Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Káder János és a szeretet

2016. január 01. - Európa Kávézó

A szereteről, mint iránytűről beszélt Áder János, Orbán Viktor köztársasági elnöke. Így beszél az, aki a gyűlölet éltetője, táplálója.

kader.jpg

Sírnivaló, amikor ez az ember a szeretetről beszél. Áder pártja, a Fidesz fröcsög minden hullámhosszon. Gyűlöletet kelt menekült, baloldali, liberális, vele egyet nem értő konzervatív, cigány, meleg, magyar lány és asszony, vagy csak simán demokrata ellen. És gyűlöletet kelt mindenki ellen, aki nem paríroz.

Emberek vesztik el állásukat, mert útjában állnak a Fidesznek. Mások rettegnek, ki ne derüljön, hogy pokolba kívánják ezeket, mert féltik a munkájukat, vagy valamelyik rokonuk munkáját. Szeretet ott, ahol a nemfideszes simán hazaáruló? Szeretet ott, ahol százmilliárdok mennek haveroknak, miközben milliók éheznek? 

Káder János ne beszéljen szeretetről. Főnöke, eltartója maga a gyűlölet. Ő pedig sosem lesz köztársasági elnök. Ahhoz előbb köztársaság kell. És mivel Orbántól kapta sarzsiját, ő maga is a gyűlöletet képviseli. 

Schmitt Pál és Áder János. Ezt a két alakot sikerült Orbánnak a legfőbb közjogi méltóság posztjára ültetni. Két szégyenfolt a gyűlölet tengerén. Két ember karakter, gerinc és emberi tisztesség - és szeretet nélkül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr818219568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

werecke 2016.01.01. 12:07:20

Nem okvetlenül stimmel Sőt sok minden sehogy se.

megamedve 2016.01.01. 12:08:13

Igen.
Bugyog a genny rendesen, és akkor kiáll ez a hitlerképű (rajzoljátok át a bajszát, és ledöbbentek), és ilyeneket beszél.

Éhes ló 2016.01.01. 12:23:44

Szerencsére a gúléet népe csak törpe kisebbség:
kozvelemnykutatok.hu

Hózzatok bele!

pirimogyoró 2016.01.01. 12:32:52

@Éhes ló: Szerencsére. Sőt, sokan nem is tudják, mi az a gúléet. Én se. Hózni pedig nem tud senki, mert nem esett csapadék pelyhek formájában. Neked pedig BÚÉK, akármit is zagyválsz :)
Egyél az idén több zabot!

Hegyi Zerge 2016.01.01. 12:56:23

@Éhes ló: egyél inkább. láthatóan tényleg lement a vércukrod...

Hegyi Zerge 2016.01.01. 12:57:52

Ádár János? ez valami utalás? siralmas ország siralmas elnök...kicsit se szégyelli magát vajon?

Éhes ló 2016.01.01. 13:05:47

@belaim7005: @pirimogyoró: @Hegyi Zerge: igazatok van, telefonról nehezebb és figyelmetlen is voltam.
No fussunk neki, ha nem volt érthető a lényege:

Szerencsére a gyűlőlet népe csak törpe kisebbség:
kozvelemnykutatok.hu

Húzzatok bele!

camilló 2016.01.01. 14:06:19

Kádárral, megpróbálni összemosni ez gusztustalan, tovább tartja a hatalomban a fideszt. Imádom az olyanokat, akik a halott oroszlánba belemernek rúgni. Mikor veszitek már észre, hogy viktor diktatúrája, nyomokban sem emlékezetet a létezett szocializmusra!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 16:34:11

@camilló: Ugyan kérlek, miről beszélsz? Melegség járja át az ember szívét ennek a szeretetteljes bejegyzésnek az olvasása közben. Igazi irodalmi gyöngyszem. Méltatlan is lenne a tartalmához, ha akár csak foszlányokban is negatív hangvételt ütne meg. Így azonban a blog korábbi cikkeihez méltóan most is sikerült a tárgyilagosság és emelkedett hangvétel üdvözítő magaslataiban megfogalmaznia mondanivalóját.

Nem hagyja zavartatni magát olyan átlátszó és lényegtelen dolgok által, hogy a kormány titkos szavazás által került hatalomra, ami által az Istenadta népnek módjában állt volna leváltania, ha az emlegetett "éhező milliók" ezt igényelték volna, de félre e kicsinyes mellékzöngékkel. Avval se foglalkozzunk, hogy egy ország államformája nem függ annak nevétől, mint ahogyan minden elnevezésében demokratikus államról lehet tudni, hogy az kommunista diktatúra. Emlékszünk még? PL.: NDK. A magyar Alkotmány is valószínűleg csupán véletlenül tartalmazza, hogy Magyarország államformája köztársaság, hiszen ha így lenne, és nem Fideszdiktatúra szedné véres áldozatait, akkor lennének választások, meg lehetne tüntetéseket szervezni, meg esetleg klf médiafelületeken kormánykritikák jelenhetnének meg. De ilyesminek nálunk nyoma sincs. Csupán a puccsal hatalomra került Fideszes Orbán-hunta rémuralmát nyögik milliók, akik közül a nemtetsző elemeket az Andrássy út 60 nyeli el. Menekülnünk sincs hová, hisz a határokon a kimenekülőket tűzparancs és szögesdrót fogadja, miközben külföldiek még látogatóba is csak alig mernek hozzánk érkezni, nemhogy ezrével özönlenének be hozzánk napjában, ha hagynánk.

Szeretem ezt a blogot. Ha én akarnék karikatúrát csinálni a szánalmasan nyomorult halálhörgő tehetségtelen és nem kis mértékben ostoba hazai ballib ellenzékről, valószínűleg pont ilyeneket írnék. Igaz, én a posztjaimat alá szoktam írni, sőt, ilyen jellegű írásaimat "szatíra" cimkével látom el, hogy egyszerűbb olvasóim nehogy véletlenül feltételezzék, hogy ennyire elmentek nálam otthonról.

camilló 2016.01.01. 16:54:17

@F.M.J.: Kérlek magyarázd már el nekem, hogy mit jelent a baloldali-liberális? Ez fából vaskarika. Az ember vagy baloldali (mint e sorok írója), vagy liberális! A kettő kizárja egymást. Ezt a fajta jelzőt a liberálisok találták ki, mert egyébként annyi esélyük lenne a hazai politikai palettán megmaradni, mint Szálasinak a felmentő ítéletre. Miért nem váltották le a viktori rezsimet a választók? Mert baloldali politikát folytatnak, jobboldali eszközökkel. Lehet ezt akár populizmusnak is nevezni. Azt viszont le kell szögezni, hogy amíg a liberálisok meg tudják győzni az emberek többségét arról, hogy nekik vannak baloldali értékeik (nincsenek amúgy), addig nem lesz valódi baloldal, mert nem tud kitörni az agyonhallgatás légköréből. Amúgy a viktori választások megszervezéséről, és kivitelezéséről van személyes tapasztalatom, Szóval nálam simán fasisztáknak vannak elkönyvelve! Az, hogy most ki lehet menni az országból, jó és helyes dolog! Nyugodtan meg lhetet tenni ezt a Kádári éra alatt is. Volt kék útlevél, és ha nem akartál, akkor nem jöttél haza. A késői Kádár érában nem politikai okból nem lehetett kiutazni, hanem azért mert egyszerűen nem tudtak volna valutát adni a kiutazóknak. Emlékezz a valuta korlátra és mivel járt amikor elengedték ezt a korlátot. Az viszont szomorú, hogy élhetetlen a többség számára az ország! Én is dolgoztam kint, hogy ne kelljen 11.-én várnom a 10.-ét. Ez a rendszer a mindig szervilis, embereknek maga a Kánaán! A szocik uralta rendszer meg az ő kiszolgálóiknak volt az, tehát egyenlőek, és remélem mind oda jutnak ahová valók!:)

midnight coder 2016.01.01. 17:52:01

@camilló: Ezen már én is sokat filóztam. A baloldali liberális az nagyjából fából vaskarika. A balliberális sem nem liberális, sem nem baloldali.

midnight coder 2016.01.01. 17:53:43

@camilló: "Nyugodtan meg lhetet tenni ezt a Kádári éra alatt is. Volt kék útlevél, és ha nem akartál, akkor nem jöttél haza"
Ez azért leginkább a rendszer utolsó évtizedében volt igaz, amikor már döglődött a rendszer. A fénykorukban le is lőttek a határon ha megpróbáltál elszökni.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 17:55:19

@camilló: Ez a vitafelület kíván a magunkfajtától némi magyarázatot, ezért a tisztánlátás kedvéért említenék néhány értelmezési sarokkövet.
- Nálam a vitapartner megítélése nem az álláspontja szerint történik, hanem az érvelési stílusa, és annak tényszerűsége alapján. Ezért neked címeztem a mondanivalómat, de nagyobb részben nem neked szól.
- Tudom, hogy a bal nem liberális, és hogy a liberális nem baloldali, valamint azt is, hogy nálunk ezek hangoztatói nem azok akiknek mondják magukat, de ha itt ezen a helyen nevén nevezem a dolgokat, és nem a köznapi értelemben elfogadott, amúgy helytelen értelmezésük szerint, akkor sosem érek a mondandóm végére, márpedig jelen esetben a mondanivaló tekintetében sok különdség így sincs, tehát nem lényeges. Politikai nézőpontjaimat "Választások margójára" című blogbejegyzésemben fejtettem ki. Ha érdekel, bizonyára meg fogod találni. Azért nem linkelem, mert már volt olyan együgyű lény, aki szerint ezzel csak a blogomat akarom reklámozni, pedig nem igazán látok szívesen ott egyetlen ostoba fajankót sem, tehát nem invitálok oda direktben egyetlen trollt sem. Az érdeklődők így is megtalálják.
- Bizonyára feltűnt, hogy a kommentem egy szatirikus írás, mert híg trutyit fröcsögni valakire azzal indokolva, hogy a másik fikázza, hát legalábbis szánalmasan röhelyes. Ugyan ide sorolnám az "éhező milliókat", akik egy ennél lényegesen jelentéktelenebb számban valóban léteznek, de azoknak is csupán töredéke a rendszer áldozata. Ismerek hó végén, sőtt, már közepén éhezőket, de ugyan ezek az emberek fizetés után két merőkanállal esznek. Ennek a társadalmi rétegnek nem a szabadság segít a gondján, hanem a rabszolgatartás rendszere hozna elégséges életformát, amikor a gazda minden nap megeteti, mint a barmot az istállóban. Nem szeretek emberekről így nyilatkozni, de amikor látom, hogy a minimálbér felvétele után téliszalámit eszik parasztkolbásszal, és mikor szólsz neki, hogy a túrista is elég lenne kenyérrel, mert akkor hátha maradna annyi a jövő hétre is, akkor te vagy a gané, aki sajnálja tőle, nos akkor nem igazán tudom elhelyezni az illetőt a gondolkodó emberek társadalmában. Ugyan ezekkel takarózva viszont politikai feszültséget szítani vagy demagógia, vagy az illető ugyan akkora barom, mint akikre hivatkozik.

Ez az egész írás, sőt az itt olvashatóknak amúgy jelentős többsége demagóg, tényszerűtlen szánalmas fröcsögés. Igazából elmondhatatlanul nevetséges. Azért látogatom, hogy lássam, meddig nem kell tartani a bal/lib oldal felemelkedésétől. Kb. addig, amíg a megnyilatkozások komolysága ezen a szinten van. Többnyire jókat szoktam szórakozni. Akkora számok hangzanak el olyan fizikailag lehetetlen összefüggésekben, hogy időnként az az érzésem, hogy egy jobboldali publicisztikai aknásszervezet írja, amelyiknek feltett szándéka, hogy ezeket a politikai irányzatokat folyamatosan a nevetségesség kategóriájában tartsa.

Végezetül jegyezném, hogy nem vagyok Fideszpárti, nem értek egyet a kormány sok intézkedésével, viszont vannak olyanok, amiket helyesnek tartok. Azt is tudom azonban, hogy amíg nincs kellően komolyanvehető kormányzásra alkalmas felelősségtudattal, és koncepcióval rendelkező politikai kezdeményezés, amit érdemes támogatni, hogy a jelenlegi ne csak lecserélve, hanem minőségileg felváltva legyen, addig fölösleges céltalamul gyengíteni a hatalmat, mert az semmi jót nem hoz.

Az utazhatással kapcsolatban (K-rendszer) van némi pontosítani való. Tudod már negyven is vastagon elmúltam. Nem mesékből ismerem azt a rendszert. Lehet, hogy neked csupán anyagi kérdés volt az utazás, de én még piros útlevelet is csak a lecsengés éveiben kaptam. Szóval csak finoman ezekkel a "megmondásokkal"!

Cuhavidéki 2016.01.01. 18:06:45

Az államfői beszédben említett eredmények közül kiemelkedik a párizsi klimakonferencia, szerencsére ez alatt nem voltak terrorakciók.
Az új egyezmény 2020-tól lép életbe, kötelező jellegű, de ha valaki nem teljesíti, az szankcióval nem jár.
Das Abkommen ist zwar völkerrechtlich bindend, jedoch drohen keine Strafen bei Missachtung der Vertragspunkte
de.wikipedia.org/wiki/UN-Klimakonferenz_in_Paris_2015

camilló 2016.01.01. 18:33:24

@F.M.J.: Köszönöm, hogy megtiszteltél és párbeszédre alkalmasnak vélsz! A téliszalámis probléma létező, de ez nem genetikus, hanem szocializációs probléma! Te ugyan nem neveztél meg senkit, de tudom kikre gondolsz. Én munkás vagyok, és a munkatársaim között vannak az Általad említettekhez látszatra tartozó emberekből. Hidd el, a normálisabbja (lehet számodra hihetetlen, de egyre többen vannak) nem vallja azokat az "értékeket". Nos az én munkatársaim között is sokan vannak, akik a tisztességes munkájuk után nem olyan bért kapnak, mint az elvárható lenne. Mindig csodálkozva olvasom a statisztikát (persze gyorsan kijózanodok) , ahol arról írnak, hogy az ágazatban ahol dolgozom 160 ezer forintos fizetés van. Sajnos a többségnek még bruttóban sincs ennyi! Az általad említetteknek soha nem volt pénzük így nem tudják azt beosztani, a mi elvárásainknak megfelelően használni. Ennek a rendszernek az egyik legfőbb bűne, hogy nem tesz ez ellen semmit, sőt mélyíti a szakadékot, ami az uralkodó elit és mi köztünk van. Lehet ezt csinálni, de hidd el, nem a végtelenségig. A szegénység a nélkülözés valós, ha tetszik, ha nem! Ezek az emberek láthatatlanok, mert nem celebek, hogy mindenki tudhassa róluk, hogy mit is csinálnak a mindennapokban. Az hogy csak ritkán, és általánosságban vannak megemlítve, nem jelenti azt hogy nincsenek olyan mértékben, amiről te azt hiszed, hogy nem lehet!
Ne vonj le messzemenő következtetést az itt és a hasonló blogokon megnyilvánuló liberális, vagy baloldalinak hazudott, valójában liberális értelmiségen. Életidegenek, lövésük sincs a valóságról. Ez az életidegenség elmondható a kormányon lévőkről is! Sőt, hatványozottan. Ez is lesz az egyik amiért veszni fognak!
Hiszek abban amit Moldovától olvastam valahol, hogy a tisztesség mennyisége állandó, és ha elhatalmasodik a tisztességtelen emberek hada, akkor a tisztesség a kevesekben sokszorosan jelenik meg és Ők azok akik forradalmat csinálnak, akár az életüket is feláldozzák az elesettek érdekében!
Ne legyél biztos abban, hogy nincsenek a baloldalon kormányzásra képes emberek. Lehet, hogy csak te nem tudsz róluk.:)

camilló 2016.01.01. 19:05:21

@midnight coder:@F.M.J.: A kék útlevél ha emlékeim nem csalnak olyan 80 körültől volt abban a formában ami a rendszerváltásig volt. A nővéremék 80-ban voltak Görögországban, pedig a volt sógorom, nem tartozott rendszer kegyeltjei közé.. Van a neten valahol egy Kádár interjú amiben arról kérdezik, hogy miért vannak itt a Szovjet csapatok. Az Öreg válasza: Belpolitikai okai nincsenek. Nyilván tudjátok, hogy az első valóban jelentős enyhülés Carter elnöksége idején jött el, ami aztán a bukását is okozta. Nos, tetszik vagy sem az éberség (lehet ezen élcelődni, de komolyan vették ám nyugaton is ezt) jegyében voltak korlátozások. Nem tudom mennyire vagytok jártasok a hírszerzésben, de az orosz azért volt annyira hatékony, mert közvetlen emberi kapcsolatokban gondolkodott és másodlagos volt a technikai jellegű hírszerzés. mi szerinted nem információ, az egy képzett hírszerző szemében értékes kincs lehet. valljuk meg a 3.Világháború valós veszély volt, így nem csodálkozom az ilyen jellegű korlátozásokon, bár NEM ÉRTEK EGYET vele.
Én simán kaptam útlevelet, bár csak azért váltottam ki, hogy a rá járó dollárt oda tudjam adni a nővéreméknek, mert Ők jártak inkább nyugatra utazgatni. Szóval....
Ami a határokon történt lövésekre vonatkozik. Szerintetek aki a zöld határon akár ki, akár be akar jutni annak egyenesek a szándékai??:)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 19:14:03

@camilló: Nagyon pozitív a nézetrendszered az emberekkel kapcsolatban. Valakikor régen az enyém is hasonló volt. Nem akarok itt a végtelenségbe nyúló rébuszokat sorolni, ezért pár szót írok magamról, úgy talán jobban el tudod helyezni a véleményem megalapozottságát.

Elég jó lehetőségeket adó iskolát végeztem még az átkos hattyúdala idején. Persze a munkábaállásom is még az első választások előtti időben történt. Az a világ nem az egyéni kezdeményezések világa volt, de most ez nem is fontos.
Úgy alakult, hogy bár kellő simulékonysággal lehettem volna rövid távon hülye főnök, de nekem kérdéseim voltak, amik bizonyos emberekben ellenszenvet ébresztettek, és hamar a melósok között találtam magam. Akkor ez nem igazán tetszett, de megtanultam dolgozni a két kezemmel, plusz szereztem olyan tapasztalatokat mind szakmailag, mind emberileg, amivel azóta is tisztábban látom a világot, mint a környezetem általában.
Idővel nyíltak a lehetőségek. Volt szakasza az életemnek, amikor magam sem tudom mikor pihentem, mert szinte egyfolytában dolgoztam. Akkor kapartam össze a pénzt mint lyukasgatyás vállalkozó, és alapítottam meg a cégemet, ami azóta is munkahelyet ad a páromnak, miközben neki az adminisztráció ellátása a feladata.
Mindeközben egyedüli tényleges keresőként tartottam el a hattagú családomat.

Összegezve: Dolgoztam rengeteget a saját két kezemmel, mint fizikai munkás. Közben dolgoztam értelmiségiként, hogy legyenek kilátásaim is. Mára van egy főállásom, mint műszaki vezető. Van egy saját kis családi cégem, amiben dolgozok mint cégvezető, mint építésvezető, mint kétkezi melós, szóval nem csak úgy hablatyolok. Megengedhetném magamnak sok esetben, hogy hozzá se nyúljak a munkához, de soem árt ébren tartani a tapasztalatot.

Konklúzió: Pontosan ismerem a melósok társadalmát, és annak szegmenseit. Ismerem a vezető réteg szakmai-, és társadalmi "realitásérzékét". Sok esetben abból élek, hogy meg tudom oldani azokat a dolgokat, amikhez mások hozzá sem tudnak ugatni, mert én szótértek a dolgozóval, mint ahogyan ismerem a lehetőségeket is.
Abban teljesen egyetértek, hogy a pénzét elverő emberke léte társadalmi probléma. Csakhogy az ő felfogásuk nem módosítható a jövedelmi viszonyaik javításával. Amikor én voltam kispénzű melós, és a párom volt gyesen, akkor A3-as kockás íveken osztogatta be a pénzünket, hogy bármennyire kevés is van, az egyenletesen álljon rendelkezésre. Azért tettük, mert igényünk volt a holnap figyelembevételére. Amikor most felveszek egy ilyen melóst, akiről tudom, hogy nem bír a vérével, akkor napszámot fizetek neki kevés visszatartással, hogy a hó végi elszámolópapírt még aláírja, és csak akkor kapja meg a maradékot. Erre egy jogvédő fel lenne háborodva, de én tudom, hogy ez az egy módja van, hogy folyamatosan megjelenjen munkában, és a családja is egyen. A liberális jogvédők meg hisztizzenek az édesanyjuknak, mert gőzük sincs a hétköznapi valóságról.

Remélem így már jobban érted, hogy mit akartam leírni a korábbi hozzászólásommal! Nem tartom egészségesnek, hogy a társadalmat rétegekre osztják, amikor nem társadalmi réteg kérdése, hogy kinek milyen perspektívákra van igénye. Vannak a "magasabb" rétegekben is hítványak, meg a dolgozók között is kimagaslók. Pont ezért tarton rendkívül veszélyesnek és demagógnak, amikor valaki a szegény éhező melósról hablatyol, mert ettem én is azt a kenyeret, mégsem éheztem sosem, mert volt úgy, hogy csak zsír volt a kenyéren, meg olykor hagyma, de az megvolt fizetés előtt is. Attól senki sem lesz beosztó, hogy több a pénze. Attól válik azzá, ha több az esze.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 19:19:09

@camilló: "Ami a határokon történt lövésekre vonatkozik. Szerintetek aki a zöld határon akár ki, akár be akar jutni annak egyenesek a szándékai??:)"
- Természetesen nem, de nem mindegy, hogy valaki azért megy a zöldhatáron, mert nem engedik az átkelőn, vagy azért, mert öntörvényű (Itt most az emberi jogok figyelembevételével értelmezve).

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:33:13

@Hegyi Zerge: Azért ha az ország 2010-ben is ennyire siralmas lett volna mint most, ma nem Áder lenne a közt. elnök.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.01.01. 19:35:11

lol ha a fidesz gyűlölettel fröcsög akkor ti mit csináltok? kispályások hozzátok képest.

baldoc 2016.01.01. 19:35:25

@F.M.J.:" Nem hagyja zavartatni magát olyan átlátszó és lényegtelen dolgok által, hogy a kormány titkos szavazás által került hatalomra"
Miért hazudik alattomosan??
A 2014.-es választás nem volt szabad.
1.Teljes félretájékoztatás, propaganda és erősen korlátozott információhoz való hozzáférés.
2.Fideszre szabott választási szabályok
Nem hagyja zavartatni magát ilyen átlátszó és lényegtelen dolgok által,??
Szar lehet a blogja.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:37:30

@F.M.J.:
Egy ország lakosságának biztonsága előrébb való a törvénytelenül behatolni kívánó emberi jogainál, tehát egyértelmű, hogy ha felszólításra nem áll meg, akkor lőni kell.

A több mint 100 francia haláláért ezért a Hollande kormány is felelős.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:38:24

@baldoc: 2014-ben téged megakadályoztak a szabad választásokban?

baldoc 2016.01.01. 19:40:02

@♔bаtyu♔: Akkor költözzön át Franciaországba.
Ide senki nem akar behatolni.
Ott kiabáljon.

camilló 2016.01.01. 19:43:14

@F.M.J.: Az elmúlt 25 év tette ilyenné ezeket az embereket! Most, úgy kell tekinte rájuk, mint aki most tanul járni, Én nem vagyok hívő (kommunistának tartom magam) De teljesen egyet értek a Bibliai idézettel: Ne halat adj, hanem hálót és (ez nagyon lényeges, mert mostanában pont erről felejtkeznek el) tanítsd meg halászni! Nem rendészeti kérdés ez, hanem emberség. (persze vannak reménytelen esetek)
Nekem is volt zsíros kenyeres időszakom, de én öntudatos munkás vagyok. Másként kezelem ezt, mint egy átlag melós.
Aki el akarta hagyni az országot az nagy valószínűséggel kivitt volna a fejében olyan dolgot is, amit nem szabadott volna. Erre is volt megoldás, jelesül megmondták neki, hogy meddig nem mehet külföldre. Aki ezek ellenére akart kimenni annak vállalni kellett a következményeket. Lehet nem tudod, de bizony sok határ sértés történt, amikor diverzánsok szivárogtak be az országba. Ez mostanában, főleg nem publikus, de ez ettől még tény marad! Alátámasztja ezt az is, hogy a Munkásőrök pont ilyen irányú kiképzést kaptak túlnyomórészben. Én engedtem volna, aki menni akar. Amúgy ha ki szerettél volna települni, arra is lett volna lehetőséged hivatalosan is, csak ezt kevesen tudták. No meg az értelmesebbje az kiment egy IBUSZ úttal és nem jött haza. Nem okosabb ez mint kimégy és dilettánsként lelöveted magad?:)

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:45:57

@baldoc: Te magadnál vagy? Nem kiabálok, kisbetűvel írtam. Kiabálás a neten ez: KIABÁLOK!!!!!!

Költözz át te oda haver. A magadfajta ott is azt mondta, hogy ide senki ne akar behatolni, aztán mégis behatoltak és lelőttek 100 franciát.

baldoc 2016.01.01. 19:46:17

@♔bаtyu♔: Mi a kérdés értelme??
Ha én elmentem szavazni,AKKOR szabad volt a választás???
Ki vagyok én, hogy hozzám méri a választás szabadságát???
Csak hazudni tud!

baldoc 2016.01.01. 19:47:40

@♔bаtyu♔: "A magadfajta ott is azt mondta, hogy ide senki ne akar behatolni, aztán mégis behatoltak és lelőttek 100 franciát. "
Kérem idézzen EGY ilyen mondatot vagy véleményt!

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:50:57

@camilló: "Aki el akarta hagyni az országot az nagy valószínűséggel kivitt volna a fejében olyan dolgot is, amit nem szabadott volna."

Valójában ezt az ostoba indokot a 80-as években már maguk a kommunisták sem hangoztatták. A szigorú eljárás oka nem is ez, hanem a devizahiány volt.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:53:51

@baldoc: Mi volt a kérdés értelme? Mintha nem értenéd, nem vagy te ennyire ostoba.

Ha te elmehettél szavazni és szabadon szavazhattál és nem csak a kormánypárt által állított jelöltekre, akkor szabad volt a választás. Ez ennyire egyszerű.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 19:56:00

@baldoc: Mintha nem tudnád, hogy a balliberális média hetekig szajkózta a francia, német, osztrák, stb. kormányfőkkel együtt, hogy a bevándorlással nem nő a terrorizmus.

Nagyon hamar felejtesz, te nem ezt mondtad?

baldoc 2016.01.01. 19:59:01

@♔bаtyu♔: Szóval EGY emberről következtet a TÖBB MILLIÓ helyzetéről!?
Maga olyan egyszerű,, hogy az már orvosi eset.

baldoc 2016.01.01. 19:59:47

@♔bаtyu♔: Idézzen már!
Csak lózungokra telik??

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:03:14

@baldoc: Értem, neked igen, de több milliónak nem volt szabad a választás. nem engedték be őket a szavazóhelyre?

makokriz 2016.01.01. 20:05:33

Mondják meg Áder Jánosnak - a szeretet nem jár ott, ahol maffia-kormány van ahol terjeng a korrupció, ahol az embereket hülyének nézik.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.01.01. 20:06:13

@baldoc: 2016.01.01. 19:35:25

a 2006-os választás volt a legszabadabb, legdemokratikusabb, akkor megfelelően volt tájékoztatva a nép. 2010-14-ben az emberek nem mertek elmenni szavazni, aki meg elmert menni az a szavazófülkébe verőlegénnyel ment be és figyelték, h kire szavaz

baldoc 2016.01.01. 20:06:42

@♔bаtyu♔: Maga tényleg ilyen hülye vagy csak tetteti??
Az utcán, ha EGY ember németül beszél, az még nem jelenti azt, hogy Németországban van!!
Ugye nem síkhülye??

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:07:10

@baldoc: Parancsolj:

"Az EU terrorizmus elleni koordinátora elvetette pénteken azt az állítást, hogy az Iszlám Állam (IÁ) nevű terrorszervezet harcosai magukat menekültnek álcázva jutnak be az unióba."

1. "http://mno.hu/kulfold/nem-kapcsolhatjuk-ossze-a-terrorizmust-es-a-bevandorlast-1315052"

1,a "Terror Párizsban: fél évet Szíriában töltött a francia támadó......"
... Görögországban csúszhatott át az egyik terrorista; Brüsszelben lecsapott a rendőrség; Azonosították az egyik támadót; Az IÁ vállalta.....

A többit guglizd ki inkább te.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:08:21

@baldoc: Ne terelj, konkrétan kérdeztem, hogy akadályoztak meg több millió embert a szabad választásukban?

Várom a konkrét választ.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 20:11:11

@baldoc: "A 2014.-es választás nem volt szabad.
1.Teljes félretájékoztatás, propaganda és erősen korlátozott információhoz való hozzáférés.
2.Fideszre szabott választási szabályok
Nem hagyja zavartatni magát ilyen átlátszó és lényegtelen dolgok által,??
Szar lehet a blogja."
- A választás akkor szabad, ha minden választásra jogosult szabadon elmehet a szavazófülkébe, és leadhatja a titkos szavazatát. Miért is nem volt szabad?
- Az a bizonyos propaganda választások idején úgy neveztetik, hogy kampány. Nem olyan nagy baj ám, ha tudjuk, hogy mi micsoda. A félretájékoztatás ha jól emlékszem 2008-ban volt, és GyF-ék követték el. Akinek a memóriája kicsit nagyobb kapacitású, mit egy aranyhalé, az még az őszödi beszédre is emlékszik.
- Fideszre szabott választási szabályok azért érdekesek, mert csak az un. Fideszre szabott szabályok között kaphatott annyi szavazatot az ellenzék, amennyit sikerült, mert a világ bármely más metodikája esetén sem lett volna kevesebb a kormánytöbbség 4/5-nél. Ide értendők a példaképp emlegetett jól bejáratott demokráciák, mint angol, Usa, német, francia, stb.
- Lehet, hogy tényleg "szar" a blogom, de én ilyesmit általában az adott dolog megismerése után szoktam megállapítani. Ezt hívják ugyanis tárgyilagosságnak és nem előítéletnek. Az ilyesfajta előzetes megállapítások többnyire korlátolt figurákra jellemző, akik nem a tényekből akarják leszűrni a következtetéseiket, hanem az elképzeléseikhez hozzámagyarázni a tapasztalatokat. Na én ezeket az embereket szoktam semmibevenni, mert én nem szoktam galambokkal sakkozni. legjobbviccek.hu/hulyekkel-vitazni-olyan-mint-galambbal-sakkozni/

Ha már itt tartunk. A kormány annyi hülyeséget csinál, hogy dúskálni lehet a tárgyszerű jogos kritikákban. Miért kell ostobaságokat összehordani?

baldoc 2016.01.01. 20:11:13

@♔bаtyu♔: "csúszhatott át az egyik terrorista"
Csúszhatott...csúszhatott...csúszhatott

baldoc 2016.01.01. 20:12:15

@♔bаtyu♔: Ott írtam 1. és 2. pontban!!
Látja!?

jolankovacs 2016.01.01. 20:14:29

Én Ádert is szerettem.
Mindenkit szerettem (szeretek is), mert a szeretet lenne az élet egyik lényege. Nem a pénz és hatalom!!
De valakik nem engedik, hogy szeressem Őket.
Néhány példa:
Hogyan szeressem azokat a politikusokat - pártállástól függetlenül - akik teljesen hülyének néznek? Konkrétan nem látok szeretetre méltó közéleti embert, méltóságot.
Hogyan szeressek olyan embereket, akik nulla teljesítménnyel, politikai "kavarással" jutnak előre, az arra méltóak előtt, mivel a tisztességes arra méltóaknak nincs gyomra hozzájuk, közéjük tartozni?
Hogyan szeressek olyanokat, akik milliárdokat harácsolnak a fentiek segítségével, esetleg a fentiek javára (is)?
Hogyan szeressek olyan határon túliakat, akik beleszólnak teljesítmény nélkül a MI ügyeinkbe, pusztán pénzért, talmi előnyökért? (Itt meg kell jegyezzem, hogy 1980-ban volt bátorságunk a székely himnuszt énekelni többször is a belvárosban. Ellentétben azokkal, akik most üvöltik!! )
Hogyan szeressem, aki a prédikátor szószékéről Isten igéjébe csomagolva elkötelezi magát a normális emberek ellen? (Itt meg kell jegyeznem, hogy én már 1975-ben személyes áldást kaptam a későbbi II. János Pál pápától. Én nem a mai kor keresztényeit ismerem kereszténynek. A maiak akkor pártfunkcik voltak. Tisztelet az elenyésző kivételnek.)
Hogyan szeressem, aki büszkén nem fizet adót, mert elcsalja az országtól??
Hogyan szeressem, aki büszkén nem fizet adót, mert egy beteges felfogás miatt gyermekgyártásért jogosult anyagi haszonra, majdan ajándék tízmilliókra?? Az én és a normális emberek adójából? Mi lesz velük, ha véletlenül normális hatalom lesz az országban és nem a normális embereknek kell eltartani gyerekeiket? Megeszik őket? Ugye annak a selejtes dumának senki nem dől be, hogy majd ők termelik ki a nyugdíjunkat? Mert ugye az a nyugdíj sem a miénk lesz, hanem az "elité", meg az "eltartottaké".
Hogyan szeressem azt akit ha meglátok az utcán, autóban, hivatalban, lesütöm a szemem, elkerülöm és imádkozom, hogy ne az én (és a TE) idős szüleink gyermekeink legyenek a következő áldozatuk?
Hogyan szeressem ezt az országot, ami az ENYÉM? Amit születésemtől szeretek minden lakójával, minden gondjával, bajával, örömével és szépségével együtt?
Nagyon-nagyon szerettem és szeretném is minden felsoroltat, ha a játék csak kicsit tisztességesebb lenne.
Kérlek János és kérem honfitársaimat, próbáljatok meg szeretetre méltóan viselkedni, hogy fentartások nélkül szerthesselek Titeket.
Szeretni csak azt lehet tiszta szívből, aki méltó arra.
Az egymás elviselése nem szeretet.
A szeretet hangoztatása nem szeretet, de megöli a szeretet lényegét.
Mint ahogyan a nemzetet is megöli a "nemzeti" szó örökös ismétlése.
Káros az elmére.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 20:14:30

@♔bаtyu♔: "Egy ország lakosságának biztonsága előrébb való a törvénytelenül behatolni kívánó emberi jogainál, tehát egyértelmű, hogy ha felszólításra nem áll meg, akkor lőni kell.

A több mint 100 francia haláláért ezért a Hollande kormány is felelős."
- Ez így tökéletesen helytálló megállapítás. Ami a zöldhatáron való átjárás retorzióit illeti, a rend kedvéért meg kell állapítani, hogy a komcsi rendszerben nem az osztrák határőr lőtt. Annak lett volna létjogosultsága, mert a hazáját védi.

baldoc 2016.01.01. 20:14:37

@F.M.J.:" A választás akkor szabad, ha minden választásra jogosult szabadon elmehet a szavazófülkébe,"
Akkor Észak-Koreában demokrácia van???

camilló 2016.01.01. 20:15:15

@♔bаtyu♔: Írtam is fentebb, valószínű nem olvastad:)

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:15:40

@baldoc: Azóta kiderült, hogy három is ott "csúszott" át. És még ki tudja, hány van Európában.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.01.01. 20:16:45

@baldoc: 2016.01.01. 20:14:37

hány jelöltre szavazhatsz te szenilis barom É-Kóreában?

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.01.01. 20:18:16

@baldoc: játszod itt az eszedet a magázódással meg az okoskodó véleményeddel de közben egy böszme vagy, mint a példaképed, az öszödi böszme

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:19:18

@baldoc: Ne magadat idézd, hanem engem. Én ugyanis ezt írtam:

"Ha te elmehettél szavazni és szabadon szavazhattál és nem csak a kormánypárt által állított jelöltekre, akkor szabad volt a választás. Ez ennyire egyszerű."

Ez jó, a saját ostoba érvét használja fel úgy, mintha én írtam volna :DDDDDD

jjoey 2016.01.01. 20:19:32

@♔bаtyu♔: latom mestered rovidporazon tart es jan 1en is vedened kell. A lenyeg, aderdzsoni beszede szar volt, o is mint a viktator csak lazit es probal elbujni a kornyezetvedelem moge, kicsit kevesse lassak, mennyire inkompetens.
A valasztasok tekinteteben, nem kapott a fityisz tobb szavazatot, mint a nem fityisz, megis 2/3-a lett, ha maradt volna akorabbi valasztasi teruleti felosztas, nem lett volna 2/3-a, de mindegy is, mert a vegso kerdes az, mit fox tenni, ha az eu elzarja a penzcsapot, mert nem tartjuk be a klub szabalyait. Mi leptunk be, mi vallaltuk, teherszaros bocskorban nem lepunk a perzsaszonyegre, ok ezt elhittek, mi megis ralepunk es nekunk nem tetszik, hogy szolnak? Kopasznyaku hasznaltautonepper viselkedik igy.

baldoc 2016.01.01. 20:20:03

@F.M.J.: " Fideszre szabott választási szabályok azért érdekesek, mert csak az un. Fideszre szabott szabályok között kaphatott annyi szavazatot az ellenzék, amennyit sikerült"
Szóval, ha nem kapott volna egy szavazatot sem az ellenzék AKKOR lenne csak diktatúra??
Nézze csak meg a francia helyhatósági választásokat!
Egy hét alatt a 60%-os szélsőjobb majdnem 0-ra esett a második fordulóban.
Ha csak egy forduló van , akkor...,

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:21:20

@F.M.J.: "Annak lett volna létjogosultsága, mert a hazáját védi."

Igen,egyetértek, ha felszólításra nem áll meg, akkor feltehetően rosszban sántikál.

baldoc 2016.01.01. 20:21:36

@♔bаtyu♔: Azóta kiderült, hogy mind a három helyi állampolgár volt.

camilló 2016.01.01. 20:21:42

@jolankovacs: Sokat kell olvasnod a Bibliát, mert semmit nem értesz a kereszténység mondanivalójából. De olvass inkább Ferenc pápától, mert Ő az aki megfogalmazza a kereszténység mondanivalóját. A többi az egyház mondanivalóját képviselte, ami szöges ellentétben áll a kereszténységgel!!
Megjegyzem, hogy nekem nem egy kocsmában húzta cigány a székely himnuszt a 80-as években és semmi retorzió nem ért!!!

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:23:24

@jjoey: Persze, tudom, tudom, valójában magasan a ballibsik győztek. Na szevasz, inkább téged tartanak rövid pórázon, bár szerintem a Szabolcs utcai elmeosztályon :DDDD

baldoc 2016.01.01. 20:24:07

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: "hány jelöltre szavazhatsz te szenilis barom É-Kóreában?"
Fideszes kollégái azt írták, hogy akkor szabad egy választás, ha mindenki szabadon elmehet választani!Érti!!??
Nem a jelöltek számáról írtak,érti!!??

jjoey 2016.01.01. 20:24:17

@♔bаtyu♔: figyu, a faludban van 3 bolt, 3 tulajjal, majd hozatok egz rendeletet, hogy mind3 az enyem, innentol mindenhol 300 penz a kobanyai. Elmeleted szerint szabadon vasarolhatsz, donthetsz, hol veszed meg a sort, csak mindenhol 300at fizetsz (szomszedfalu tecso nem er, mertugye az imperialista...), vhogy ilyen volt a szavazokorzetek es szamitas hatasa a valasztasi eredmenyre. +1, Hornnak 72%-a volt, a torpenek csak 66, Horn megse engedte meg maganak azt, amit ez a focista.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 20:26:36

@camilló: "Az elmúlt 25 év tette ilyenné ezeket az embereket! Most, úgy kell tekinte rájuk, mint aki most tanul járni,"
- Ezzel a legkisebb mértékben sem tudok egyetérteni. Nyilván sem a monarchiában, sem a Horthy-rendszer idején nem éltem, de mivel a mi családunk nemhogy kommunista nem volt, de még rendszerellenesnek kikiáltott elemeket is tartalmazott szépszerével, így egészen más ismeretekkel rendelkezem, igaz elbeszélés útján. A zsellér mindig is zsellér volt. Nem volt véletlen a vörös időkben sok munkahelyen a félhavi előleg intézménye. Felmenőim téeszesített földjein napszámosok dolgoztak, akinek legalább hetente, még jobb esetben hetente kétszer kellett fizetni, és ha lehet terményben, mert különben merev részegre itta magát, és nem volt aki elvégezzet a munkát. Ennek semmi köze az elmúlt huszonöt évhez. Ez a fajt aember mint fentebb írtan nem társadalmi osztály tertozéka, akárhol megtalálható, legfeljebb a "magasabb" kasztok családon belül rejtegetik a szennyest, míg a csóróbbak előbb kivetik magukból, ezért láthatóbbak.
Útlevél kérdésében szerintem túlságosan rózsaszínek az emlékeid. Az én családom nem kaphatott. Csak pirosat, azt is csak sokára. Bár mi magyar emberek voltunk, ha csak nem akartak lelőni, sosem hagytuk volna el a hazánkat, és most sem tenném, de abban az időben a paranoia állami alapkő volt.

jjoey 2016.01.01. 20:27:47

@♔bаtyu♔: beteg vagy? Mazli, hogy ip cimed megvan es nem rendszeridegen toled az eszakkorei levadaszas, igy nem fox csodalkozni. Sztem lepj ki az uniobol es menj el kim mesterhez, ha mazlista van, legvedelmivel lonek rad, nem 300 koplaltatott kutyan uszitanak rad. Gondolkodni nehez, dehat ez van, a fociasta se tud es nem is akarja, hogy te is ezt tedd, legyen 3 gyerek, szar oktatas es majd lehetnek segedmunkasok, vagy te nem fox ugralni, mertugye 3 kolyok van odahaza. Na csa csumi csa, demokracia, polgarsag sajna kimaradt nalad.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:29:56

@jjoey: Szerintem azért ne kínlódj, mert a szavazókörzetek átrajzolását nem Orbánék találták ki és alkalmazták először, másrészt ez egyáltalán nem csodaszer.

Az MSZP-s Baráth Etelét 2002-ben ez megmentette, de 2016-ban már nem. Amúgy jobbos viszonylatban (szerintem) ez eleve nem is működik.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.01.01. 20:33:03

@baldoc: 2016.01.01. 20:24:07

v-á-l-a-s-z-t-a-n-i hány db közül szoktak az emberek? ne válaszolj kérlek, neked ez a fixa ideád, én nem akarlak megváltoztatni. jó, h ilyen kevesen vagytok, nekem ez már elég.

baldoc 2016.01.01. 20:35:02

@♔bаtyu♔: "Az MSZP-s Baráth Etelét 2002-ben ez megmentette,"
A 2002-es választásokat Pintér Sándor felügyelte, tudja a fideszes!!
Ő rajzolta át a körzetet Baráth Etele javára??
Mondom, hogy síkhülye!

jolankovacs 2016.01.01. 20:35:27

@camilló: Kedves camiló!
A reszténység mondanivalójából lehet, hogy szerinted nem sokat értek, de hidd el többet, mint az emberek 90%-a.:)
Lehet, hogy többet tanultam vallásokból, mint sok mai oktató. Valószínűleg többet is értettem meg belőle, bár lehet, hogy tévedek. Mert ez emberi dolog.
De hogy többet szenvedtem a hitemért mint Te és a hozzád hasonlók az ezer százalék.
A székely himnuszt bizony nem a cigány húzta egy kocsmában, hanem a "nagykörúton " énekelgettük, meg aluljárókban, miközben mozgáskorlátozott embereken segítettünk. (parlamentben ülő társak is voltak köztünk)
No meg azon a március 15-én is elhangzott, amikor futottunk a Múzeum körúton és csattogott a kardlap.
Na ennyit az igazságról. Persze Téged is szeretlek, mert kérdésfelvetésed kontraproduktív lett, hiszen kifejthettem még inkább a tényeket.
Köszönöm!!

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:36:31

@jjoey: Hát ezzel b+, fordulj a pszichológusodhoz, én leszarom a problémádat, engem nem különösebben érdekel, az unió sem, azt sem értem, hogy jön ez ide.

Aztán te kibaszod nagy demokrata lehetsz, "Mazli, hogy ip cimed megvan es nem rendszeridegen toled az eszakkorei levadaszas"

A faszomat érdekel engem az IP címed, te még kevésbé.

♔bаtyu♔ 2016.01.01. 20:37:25

@baldoc: Szerintem inkább síkhülye te vagy, Baráth Etele ugyanis ballibsi :DDDDD

jolankovacs 2016.01.01. 20:37:41

@F.M.J.:
Messzemenőkig egyetértek!

baldoc 2016.01.01. 20:38:51

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: Olvass már el még egyszer fideszes kollégái írását!
Csak a választók fülkébe való eljutásáról írtak és nem a jelöltek számáról!
Erről velük vitatkozzon!

camilló 2016.01.01. 20:39:18

@F.M.J.: Az én felmenőim, vagy munkások voltak, vagy napszámosok. Az általad vörös időknek nevezett időkben voltak háztáji földek, de azt annyit adtak, amit a tag meg tudott művelni, én nem emlékszem arra, hogy nagyanyámék háztájijában napszámosként dolgozott volna valaki. Az Horthy rendszerben valóban voltak napszámosok, voltak zsellérek. Van árnyalatnyi különbség! A zsellérek benn laktak az uraság uradalmán, és egész évben ott dolgoztak. A napszámosok (summások) idénymunkára szerződtek! Mindkét dolgozói réteg kizsákmányolt volt. nincstelen emberek voltak. Mivel nem volt pénzük, pont úgy viselkedtek, mint a már emlegetett társaik is. Nem olyan nehéz ezt megérteni. Talán egy hasonlat: Másként fog gondolkodni az aki ha gyerekkorában meglöki a szekrényt, akkor Dante kötet esik a fejére, és másként az, akinek lavór! Persze vannak kivételek. A szocializálódás határozza meg a személyiséged 70%-át. Ez a titok!
Útlevél ügyben nem rózsaszínek az emlékeim! Tényeket írtam. Én is vagyok annyira magyar mint bárki más, aki annak vallja magát!! Azért mutass már egy olyat akinek a felmenői bizonyíthatóan Árpáddal lovagoltak be!:)

luis5 2016.01.01. 20:43:08

Már január 1 én muszáj elkezdeni a libero okadast? A legnagyobb gyűlölködők vagytok a la Kornis...

luis5 2016.01.01. 20:45:03

És ha tényszerű akarnál lenni akkor Mádl Ferencet is felsoroltad volna de nem illett a prekoncepcioba

camilló 2016.01.01. 20:47:45

@jolankovacs: Egy igazi keresztény feltétel nélkül szeret!! Csak azért mert ember! Tök mindegy , hogy milyen. Isten is szeret mindenkit a hitetek szerint, és az Ő képére alkotta az embert! Ha Istent keresed, nem kell templomba menned. "...törd szét a követ és ott vagyok, hasítsd szét a fát és ott vagyok..." Kevered a vallást az egyházzal. Valamilyen szinten tiszteletre méltó ez is, de az idézettet nem érted akkor nem érted a kereszténység lényegét! Aki keresztény az magában imádkozik, aki vallásos az hangosan és nyilvánosan. Van árnyalatnyi különbség. Ez nem az én megállapításom, hanem egy keresztény barátomé, de azonosulni tudok vele.
Mi kommunisták nem szeretünk mindenkit, és nem fogadjuk el, hogy ha arcul csapnak, akkor oda tarjuk a másik orcánkat is. Ellenben küzdünk az elesettekért, gyengékért, küzdünk a társadalmi igazságtalanságok ellen, és legfőképpen nem fogadjuk el, hogy ember embert kizsákmányolhat! Ugye milyen ismerősnek hangzik amit írok?:)

camilló 2016.01.01. 20:48:52

@luis5: Nekem írtad?? Mert akkor baj van azzal, hogy meghatározd, ki a liberális!:)

DFK 2016.01.01. 21:07:14

@baldoc: azt azért te is tudod, ez nem igaz.

jolankovacs 2016.01.01. 21:17:31

@camilló: Természetesen értem idézeted, sőt hasonló formában ismerem is. Mi töb csendben gyakorlom is.
Ti kommunisták meg azt csináltok felőlem amit akartok:)) Ezt modom sok-sok évtizede. De ennek is megfizettem (fizetem) az árát.
Tapasztalataim alapján minél tovább beszélgetünk, annál közelebb kerül álláspontunk és gondolataink! Na ez hiányzik a mai világból és így országunkból is.
Kersztényi szeretet, megértés, megbocsátás és korszerű haladás.
Örülök, hogy megismertelek, békés jó éjszakát!

xporolyke 2016.01.01. 21:38:10

@F.M.J.: Elnezest, csak felve kerdeznek vissza, ha mar ennyire sokat tett mint ertelmisegi, csalad apa, munkas es vallalkozo egyben, aki meltan kerkedik azzal amit elert, szoval ennyi elet tapasztalattal a hata mogott On valoban ugy gondolja, hogy aki ma Magyarorszagon a honap vegere ehezik, pedig eljar egy munkahelyre dolgozni, az csakis azert lehet, mert ez az ember eszetlen es felelotlen?
Ha ennyit jar melosok kozott, hogy lehet, hogy ezt gondolja, plane ha ertelmisegikent is tevekenykedik, ebbol adodoan talan a tajekozodasra igenyt tarto kozegben is mozog? Nagyon furcsa es serto azoknak, akik ezt kenytelenek havonta megelni. Mondom ezt szinten meloskent es muszaki ertelmisegikent, kulfoldon es itthon szerzett munka es elet tapasztalatokkal. Ugyan en mar a gengsztervaltast kovetoen alltam munkaba, de mar az se ma volt, de az tisztan latszik, hogy a jelenlegi vezetes nem torodik ezzel a reteggel, nem akarja eszrevenni, mekkora a baj, es On sem segit azzal, hogy elbagatelizalja ezt az ugyet. En tobbszoros fidesz szavazokent mondom, hogy ezekre, soha tobbet. Se valos csalad tamogatas, se szakmai perspektivat, let biztonsagot ado munkahely teremtes, mostmar se oktatas, se egeszsegugy. Az erzesem az, hogy a magyarorszagi elit szemelyes szerencseje, hogy a vilag politika ugy alakult az elmult idoszakban, hogy hol egy gazdasagi valsag adodott, amire lehetett haritani a sajat belfoldi amugy mar kialakult problemainkat, most a bevandorlas jott teljesen jol, hogy meg se az orszag sajat gondjai adjak a napi beszedtemat.
Menekultugyben egyet tudok erteni olyan szinten, hogy a hatart kontrolalni kell, es ha valaki nem ert egyet a hivatalos eljarassal, viszont belepni azt szeretne, az ilyen egyeneket elbiralas nelkul kellene kitoloncolni, mivel mit lehet attol vani, aki az elso lepest is mar illegalitasban teszi meg, fggetlenul az esetlegesen adodo, most mar egyre nyilvanvalobb nemzetbiztonsagi kockazatoktol.
BUEK!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 21:39:01

@camilló: Jó, hát nevezzük inkább trógernek, bár ez sem az igazán helytálló megfogalmazás annak a társadalmi jelenségnek a leírására, amikor valaki a pillanatnyi élvezetért felzabálja a saját holnapját. Rögtön ki is terjeszthetjük nem csak az anyagi lehetőségek, hanem mondjuk a becsület dolgára is, mert az sem különb, aki meglopja a másikat, hiszen az a másik is dolgozott a javaiért, ha meg nem, akkor sem az ő dolga a bíráskodás. Ez természetesen nem vonatkozik a véleményalkotásra. Mindezt csak azért fűzöm hozzá, mert félrecsúszni látszik a polémiánk. Nem a történelmi gazdálkodási módok, és aktuális társadalmi berendezkedés volt a téma (bár az is érdekes), hanem egy viselkedésminta, aminek a megváltoztatása, vagy együttélésének módja jó vitatéma, de semmiképp sem tartom megoldásnak a magasabb jövedelmet, mert az nem a felfogásán változtat az ilyen embernek, csak kitolja egy-két nappal a dőzsölés időszakát az éhezés előtt. Természetesen én is szocializációs folyamat eredményének tartom, de pont ezért vitatható, hogy a módszerváltás óta alakult volna ki egy ilyen generáció, hiszen akkor a jelenség csak most kezdene elterjedni, miközben évszázados "hagyományai" vannak a herdálásnak.

Útlevélügy. Nem feltételeztem, hogy valótlanságot állítottál volna, nyilván az általad ismert eljárás is része volt a kádári valóságnak. Viszont volt annak egy másik része is, amiről a leírtak alapján nem tudsz, vagy legalábbis keveset. Ezt a valóságot pedig én írtam le, és hidd el, ezrek tudnának róla mesélni még mindig, bár erre a korosztályra kevésbé jellemző a blogviták folytatása, ezért talán nem annyira szembeötlő.

"nem fogadjuk el, hogy ember embert kizsákmányolhat!"
- Ez egy nagyon szép, de szerintem rendkívül naív felfogás. Két okból. Egyrészt nincs definiálva a kizsákmányolás, másrészt feltételezi, hogy az emberek egyformák. Nos emlékszem, amikor a cégem alapjait gürcöltem össze. Nappal a főállásomban dolgoztam, délután elmentem terepmunkára, koraeste lefeküdtem, aludtam pár órát, este későn felkeltem, és végigmelóztam az éjjszakát a rajzgépnél. Hajnalban megfürödtem, és mentem dolgozni. Ez volt az egyik ember, aki most baloldali felfogás szerint kizsákmányol. Akit kizsákmányolok, az az a melós, aki akkor rajtam röhögött, mert micsoda hülyeséget csinálok, úgy sem lesz belőle semmi. Azután most rinyál, hogy adjak neki munkát, szerzek, bár nincs rá kapacitásom, de akarok segíteni neki, hogy legyen pár hét munkaviszonya, de amikor már megvan a munka, megveszem az anyagokat, megkötöm a szerződést, akkor valahogy elmegy a kedve a tevékenykedéstől. Pár hét múlva meg amikor úgyan úgy loholtam másik emberért, hogy valaki a melót elvégezze, mint korábban az ő kedvéért a szerződésért, mert nincs pénzem kötbért fizetni, szóval ezek után a tróger jön kölcsönkérni, mert nekem "könnyű", mert nekem "van". Tudod én is tisztában vagyok vele, hogy van az életben szép számmal olyan helyzet, amikor tényszerűen ki van valaki zsákmányolva, és pontosan tudható, hogy ki által, de amíg a határok nincsenek definiálva, addig óvatosan kell kezelni ezeket a dolgokat. Én mint "kizsákmányoló" piszkosul megdolgoztam azért, hogy legyen törvényes lehetőségem (cég, névjegyzéki szám, kamarai regisztráció, stb), meg fizikai képességem (termelőeszközök), meg anyagi lehetőségem (anyagbeszerzés, járulék, bérköltség, adóelőleg, stb.) arra, hogy kenyeret adhassak ilyen képességekkel nem rendelkező dolgozóknak. Nem is velük van a baj, hanem a trógerrel, aki sosincs ott, amikor termelni kellene, de ő a szerencsétlen elesett éhező dolgozó. Nem vagyok biztos benne, hogy ha megkapná az én mai lehetőségeimet, akkor nem inná el három hónap alatt, és nem jajveszékelne utánna ugyan úgy mint most. Szóval ezekkel a kijelentésekkel is csak óvatosan! Nem mindenki szájába repül sültgalamb, nem kell mindenkitől sajnálni, főleg nem megbélyegezni azért, mert nem elégedett meg a kocsmapulton kesergéssel, hanem próbált valamit tenni a boldogulásáért.

camilló 2016.01.01. 21:56:44

@F.M.J.: A krumplileves, legyen krumpli leves! A tróger, az bizony nem szitok szó, hanem a piacon hívták így azokat akik szállítást vállaltak!:) Annyira összetett avitánk, hogy jobb lenne élőben folytatni. Aki röhög rajtad (szavaid szerint) munkája nélkül Te sem lehetnél vállalkozó! Szóval, ha elfogadom (az átmenet idején, Lenini megfogalmazással) a kapitalista termelési módot, akkor azt valamiféle szimbiózisban tudom elképzelni. Egymásra vagytok utalva! A "tróger" munkája nélkük Te sem lehetsz vállalkozó. Amúgy ne gondold, hogy védem az olyan munkást aki nem dolgozik tisztességesen. Ebben a témában ajánlom figyelmedbe Marosán György Tüzes kemence című művét. Ha pejoratív értelemben "trógerként" viselkedik, akkor sem hordom el trógernek! Ember Ő is! Nekem nincs szükségem ilyenfajta minősítésekre egy kisember esetében. Ellenben a haza nagyjait lehet "trógerozni", Az csak a primitívekben vált ki elismerést, ha a tőlük gyengébbet ekézik!:) Szóval Marosán művének elolvasásából megtudhatod az álláspontom:)

Hegyi Zerge 2016.01.01. 22:01:51

@♔bаtyu♔: 2010ben is siralmas volt. Siralmas hogy ezt tudta ez az ország kihozni a rendszerváltozásból.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 22:08:23

@xporolyke: Hadd tegyek először egy retorikai észrevételt. A böszkeség és az önteltség között az a különbség, hogy büszkeség az, amikor valaki megdolgozik az eredményeiért, önteltség meg az, amikor valaki az adottságaira "büszke" (értsd: örökölt vagyoni helyzet, cím, külsőségek). Nos ez utóbbiak kérkednek. Aki tényszerűen beszámol a valóságról, főleg, ha azt nem öncélúan, hanem valami kapcsán mint példát, vagy magyarázatot hozza fel, az nem kérkedik. Vagy értsem úgy, hogy mondjuk egy szavalóverseny győztese, vagy hegymászó csúcsraérése egy kalap alatt értelmezendő az újgazdag 16 éves ficsúr terepjáróban villogásával? Szerintem csak ez utóbbi kérkedés, az előbbiek jogos büszkeség alapjai.

Természetesen sajnálatosnak tartom, ha valaki a hónap végén éhezik. Baj van abban a társadalomban, amelyikben ez előfordulhat. Ez alól azonban kivétel, ha hónap elején viszont nagykanállal evett. Az eddigi hozzászólásaim is erről szóltak, ezért nem is értem, hogy ez a felvetés mit akar jelenteni. Azt a jelenséget vitattuk, amikor valaki önhibájából éhezik, mert a fogyasztását nem a bevételeihez igazította, viszont ezért a társadalmat teszi felelőssé. A valóban felelősséggel gondolkodó embernek ha szegényes az élelmezése, akkor szegényes hónap elején is, és ezek lehetőségeinek tágításában magam is szívesen részt veszek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy akár a kisújjamat is mozdítanám azokért, akiknek fizetés után habostortahegy az ebédjük a környék legjobb étterméből, azután meg nem marad zsírra sem a kenyérre. Ha pedig ezen megsértődnek, hát csak tegyék, kevvéssé sem érdekel a nyomoruk, amíg nem látom, hogy saját maguk szeretnének ezen változtatni. Amikor ez megtörténik, máris számíthatnak a támogatásomra.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.01. 22:41:44

@camilló: Legyen nálad a lehetőség. Jelenleg tudomásom szerint nincs összefoglaló elnevezése az eddig körülírt viselkedésmintámak, és látom bármelyik pejoratív értelemben negatív megnevezésként általam citált cimkét elutasítod. Amíg ez nincs meg, az egyszerűség kedvéért maradok a trógernél.

Nem olvastál figyelmesen. Akkor röhögött rajtam, maikor annak a cégnek az alapjait gürcöltem össze, amire hivatkozva most úgy gondolja, hogy "könnyű" nekem.

Azt mondod nem lennék vállalkozó. Nagyon tévedsz. Én akkor is dolgoztam, amikor nem voltak alkalmazottjaim. Ez egy elszált proli álláspont, hogy akkora a szinbiózis, hogy melós nélkül felkopna a vállalkozó álla. Az igazság azonban az, hogy sokkal kevesebb munkásra lenne szükség más típusú gazdasági berendezkedés esetén. A munkahelyek túlnyomó része csak azért van, hogy legyen. A valódi termelésben dolgozók (értsd: mindennapi szükségletek előállítása) halvány töredéke a munkaviszonyok számának. Most hagyjuk, hogy ez jól van-e így, de gondolj csak bele, hogy a gépesítés mennyi felszabaduló munkaerőt, kvázi munkanélkülit eredményezett. Erre meg az lett a nagyokos közgazdászok megoldása, hogy egyre elcseszettebb árút termelünk, hogy hamar fogyjon, és kelljen újat venni. Persze ez most egy globálisan elfogadott normalitás, de őszintén megvallva a díjat előbb-utóbb meg kell fizetni. Most épp környezetszennyezésnek hívják a korábbi túltermelési válságot, ami előtte meg gépesítés volt.
Visszatérve a témához, nem a rendesen dolgozó emberekkel van a bajom, bár mivel én magam is be szoktam állni dolgozni közéjük, részint jobban teljesítenek, másrészt így csak a hamarabbi végzés miatt vannak ott. Egyetlen alkalmazott nélkül is el tudnám végezni a munkáim legtöbbjét. Nem én vagyok rászorulva a melósra, és ezt azért ők is tudják.
Volt pár éve egy kisebb afférom az általad képviselt álláspont miatt az egyik melósommal. A lényeg, hogy acélgerendákat kellett megforgatni, mert az előttünk levonult vállalkozó rosszul tette a helyére, és rögzítés előtt ezt még lehetett javítani. Neki kellett veselkedni, de nem volt lehetetlen. cc 40 kg kellett emelni fejenként rövid ideig. Az illető előadta ezt az álláspontot, miszerint nélküle nem tudnám a melót elvégezni, stb, stb, stb. Az illetőt ott rögtön kifizettem az addig teljesített munkaidejére, felvettem a telefont, egy óramúlva odaért egy hosszúgémű kotrógép, és a melósok bérének töredékéért elvégezte a munkát. A többinek adtam addig más feladatot, a hőbőrgőt kirúgtam, a bérét meg odaadtam a többieknek. Azóta egy szó sincs a munkára, akár úgymond ki is zsákmányolhatnám, de tudod ez csak azok szerint van így, akinek még nem kellett rentábilisan összefognia egy munkát.
Nem könnyű az én helyzetem sem, mert én ismerem a melós gondjait is, azt meg cégvezetőkkel nem tudom megértetni, mert szerintük meg minden melós naplopó. Érdemes lenne olykor pár napra helyetcserélni a miheztartás végett. Nem nekem fájna :).

camilló 2016.01.01. 23:14:20

@F.M.J.: Igazad van!
kinek nem jt munka, azt lőjük fejbe!!! Vagy miként gondolod a megoldást?:) Alapvető, hogy nem az embernek kell lennie a gazdaságért, hanem a gazdaságnak az emberekért. Mindig is voltak szükségletek, amiket ki kellett elégíteni. A gépeket azért találták ki az emberek, hogy megkönnyítsék a munkájukat. Nyilván elért a fejlődés egy olyan szakaszba, amikor nem jut mindenkinek munka. A tervezett elévülés a profit miatt van. Ha minden örökké tartana, akkor nem lenne profit, márpedig a tőke a profit maximalizációra törekszik!:) Én egy beszélgetés alkalmával a munkagondokra azt javasoltam, hogy ne kelljen 8 órát dolgozni, és akkor több embernek jutna munka. Ezt nyilván nem lehet a kapitalizmus keretei között megcsinálni.
No akkor elárulom magamról, hogy építőiparban dolgozom, fizikai beosztásban de termelésirányítóként. Volt pár apróbb munkám már, ahol 2-300 ember munkáját irányítottam közvetlenül. Az acél gerenda példáddal csak az a bajom, hogyha daruval olcsóbb lett volna, akkor rögtön azzal kell kezdeni. Több okból is. Termelékenyebb és a többi emberednek tudsz más pénz kereső munkát adni! Kirúgtad, mert szóvá tett olyat ami szerintem természetes! Én nem szakítom meg a beosztottjaim, több okból sem. De vegyünk csak egyet, amivel minden kapitalista egyet ért velem. Holnap is ezt a lovat kell befogni. Én a jól képzett embereimet biztos nem irányítom olyan munkára, ahol baleset is lehet! Azért van a daru. nyilván vannak olyan munkák, amikor meg kell emelni, mert nincs más mód, de akkor bizony én annak tartok előkészületet. Eligazítás, hogy mindenki tudja, mi a dolga, mire figyeljen stb. Amúgy nem igazán tudok olyat magyar viszonyok között, hogy valami olcsóbb legyen mint az ember. 30 éves szakmunkások keresnek napi bruttó 6000 forintot. Azért sem értem ezt az emeléses dolgot, mert ha emberekkel meg lehet oldani egy óra alatt, de ehhez kell 10 ember akkor számolok egy kicsit, és nem biztos, hogy emberekkel végeztetem el. Ismerek valakit, aki azt mondta, hogy a furikokkal felépítették a piramisokat is! Mert minek esztrich boy, amikor a cigányok majd befurikolnák a a misungot. Számos sebből vérzik ez az állítás, de nem hiszem, hogy kíváncsi vagy a szakmai szempontokra. Én simán kiszámoltam neki, mibe fáj így a történet, és mibe fájna furikkal. No akkor kullogott el!:) Szóval nem esnék kétségbe, ha cserélni kellene Veled!:) De lehet Neked fájna!:) No nem azért mert nem tudnám megcsinálni a munkád!:)

rockjano 2016.01.01. 23:34:27

Én majdnem belehánytam a képernyőbe amikor megláttam ezt a hazug, demagóg bajszos gyászhuszárt a szeretetről beszélni és persze közben aggódni a külhonban (vajon miért pont ott???) élő magyarok miatt, akiket majd ott jól megölnek a gonosz muszlim terroristák miközben itt fantasztikusan megvédtük magunkat a gyöünyörű kerítésünkkel… aahhhhhhhh

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.01. 23:42:14

Demagóg fasz ! Hol mennek százmilliárdok magánzsebekbe te szerencsétlen hülye?
De az a szép, hogy már igazán senkit sem érdekelnek a hazugságaitok..

"Kutya ugat, karaván halad"..

pamut 2016.01.02. 03:14:11

Jogos a poszt, a fidesz a gyűlölet pártja, méghozzá a könyörtelen és kíméletlen,. mindenkin átgázoló gyűlölet pártja.

És most ez kis csicskás is csatlakozik pártjához... nem volt ez soha elnök, csak orbán egyik vazallusa...

Nem a hazát szolgálja, hanem a gazdáját...

Persze mit várunk egy olyan gennyes bandától, amelyiknek FINKELSTEIN az eszmei irányítója, a világszerte ismert gyűlölet-specialista...

Finkelstein = Goebbels

Kösz fideszes hazaárulók hogy nem csak anyagilag teszitek tönkre az országot, de a gyűlölettel szellemileg is próbáljátok lerombolni....

Ti már többet ártottatok az országnak mint mesteretek, Kádár.

2016.01.02. 04:21:47

@Hegyi Zerge: Tényleg szereti valók?
Emlékezzünk régi "bevándorlóinkra!" A valóban nemzeti érdekű orosz cár üldözötteire!
Széchenyi „ez a népcsoport (zsidók) a jogtalanság „minden mindegy” hangulatában folyamodott csalásokhoz, amely a jobbágyság eladósításához, tömeges elárverezéséhez! (Lásd deviza hitel kormányzati kényszer rásegítéssel!) Úgy látja nem lett volna szabad az elmúlt évtizedekben olyan hatalmas tömegekben beengedni őket, amelyikre egyik országban sincs példa! S hogy ez nálunk mégis megtörtént, azt nemzeti közömbösségünknek tudja be. Az ország lakosság a zsidók 11%-ával érte el a magyarul beszélők 51% arányát 1910-es népszámláláskor! 19
Az adózó nép szegénységének veszedelmesebb forrása nem lehet, mint a zsidók szemlátomást való szaporodása. Mely országban a zsidók megszaporodnak, az vagyoni végromlás szélén áll. (A szatmári adózó nép állapotárul, 1830)*** "Kölcsey Ferenc:
"El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja; ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békés létezés vagy az állandó szociális láz kérdése." Liszt Ferenc
"A zsidókat felszabadítják, Magyarország az ő birodalmuk lesz, az új Paradicsom négy folyóval, három heggyel és a kettős kereszttel. És az Apokalipszisben én, szerencsétlen, főszerepet játszom." Széchenyi

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.02. 04:53:13

@A megvalósult amerikai ólom..: Na és mi van azzal a gázárral? Sikerült már kiderítened hogy a Fidesz miért emelte 2011 januárjában a gáz árát?

Pásztor Miklós 2016.01.02. 06:05:44

@lényeglátó: Miért nem rögtön Hitler idézetekkel jössz, nácikám?

Hegyi Zerge 2016.01.02. 06:52:16

@lényeglátó: te inkább ne szóljál hozzám. egyébként sem világos, hogy ezt a kiváló gyűlölethalmazodat miért nekem címezted.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.02. 08:05:37

@camilló: Nem tudom, hogy a fogalmazásommal van-e gond, vagy direkt nem akarod érteni a véleményem, ugyanis folyamatosan rosszul értelmezed.

Te magad baloldalinak tartod, sőt egyenesen kommunistának. Hát legyen, bár szerintem a jóértelemben vett kommunista berendezkedés csupán lázálom. Ott valósítható meg, ahol az adott közösséghez való tartozás személyes döntés kérdése. Ott el tudom képzelni, hogy az érvényes közmegegyezésen alapuló szabályokat valaki elfogadja, és tagjává válik a közösségnek, vagy nem fogadja el, és távozik onnan. Ezzel szögesen szemben áll a megtapasztalt kommunista diktatúra, amikor különböző képzettségű, szocializációjú, habitusú, stb emberekre rákényszerítenek egy eszmerendszert, és akinek ez nem tetszik, annak jobb esetben csak leverik a veséjét.

Visszatérve az eredeti témára. Kommunista felfogásod ellenére számításokkal igazolod nekem, hogy amikor géppel olcsóbb dolgozni, akkor nem szabad kézzel, mert kímélni kell a melóst. Akkor most fussunk neki mégegyszer. Azért vittem a melóst, hogy a szerencsétlen barmának legyen miből kenyeret vennie. Azért végeztettem volna vele el a feladatot, mert segíteni szerettem volna rajta, mert amekkora marha, magától sosem jutna bevételhez. De ez nem elég neki, ő úgy szeretne megélni, hogy a gép dolgozik, amíg ő nézi. Értsd már meg, nincs szükség a munkájára. Meg tudom oldani sokkal olcsóbban, de azért vállaltam el amúgy jelentéktelen haszonért, hogy legyen mit ennie, mert ő kérte, hogy dolgozhasson. Azért ajánlottam mélyen alá a konkurenciának, hogy ez a senkiházi ne kerüljön az utcára. Ezzel egyébként elvéve egy másik vállalkozó amúgy valószínűleg tisztességes melósaitól a jövedelmet. .

Már csak azt nem értem, hogy hogyan lehetsz te a baloldali, és én a jobb, miközben úgy értelmezed ezeket a fogalmakat, ahogyan. Az én értelmezésem egészen más. Én úgy vélem, hogy az a jobboldali, aki fontosnak tartja azokat a dolgokat, amik a hazájához köthetőek. Még azt a szerencsétlen isten barmát is, aki nem veszi észre, hogy bizonyos munkák csak azért vannak, hogy neki legyen mit enni, mert ha ő nem lenne, már régen túl lennénk az egészen. Ezzel szemben a baloldali a dolgozók érdekében gondolkodó ideológia, ami minden életképtelensége ellenére nagyon szép lázálom, és pont ezért nem a gépek általi hatékonyságra kellene törekednie, hanem a minél nagyobb foglalkoztatottságra. Együtt viszont miből akarod fizetni a gépet is a naplopó ingyenélővel együtt. Ne mond, hogy adjak neki más munkát, mert akkor meg az a melós van útban, aki azt hivatott elvégezni. Ha meg a fölösleges foglalkoztatottsággal egekbe szökik a költségoldal, akkor nem kapsz elegendő megrendelést, és ki kell rúgnod az amúgy rendesen dolgozó alkalmazottakatt is.

Még pár szó a saját cégemről. Nem azért alapítottam, hogy meggazdagodjak. Már ismerem a módját a pénzszerzésnek (legalábbis a szakterületemen). Azért csináltam, hogy legyen egy kis háttér létbiztonságom, meg munkahelye azoknak a családtagoknak, akiknek amúgy adott pillanatban nem volna. Nem célom fölösleges csillogó vagyontárgyak begyűjtése. Engem nem szédítenek meg a reklámok. Viszont sosem fogok senkinek oktalanul adakozni. Adok munkát, támasztok valamennyi elvárást, és utánna fizetek. Sok esetben többet a kelleténél, de ingyenélőket nem támogatok.

Hefe 2016.01.02. 08:52:52

ader "jókutya" janos pontosan azt olvassa fel amit a gazdaja leiratott neki.

Le Orme 2 2016.01.02. 08:55:58

Aljas kis pöcs a poszt írója.

Pásztor Miklós 2016.01.02. 09:00:05

@Le Orme 2: Aljas kis pöcs a komment írója.

♔bаtyu♔ 2016.01.02. 09:07:15

Lehet tanulmányozni az EU "vezetését".
"Kiskirályok Brüsszelben"
nemzeti.net/kiskiralyok-brusszelben-3680358.html

Orbántól rettegnek mint a tűztől.

♔bаtyu♔ 2016.01.02. 09:08:44

@F.M.J.: Egyetértek, egy fejlett társadalomban nem halhat éhen az sem, aki nem akar vagy tud dolgozni, mert nem kap állást.

Erre szolgál a közmunka.

♔bаtyu♔ 2016.01.02. 09:17:44

@F.M.J.: "Ezzel szemben a baloldali a dolgozók érdekében gondolkodó ideológia.."

Papíron tényleg így volt, de ha elolvasod pld. Haraszti Darabbérét akkor látod, hogy a baloldal jobban kizsákmányolta a melóst mint az általa üldözött kapitalisták. A versenyelőnyt már akkor is az alacsony fizetés, a juttatások hiánya, a rossz munkakörülmények biztosíthatták.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.02. 09:25:25

@♔bаtyu♔: Ez így van, de a helyes értelmezhetőség kedvéért én nem a gyakorlatot, hanem az elvi irányt vettem alapul. Végülis minden történést az eredeti céljával kell összehasonlítani. Ha a baloldal azt hangoztatja, hogy a dolgozók pártján áll, akkor ezt az eszmeiséget kell számonkérni rajta. Az eredmény meg önmagáért beszél.

camilló 2016.01.02. 09:29:34

@F.M.J.: Nem értelek félre, de nem célom, hogy Marxista szemináriumot tartsak, vagy akár a munkásmozgalom történetétől tartsak előadást. No csak hogy értsd. Te a viselkedéseddel szöges ellentéte vagy a kapitalistának (tőkének). Egy kapitalista sem ad munkát csak azért, hogy az ember (szándékosan nem írok dolgozót) meg tudjon élni! Te egyfajta (ne vedd sértésnek, de nem találok rá más kifejezést) tudat hasadt állapotban élsz, mert egyfelől munkát akarsz adni, egy embernek, hogy ne szenvedjen szükséget, másfelől la tőkés szempontjából is nézed a helyzetet. (ez nem elítélendő, mert a kapitalista viszonyok között, ha talpon akarsz maradni, nem tehetsz mást) Én csak azt ajánlom, hogy ne akarj szembemenni a piac törvényeivel. Nem véletlenül ajánlottam Marosán könyvét.
Le kell szögezni, hogy nem volt kommunizmus, ergo kommunista diktatúra sem lehetett! Ugyan olvass már utána mit is jelent a kommunizmus! Magát kommunistának nevező rendszerek voltak, de ez hazánk esetében nem áll meg. Kádár azt mondta, hogy először szülessen meg a gyerek, utána ráérünk neki nevet adni! A kommunizmus (anarchizmus) feltételezi azt, hogy feltétel nélkül képes vagy dolgozni a közösségért. Ehhez fel kell ismerned, hogy (a matek nyelvét használva) része vagy egy halmaznak. Az abban a halmazban lévőknek, ha jó, akkor szükségszerűen Neked is jó! Nagyon lesarkítva ezt jelenti. Persze ilyenkor azzal jönnek, hogy ez ellentétes az emberi természettel. Ez nem igaz! Ha képtelenek lennénk erre a fajta együttműködésre, vagy kihaltunk volna, vagy még mindig kőbaltával püfölnénk egymást!
A Kádár rendszert sokan vádolják azzal, hogy kapun belüli munkanélküliség volt. Te valami hasonlót akartál azzal az emberrel, de úgy, hogy azért csináljon valamit. Szép dolog ez, de már írtam itt valakinek, hogy nem biztos, hogy az a jó, ha halat adsz! Adj hálót, és tanítsd meg halászni!
Egyre jobban látom, hogy ez a vita nem vezet eredményre mert annyira összetett, hogy így írásban kifejteni képtelen. (egy olyan embernek, mint én, akinek nem kenyere az írás) Remélem érted miről próbálok írni. Azért nehéz vitatkoznunk, mert mások az ismereteid, esetleg nem is teljesek. (ezt nem bántó szándékkal írom, hanem látom, hogy a tőke természetéről nem igazán akarsz tudomást venni)

camilló 2016.01.02. 09:36:06

@♔bаtyu♔:Neked is tudom ajánlani Marosán művét, mert összekeversz dolgokat. De elolvashatod Lenint is. Senki nem állította, hogy nem kell majd dolgozni, és nem kell majd tisztességesen elvégezni a munkát, csak azért mert köztulajdonban vannak a termelőeszközök! Haraszti mit tudhat a munkáról, a munkásról? Életében nem dolgozott, ugyan olyan életidegen, mint a mostani uraink! A közmunka a jelenlegi formájában sehová nem vezet! Modern kori rabszolga munka! Ha kell az a fajat munka, akkor fizessék meg tisztességesen, ha meg nem kell, akkor ne csinálják! Ezer más hasznot hozó (nem csak társadalmi értelemben vett, hanem konkrétan pénzt hozó) munka lenne, ha az állam felvállalna bizonyos dolgokat! Enegem nem lehet vádolni jobboldalisággal, de még a Jobbiknak is vannak jó elképzelései ilyen téren. Persze nem rendészeti kérdést kell csinálni abból ami társadalmi!

megtorolom 2016.01.02. 09:57:07

A mi uralkodó osztályaink mindíg egyformák voltak és lesznek. A harács nagysága a nekik adott lehetőség szerint változott. / 2/3/ vagy 51%. Abban kicsit nem értek egyet hogy itt milliók éheznének, ez kissé eltúlzott, de kommunikációs fogásnak elmegy. Most mi folyik? A saját emberek helyzetbe hozása. Az MSZP alatt mi volt? Ugyan ez csak kisebb mértékben, mivel nem volt meg a nagy arányú (2/3) a dolgok lepapírozásához. Most olyan törvény csinálok ami nekem jó. Történt mostanában, hogy egy emberke bement az egyik nagy vállalathoz és kérte felvételét. Fel is vették miután, jelentős hátszél segítette. Amikor kezébe nyomták a 900 ezres fizetési szerződést, azt mondta, hogy ez őneki kevés, és azonnal beszél a vezérrel. Megtörtént, pedig oda az ottani dolgozók csak időpont kéréssel mehetnek, Szóval jött a telefon, hogy nem 9 kiló, hanem 1.2 milla. És nem ott fog "dolgozni"/?/, hanem béreljenek neki irodát. Arról nincs szó, hogy mi a munkaköre! Majd két hét múlva megjelent, hogy szeretne felvenni tizen valahány főt az irodájába. Ennek a végét még nem tudom, de megígérték, hogy elmondják. És hány vállalatnál vannak még hasonló esetek? Mondjuk így növekszik a foglalkoztatottak száma. Ügye? Te meg robizzál minimál bérért. Éljen és virágozzon az stb, stb. Kaparj kurta, neked is jut. Már ha marad. Ez van most. Ez volt régen is, meg ahogyan a népet ismerem ez is marad. Ámen! Boldog Új Évet! Nem bizarr egy kicsit? Na mindegy!

Kuntakintekitekinte 2016.01.02. 10:17:35

A hozzászólásokon tökéletesen látszik, hogy különböző nézetű emberek megfelelő intelligenciával felvértezve egész jól el tudnak beszélgetni.

Aztán megjelent batyu és a többi fideszbérenc áderféreg, és vége lett a topiknak, beindult a jobboldali gyűlöletgépezet....

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.01.02. 10:26:51

@camilló: Az élet több szempontból való nézése nem biztos, hogy tudathasadást jelent. Nálunk széleslátókörű gondolkodás a neve. Valóban összetett, és sok esetben elvárja az embertől az "ördög ügyvédje" stílusú eszmecserét, mert ritkán találkozni olyanokkal, akik korábbi életútjuk tapasztalatai alapján valóban tudják, hogy miről beszélnek, és nem csak a feltételezéseikből indulnak ki.

A piac törvényeit valamilyen szinten figyelmen kívül hagyhatom, mert van főállásom, ami amúgy elégséges a család eltartásához, másrészt nem kell mindenáron szerződésben lennem, mert mint írtam nem azért csináltam a céget, hogy majd egyszer multicéggé fejlődjön. Az az elvem, hogy addig kell óvatosan fejleszteni, amíg annyi rendszeres megrendelés érkezik, amennyi minimális haszonkulccsal eltartja a céget (ide értve a családon belüli munkabér jellegű kifizetéseket és járulékait is). Azért ez a cél, hogy a kicsi haszonkulcs miatt ne kelljen a konkurenciától rettegnem, másrészt fölösleges a megélhetésnél nagyobb lábon élni, esetleg vagyont felhalmozni, ha az ember akkor is el tudja azt érni, amikor valóban szükség is van rá.

"Le kell szögezni, hogy nem volt kommunizmus, ergo kommunista diktatúra sem lehetett!"
- Hadd ajánljak én is olvasnivalót: Salamon Konrád: Nemzeti önpusztítás 1918-1920. Szóval igen is volt.

"először szülessen meg a gyerek, utána ráérünk neki nevet adni"
- Nem tartom elfogadható gondolkodásnak. Ha tudjuk, hogy valami be fog következni, azt is tudjuk, hogy ennek mik a folyományai, de csak bambán várjuk az eseményeket, akkor ne csodálkozzunk, ha mindig csak utánna kullogunk, elhamarkodott döntéseket hozunk, és nem tudjuk semmilyen módon befolyásolni azt. Pont ez a felfogás érhető tetten a fizetését elverő melósnál, amelyik úgy gondolja, hogy az éhség problémájával ráér akkor foglalkozni, amikor már csikar a hasa, de amíg módja van ezt előre elkerülni, addig hagyja elfolyni a lehetőségeit. Lassan kiderül a részletekből, hogy mitől disszonáns az az életfelfogás, amiről eddig beszéltünk.

"Ha képtelenek lennénk erre a fajta együttműködésre, vagy kihaltunk volna, vagy még mindig kőbaltával püfölnénk egymást!"
- Az a rossz hírem, hogy képtelenek vagyunk. Pontosabban nem mindig volt ez így, de akik vezető, meg stratégia nélkül próbálták megvédeni a barlangjukat, vagy vadászatra menni, azok egyszerűen kihaltak. Persze nem voltam ott, de képzeld csak el, mennyi esélye volt egy szervezetten támadó hordával szemben egy gyülevész barlanglakó hordának? Kicsit előrébb menve, mennyi esélye volt a római légiókkal szemben egy ugyan olyan létszámú akármilyen seregnek? Gondolkodás, tervezés, stratégiai irányítás nélkül milyen csapdát csinálhattak az őseink a vadászathoz, amikor még nem voltak messzehordó fegyvereik? Ebből csak az a tanulság, hogy a megfelelő vezető hatványozott esélyeket biztosít a túléléshez az alkalmatlannal szemben. Ha ezt elfogadjuk, akkor azt is el kell ismernünk, hogy a vezető tulajdonságai lényegesen fontosabbak, mint az egyszerű végrehajtóé. Több mint beszédes, hogy az egyenlősködési felhangok mindig akkor erősödnek fel, amikor a körülmények kissé nyugszani látszanak. Ha azonban a hangoskodók szembesülnek saját mantráikkal a gyakorlatban, mindjárt szűkölő kiskutyákká válnak.

"nem biztos, hogy az a jó, ha halat adsz"
- Ezzel teljesen egyetértek. Ezért nem kenyeret adtam neki, hanem lehetőséget, hogy megkeresse a rávalót. Ide kapcsolható egy kis történet. Van itt a településünkön egy középkorú asszony. Rendszeresen tele volt adóssággal, az elhanyagoltsága messziről lesírt róla. A kertje gazban állt egész évben. Mondtam neki, hogy adok neki valamilyen legelő állatot, juh, kecske, liba, kacsa, pulyka, tökmindegy, csak víz kell neki, és ősszel lesz mit levágni. Természetesen én voltam a rossz, mert ez az ő magánügye. Igaza volt. Később egy helyi öregúr magához vette. Volt is nagy felháborodás a balos jogvédők részéről, hogy az illető vissza akarja hozni a cselédvilágot, meg egyéb baromságok. Hát nem kell félteni az öreget, nem az a bőkezű fajta, de. Azóta az asszony jóltáplált, tiszta, nincsenek adósságai, Igaz, hogy egy külön bejáratú szobában lakik, de van benne víz, ki van takarítva, és nem kell benne fagyoskodnia. Nos azért megkérdem, hogy nem járt-e jobban a "szeméyles szabadságának" korlátozásával, a szabadon éhenpusztulás helyett? Továbbra is fenntartom, hogy a szabadság nem mindenkinek való, csak aki már elérte legalább egy hörcsögök tudatállapotát.

"nehéz vitatkoznunk, mert mások az ismereteid, esetleg nem is teljesek."
- Nyilvánvalóan mások a tapasztalataim, ez nem is vitás. Ennél fogva bizonyos tekintetben nem is teljes, mint ahogyan már kiderült, hogy a tieid sem. Szerintem ezzel nincs önmagában probléma. Azért vitázunk, hogy mód nyíljon az eszmecserére. Abban egyetértek, hogy messzire már nem juthatunk a témában, de annak ellenére, hogy szemlátomást nem győztük meg egymást, nem tartom hiábavalónak a polémiát. Örülök, hogy mód nyílt kultúrált hangnemben ütköztetni az álláspontunkat!

Le Orme 2 2016.01.02. 11:02:44

A pszt szerzője egy gyűlőlködő férek.

camilló 2016.01.02. 11:19:29

@F.M.J.: Te vagy az a kivétel aki erősíti a szabályt. Marxista gondolkodókkal volt pár vitám a tőke, és a tőkés viselkedéséről. Ők a tőkét azonosítják a tőkéssel, és különválasztom, és lám az élet úgy hozta, hogy Te vagy az, akire én hivatkozni szoktam. Jelesül, olyan tőkés, aki ellentétesen cselekedik a tőke törvényeivel. Az ember képes a tőke törvényeivel irracionális döntést is hozni TUDATOSAN! A kiemelés a lényege ennek.
A Kádár féle mondást félre értelmezed. Ha megnézed a volt un. szocialista blokk országait, majd mindegyik nevében benne volt a szocialista jelző. Kádár tudta, hogy ez bizony nem igaz. Ezért mondta ezt és mennyire igaza van, azt az élet bebizonyította!
Nem szükséges vezető! Erre az állatvilágban rengeteg példa van. hangyák, méhek, madarak akik vezényszó nélkül egyszerre fordulnak. No, de ne vádolj azzal, hogy csak az állatvilágból hozok példát. Az irányítás nélküli együttműködés jó példája akár az építőiparban is létező formája, amikor pl a szerkezet építők, raknak össze egy csarnokot. szinte nem is szólnak egymáshoz, mindenki tudja a dolgát. De nálunk is van olyan csapat, akinek csak kiadom a munkát és mindenki tudja, mit kell hogy csináljon. Ez működhet a teljes társadalom szintjén. Itt ajánlom Szun Ce művének a bevezetőjét.
Az hogy hálót adsz, kevés. Meg kell tanítani halászni is, mert amúgy semmit nem ér az egész. Ha a mostani társadalmi viszonyokat nézem, akkor elfogadható a személyi szabadság korlátozása, egy esetben. ha a törvények ezt lehetővé teszik. (ebben az esetben sem mindig, mert bizony vannak rossz törvények) Ebben az Általad említett esetben (bár nem tudom a részleteket) semmi kivetnivalót nem találok benne! Egyébként nem értek egyet a szabadság korlátozásával!
Messzire juthatunk ebben a témában. Ez olyan dolog, amit Te máshonnan látsz, nem tudsz bizonyos dolgokról. Ezért a félreértés, mi is a baloldaliság. Engedd meg, hogy Lenintől idézzek! (ne vedd magadra, de szerintem érteni fogod)
"A deklasszált kispolgári értelmiség nem érti azt, hogy a szocializmus számára a nehézség a munkafegyelem biztosítása. A szocialisták erről már régen írtak, a szocialisták ezen már a távoli múltban is különösen sokat gondolkoztak, rendkívül gondosan elemezték ezt a kérdést, tudták, hogy a szocialista forradalom számára itt kezdődnek az igazi nehézségek." No, így már érted???? Ha érted, akkor azon kevesek közé tartozol akik értik ezt az ellentmondást, ami látszólag jellemzi a baloldali munkáspolitikát.

nemecsekerno_007 2016.01.02. 11:29:30

@camilló: A Kádár rendszer sokkal nagyobb pusztítást vitt végbe mint a Rákosi. Kevés annál hazugabb, képmutatóbb és ostobább rendszert lehet felsorolni. Itt egy video, ahol elég jól lemondják a Kádár rendszer lényegét. Minden más csak arra volt jó, hogy az átlagembernek könnyebb legyen elviselni.

www.youtube.com/watch?v=9fLbxIhIbvQ

Kétrészes, dokumentumfilm.

nemecsekerno_007 2016.01.02. 11:32:24

@camilló: A munkanélküli bölcsészek nagyon veszélyesek. Túl sok idejük van gondolkodni és a végén az jön ki, hogy a Föld banán alakú. Aztán belefognak a Nagy Kísérletbe. Abból meg tudjuk mi lett. Kiderült, hogy a Föld nem banán alakú, csak közben milliók haltak meg. Rajtunk múlik, hogy tanulunk-e a hibákból.

Netuddki. 2016.01.02. 11:36:26

A "kihalnak a pontyok" jános egy fideszkáder. Az is marad. Az orbán meg egy bűnöző. Díszes egy társaság...

Netuddki. 2016.01.02. 11:40:29

@bértrollbosszantó_kovi1970: Ja, és ki nem szarja le mit dumálnak. Már régen elvesztették a jogot, hogy itt bármiféle erkölcsi útmutatást adjanak, és a normális magyar emberek példaképei legyenek...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.02. 12:00:03

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Leírtam neked többször hogy miért, csak nem vagy hajlandó tudomást vanni róla. Azért ügyes terelési manőver volt..
De ha már a témánál vagyunk, sikerült kiderítened már , hogy miért emelték a szocialisták 8 évük alatt 3-szorosára a földgáz fogyasztói árát?

2016.01.02. 12:25:01

@A megvalósult amerikai ólom..: Azt már sikerült kiderítened, hogy a tolvaj kormányod miért nem állította vissza a földgáz árát a 2002-es szintre? Volt rá hat évük eddig, kétharmaddal. Nos?

camilló 2016.01.02. 12:27:29

@nemecsekerno_007: Ki a munkanélküli bölcsész?

camilló 2016.01.02. 12:28:08

@nemecsekerno_007: Nem sok mindent tudhatsz a Kádár korszakról, ha ilyeneket állítasz!

2016.01.02. 12:28:57

@Le Orme 2: Itt csak te gyűlölködsz, batyumajom. Nyilván ezért fizetnek a trollgyárban. Az új évben akár fel is fordulhatnál.

2016.01.02. 12:33:32

Ezek a tapló parasztok a zsindex szerkesztőségében megint átvertek. Direkt nem akarok kattintani a futtatott gyurcsányista KM blogra, erre csak egy K-val jelölik. Ezt megtévesztésnek hívják, tehát bekaphatják. Olyan blogot futtatnak állandóan a címlapon, amely Fletó seggnyalói által van írva és nem lehet hozzá kommentelni. A köcsög szerzője meg azt hiszi magáról, hogy ő a megmondóember. A szarházi libsije...

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.02. 12:49:48

@A megvalósult amerikai ólom..: Nem írtad, le hazudsz. Össze vissza beszéltél. Mert ha tényleg le írnád, akkor kiderülne, hogy a fidesz is a magas világpiaci ár és a támogatások megszüntetése miatt emelet. Akkor meg nem lenne mivel basztatni a szocikat.
Kiderülne hogy agyatlan fideszes vagy - amit eddig is tudtunk - de te magad ismernéd be.

lavór 2016.01.02. 13:03:12

Éhezés? Abban az országban nem lehet éhezés, ahol minden állampolgárnak 7,7 milliója van hivatalosan vésztartalékban.

xporolyke 2016.01.02. 13:27:40

@F.M.J.: ha valaki "nagy kanallal eszik", kvazi tul nyujtozkodik a takarojan es ezert mast hibaztat az szerintem is nevetseges es jobb lenne, ha csendben maradna, mas reszrol a kornyezetemben ugy latom, hogy olyanok elnek letminimumon, akik egyreszt tavolrol sem ilyenek, leginkabb az On altal emlegetett hagymaszok, akik megmsszak a maguk hegyet minden honapban, de ezt senki se veszi eszre, plussz hozza kell tennem ok buszkesegbol nem magyarazzak ezt el lepten nyomon a nagyvilagban, olyan magyarosan turnek, de nem hibaztatom oket, amennyi energiat kivesz a napi kuzdelem, a francnak sincs kedve meg az interneten elsirni a banatunkat, ahol szinten senkit nem erdekel az egyenek nyomora, de ez egy letezo jelenseg. Az a karos, ha ezeket az embereket ugy allitja be a magyar kormany, hogy sajat hibajukbol nem jonnek ki, abbol amijuk van, holott itt nem poharazgato, dohanyzo, egyeb szenvedelyeknek elo, tekozlo emberek tomegeirol beszelunk (biztos van ilyen is, de a kornyezetmben higyje el nem ilyenek vannak), hanem olynok, akik munka utan hazamennek, pont azert hogy kijojjenek es meg tudjak adni a gyermekuknek amit szeretnenek csak egy, max.ket gyereket vallanak es ezert dolgoznak. Megkockaztatom, ha On esetleg kicsit fiatalabb lenne lehet pont ebbe a kategoriaba tartozna (ez nem kekeckedes), de letett eredmenyek ide-oda nem latszik a perspektiva, ami rosszabb lassan a vegetalasra is keves amit a befektett kemen munkaval meg lehet keresni. Itt most valoban nem vallalkozokrol van szo es nem is olyanokrol, akik valamifele szerencse, kapcsolat utjan jol fizeto allasbol sirnak honap vegen. Szerintem ez a reteg, akik tudas es hagyomanyos allaskereses utjan jutnak allashoz, ahol kifacsarjak oket mint egy citromot, de kompenzacio egyre gyerebb nos ez a reteg egyre vastagabb, ezert nem masnak kene oket beallitani, hanem valodi ertekteremto munkahelyekkel segiteni Oket. Regebben tele volt az orszag Nyugaton is jegyzett cegekkel, markaink voltak, hol vannak ezek mara, miert nem kezdenek el (csak a retorika szintjen), hogy egyessevel, egy-egy vallalatot allami hatterrel, friss tudassal rendelkezo emberek bevonasaval (, ha a hazai nem felel meg akkor kulfoldrol behozva, vagy kulfoldrol hazahozva) elinditani. Mast sem csinal Magyarorszag mint kiszolgal par nemet ceget, ami jo, de ennel lehetne nagyobban gondolkodni, ha mar egyszer volt ra pelda, hogy mukodhet, es etenyleg nem kell 53 nagy vallalat, kene eloszor egy, jelenleg csak par szoftverfejleszto ceg, ami labdaba rug, esetleg gyogyszeripar, bar az is inkabb csak volt szovjet allamokban. Kar, hogy a magyar kormany nem hisz a nemzeti tudasbazisban es ezert nem is invesztal innovacioba es gyartasba. elkanyarodtam, de azert talan ertheto a problema kor.

gázóra ellenőr 2016.01.02. 15:18:02

@lavór: Ez baromság, ugye tudod? Ennyire hülye vagy, esetleg láncfűrésszel csinálták a lobotómiád?

gázóra ellenőr 2016.01.02. 15:18:58

@A megvalósult amerikai ólom..: Tényleg! Engem is érdekelne, miért emelte tovább a fidesz 2011-ben a gáz árát? Mi indokolta?

jágör68 2016.01.02. 15:19:41

A kihalás szélén-
csak a szeretet marad

lavór 2016.01.02. 15:20:35

@gázóra ellenőr:

Szerinted ki a hülyébb, én, vagy aki közzétette ezt a statisztikát?

gázóra ellenőr 2016.01.02. 15:21:54

@A megvalósult amerikai ólom..: A szocik azért emelték a gáz árát mert az oroszokkal kötött szerződés értelmében többszörösére emelkedett a gáz beszerzési ára, valamint megszüntették azt hogy a medencéjüket fűtő gazdagok is gázár kompenzációt kapjanak. Na de a Fidesz minek emelte tovább?

gázóra ellenőr 2016.01.02. 15:22:37

@lavór: Akkor bocs, nem érződött ki belőle a szarkazmus.

kewcheg 2016.01.02. 15:39:29

Aki meglévő 3 gyerekkel él a házában nejével, az megkapja a csok-ot, hogy vegyen egy ingatlant befektetésnek?

VadMacs 2016.01.02. 15:48:28

@Le Orme 2:
Hova jutott ez a világ, már az év elején is báncsák' a geci haverodat a komcsi sleppjével együtt, mi? :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.01.02. 16:17:44

Jó írás.
Fideszbarmok megint dolgoznak!

Andy73 2016.01.02. 16:20:24

Megint egy rém gyenge poszt.
Most sisteregjen, Pelikán elvtárs!
És sistereg is a gyűlölettől, miközben mást vádol meg ezzel.
Fröcsög, miközben mást vádol ezzel.
A szeretetet nyilvánvalóan nem ismeri ezért nem értette a beszédet sem.
Magába a szövegbe nem tud belekötni, mert abba nem is lehet.
Igazából szóra sem érdemes, nem méltó a kommentre egy ilyen alacsony színvonalú poszt. Egyre gyengébb az index színvonala, hogy ilyeneket is kitesznek.

Andy73 2016.01.02. 16:23:50

Azt sem ártana megérteni, hogy a köztársasági elnököt nem a miniszterelnök jelöli ki, hanem a parlament választja. A parlamentet meg a választók, a nép - illetve az a része, akit érdekel a politika, és elmegy választani..
A poszter nyilván őket szeretné lecserélni, de ez nem megy.

Andy73 2016.01.02. 16:26:55

Magyarország államformája egyébként köztársaság. A poszter még ezt sem tudja, de azért fröcsög és csahol, mint a veszett kutya..

VadMacs 2016.01.02. 16:54:30

@Andy73:
A népköztársaság nevében is benne volt a köztársaság...

nemecsekerno_007 2016.01.02. 18:10:04

@camilló: éltem benne, de mindegy. nyugodtan filozofálhat itt bárki amennyit akar. az ő élete. a karaván meg halad...

Le Orme 2 2016.01.02. 18:15:18

A pszt szerzője egy aljas kis gyűlölködő féreg. (elnézést a férgektől)

camilló 2016.01.02. 18:20:04

@nemecsekerno_007: Én is éltem benne! nem csak a gyerek korom talt el abban az időben. Bár minden lehetőségem meg lett volna, hogy a rendszer kedvezményezettje legyek, nem lettem az. Nem a falak között bíráltam, hanem különféle kongresszusokon, és érdekes módon nem ért retorzió, kivéve a seregben. Minden hibájával együtt is egy emberibb világ volt! Ha 89-ben rögtön azt mondják, hogy nem lesz szocializmus, nem lett volna rendszerváltás. Sikerült elhitetni a munkásokkal, hogy a regnáló rendszer megreformálása lesz, ahol valódi tulajdonosa lesz a munkás a gyárnak. Had ne soroljam a többi hazugságot! A polgári demokráciában valódi jó léte nem lehet a munkásoknak, a kisembereknek, és ezen az sem változtat, hogy innen nézve nyugaton jobban élnek az emberek. Lehet ezen órákig elmélkedni, de ahhoz kellene némi filozófiai, és történelmi ismeret is, nem csak a zsigerből jövő fröcsögés!

nemecsekerno_007 2016.01.02. 18:29:11

@camilló: :) "Az a baj a szocializmussal, hogy egyszer csak kifogyunk a mások pénzéből" és ez így is lett :) Ezt egyébként Margaret Teacher mondta. Szép próbálkozás volt, de 50 éve elég sok idő.

Lefordítva aktuális dolgokra: Az én pénzemet ne költse más, főleg ne az állam v. egy párt, pláne valami agybajos, küldetéstudatos léhűtű. Ugyanis elég nehezen keresem meg. Sokkal hitelesebb lenne ha ezek akik a szegények - meg még mit tudom én kik miatt - aggódnak elmennének közhasznú munkát végezni. Gyűjtsenek élelmiszert a rászorulóknak, osszanak ruhát satöbbi, satöbbi. Az ilyen és ehhez hasonló nyálverésre már senki se kíváncsi, kontraproduktív és hasztalan. Nagyjából olyan mint egy TSZ gyűlés a 70-es években. Ki rágja a gittet?

camilló 2016.01.02. 19:33:02

@nemecsekerno_007: A szocializmus gazdasági válságának, sokkal mélyebb oka (-i) van (-nak). Ebbe itt most nem igazán szeretnék bele menni, de elég legyen annyi, hogy előszeretettel indokolják az általad említett féligazsággal! Ha olyan rosszul működött akkor bátran nézz utána annak, hogy mennyi volt a GDP az utolsó béke éveben, és mennyi most. (persze reálértéken keresd az adatokat)
Meggyőződésem szerint az embert az empátia képessége emelte ki az állati sorból. Az elesett embereket támogatni emberi dolog. DE!! A liberálisok és sajnos a valóban baloldali (nem keverendő össze a magát baloldalinak hazudó valójában liberálisok) értelmiség is, összekeveri a szegénységet az igénytelenséggel. No ezt ki is használja a jobboldal. Felhívtam már a figyelmet, hogy bizony a munkásmozgalom történetét aki ismeri az tudja, hogy a szakszervezetekbe nem vettek fel akárkit! Én, mint kommunista nem vagyok hajlandó szolidaritást vállalni az olyanokkal akik az igénytelenségük miatt kerültek emberhez nem méltó helyzetbe. Ellenben mindenkinek kötelességem -mint embernek is- segíteni, aki bizony segítséggel akar a társadalom normális tagja lenni! Csak halkan jegyzem meg, hogy a rendszer váltás óta nem volt olyan kormánya az országnak aki akart volna valódi jólétet teremteni az ország minden arra érdemes tagjának! Mindegyik csak a saját klientúráját szolgálta ki. A választó csak addig fontos, amíg bekarcolja az x-et. Utána a sleppet kiszolgálja, nekünk meg dob gumicsontot, hogy azon rágódjunk, ne foglalkozzunk az ő ügyeikkel. Immúnissá vált a társadalom a rendszer szintű lopásokkal, korrupcióval szemben! Nekem tök mindegy ki lop! Ha a fidesz, akkor nekik a börtönben a helyük, ha más párt akkor nekik is ott a helyük! Egymásra uszítják az embereket, ez színtiszta fasizmus, és a nacionalizmus feltámasztásával, nácizmussá válik! Nem tudom mennyire ismered a történelmet, de ha ismered akkor félelmetes párhuzamot lehet látni a 30 évek Németországa és a mai Magyarország között. persze vannak különbségek, de ez a lényeget tekintve mellékes!
Nem válaszoltál, hogy kit neveztél bölcsésznek. Legyél nyugodt, semmi közöm az értelmiséghez. én szeretném hinni, hogy az vagyok akire azt a cimkét akasztották, hogy az "olvasó munkás":)

2016.01.10. 14:31:06

@♔bаtyu♔:

Emlékezzünk régi "bevándorlóinkra!" A valóban nemzeti érdekű orosz cár üldözötteire!
Széchenyi „ez a népcsoport (zsidók) a jogtalanság „minden mindegy” hangulatában folyamodott csalásokhoz, amely a jobbágyság eladósításához, tömeges elárverezéséhez! (Lásd deviza hitel kormányzati kényszer rásegítéssel!) Úgy látja nem lett volna szabad az elmúlt évtizedekben olyan hatalmas tömegekben beengedni őket, amelyikre egyik országban sincs példa! S hogy ez nálunk mégis megtörtént, azt nemzeti közömbösségünknek tudja be. Az ország lakosság a zsidók 11%-ával érte el a magyarul beszélők 51% arányát 1910-es népszámláláskor! 19
Az adózó nép szegénységének veszedelmesebb forrása nem lehet, mint a zsidók szemlátomást való szaporodása. Mely országban a zsidók megszaporodnak, az vagyoni végromlás szélén áll. (A szatmári adózó nép állapotárul, 1830)*** "Kölcsey Ferenc:
"El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja; ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békés létezés vagy az állandó szociális láz kérdése." Liszt Ferenc
"A zsidókat felszabadítják, Magyarország az ő birodalmuk lesz, az új Paradicsom négy folyóval, három heggyel és a kettős kereszttel. És az Apokalipszisben én, szerencsétlen, főszerepet játszom." Széchenyi

. A zsidók a modernkor mesteri rablói. Ők az emberiség dögkeselyűi...." "Őket a politikai igazságszolgáltatás hatáskörébe kell tenni, nem a polgárié alá. Ők biztosan nem valódi állampolgárok."
"A zsidók Mózes ideje óta kiuzsoráznak és elnyomnak másokat. Keresztények ritkán lesznek uzsorások, mert kegyvesztetté váltak. El kell űznünk a zsidókat a kereskedelemből, mert ők visszaélnek vele. A zsidók gonoszsága nem az egyénekből jön, hanem ennek a népnek az alaptermészetéből.." (3.Napóleon elmélkedéseiből.)
süti beállítások módosítása