Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Nem kell budapesti olimpia

2015. június 22. - Európa Kávézó

Kellene, ha lenne pénz. Kellene, mert jót tesz az országimázsnak. Kellene, mert csoda lehet magyar sportolóként buidapesti olimpián bajnoknak lenni. És mégsem kell, mert nincs rá pénz, mert az ország tönkremegy belé, mert adót kell emelni hozzá, és mert amúgy sem kapjuk meg a rendezést. Szerencsére.

Megjött az újabb gumicsont. Bécs, Prága, Belgrád, Pozsony, Bukarest, Varsó az eszénél van. Nálunk azonban ugrik a magyar. A Fidesz időnként előhalássza a nemzeti érzelmek netovábbjaként: rendezzünk olimpiát. Az ötlet nem új, utoljára egy Orbán előtti diktátor, bizonyos Rákosi Mátyás már felvetette ennek lehetőségét. Az 1960-as játékokra akartunk pályázni. Az országnak kilógott a feneke a nadrágból, de született egy darab százezres büszkeség: Népstadion lett a neve. A figyelemterelés megint beindult, miközben van félmillió elmenekült magyar, a jogi egyetemre egy szemeszter 260 ezer forintba kerül. Akad itt négymillió szegény, egy rakás létminimum alatt élő dolgozó, csomó közmunkás, távozó orvosok, elmaradó műtétek, jogaiktól és pénzüktől megfosztott rokkantak, krétahiányban szenvedő iskolák. A gazdaság bóvliban, a forint még véletlenül se néz már be a 300-as euró alá és a sor még folytatható.

De nekünk olimpia kell.

Majd lesz drágán megcsinált pályázat, valakik jól fognak keresni rajta. Megy majd a szöveg, hogy merjünk nagyot álmodni, meg hogy gyáva népnek nincs hazája. Hozzáteszik még, hogy egy kis erőfeszítés az egész, emberenként csak százezer forint, ki tudjuk gazdálkodni. Születnek fantasztikus, 3D-ben is nézhető látványtervek, hogy hol lesznek a tollaslabda, a gyeplabda és futóvadlövő versenyek, addig sem a fideszes brókerbotrányról beszél a nép.

Kiváncsi leszek, van-e az ellenzékben annyi kurázsi, hogy kimondja, hogy ez szemfényvesztés? Hogy a görögök mai gazdasági válságában kulcsszerepe van a korábbi, erőn felül vállalt olimpiai rendezésnek? Ki merik-e mondani, hogy a most megállapított költségek ezermilliárddal is nőhetnek addig, elég, ha a nálunk kicsit eleresztettebb London esetére gondolunk. Vagy veszünk fel még hitelt a paksi rettenet után?

A fideszes vezetésű sportági szakszövetségek közleményben állnak majd ki, csatlakozik a Fővárosi Önkormányzat, felbukkannak korábbi olimpiai bajnokok is, aki támogatásukról biztosítják a rendezést. Készülnek a régi dicsőségekről sem elfeledkező óriásplakátok is.

És mégis: ez az ország ezt nem bírja el. Sem szervezésben, sem anyagilag. Az olimpia mai áron ötezer milliárd forintba kerül. Mi lesz a felhúzandó létesítményekkel, az olimpiai faluval? Az olimpiákat nem Budapest méretű városokra szabják. Talán ha közösen lehetne más városokkal próbálkozni, de biztos, hogy jó, ha a budapesti Arénára, mondjuk, a röplabda meccsek jutnak? Ráadásul nem is volt még példa arra, hogy több város közösen pályázzon, ezt a szabályzat mindeddig kizárta.

Térjünk vissza a valósághoz. Nézzük meg a műtéti várólistákat, nézzünk körül a nyomortelepeken, próbáljunk lakást és munkát adni a fiataloknak. És ha lehet, ne harapjunk már rá mindenre, amit a Fidesz elénk hajigál...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr597565234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilágyi Imre 2015.06.22. 20:23:49

europakavezo elvtárs! Látszik, hogy nem vagy képben, ostoba!
Nem bűn az, csak kellemetlen.
Igen, a görögök abba buktak bele. Nagyrészt.
Szerinted europakavezo elvtárs a stadionépítések vajon mi célt (is) szolgálnak? Azon túl persze, hogy az eddigi siralmas állapotokat meg kellett szüntetni. No de mondok mást, europakavezo elvtárs. Mivel halvány lila fingod sincs, mi történik kis hazánkban, ezért némi tájékoztató.
Nagykanizsa, amit sem a szocializmusban sem a rendszerváltás első 2 évtizedében nem lehetett a sport fellegváraként emlegetni, 4 sportágban is kiváló létesítményeket kapott. Hagyományokra építve.Van, amiben már nemzetközi versenyt is rendeznek.
Kerékpár. Nemzetközi szintű terepkerékpár pálya. Mellette ott a csónakázó tó. Ma már kajak-kenu egyesülettel és versenyekkel. Kiváló pálya. Magyarországon nagyon kevés hasonló adottságú pálya van. Szeged, Szolnok, a Dunán egy, és talán Tata.
Aztán kiváló lovaspálya is van errefelé. Most modernizálták.
Még a bokszolóknak is jutott hely. Abban azért nagyobb hagyományokkal bír a település. Nem véletlen, hogy modern edzőtermet kaptak.
Dr. Mező Ferenc. Nem tudom, neked mond-e ez a név valamit. Valószínűleg nem, hiszen az olimpia rendezése nemcsak Rákosi elvtárs álma volt. Az első kandidálást elvitte a Nagy háború. A másodikat a 2. világháború. Tudod, europakavezo elvtárs?
De térjünk vissza, a létesítményekre!
Szóval, nem véletlen, hogy az ország számos pontján épülnek létesítmények. Mert nem akarunk úgy járni, mint a görögök, akik rohammunkával becsődöltek. A létesítményeket be kell járatni, a kisegítő személyzetet rutinossá kell tenni.
Ha úgy csináljuk, mint a görögök, az csőd. De nem úgy csináljuk, europakavezo elvtárs.
És ez már most látszik.
Ja, hogy te nem látod, europakavezo elvtárs?
Nem baj. Okosabb már úgysem leszel, a sok hülyének pedig megteszi az ilyen böffenés.
Egészségedre, europakavezo elvtárs!
:)

Vid Kereszt (törölt) 2015.06.23. 04:30:42

Kedves Szilágyi Imre!
Az egyik szemeddel látod a dolgokat, még jól is látod vele. A másik szemedet viszont becsukod. Nem jó, ha vannak üres stadionok, és emberek halnak meg, mert nem tudja az egészségügy ellátni őket. Nem jó, ha adósságból adósságba botladozik az állam, avagy esetleg csődbe jut. Ha visszagondolkodsz egy kicsit, ez az ország vagy 500 éve adósságokból él, vagy a külföldet pumpolja, vagy az embereket fosztja ki. Ha ezt akarod továbbra is, csak hergeld magad, és iróniának szánt bugyutaságoddal nyugodtan sértegess másokat, akiknek nem ugyan az a véleménye mint neked. Ettől még nem biztos, hogy igazad van.

tobias2 2015.06.23. 05:28:05

"Kellene, mert csoda lehet magyar sportolóként buidapesti olimpián bajnoknak lenni." Igen, igen! Buidapesten legyen a zolim pia!

megamedve 2015.06.23. 06:03:27

Ez kb. olyan lenne mint amikor a (cigány) csávó tízmilliós Audival jár,
aztán hazamegy vele....a putriba, merthogy ott lakik.

nu pagagyí 2015.06.23. 06:23:47

@Szilágyi Imre: Az a baj az olimpiával elvtárs, hogy magadfajtákra bíznák. Talán egy bunkóolimpia? Abban jók lennék a hozzád hasonló kaliberű kondérnyalogatókkal. Üdvözlöm a kaposvári focistákat!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.06.23. 06:33:42

Ebben az írásban az a legszomorúbb, hogy ez az első ebben a szánalmas témában. Mármint az első nem (ál)hazaffyságtól elszállt, hanem a realitásokat figyelembe vevő, a kontrasztokra rávilágító, józan leírás.
Már ennek a baromságnak az első felvonásakor is fogtam a fejem, azóta pedig csak romlott a helyzet, minden szempontból. Az ember zsebében kinyílik a bicska, amikor százmilliárdos stadionfelújításról hall, miközben egy ápolonő pár fillért visz haza, egy bölcsődei gondozó nem egész százezret... Persze 47ezerből, meg lehet élni... De akkor lehet, hogy olimpiát is lehet rendezni belőle.

werecke 2015.06.23. 07:16:04

Mennyi szép Wallenberg szobrot lehetne építeni azon a pénzen!!! Haj-haj.

Trackers 2015.06.23. 07:39:16

Ostoba ballibek..
Nem kell semmi, csak a hiszti..

Ez a nyerő duma..

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.06.23. 07:44:19

@Szilágyi Imre: Te fasz, le van írva, hogy az olimpiát egy város rendezi meg. Akkor mire épül Debrecentől kezdve Nyíegyházán át Győrig minden vidéki városban stadion. Ők mi a faszt fognak rendezni? Ebben a kurva országban először a gazdaságot és az életszínvonalat kell rendbetenni végre és utána lehet gondolkozni esetleg olimpián. 1976 óta az olimpia rendezés vastagon ráfizetéses. A legutóbbi példa a Szocsi oplimpia, amivel a baráti oligarchákon kívül senki nem járt jól, legkevésbé a város.
De ha neked olimpia kell, akkor jó mélyen kotorász bele a zsebedbe és abból fizesd a rémálmodat. Engem hagyj ki belőle, ha lehet.
De tudod mit, inkább nézz körül, hogy miért kerül a 2017-es vizes VB 45 milliárdba, amikor a Magyar Úszó Szövetség szerint 22,5 fél milliárdból is ki lehetne hozni?
Csak nem azért mert a Felcsúti Focialistáék most már nagyon felszeretnék pörgetni a közpénzek eltuljdonítását?
Csak néhány gondolat, amin rágódhatsz olimpia rendezés ürügyén.

zsoci 2015.06.23. 07:54:13

Egy biztos, teljesen értelmetlen az olimpia rendezésre irányuló bármilyen mocorgás. Egyrészt a postban szereplő minden ellenérv maximálisan igaz, másrészt ehhez még hozzájön, hogy ez már nem az az olimpia. Ez egy biztonsági őrökkel, kerítésekkel agyonvert, a várost lepusztító értelmetlen gigantikus szigetfesztivál lenne. Egyszerűen nem kell. Ebből csak kár keletkezik.
Szilágyi Imre: Ez egy nettó badarság! Egyetlen stadionra sincs szükség, pláne nem foci stadionokra. Az ország érdekeit nem az szolgálja, ha a vezetők hobbiját kioszolgáló, maximum a csőcselék szűk rétegét szórakoztató, amúgy maximálisan színvonal alatti magyar focira költünk egy vagyont, ahelyett, hogy értelmes célra (korház, közelekdés) menne. Egyetlen stadion is felesleges luxus egy ilyen, a kormány által kifosztott, elszegényedett országban, de ennyi meg egyenesen bűncselekmény. Csak arra jó, hogy a haverok zsebét megtömve lehessen hobbizni. Stadion Felcsútra? Hát persze! MTK stadion millárdokért, amikor maximum 1-200 ember jár kia mecsre? 10-20 új stadion, amikor folymatosan csökken a kijárók száma, mert teljesen érdektelen? Remélem lesz akit ezért feleőségre fognak vonni a jövőben, bár sajnos nincsenek illuzióim, hiszen Demszky is szabadon rohangászik, azután, hogy gyakorlatilag tönkretette a fővárost,

szamaritánus 2015.06.23. 08:20:14

@Szilágyi Imre: te kb kétszer vagy hülyébb a seggemnél.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 08:22:40

Elmondanám, hogy Barcelonából és kb. 60 km-es környékéből az olimpia csinált divatos üdülőhelyet. Ma is tarol.

Itt aztán sokan gondolkodnak., Pampog, minek a stadion, inkább a nővérre kellene költeni, pedig az olimpia a stadionokat használja ki, nem a nővért. Az olimpia még akkor is rengeteg apróbb, nagyobb beruházással jár, ha szerényebb, a nővér fizetése pedig nem az aggódástól, hanem a turistáktól lehet több.

Aldou Raine 2015.06.23. 08:22:48

Pont egy olyan ország akar olimpiát rendezni, amelyikben 3 millió ember él a nyomorküszöb alatt? Ahol medián jövedelem Európa szégyene? Ahol az EU legsúlyosabban deprivált körzeteiből 3 esik az országhatárok közé? Ahol teljes a leszakadás minden létező szomszédhoz képest? Ahol a kormányzó párt vezérkara csak a saját zsebét tömi és minden állami pályázatot a haveroknak ad? Ahol az adóhatóság úgy ahogy van a kormány pénzmosodája? Ahol a lakosság fele idegengyűlölő, antiszemita és a nyugat-ellenes? Ahol a bezárkózás politikája nemzeti direktíva? ..... :-))))

rasztaszív 2015.06.23. 08:24:47

szerintem inkább csináljunk magyar Mars-expedíciót.sőt!legyen inkább a Szíriusz

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.23. 08:27:10

@Before: Vastagbőrön ha jól emlékszem többször is foglalkoztak ezzel a témával,hogy kormánytól független.
Mindig el lehet baszni pár milliárdot tanulmányokra.

TuroRudiazIgazi 2015.06.23. 08:33:23

20+ év alatt egy elkerülő M0-ás körgyűrűt nem sikerült megcsinálni teljesen "akármilyen" okok miatt. Egy M0-hoz képest egy olimpia kb. 10000x szervezést és tervezést igénylő feladat. Ennyi :(

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 08:37:33

@TuroRudiazIgazi: Azt pár hónap alatt már vagy három éve megcsinálták volna, ha annak a területnek annyi érdekérvényesítő képessége lenne mint Kőbányának.

igazi hős 2015.06.23. 08:44:36

Nem értem ezt a posztot. Leírja, hogy gumicsont, még Orbánék sem gondolják komolyan. Az olimpiai építkezéseket nem lehet az MFB-be elrejteni (mint ahogy 98-02-ig csinálták a nagy beruházásokkal), tehát megjelenik az államadósságban, annak a növekedése pedig az eddigi egyetlen orbáni sikert (államadósság csökkenés) vágná pofon. 10 éve kihozta az akkori tanulmány, hogy nem tudjuk kifizetni. Ha most csinálnának, abból pont ez derülne ki most is, pláne, hogy ez a kormány teljesen PPP ellenes (a korábbi tanulmányban a PPP beruházások aránya 50%!), tehát a teljes összeg megjelenne a kiadási oldalon. Néhány milliárdot persze el lehet szórni az előkészületekre, abból is jól él néhány ember és a népben fenntartja az olimpia megrendezhetőségének illúzióját.

flort 2015.06.23. 08:46:30

Elképzelem, hogy megérkeznek a népek Ferihegy 2-re (mert az 1-es nem működik, vagy újraélesztik?), felszállnak a reptéri buszra (vagy elér odáig egy gyorsvasút? metró?), végigdöcögnek a gyorsforgalmi úton (vagy építenek addig egy normális megközelítést?) és átszállnak a KöKi-n a lepusztult metróra (vagy teljesen felújítják, nemcsak a kocsikat, de a pályát és az állomásokat is?

Paraolimpiát úgy rendez a magyar, hogy egy kézen megszámlálható, hány akadálymentesített metrómegálló van? Ráadásul egy olyan városban, ahol évtizedeken át építettek egy fél metróvonalat, ami felett mire elkészült, eljárt az idő? Ahol a közlekedési vállalat ahelyett, hogy automatizálná a beléptetést a metróba, rövidlátó, büdös szájú gyökereket állít minden mozgólépcső tetejére, akik a lányok melleit bámulják, pedig a bérleteken már régóta ott vigyorog egy QR-kód? Vagy ahol direkt úgy van kialakítva a jegy, hogy lehetőleg műfényben ne lehessen eldönteni, hogy használt-e, mert úgy meg lehet fingatni a külföldieket?

Ezen túllépve: hogy jut el mondjuk a kedves látogató Csepelre, ahova a létesítményeket tervezik? Mert a dunai hajóút romantikus ugyan, de nem kifejezetten gyors, már csak a kikötés miatti hercehurca miatt sem, parti műtárgyak kellenek, mondjuk tucatszám.

És mindenekelőtt: hiányzik a vízió. Úgy tudom, Londonban az olimpia rendezést arra használták fel, hogy rendbe tegyék az egyébként lepusztult East Endet. Budapesten fel tud emlegetni valaki ilyesmit?

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 08:50:19

@igazi hős: Szerintem ez annyira még nem mozgatja át a népet, hogy ballibsi vagy jobbikos szavazókat lehessen lecsípni. Vagy bizonytalant szavazásra bírni.

Ez Orbánéknak szavazatként akkor fog bejönni, ha az olimpia rendezésének időpontjáig tudják tartani kb, ezt a gazdasági ütemet, továbbá megkapjuk az olimpia rendezésének a jogát.

Netuddki. 2015.06.23. 08:53:56

@Szilágyi Imre: "Szerinted europakavezo elvtárs a stadionépítések vajon mi célt (is) szolgálnak?"

Imike! Leostobázol másokat, közben meg a hozzászólásod alapján olyan hülye vagy mint a segg!

Csak halkan jegyezném meg, hogy a stadionok nem azért épültek, hogy a drága, féltő gonddal pátyolgatott gyepet boldog-boldogtalan letapossa. De nyugodtan cáfoljatok meg ha valamelyik frissen épített stadiont a helyi profi ligán kívül más is használja.

Aztán tudjátok mikor adnék közpénzt ezeknek az olimpia lobbistáknak! Ha olimpiát akarnak, akkor lobbizzanak csak a saját pénzükön. Megnézném mennyien maradnának. Más farkával, más pénzén könnyű a csalánt verni. Ingyenélő, semmihez nem értő banda, élén a nemzet nyelvtan okleveles nyelvújítójával!

Netuddki. 2015.06.23. 08:57:01

@♔bаtyu♔: Hát ha gazdidék az olimpia megrendezésének idejéig (sohanapján sohase) tudják tartani ezt az "elképesztő gazdasági növekedési ütemet", akkor amúgy sem lesz kinek rendezni itt olimpiát a sivár magyar pusztában...

Netuddki. 2015.06.23. 08:58:13

@igazi hős: Mióta csökkent az ország adóssága?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.23. 09:02:37

@♔bаtyu♔: Höhöhö!Nem is tudtam,hogy ilyen jó humorod van!:))

vackor1 2015.06.23. 09:05:11

Tényszerű leírás, az egyik legkorrektebb ( valóban nem is tudnánk megcsinálni, felesleges is lenne és nem is kapnánk meg, de elterelésnek és pénzlenyúlásnak tökéletes egyesek számára ) a témában születettek közül, de biztos-ami biztos, itt is megjelent már két iióa, kíváncsian várom a többi felbukkanását..

zsolt671 2015.06.23. 09:05:54

Egy esős napon, káoszmentes közlekedést kéne először rendezni.... A pénzről most ne is beszéljünk!

Kivlov 2015.06.23. 09:12:08

Sok minden nem kellene, nem kellett volna barátom.
Többek között a segélyhegyek, az alanyi jogú CSP, nyugdíjemelés recesszió idején, adómentes minimálbér és még lehetne sorolni napestig.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 09:13:11

@vackor1: Az ilyeneket utálom mint te b+. Anyádat idiótázd b+, ne másokat pusztán azért mert nem ugyanaz a véleménye.

demobacsi 2015.06.23. 09:13:28

Sőt ! Nem is olyan ritka !

vackor1 2015.06.23. 09:21:36

@♔bаtyu♔:
Magadra vetted aranyom ? :))) Ennyire frusztrált vagy , esetleg szerinted ennyire nyilvánvaló lenne ?
De vajon miért ? Én nem nevesítettem senkit és azt sem írtam, hogy "idióta" ( lehetne a jelentése mondjuk idióma, picirőka, vikimóka, írjak még ? ) ..
Nem fáraszd magad válasszal, csupán udvariasságból - a megszólítás okán - reagáltam, vannak , akik amúgy nem ütik meg az ingerküszöbömet, még akkor sem, ha nagyon-nagyon örülök, hogy más a véleményünk, a látás - és gondolkodásmódunk , de még az életünk is.. :)))

István Tamasi 2015.06.23. 09:23:03

Az úszó VB példáját alapul véve az olimpia nem 5 hanem 10ezermilliárba lenne. Hozzávéve Paks II. okozta bajokat annyira lenullázódna országunk, hogy ahhoz képest a görögök helyzete sikertörténet! A mutyivezér országát pedig nem fogja senki menteni próbálni hisz nem vagyunk/leszünk euróövezeti sem.

Netuddki. 2015.06.23. 09:33:57

@♔bаtyu♔: "pusztán azért mert nem ugyanaz a véleménye"

Nyehehe! Nemtom te ki vagy, nicktolvaj? Gyanús a nicked. A valódi batyunak meg nem "más véleménye" van, hanem egyenesen a fideszes propagandát terjeszti. Az megint nem tudom, hogy meggyőződésből vagy fizetnek neki érte, de a lényeg, hogy ezek alapján nem vitaképes, mindig is a fideszes propagandát fogja nyomatni.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 09:35:54

@vackor1: Vitatkozni??? Mivel???? Olvasd már vissza magad, mi a lófasszal lehet nálad érvelni, nem írtál semmit némi általános személyeskedésen kívül. Ne dicsekedj, az kioktatás volt és nem csak neked, legfeljebb a te ürügyeden.

fifibá55 2015.06.23. 09:39:10

@flort: "...kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk..." +1

Muad\\\'Dib 2015.06.23. 09:44:55

Az olimpia jelenlegi szellemiségét - és az ország állapotát - tekintve (a megrendezésnél kizárólag a rongyrázás, meg nagyzolás számít) tökéletesen értelmetlen még a gondolata is a megrendezésnek.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 09:50:39

@Muad\\\'Dib: Ez amúgy így igaz, viszont az Olimpiai bizottság szándéka szerint visszatérnének a szerény olimpiákhoz. Ezért is pályáztuk azt meg.

Muad\\\'Dib 2015.06.23. 09:52:38

@♔bаtyu♔:
Nekünk a szerény olimpia is felesleges pénzkidobás.

csak egy néző 2015.06.23. 10:00:21

Waoooh alakul az újabb gumicsont.
A bevándorlást már majdnem lerágtuk.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:15:15

@Muad\\\'Dib: Én annak a híve vagyok, hogy mozogjunk előre. Persze benne van a zsákban egy pénzügyi bukás is, de Bp-nek most nagyon beindult a turizmusa. Továbbá ha Orbánéknak sikerül tartania legalább ezt a gazdasági teljesítményt, akkor pénzügyileg sem lehetetlen.

Ráadásul ebben Orbánék nyilván végeztek egy előzetes tájékozódást a külső beruházókat illetően.

Muad\\\'Dib 2015.06.23. 10:17:05

@♔bаtyu♔:
Hogyne. Pont az jellemző rájuk. Ezért sikerül mindent tízszeres áron megépíteniük, és szétlopni az utolsó EU-s pénzeket is.

reKorrekt 2015.06.23. 10:31:50

Nos, a cikkben is elhangzott, de azért kiemelném, hogy jelen felállás szerint mik is valójában az olimpia-rendezés ötletének valós mozgatórugói (és ezzel mindenki tisztában van, aki nem, az egyszerűen csak tájékozatlan):
- terelés a valós problémákról
- rengeteg ellopható pénz (ez fontosabb)

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:32:12

@Muad\\\'Dib: Azért ebben az országban már megépült egy- két dolog tízszeres áron is és úgy is, hogy a pénzeket szétlopták.

csabakirályfi 2015.06.23. 10:36:19

Akkó frissítek:
"A megvalósíthatósági tanulmány szerint a 2024-es budapesti olimpia összesen 2984 milliárd forint többletjövedelmet jelentene, ez áll szemben a világverseny nettó 774 milliárd forintra becsülhető költségével."
Igazi újabb sikertörténet van kibontakozóban, nem szabad kihagyni!

Bafana 2015.06.23. 10:39:55

Merjél csak kicsi lenni, kávézó! Ne sportlétesítményeket építsünk, hanem menekülteknek lakásokat!! Százat, ezeret!
Érdekes megfigyelésem, de az olimpia ellenzői közt szinte csak ballibák, szocialisták és zsiráfok vannak.

Trackers 2015.06.23. 10:43:00

@Aldou Raine:

Pontosabban mindenki megszavazta, a DK-n és LMP-n kívül.

"A beszédek végén a fővárosi közgyűlés 25 igen, 1 tartózkodás (Gy. Németh Erzsébet, DK), és 1 ellenszavazattal (Csárdi Antal, LMP) megszavazta, hogy támogatja a 2024-es budapesti olimpia megrendezését."

csak egy néző 2015.06.23. 10:45:02

@Bafana:
"Érdekes megfigyelésem, de az olimpia ellenzői közt szinte csak ballibák, szocialisták és zsiráfok vannak."
Ezt az éleslátást sasszemű barátom ez nem semmi.
Aki bármilyen fidióta ötletet ne adj Isten kritizálni mer az csak ballibsiszocikomcsizsidó lehet. Vagy esetleg nem szekta tag, mint te és haverjaid.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:45:29

@csabakirályfi: Emlékszem, a Hungaroringnél is mekkora aggódás volt, egy időben úgy is volt, hogy megszűnik.

Aztán kiderült, hogy az a hét turisztikailag hatalmas nyereséget hoz, ma már eleve e is kalkulálják ezt és persze szó nincs megszűnésről.

Aki nem kockáztat, az nyereséget sem fog látni.

Muad\\\'Dib 2015.06.23. 10:45:52

Nahát-nahát, egyedül a "szörnyűséges" lmp-nek volt annyi esze, hogy nemmel szavazzon. Előre is várom, hogy most mit fognak írni a folyton Schifferéket fikázó húdekibaszottellenzékivagyok srácok. Jó volna, ha ezentúl az lmp bas*ogatása helyett, inkább a saját portájukon néznének szét...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 10:52:22

Hát már hogy ne kéne olimpia? Mennyi túlárazott beruházás, amit haveroknak lehet adni! Már megvan az új simicska is. Már a pályázáshoz szükésges hatástanulmányok, tervek elkészítése is rengeteg pénzt jelent a mi adónkból a haveroknak. Erről szól a NER. Nyilván kell olimpia, mindjárt kettő. Az meg hogy az ország belerokkan (mint ahogy nálunk nagyobbak is korábban), meg hogy utána mi lesz a beruházásokkal, az le van szarva, a vezír addigra már nyugdíjas lesz, az ország meg huszadrangú ilyen kérdésekben.

csabakirályfi 2015.06.23. 10:52:34

@♔bаtyu♔: Ühüm: "Ezeket a bevételeket azonban jelentősen túlszárnyalja az egyéb bevételek szinte egészét kitevő állami vissza nem térítendő támogatás, mely 2011-ben 5,023 milliárd forint volt szemben az előző évi 4,932 milliárd forinttal szemben. Az állam éves összevetésben 1,9 százalékkal növelte a a Zrt.-nek nyújtott támogatás összegét. Az állami támogatásokkal kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy a kormány az idei futam megrendezéséhez nyújtott támogatás összegét egy június 27-én megjelent kormányrendelet szerint az eredetileg tervezett 5,9 milliárd forintról 6,1 milliárdra növelte tovább."
Hát csókollak...

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:52:54

@Trackers: Kíváncsi vagyok, azt is mondja majd, hogy szaros MSZP?:)))))))))))))))

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 10:53:43

@csabakirályfi: Ok, de azt tudod, hogy batyu hivatalból nyomja a fideszvédelmet, ugye? Minek győzködöd? Nem lehet meggyőzni, ami fidesz, azt védi.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:56:14

@csabakirályfi: Te hogy gondoltad? betolnak x milliárdot és másnap kijön X+Y milliárd? A spanyolok vagy 20 éve élvezik a Barcelonai olimpia előnyeit.

Egyébként a kínaiaknak is jót tett, pedig az az olimpia nagyon drága volt.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 10:56:55

@♔bаtyu♔: Orbánék lopna akarnak. Ennyike. Nincs mögötte ideológia. Ehhez nagyberuházások kellenek. De védjed csak, ha neked ez tetszik.

csabakirályfi 2015.06.23. 10:57:30

@Rezsidémon vagyok, elveszem a munkádat: Persze, tudom, pont úgy nyomja, mint a pocakos vezérlótábornok: tudásközpont, termelési központ, az ejrópai fejlödés motorja, befogadó nemzet i tak dalse. Szóvirágok zéró jelentéssel...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 10:58:28

@♔bаtyu♔: "A spanyolok vagy 20 éve élvezik a Barcelonai olimpia előnyeit.
"

Erre meg nyomjál már valami konkrétumot, hogy nem csak ma reggel találtad ki a "ma hogyan védjem a fideszt" gondolkozás közben jó? Ez így csak bullshit. Barcelona fő látnivalóinak és előnyeinek semmi köze az olimpiához.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 10:58:35

@Rezsidémon vagyok, elveszem a munkádat: Baromság, hiszen e logika mentén akkor te is hivatalból nyomod. Sőt e logika alapján akkor MSZP-s vagyok, hiszen azok is megszavazták.

Ez egy elég hülye mentalitás, attól, hogy valakinek van egy véleménye még nem feltétlenül azért van mert fizetik. Vagy neked azért van? Mégis ki a lófasz fizetné meg, hiszen fizetés nélkül is vannak bőven mindkét oldalon.

csabakirályfi 2015.06.23. 11:00:42

@♔bаtyu♔: Japp, lászik a spanyol gazdaságon a barcelónai olimpia... Nézd csak meg. Ami meg a gazdasági csoda fenntartását illeti: Ejrópában (unióban) van nálunk szegényebb: Bulgária, Románia, Lettország. Lista vége.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:02:33

@Rezsidémon vagyok, elveszem a munkádat: Lloret de Mar Olimpiai falunak épült, továbbá kiépült Barcelonától egy 60 km-es tengerpari kisvasúti vonal. Itt az olimpia után is óriási méretű beruházások indultak meg, ma Katalónia egyik legfőbb bevételi forrása.

Tehát nem csak Barcelona járt jól, hanem kis halászfaluk sora szinte Figureas-ig.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.06.23. 11:03:19

Aki azt hiszi, hogy az új "szerényebb olimpia" rendszer Budapestet alkalmassá vagy esélyessé teszi, az óriásit téved. Az még mindig nem a mi nagyságrendünk lesz, csak egy kicsit lejjebb viszik a küszöböt, mert a mostani rongyrázásból már a közepes gazdasági hatalmak is kedtek kiszorulni.

Tekintettel arra, hogy nem fogjuk megkapni a rendezést, lényegében a dolog arról szól, hogy a felkészülésre (tanulmányok, prezentációk, utazások, stb.) mennyi pénzt lehet eltapsolni, tehát szerencsére egy görög típusú buktába nem fogunk beleszaladni.

Ettől függetlenül egyetértek azzal, hogy az egész kezdeményezés egyrészt nevetséges, másrészt szomorú, mert magunkat hülyítjük vele. Szerintem egy normáls ország megteremtése is elég nagy álom lenne, inkább azt kéne "merni".

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:03:42

@csabakirályfi: Na most a spanyolok sem a leggazdagabb nemzet voltak, így ez nem szempont.

Trackers 2015.06.23. 11:07:35

@csabakirályfi:
Na ja..
2002-ben még a Szlovákok elött voltunk minden gazdasági mutató tekintetében.
2010-re mindenben utolsóak lettünk, a Görögökkel holtversenyben.

Azóta valóban nem sokat léptünk előre, de legalább előre léptünk, és nem hátra, mint a szocik alatt.

csabakirályfi 2015.06.23. 11:08:08

@♔bаtyu♔: Igaz. A görögök se, így valóban nem szempont. De akkor mi a szempont?! Lánczi elvtárs kap egy újabb pozíciót? Lesz újabb lehetöség nyilvánosan szotyizni?

ComLo 2015.06.23. 11:08:48

Egy korábbi hasonló cikk alá már beírtam, röviden itt is összefogallnám: itt is mint minden más témában hatalmas harcok mennek a barikád mindkét oldalán, de magát témát, még a döntéshozók sem látják át sajnos.

Kezdjük a történelemmel: 1960-ban top favoritként indultunk. Akkoriban még kisebb volt a költségvetés, többet számított az hogy komoly a sportmultunk, és akkor ténylegesen a világ egyik legnagyobb sportnagyhatalma voltunk. Nem mellékesen az egész keleti blokk beált mellénk. A pályázatba ugyan dilettáns hibák csúsztak (a fele nagyon jó volt, de egy részét valami örült írhatta, így szerepelt a hivatalos pályázatban, pl hogy a kajak-kenu versenyeket a parlament elötti Duna szakaszon akajuk megtartani ... (már akkor is csak állóvízben lehetett)) de torny magas esélyesek voltunk. A szavazás utolsó köre előtt, a szovjetek fejébe megfordult, hogy az első keleti blokkban rendezett olimpiát, Moszkvában kellene tartani, így mindenki kihátrált mögülünk, és 1960 Rómával forrt össze.

Nézzük a mai tényeket: A legoptimálisabb tanulmányok alapján is csak nagyon neccesen lehetne kihozni az olimpiát nyereségesre. És olyan tanulmány még nem készült, ami a TELJES ráfordítást, összegzi. Nem stadionokról van csak szó, hatalmas infrastruktúrális beruházásokra, pl a repülőterek (Budapest most 10 milliós, akikkel versenyzünk, pl Boston 40 milliós, Párizs 60 milliós, Istambul 50 milliós alap kapacítással rendelkezik), tömegközlekedés, szállodai férőhelyek, IT infrastrúktúra stb stb stb terén. Ha valami csoda folytán mégis (papíron) ki lehetne hozni nyereségesre az olimpiát, azt olyan brutális költségvetési fegyelem mellett lehetne csak megvalósítani, ami gyakorlatilag lehetetlen.

Ok mondjuk azt hogy mégis megpályázzuk. Tényleg nincs semmi esélyünk? Háááát ... Ehhez alaposabban ismerni kell a sportdiplomácia szabályait, a körülményeket, és a többi indulót. Alapvetően elmondható, hogy nagyon pici esélyünk lenne csak, optimális esetben, de a 24-es és 28-as szavazáson tuti semmi. Ahhoz hogy befussunk ahhoz az kell, hogy (legalább 3) olyan jelült legyen, akiknek a tábora, baromira megosztott egymás ellen, és a saját jelölt kihullásával, inkább egy kisebbet támogat, ilyen setben, az első 1-2 kört túlélve, csoda módjára befuthatunk. de erre alapból 1-2% esély lenne, amire feltenni ennyi pénzt ... több mint hazárdjáték. Ráadásul most, még ennyi esélyünk sincs. Nincs markáns ellenállás. Van viszont egy erős Párizs-Róma-Hamburg tengely, akik simán beállnak egymás mögé. Párizs ráadásul topp favorit, centenáriuma lesz, és két szavazáson volt 2. . Rohadt erős Boston, az USA nem rendezett 96 óta, 26 év volt a legnagyobb különbség két olimpia között, Boston az USA egyik legnagyobb sportvárosa, és az államok lobbiképességéről nem kell különösebbet elmondani. Nem szóltunk még a sötét ló afrikáról, Nairobi régóta tervezi a pályázatot 24-re, az IOC-n pedig nagy a nyomás hogy meglátogassák már a fekete kontinenst. Istambul, Róma, Hamburg, Baku, és Qatar még akik indulnának, ezek mindegyike partiban van Budapesttel, vagy pályázat alapján még vernek is minket.

Egy gyakran hangoztatott hamis érv: attól hogy pályázunk, még nem nő az esély legközlebb. Ahhoz siekres szereplés kell, most pedig vélhetően a szavazásig sem fogunk eljutni. 28-ban, az itt vesztesek mellé, pedig olyan városok fognak csatlakozni, mint Buenos Aires, Melbourne, vagy Shanghai.

Röviden: aki azt mondja hogy biztos nyernénk vele az hazudik, illetve nem ismer egy hatástanulmánt sem elég alaposan. Valószínüleg bukta lenne. Aki azt mondja hogy nincs esélyünk az se mond TELJESEN igazat. Van olyan csillagállás amikor lehetne szerencsénk. De az pár %, rajtunk kívül álló dolgoktól függ (kik, indulnak, ki ellen), és most baromira nem áll fenn.

csabakirályfi 2015.06.23. 11:11:11

@Trackers: Igen, azóta pl. már gyárat épít az Apollo Tyres, amit a szocik alatt megfúrt a Fidesz...

csak egy néző 2015.06.23. 11:12:58

2008-ban
"A másik nem kevésbé fontos kérdés persze az, hogy mindez mennyibe kerülne. Nyilván sokba, nagyon sokba. Sőt, az elmúlt 15 év elegendő volt arra is, hogy azt, hogy mi az a nagyon sok, azt némiképp precizírozzuk: 2009-es áron számolva ez majd 4000 milliárd forint, ami nyilván nem annyi lenne, mert még soha senki nem tudta annyiból megrendezni az olimpiát amennyiből tervezte."

2010-ben
"E szerint az ötkarikás játékok több mint 3800 milliárd forintot emésztenének fel."

2014-ben
"Mivel a Nemzetközi Olimpiai Bizottság a nemzetközi társrendezést is lehetővé teszi, Budapestnek érdemes lenne összefognia Béccsel és Pozsonnyal a 2028-as olimpiáért – mondta a Napi Gazdaságnak a TriGránit elnöke, Nyúl Sándor, aki a Budapesti Olimpiáért Mozgalom egyik alapítója és kuratóriumának tagja. Úgy véli, 5000 milliárd forintba kerülne"

2015-ben
"Magyar Olimpia, csak nettó 774 milliárdért"

És ebből a kevésből még lopni is fogtok, akkor igencsak érdekes olimpia lesz.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:13:44

@csabakirályfi: Na most azért én egészen biztosan nem fogom ellenezni az olimpiát, mert valami fideszes "pozíciót kap".

Neked ez az érv?

István Tamasi 2015.06.23. 11:13:55

Két évet csúszott /ennyivel tovább tartott/ 14 km vasútvonal rekonstrukciója Bp-Esztergom között!!??? És ezek álmodoznak olimpiáról????

csabakirályfi 2015.06.23. 11:17:14

@♔bаtyu♔: Nekem nem. Neked meg az nem, hogy pl az egészségügy a béke segge alól könyörög pénzért, de arra nincs. Olimpiára, kerítésre és stadionra van.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:18:03

@ComLo: Igen, akármi megtörténhet. A hatástanulmányban nyilván optimisták, ez evidens. De egy ilyen olimpiából nagyon jól is ki lehet jönni hosszabb távon.

Ráadásul a Bp-i sportlétesítmények egészen biztosan nem kidobott pénz, hiszen Bp turizmusa kiemelkedő mértékben fejlődik.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:20:22

@csabakirályfi: Nézd, ha valami termelhet pénzt a nővérnek, akkor az egészen biztosan pld. a turizmus. Na most azért nem beruházni a turizmusba, mert azt a pénzt inkább a nővérekre kell költeni, nem vall valami egészséges gazdaságszemléletre.

csabakirályfi 2015.06.23. 11:25:16

@♔bаtyu♔: És az új Puskás stadionban fognak kispályázni a túristák? Te hányszor játszottál a fradi stadionban? Vagy mégis hogy jön össze a sportlétesítmény a túrizmussal? Esetleg özönlenek az európaiak az MTK-Kispest meccsre?

ComLo 2015.06.23. 11:32:24

@♔bаtyu♔: ??? Tudom mindenhez hozzá kell szolnod. De ezt mégis miért?

Ennyit sikerült leszürni abbül amit írtam? Végig olvastad egyáltalán? Tudnál érdemben reagálni rá?

A túrizmusnak hol van köze a sportlétesítményekhez? Mondj 1 db olyan sportlétesítményt (a részben túrismus felpürgetéséről szóló, üzleti alapon mőködő F1-en kívül), amit a túriszmus tart el!

ComLo 2015.06.23. 11:33:39

@♔bаtyu♔: "akármi megtörténhet" : konkrétan miben reménykedsz? tudod kik indulnak? Kiket és miért verhetünk meg? mi a forgatókönyved arra hogy nyerni fogunk?

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:44:43

@ComLo: Sportturizmus. Elmondanám, hogy kibaszott nagy szelet a turizmusban.

Annak idején emlékszem, amikor Orbánék százmilliárdokat öltek EU-s pénzekkel együtt a gyógyfürdőkbe, ment a sirám, hogy minek ennyi gyógyfürdő, a települések nem képesek fenntartani, kidobott pénz.

Na azóta meg lehet nézni pld. olyan helyeket mint Nyíregyháza, Tiszaújváros, Miskolctapolca, de millió más helyet is.

♔bаtyu♔ 2015.06.23. 11:47:04

@ComLo: Nem nagyon értem eleve mi bajod a sportlétesítményekkel. Miért kell ezeknek nyereségesnek lennie? Nézd már meg pld. a Debreceni stadiont, az egész környéket felhúzta.

ComLo 2015.06.23. 11:52:29

@♔bаtyu♔: Halkan csendben kérdezem: tisztában vagy a sporturizmus jelentésével? Ha nem miért használod?

Továbbá: tudsz mondani egy olyan létesítményt a földön, amit a túrizmusból tartanak fenn (mint fentebb írtam a korrupt, Bernie zsebébe visszacsúsztató, F1-en kívül)? nincs ilyen mert a sportlétesítményeket SEHOL a világon nem a túrizmusra építik.

A debreceni stadion szép. van benne 25 ezer férőhely, meg alkalmanként 1-2 ezer ember. 12,5 milliárdért. Abból nem csak a környéket lehetett volna ám helyretenni, hanem fél Kelet magyarországot.

csabakirályfi 2015.06.23. 11:56:04

@ComLo: Azért újra próbálkozom azzal a nyereséges F1-el:
"Évről évre több vissza nem térítendő milliárdos nagyságrendű támogatást kap a Forma-1 rendezési jogával rendelkező Hungaroring Sport Zrt., aminek köszönhető 3 év után tavaly ismét nyereséget ért el. Mfor.hu-háttér."

ComLo 2015.06.23. 11:58:57

@♔bаtyu♔: továbbá, még mindig kiváncsi vagyok: hol a hiba az okfejtésemben? Mert érdemben egy tételt sem cáfoltál meg. Az olimpia továbbra is beláthatatlanul veszteséges lenne a korábbi tanulmányok alapján, amik ráadásul nem is számoltak mindennel.

Továbbá és leginkább, miben reménykedsz? EL tudsz képzelni a jelenlegi indulók mellett olyan forgatókönyvet amiben nyerhetünk? Mert én ezzel foglalkozom és nem.

flort 2015.06.23. 12:06:41

@ComLo: Kedves ComLo, ha ilyesmivel foglalkozol, akkor rákérdezek: a nagy hirtelen beugróként megszervezett vizes világbajnokságnak milyen eredményt jósolsz? Mármint infrastrukturális és pénzügyi szempontból? Mert bár eltörpül egy olimpia mellett, de modellnek - gondolom én - megteszi.

ComLo 2015.06.23. 12:06:54

@csabakirályfi: Ezesetben ne engem akarj meggyőzni. A F1 nem normális sport, és mostmár nem is normális üzleti alapon müködik. Egyszerüen azért van még nálunk futam, mert megfelelő körökben kellő mennyiségű pénzt csúsztatnak asztal alatt Bernie-nek. Megfelelően korrupt, vagy megfelelően, gazdag, és reklámot akaró országok különversenye lett, amiben a sport egyre inkább háttérbe szorul.

nemszólokmégegyszer 2015.06.23. 12:07:01

@tobias2: Egy foci EB-re sem jutunk ki, még akkor sem, ha mi rendeznénk. Idejön a világ hüjjére verni, aztán kecskék legelnek a füvön, meg munkásszálló /jobb esetben/ az olimpiai faluból.

nemszólokmégegyszer 2015.06.23. 12:10:31

@♔bаtyu♔: Te tényleg ennyire birka vagy? Miről beszélsz papagájj?

nemszólokmégegyszer 2015.06.23. 12:15:38

@István Tamasi: Eccer egy törpe azt mondta, "merjünk nagyot álmodni!". Ittvanvazze.

2015.06.23. 12:16:23

A budapesti olimpiát a budapestiek pénzéből kell építeni, ők fizessenek különadót, ha kell neki. Az előnyeit úgyis csak ők fogják élvezni. nagy kicseszés lenne a vidékkel, ha nekik is fizetni kellene, hogy budapestiek jól meggazdagodjanak és új infrastruktúrát, tömegközlekedést kapjanak. Ekkor támogatom az olimpiát, de azok ne rokkanjanak bele, akik csak a tévéből nézhetik a szép budapesti (nem magyar) olimpiát.

ComLo 2015.06.23. 12:27:43

@flort: A MUSZ egy elég "érdekes módszerekkel" vezetett szövetség (mondjuk ez nem egyedi se kis hazánkban se a világban), de egy egész jól átgondolt terve alapján vezetik. A 21-es pályázat borzalmasan alá volt támogatva, mind hazai teljesítményekkel, és programokkal mind ... a namezetközi sportdiplomáciában. A pályázat nem volt elrugaszkodott, a Kojárdi "lepusztulása", és a Hajós Alfréd alkalmatlansága okán (ti: nem lehet már nyitott medencében nemzetközi versenyt tartani), az országnak szüksége volt egy nemzeti uszodára (egy OB-ra pl azért nem tudsz bemenni, mert maguk a résztvevők megtöltik a nézőteret). Nagyon halkan jegyzem meg, én abba a pici csoportba tartoztam, akik a vizes VB terveinál felvetették, hogy kövessük a 97-es Ausztrál módszert: akkor ők, Melbourne-ben, a Rod Lever teniszarénát alakították átt versenyhelyszíné. Nekünk ott a Pap László, ideális lehetett volna, és töredék áron megvan. Sajnos ez elhalt, egyrászt azért, mert arra az uszodára van is reális igény, másrészt, azt NAGYON fel akarták építeni valakik, harmadrészt, a Pap Lászlóval is gondok lettek volna.
Röviden: a koncepció átgondolt, a sietség ellenére inkább van esély a sikerre mint nem. A létesítményre, mint írtam, azért van igény. És a döntésben kifejezetten nagy szerepe volt annak, hogy ez jót fog tenni az olimpiai indulásnak is. És nem szabad elfelejteni, hogy uszó világeseményt, többet is rendeztünk siekresen, és eredményesen az elmúlt jópár évben.

ComLo 2015.06.23. 12:33:51

@roli101: részben igaz, és teljesen jogos, de azért az olimpia, főleg egy ekkora országban elég nagy biznisz, és mások is látnák hasznát. Pl az evezősversenyeket Szegedre tervezik, a labdarúgótornát, nyilván az stadionokba, kézilabda szinte biztos a Veszprém - Győr - Szeged - Debrecen vonalon is szét lenne szorva, vitorlázás, és hosszátávúszás a Balatonon stb.

De ne érts félre, alapvetően továbbra is ellenzem az olimpiát. Csak szerettem volna tisztázni, hogy területileg kicsit diverzifikáltabb a dolog, mint az elsőre tűnik.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 13:01:45

@♔bаtyu♔: Batyu, neked MINDIG az a véleményed, ami a fidesz kommunikációban is van. Ne dumálj már mellé, vállald ami vagy.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.06.23. 13:09:20

@♔bаtyu♔: Lloret de Mar-t a rómaiak alapították. 966 körül említették először, és már a 70-es években is igen felkapott turisztikai célpont volt. De nyilván olimpiai falunak épült, sőt gondolom Orbán rakta le az alapkövét Mészáros Lőrinccel együtt, igaz?

Te fideszes te... csak úgy csinálsz, mintha bármiben kompetens lennél, pedig csak egy mp3 lejátszó vagy, ami narancs propagandát tol egész nap.

Irbisz 2015.06.23. 14:23:23

Nonszensz az egesz, nem 800 milliardba fajna a rendezes, hanem 2-2500 milliardba, mert nem csak egyebkent nem csak kesöbb semmire nem jo es kihasznalatlan letesitmenyek epülnenek, hanem kellene infrastrukturafejlesztes is - aminek jelentös resze utobb is felesleges lenne.
No meg nalunk a nagy magyar valosagban kb. barmit kapasbol 3-al kell szorozni, hogy valosagos költsegeknel legyünk

Az elejen jött azzal valami szerencsetlen (fideszes bertopikolo?) hogy bezzeg Nagykanizsan is mi minden van, lehetne akar helyszin is.
Hogy ezek olimpiai szintü letesitmenyek-e vagy sem, az igazabol nem tudom, bar mivel az utobbi 2 evben eleg sokszor emgfordultam a varosban, en kizartnak tartom, mert nem lattam 1 olyan kaliberü eptmenyt sem, ami elvarhato egy olimpiai helyszintöl.
Ezen tul kb. nincs 20 fönyi normalis szallashely sem a varosban, mindig Zalakaroson kellett megszallni valamelyik ottani fitnesszhotelben, szoval agyrem hogy ott barmilyen helyszin is lehetne.
Illetve ha felhuznanak ott infrastrukturafejlesztes jelige alatt x ezer fös „olimpiai falut“, az utana lenne ablakon kidobott penz, amit semmire sem lehetne hasznalni. Komolyan mondom, ez meg egy elborult fidesznyiktöl is agyrem ötlet, nem is tudom hogy jut ilyen barkinek is eszebe (talan annak, aki sosem jart a varosba, csak megkapta az ukazt, irjon valamit az olimpiai vedelmeben).
Azt most hagyjuk, amit mas is irt, varos kap olimpiat, nem egy orszag es annak 90 000 km2-e.

Tovabba, ma mar a „legnepszerübb“ sport, a foci nemzeti bajnoksaganak meccsei is 2-3000 fö elött zajlanak rendszeresen, de vannak NB-I-es meccsek parszaz!! nezö elött is, szoval igazabol mar a stadionepitesi mania sem mas, mint az orszag bölcs vezerenek es a nemzet nagy kormanyosanak különbejaratu hobbijara törtenö minösitett penzpazarlas (sajna orban a 70-es evekbeli, gyermekkori szocializacios elmenyeit 40 evvel kesöbb is ervenyesnek tartja- holott ma mar a foci kb. marginalis erdeklödest kelt, meg nepszerüsegszerzesre sem alkalmas).

Ha mar mindearon akarnak a sportra tizmilliardokat költeni, akkor az ne a magyar foci penznyelöje legyen, hanem uszodak, elerhetö aron igenybe vehetö sportletesitmenyek- es mindez kihasznalhato, racionalis modon.
Ne a nagy magyar valosagra jellemzö elmebeteg es irracionalis kivitelezesben :(

Hazai tamogatok meg ugy is lesznek, ugyan mibe is kerül ilyeneket talalni? Fejenkent 1-2-3 vagy x millioval mindenfele egykori sportolot, közeleti valakiket, sportbol megelö trogereket (mint az a paralimpias elnök) es kormany altal fizetett sportszövetsegek prominneseit megkinaljak, maris teljes mellszelesseggel kiallnak a rendezes mellett, meg ha belül annak is tartjak ami: nagyzasi maniatol fütött bornirt idiotasag, aminek legföbb eredmenye 10-15 milliard eltapsolasan tul az lesz, addig is remek a figyelem elterelese a nagyobb volumenü, szaz, esetleg ezermilliardos disznosagokrol (mert olimpiarendezest ugysem kapjuk meg szerencsere).

garrett27 2015.06.23. 15:14:13

Nézzük csak a görög "olimpiai romokat", amelyekről több helyen vannak fent képek.. Kajak-kenu szlalom pálya, baseball stadion, softball stadion, strandröplabda pálya, stb. Ez csak egy apró szeletke a később hazai viszonylatban totálisan kihasználatlan és kihasználhatatlan létesítményeknek. de lehetne hozni példának Pekinget is, ahol szintén katasztrófális állapotban vannak a volt olimpiai helyszínek (már amit nem bontottak le), pedig ott 20 millióan élnek, mégsem tudják őket kihasználni. Ismerve a teherbíró képességét országunknak, több gond nem lenne, államcsőd és kész. Persze mondják az álmodozás ingyen van, de ebben az esetben az álmok előkészítése, megalapozása (lásd pályázat) is komoly kiadás. Parsztvakításnak jó ez az egész, de reális szemmel nézve államcsőd.

csak egy néző 2015.06.23. 15:47:57

@garrett27:
Sötéten látod a dolgokat, ha mi egyszer nekiállunk az olimpiának, akkor majd a világ csak csodálkozik és minket irigyel, hogy hogy is kell nyereségessé tenni egy ekkora bulit.
De, hogy kinek lesz nyereséges? Azt hiszem ez sem lehet kérdéses.
Ja és még valami, már megnyertük a pályázatot és a fidesz a 2022-es választásokt?
Szerintem addigra ezek a "tini" szavazói, már nem az urnákba szavaznak, hanem ők lesznek ott.

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=44odHjJNWqU

www.youtube.com/watch?v=8ALKq4tVuUQ

coub.com/view/3iha8

ComLo 2015.06.23. 15:52:52

@garrett27: Ugyan igaz amit írtál, de Peking nem jó példa: ugyan mérhetetlenül többet költöttek az olimpiára, mint ami bejött, de ott nem is ez volt a lényeg, hanem az ország erejének demonstrálása a világ előtt. Ennélfogva, külön presztizs, hogy az olimpiai létesítményekből, ne legyenek romok. A "madárfészekben" azóta is rendszeresen tartanak nagy világeseményeket, az Aquatic centreből, a világ legmodernebb, leghightech-eb vizisport komplexumából, vizipark lett ... Egyébként minden más rendező város, már nagyon jó előre bekalkulálja a terület, és az infrastruktúra jövőbeni hasznosítását. Nah ilyenről, a 24-es pályázat kapcsán, én nem nagyon halottam.

Etus Bognár 2015.06.23. 16:03:48

@Szilágyi Imre: T. Uram! Kár azokat a semmire sem jó, leginkább olimpia rendezésre alkalmatlan, 3-5 ezres stadionocskákat emlegetnie! Azok sajnos nemzetközi sportesemények lebonyolítására teljességgel alkalmatlanok! Ilyen méreteket olimpiai inggomboknak lehetne nevezni legfeljebb! És igen, nem kell olimpia oda, ahol a gyerekeknek nem jut megfelelő étel, ahol romokban az egészségügy, ahol szétfoszlott a szociális háló, és ahol csak arra futja az erkölcsi érzékből, hogy még a rokkantakat is meglopják!

vackor1 2015.06.23. 16:14:40

@ComLo: @csabakirályfi: @nemszólokmégegyszer: és a többiek: hagyjátok már szegényeket , biztos elegük van abból, amit kapnak ( amúgy nap mint nap ), de ha muszáj ezt csinálniuk , hát muszáj..
Nem kell foglalkozni velük, érveik, cáfolataik nincsenek. Kár, hogy nem láthatjuk 10-20 év múlva, amikor minden, amit nagyszerűnek, szükségesnek kiabálnak ,össze fog dőlni és kiderül, hogy fenntarthatatlan, kihasználatlan és teljesen felesleges mint pl. mondjuk az elmúlt 4-5 nyári Olimpia építményei - rengeteg kép, cikk, jelentés van ezekről és nem ballibsizsidószocigyurcsányista oldalakon, hanem az adott országok hírportáljain , de a tények soha nem zavarják a hívőket - vagy akár csak nézegessetek képeket a szocsii létesítményekről, olvassatok el pár cikket az ottani emberektől..
Ha ezek után is azt mondja bárki, hogy " de majd mi" - ami amúgy is röhejes az elmúlt évek beruházásainak megvalósítása láttán , csak egy nagyon kis, apró példa : mennyit mondtak és meddig volt valóban lezárva a Keleti előtti tér? a nagyobb építkezéseket/beruházásokat ne is említsük - , azzal felesleges foglalkozni.Sajnos a vaknak borzasztóan nehéz, majd' lehetetlen elmagyarázni a pipacsot..
És ha azt írod, hogy nem érted miért kell tényekkel vitázni, hogy lehet pl. ezt a bejegyzést nem helyeselni, akkor kapod a személyeskedést, mert más nem telik.
Változatlanul tartom az első hsz-mat a témával kapcsolatban.

Arthur Bloch 2015.06.23. 18:47:07

Régebben volt egy olyan mondás: "Álmodik a nyomor..." - ez annak idején bizony eléggé alpárinak minősült.Az talán a legszomorúbb ma,hogy sajnos ez nagyon is igaz! - Egy másik régi szólással lehet utalni arra,hogy tán csak nem akarunk felmászni az "uborkafára"...???

ComLo 2015.06.23. 20:22:03

@vackor1: Igazad van. De mégis fenntartom az álláspontomat, mi szerint, ebben ki kellett fejteni az érveimet.

ha visszaolvasod amiket írtam (netalán amit korábban a témában), láthatod: nem kibizként szoltam hozzá a témához, képben vagyok a téma kapcsán.

és itt jön az ami igazán fáj. Mert az ilyen emberek, és a mostani vezetés miatt, az értelmes emberek sokaságában is az a kép van, hogy ez csak mutyi, ez csak lenyúlás, és nem lehet nyerséges az olimpia, és nincs esélyünk megnyerni.

Jelen esetben igazad van, neked is, és mindenki másnak. De ahogy írtam, nem tökéletesen lehetetlen (bár sajnos a magyar viszonyokat ismerve több mint valószerütlen), hogy ki lehessen hozni egy olimpiát nyereségesen. De a példa legyen a 94-es Lillehamer-i olimpia. Egy nevetségesen kicsi város (25000 fő) megalkotta a XX. század legjobb olimpiáját, minde a versenyzők, mind a sajtó, mind a rajongók szempontjából. Ésszel terveztek, ésszel kiviteleztek, mindent számításba vettek, a norvégok pedig örült jó hangulatot teremtettek. Vajon lehet-e ezt reprodukálni nyári játékokon? SZERINTEM ingen. És egy optimális világban mi képesek lennénk rá. Csak ugye nem abban élünk.

A másik rész, az hogy esélyesek vagyunk-e. A felhozott érvek az indulás mellett itt dölnek tökéletesen dugába. Nincs olyan forgatókönyv, hogy jó eredményt érjünk el a 24-es szavazáson. Az indulás pedig csak akkor ér valamit ha eredményes volt, különben 2-3 indulás után már hendikepnek számít. DE! Létezik az a "csillagállás" amikor befuthatunk. 10-20 szavazásból 1 szer, és akkor is nagy mázli kell hozzá. De ne tagadjuk le a dolgot, példátlan szerencsével, lehet szavazást nyerni. Mint írtam ehhez az kell, hogy legalább 3 olyan ellenfél legyen, akik holdudvara, nem szavaz át a másikra, inkább egy kis jelöltet támogat. De ebben az esetben is kell a mázli, hogy az első 1-2 kört túléljük. én 1-2%-ra teszem ezt az esélyt, de letagadhatatlan: jelen van. Más kérdés hogy se a 24-es se a 28-as szavazés nem lesz ilyen.

vackor1 2015.06.23. 20:44:33

@ComLo:
Nézd, én ilyen alaposan nem néztem utána, nem is vagyok szakértője a témának, de azt tudom, hogy ezzel a vezetéssel esélyünk sincs, nem is akarják, nekik elég az ebből elérhető anyagi és politikai tőke.
Másrészt sportdiplomáciánk a nullához konvergál , nemzetközi szinten az érdekérvényesítő-képességünk még kevesebb, súlytalanok vagyunk és még azt se tudom elképzelni, hogy szövetségeseket tudnánk szerezni ( én ezt is a vezérlótábornok és sleppje számlájára írom) .
Summa summárum : teljesen esélytelennek gondolom ezt az egészet , a " lelkes támogatókról" meg már kifejtettem a véleményem.

makokriz 2015.06.23. 21:53:25

Úgy fogunk járni, mint a görögök . . .

felsziget 2015.06.24. 05:42:03

Nem kell olimpia. Ráadásul tegnap bejelntkezettelénk Párisz és azt tudjuk, hogy diktatúrákban nem rendeznek Olimpiát. Kína hozzánk képest egy demokratiksu ország és a világ legfejlettebb gazdaságával renelkezik. Eddig egyetlen egy II. világháború utáni Olimpia után sem sikerült semmelyin utóhasznosítás csak ráfizetés volt, pedig. gazdaságilag nálunk sokkkal fejlettebb erősebb orzságok jelentkeztek rendezésre!. Hiába mondják, hogy a kis országok esetleges összefogással rendezhetnének Olimpiát de máar már sikerült minden szomszédos állammal összerugni a szemetett!

Fritz Gerlich 2015.06.24. 21:43:25

Három okot mondok a budapesti olimpia ellen:
- nincs rá pénz
- nincs rá pénz
- nincs rá pénz
süti beállítások módosítása