Na és mi is van a 19300 milliárdról 24500 milliárdra növelt adóssággal?

eßemfaßom meg áll 2016.04.06. 08:53:44

@camilló: "Én annak idején azért (sem) léptem be az un. "Állam Pártba", mert nem tudtam volna elvtársnak szólítani egy Szűröst, Gyurcsányt, Orbánt, stb."

Mert egyébként szerettél volna nagyonifjúkommunista majd MSZMP-tag lenni csak ezekkel az arcokkal nem ment a közösségvállalás?

eßemfaßom meg áll 2016.04.06. 09:04:30

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Az van, hogy a GDP is növekszik közben, és az adósságot a világon mindenki GDP %-ban méri a magyar ballibagitátorokon kívül , de ők is csak akkor ha nem a főnökeik vannak a kormányrúdnál, mert az nem hangzik túl jól, hogy az mszpszdsz alatt közel duplájára növekedett összegszerűen 9ezermilliárdról 19ezer milliárdra, ennél még a 20%-os GDP arányos növekedés is jobban hangzik.

Balt 2016.04.06. 09:40:26

@DarthVader: Elhiszem, hogy a szar-légy univerzumból így látszik a dolog, de ettől még nem jöttök vissza mindent szarrá varázsolni. :)

Balt 2016.04.06. 09:49:51

@csi szi: "Magam is úgy látom, hogy ha Orbán bukik, akkor Gyurcsány fog visszakapaszkodni a miniszterelnöki székbe, azonnal vagy rövid intermezzót követően."

Ez szerintem kizárható. Előbb lesz Jobbik-LMP koala. :) Az lehet, hogy a "bal"oldalon ő lesz az "erős ember" előbb-utóbb, de összességében 15-20%-nál soha nem fognak többet kapni, abból is inkább csak visz a személye, minthogy hozzátenne.

Balt 2016.04.06. 10:02:44

?? Ezt biztos, hogy nekem akartad írni?

Hálából csak annyit: a fasiszták és a kommunisták egyaránt emberiség elleni bűnelkövetők. Törvényileg is. Pont.

Balt 2016.04.06. 11:32:55

@Ockham63: Egyetértek, ahogy fentebb írtam. @Balt: Csak a címzél elmaradt. Mobilról nehézkes. @camilló:

camilló 2016.04.06. 17:22:36

@eßemfaßom meg áll: Az én családom mindig gerinces és becsületes volt! Édesapám 62-ben fegyelmivel kirúgták a pártból, mert nem volt hajlandó elvtársnak szólítani egy olyan 56-ost, akit visszavettek a pártba, majd amikor megkérdezte a megyei titkárt, hogy akkor ő vagy én, akkor azt a választ kapta, hogy Te! No erre kapott egy olyat az első titkár, hogy felborult székestől! Megvan a pártfegyelmiről a jegyzőkönyv, ahol ezt leírták! Mindig munkás volt édesapám. Nagyapám két Vörös Hadseregben is szolgált, majd a nyilasok lőtték le. Neked lehet, hogy hihetetlen, de vannak élnek olyan emberek, akik elvhűek, a Lenini eszme, nem üres frázis, nem hajlandó eladni a lelkét, előnyökért! Tudod, a tisztességes tagság nagy része ilyen volt. Ők, tették a dolgukat minden nap, és nem tudtak tenni, hogy ne csúfolják meg az eszmét olyanok, mint a fentebb felsoroltak és társaik! Ők voltak a többség és nem az olyanok, mint amilyenről @Balt: ír! Voltak olyanok? Igen és vannak is! Most fidesz színben pompáznak, pár éve még MSzP. SzDSz és más párt szervilisei voltak. Undorodom az ilyenektől, és megvetem őket! Nekem olyanfajta előnyöm nem származott az előző rendszerben, mint a felsoroltaknak. "Csak" annyi, hogy lehettem úttörőtáborban, esélyt kaptam a tanulásra, a KISz-nek köszönhetően buli volt a fiatalságom! Kérdezem, Tőled, a mai fiataloknak mi jut?? Szerettem volna, ha a fiamnak is legalább olyan fiatalsága lehetne, mint amilyen nekem volt. Sajnos ez a rendszer nem a becsületes emberek rendszere. Itt az érvényesül, aki átgázol, másokon! Szeretem a nethuszárokat, akik köpködnek, vádaskodnak, mindenféle háttér információ nélkül. ettől jobban azokat a falkában járó és mocskolódóakat díjazom, akik egyedül behúzott farokkal oldalognak a fal mellett! Végezetül a kérdésedre válaszul! Igen, ha egy tiszta párt lett volna, akkor beléptem volna! Azokkal lehet közösséget vállalni, akire mindig büszke lehetsz! Zalka Máté írta, hogy az elvtárs, több mint barát! Nekem ezek nem üres szavak!

camilló 2016.04.06. 17:25:48

@Balt: Erősen hiányos a történelem tudásod! de hogy mindent láthass, vagy nagyon sokat kellene olvasnod (Általad valószínűleg nem kézbe vehető műveket), vagy beszélni olyan emberekkel, akik az összefüggésekre rá tudnak világítani. Egyszerűen nem is érvelsz! Hogy akarsz így vitatkozni?

Balt 2016.04.07. 08:31:21

Zalkát speciel olvastam (Doberdo), és ha levonjuk belőle a "hogyan lettem kibaszott kommunista", akkor a történet valszeg jobb, mibt Hemingvayé.

Balt 2016.04.07. 08:37:44

* szálat
Eszemben sincs vitázni, és elismerem: az elvhű elvtársaknál legalább lehet tudni, mire számítson az ember(iség), de szerencsére mára bekerültek a "vörös könyvbe". Nem a munkásmozgalom nagykönyvébe, hanem a WWF-ébe. :)

camilló 2016.04.07. 18:24:40

@Balt: Tévedsz! Lehet sértegetni, de ez nyilván Téged minősít! Én sem vagyok benne a vörös könyvben, és érdekes módon az életben még verbálisan sem igen szidalmaztak, vagy akár csak sértő állításokat sem tettek a jelenlétemben. Ez biztos csak véletlen!:))

Balt 2016.04.07. 21:34:18

@camilló: Nem-e?!? Olvasd már vissza, más se volt a hozzám címzett válaszaidban, csak személyeskedés, míg én általánosságban fogalmaztam mindig.

"Látom érveid nincsenek igazából, és szerintem nem vagy tisztában azzal mit is írsz." stb.
"Erősen hiányos a történelem tudásod! de hogy mindent láthass, vagy nagyon sokat kellene olvasnod" stb.

Úh az általad hozott vitakultúrából kösz, de pont elegem van: a klasszikus (komcsi) "vádoldazzalavitapartnered, amittekövetszel" esete. Ami lássuk be, pont adekvát egy ilyen szép emlékű jubileumon, mint amilyet hozott ma pont ez a viccblog.

További jó világforradalmat!

camilló 2016.04.08. 16:58:32

@eßemfaßom meg áll: Te kérdezted, hogy beléptem volna-e más körülmények között. Én leírtam, miért nem és azt is, hogy egy tiszta pártba ahol nincsenek ilyen alakok, igen!

camilló 2016.04.08. 17:15:05

@Balt: Ha ez személyeskedés, akkor legyen! Te csak olyanokat írtál, amiben tény nincs. Próbálsz észt osztani (ez is személyeskedés), de szerintem még definiálni sem tudod, a kommunizmust, bár ha kicsit visszaolvasol, akkor megtalálod a választ, és akkor rájössz, hogy akikről írsz, soha köze sem volt a kommunista eszméhez. Pont olyan szervilis, és gerinctelen társaság, mint akik a mostani rendszert kiszolgálják és túllihegnek minden kis eseményt. Lásd a hölgyet aki a népszavazási kezdeményezést megfúrta. De nem sorolom, mert soha semmibe nem néztem az olyan embereket, akik a meggyőződésükért máglyára nem csak a lángokig voltak hajlandóak elmenni. Nyugodtan leszögezhetem, hogy a top 100-ban lévőknek, még ha tagjai is voltak az MSzMP-nek, közük nem volt az eszméhez, azon egyszerű oknál fogva, hogy pont az ilyenek miatt alakult ki a kommunizmus gondolata!
Április 4.-ére utaltál, ami nem kommunista ünnep, hanem annak az ünnepe, hogy felszabadult az ország a német megszállás alól. A többségnek felszabadulás volt, mert nem azok haltak meg a fronton, akik kivitték oda a honvédeket azzal a hangzatos mondással, hogy "azért harcolsz a Don-nál, hogy ne az Alföldön kelljen..."! Esélyt kaptunk egy igazságosabb életre, amit az importált Sztálinizmus sajnos nem abba az irányba vitt, mint amiről sokan álmodtak. A Sztálinizmus az oroszoknak jó (nem megyek bele az elmagyarázásába, de ajánlom figyelmedbe Maurice Paléologue: A cárok Oroszországa az első világháború alatt című művét. Az illető Franciaország nagykövete volt), de nálunk annak a fajta berendezkedésnek nincsenek hagyományai. Súlyosbította a helyzetet az un. moszkoviták, a háborút itthon túlélő, és a nyugat emigrációból hazajöttek nézeteltérése. Mindenesetre nem véletlen a Fényes Szelek nemzedéke, nem véletlen az a lendület, ahogy az ország nekiállt az újjáépítésnek, és az sem véletlen, hogy 56 nem a szocializmus megdöntésére indult.

Balt 2016.04.08. 23:19:17

A Gyurcsány-Orbán vitára utaltam, a blog ezután következő posztjában "állítanak emléket" ennek a dicső történelmi epizódnak.

A kommunista (vs. szocdem) témakörben pedig íme, egy avatott írás: beszelo.c3.hu/cikkek/a-masodik-szamu-ellenseg
süti beállítások módosítása