Akkor. Amikor. vagy inkább Úgy. Ahogy.

Európa Kávézó

Európa Kávézó

Orbán: nem szorulunk senki pénzére, de felvesszük az orosz hitelt

2017. november 12. - Európa Kávézó

Gyorsan bukott le Orbán újabb hazugsága. Most éppen azzal kábította a magyarokat, hogy olyan erős a gazdaság, hogy már nem szorulunk senki pénzére. Nehezen hihető, hogy ne emlékezne arra, hogy most hívták le Paks 2-ért az orosz hitel első részletét, eladósítva ezzel minden magyart 300 ezer forinttal.

orban_putyin.jpg

Az az ordas hazugság is pont annyira igaz, hogy nem kell nekünk a külföld pénze, amint amikor Orbán korábban azt mondta, nem akar állampolgárságot se, nemhogy szavazati jogot a határon túli magyaroknak. A magyar gazdaság az Európai Unió pénze nélkül csődben lenne. Orbán idején egyetlen nagy befektető nem jött az országba. Az utolsót még a Gyurcsány-kormány hozta, az volt a kecskeméti Mercedes. 

A valóság az, hogy nőtt az államadósság, a forint gyengébb, mint az MSZP-SZDSZ-kormányok idején. Drágább a benzin, a magyarok a világ legmagasabb áfáját fizetik. Azt lassan megszokjuk, hogy a szlovákok vernek minket, de most már a románok is. A klientúra, a hatalmi pozíciók elfoglalása, a mi 80 milliárdos adóbefizetéseinkből fenntartott, közmédiának hazudott Fidesz-híradók, a fideszes politikusok ellen kezdeményezett büntetőügyek ki nem vizsgálása tartja hatalomban ezt a bagázst.

Elment közel hatszázezer ember. Különbséget tesznek nekik kedves magyarok, és a miattuk elmenekülő magyarok között. Nincs már iparos, orvos, ápoló az országban, több, mint három millióan tartoznak a szegények közé.

És most azt állítja Orbán, hogy nem kell a külföld pénze, miközben ezekből tartja fenn a fideszes céghálót. Az orosz hitel viszont tényleg nem kell. Kár, hogy felvette, 30 évre eladósítva minden magyart Putyinnak. Orbán atomra költ a róla túl sokat tudó oroszoknak, miközben a világ szél- és napenergiát használ.

Sokba van nekünk Orbán. Egyre többe.

A bejegyzés trackback címe:

https://europakavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr213245163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baka49 2017.11.12. 09:00:53

Szeretnénk nem szmogban élni, árammal fűteni és elektromos járművekkel közlekedni !!?? A benzin és gázolaj mennyiség kiváltása árammal még 4 atomerőmű teljesítményét igényelné !! Az alternatív és az atomenergia felhasználásának fokozására , mindkettőre szükség van !

István Hámori 2017.11.12. 09:03:02

Igy lehet mindent félre-magyarázni, ha a hozzáállás eleve rosszindulatú

ulpius66 2017.11.12. 10:17:05

kedves Európai!

Tudod az úgy müxik, hogy egy nagyobb beruházáshoz egy család, vállalkozás, vagy egy nagyobb közösség (város, ország) hitelt vesz fel.
Jelen esetben az atomerőmű építéséhez, a hitelt pedig a megtermelt, és értékesített áram árából fogjuk törleszteni, ahogy az EU által is jóváhagyott megvalósítási tervben benne van.

Na, most ezt a megtérülő beruházást összekeverni az IMF/EU hitellel a legnagyobb aljasságra (tudatlanságra) vall.....

2008-2010 között azért kellett az IMF/EU hitelt felvenni, hogy ki tudja fizetni az állam a nyugdíjakat és fizetéseket..... mert a kedvenceitek a gyurcsányival az élen totál gazdasági káoszba kormányozták az országot, és az IMF hitel nélkül bejelenthették volna az államcsődöt!!!!

Na, kb. ennyi a különbség a kétféle hitel között.

Bela Kesz 2017.11.12. 11:25:02

Viktorka ! Ez az az eset amikor felköpsz és aláállsz . Gondolom az nem zavar ,menyire aljas és sötét ez a te döntésed.

Jakab.gipsz 2017.11.12. 14:52:46

Ó jaj, Soros Gyuru ments meg bennünket.... + az ENSZ kék sisakos, béke fenntartó seregeit is hívjuk be.

Veszélybe van a modern liberális demokrácija.

röf 2017.11.12. 15:00:02

Azt a rettenetesen ál-sötétzöld mindenit...
Ebből a kölcsönből két reaktor épül, a hozzávaló gőzturbinákkal és generátorokkal..

nemecsekerno_007 2017.11.12. 15:08:33

Ezt a zagyvaságot! A Mindmeghalunk áltudományos bloggal vetelszik

$pi$ 2017.11.12. 15:12:23

"Orbán újabb hazugsága. Most éppen azzal kábította a magyarokat, hogy olyan erős a gazdaság, hogy már nem szorulunk senki pénzére. Nehezen hihető, hogy ne emlékezne arra, hogy most hívták le Paks 2-ért az orosz hitel első részletét"

Tehát a cikk szerzője szerint rászorulunk a paksi beruházásra. :D

"hogy nem kell nekünk a külföld pénze"

A "nem kell nekünk" és a "rászorulunk" nem ugyanaz. De persze megint a zorbán hazudott, véletlenül sem a cikk csúsztat egy nagyot.

"a forint gyengébb, mint az MSZP-SZDSZ-kormányok idején."

Az alapkamat akkor 12%, most 1% körül mozog. Komolytalan az árfolyammal dobálózni a kamatról meg halgatni.

"Azt lassan megszokjuk, hogy a szlovákok vernek minket,"

Igen, az mszp óta. :(

"de most már a románok is."

A románok nem vernek minket, de az egész világ attól hangos, hogy bele fognak rokkanni a felelőtlen költekezésbe.

Visceroid 2017.11.12. 15:16:23

Tök jó, hogy ennyien bevédik ezt az atomerőmű baromságot. Rohadtul nem fog megtérülni, és nem a sötétzöld hülyeségek miatt, amit a baloldal nyomat, hanem mert úgy is lesz olcsóbb áram máshonnan. Mondjuk Ukrajnából. Vagy egyszerűen csak veszteséges lesz az egész és megint az adófizetők pénzéből kell majd kipótolni. A kérdés az hogy meddig?

Ja, tényleg, ha már ennyire rajongtok a fideszes projektekért, a smittpalis 2032-es olimpiához mit szóltok? Belefér az is?

$pi$ 2017.11.12. 15:17:54

"Elment közel hatszázezer ember."

A külföldre mentek aránya körülbelül ugyanakkora mint németországban és csehországban, minden keleti országban nagyobb. A példakként említett romániából az elvándorlás aránya körülbelül kétszeres.

"Különbséget tesznek nekik kedves magyarok, és a miattuk elmenekülő magyarok között."

Nem, nem tesznek. A törvényben semmi módon nincs különbség a frissen honosított és a régóta állampolgár külhoniak közt. Ha nincs magyarországi lakhelye mindkettő szavazhat levélben.

Pont Gyurcsány akarna különbséget tenni a régóta állampolgár és a frissen honosított állampolgár közt.

"Nincs már iparos, orvos, ápoló az országban, több, mint három millióan tartoznak a szegények közé."

A szegénység évek óta (2012-2013 óta) csökken az európai statisztikák szerint. Ezért idéz az ellenzéki sajtó a mai napig 2013-ban gyűjtött adatokat.

mh1973 2017.11.12. 15:19:43

@Baka49: irány Norvégia, ott 100% az alternatív, vízi energiából nyerve, pedig lenne bőven olcsó olajuk mégsem azt égetik.

Visceroid 2017.11.12. 15:22:23

"Azt lassan megszokjuk, hogy a szlovákok vernek minket,"

Igen, az mszp óta. :(

Ti egyébként meddig fogjátok ezt az "emútnyócév" dumát nyomatni? A szocik alatt meg ott sírtatok, hogy "ők vannak kormányon, csinálják meg", most meg nem győztök visszafele mutogatni. Egyébként meg ha olyan faszagyerekek vagytok, mint amilyennek képzelitek magatokat, akkor ennyi idő alatt már kétszeresen kellett volna leköröznünk még Svájcot is gazdasági mutatókban. Ehelyett ti még mindig a szocikra mutogattok.

$pi$ 2017.11.12. 15:22:29

@Visceroid: "Vagy egyszerűen csak veszteséges lesz az egész és megint az adófizetők pénzéből kell majd kipótolni. "

Megint? Mikor volt veszteséges a paksi atomerőmű?

"úgy is lesz olcsóbb áram máshonnan. Mondjuk Ukrajnából. "

Aki a magyar energatikai rendszer ukrajnára aklarja bízni az bűnösen felelőtlen. Ráadásul miért gondolod, hogy az ukránok olcsóbban tudnak orosz atomerőművel áramot termelni mint a magyarok? Ráadásul úgy, hogy az általuk befizetett adó nekünk kiadás, míg a paksi atomerőmű által befizetett adó nekünk nyereség?

Azám, az adót beleszámoltad?

$pi$ 2017.11.12. 15:28:19

@Visceroid: "Ti egyébként meddig fogjátok ezt az "emútnyócév" dumát nyomatni? "

Nem mondtam azt, hogy "elmúltnyolcév". Azt mondtam, hogy amivel a cikk vádolja a mai kormányt az az mszp alatt történt. Akkor maradtunk le a régiótól, azóta nagyjából azonos sebességgel fejlődünk.

"Egyébként meg ha olyan faszagyerekek vagytok, mint amilyennek képzelitek magatokat, akkor ennyi idő alatt már kétszeresen kellett volna leköröznünk még Svájcot is gazdasági mutatókban."

Ez eszeveszett butaság.

"Ehelyett ti még mindig a szocikra mutogattok. "

Nem, csak rámutattam, hogy visszás olyan dolgokkal vádolni a politkai ellenfeleinket amit valójában a kedvenceink követtett el.

- Bíró úr, a szomszédom megmérgezte a kutyámat.
- Nem, nem, tavaly ő mérgezte meg a kutyát, nem én.
- Hé, hagyjuk már ezt az örökös másra mutogatást, múltba révedezést, a régvolt dolgok felhánytorgatását.

Mi?!

Visceroid 2017.11.12. 15:30:02

@$pi$: én erre reagáltam:

"@ulpius66:Jelen esetben az atomerőmű építéséhez, a hitelt pedig a megtermelt, és értékesített áram árából fogjuk törleszteni, ahogy az EU által is jóváhagyott megvalósítási tervben benne van."

Kinek fogjuk az áramot eladni? Vagy az ország annyira energiaigényes hogy a belső piacra szánunk 2 atomerőművet? A nyugat tuti nem veszi meg az áramot, mert mint ahogy a posztban is van, ott van a saját megújuló infrastruktúrájuk, illetve tudnak venni ezer más helyről. Tehát kinek lesz ez a rengeteg áram? Nekünk? Komolyan kérdem!

$pi$ 2017.11.12. 15:30:54

@Visceroid: "Ja, tényleg, ha már ennyire rajongtok a fideszes projektekért, "

A paksi atomerőmű bővítését az mszp kormány alatt szavazta meg a magyar parlament igen nagy többséggel. Csak aztán azt hazudták neked, hogy az egészet a zorbán találta ki, te meg elhitted, mert hiszékeny vagy.

Amikor a paksi bővítés mellett érvelek, akkor nagyon pontosan tudom, hogy egy mszp-s projek mellett szólok. Na erre varrj gombot! :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 15:32:29

Nem szoktam ez a blogot rendszeresen olvasni, de az eddig olvasottak alapján ez a poszt az erkölcsi mélypont. Hogy miért, azt mások már leírták, nem tudok mit hozzátenni.

neszóljszámnemfájfejem 2017.11.12. 15:39:27

Hitelből építjük, s azoknak fizetünk akiktől a hitelt felvettük...vagyis egyáltalán nem lesz olcsó energia..sőt...persze a beruházásból még jobban gazdaszik a haveri kör, ez sem elhangolható. z viszont aggodalommal tölt el, hogy ezek fognak összebarkácsolni egy nukleáris létesítményt..hááát...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 15:41:48

@Baka49:

Mi most ősszel álltunk át a klímás fűtésre, olcsóbb a gáznál, ha meglesz a H-tarifás mérő. De addig sem drágább.

Ehhez áram kell, nem gáz vagy olaj.

fidesz maszop dk egykutya 2017.11.12. 15:42:18

sok éve tudható hogy ez a "nem szorulunk más pénzére" a húgyagyú szavazóiknak megy. Persze hogy úgy veszik fel a hitelt mint mindig, csak máshonnan.

@$pi$: "azóta nagyjából azonos sebességgel fejlődünk." hah :DDD "nagyjából"
Hát ja, végül is nagyjából azonos sebességgel szakadunk le :)

Cycmen 2017.11.12. 15:44:39

Blogger a Fletóék által felvett IMF kölcsönről jól elfeledkeztél! Merthát azt is az emberek fizették vissza! Csak az nem tudjuk mire kellett, nem maradt utána egy árva szélmalom se, nemhogy atomerőmű!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 15:48:31

@neszóljszámnemfájfejem:

"Az viszont aggodalommal tölt el, hogy ezek fognak összebarkácsolni egy nukleáris létesítményt..hááát..."

Építtess a franciákkal, akik összehozták a 2003-as paksi mizériát a barkácsolt, tervezési hibás tisztítótartályukkal, ami miatt másfél évig állt a kettes blokk. Rajta, ha ezt akarod.

Mindenesetre az oroszoknak felróható okból Pakson eddig nem történt baleset, max. kisebb üzemzavar, kibocsájtás nélkül.

nu pagagyí 2017.11.12. 15:50:25

@ulpius66: Az EU/IMF hitelt nem a nyugdíjakra (behelyettesítheted további szabadon választott hazugsággal) vették fel, hanem a forint stabilizálására, a forintspekulánsok elriasztására. A pénzt nem nem költötték el sem nyugdíjra, sem egyéb fogyasztási célra, hanem jegybanki tartalékként szolgált, amelyből devizaintervenciókat végeztek a forint árfolyamának védelmében. Sikerült egyébként az árfolyamot a válság előtti szintre visszavinni. A forint árfolyamát később az Orbán-kormány szándékosan leértékelte, aminek sajnos semmiféle haszna nem lett, csak a devizahitelesek helyzetét súlyosbította.

midnightcoder2 2017.11.12. 15:50:46

@Visceroid: Pl. azoknak, akik árammal autóznának. Mert ha te építesz egy naperőművet ami augusztusban fedezi az autód napi áramfelvételének dupláját (napfényes időben) attól még januárban a kocsiddal a sarki töltőállomásig sem jutsz el az otthon megtermelt árammal. Persze, ilyenkor be lehet durrantani a jó kis gázmotort ami ugyan elég szar hatásfokkal, de termeli neked a delejt. Vagy meg lehet venni azoktól, akiknek az áramtermelése nem függ az időjárás és az évszakok változásának szeszélyeitől.

midnightcoder2 2017.11.12. 15:52:26

@nu pagagyí: A forint árfolyama a szocik alatt durván túl volt értékelve, egyebek közt ezért produkáltak olyan GDP adatokat mint amilyeneket.

Visceroid 2017.11.12. 15:59:15

@midnightcoder2: Ködösítünk, ködösítünk? Érdekes, hogy amikor a szocikat kell szapulni, akkor egyből jönnek a tényadatok, Paks2-nél meg ez a "lehet hogy vannak olyan emberek is, akiknek talán kellhet majd ha esős lesz az idő". Jó lenne azért pontosan tudni, hogy kinek és hova szánjuk azt az erőművet, mert nekem ez így inkább tűnik ajándéknak Putyin elftársnak, amiért segíti a Brüsszel elleni harcot. Ugyan olyan lesz, mint a stadionok, épülnek, de senki nem használja ki őket.

nu pagagyí 2017.11.12. 16:06:29

@Cycmen: A magyar államháztartás hiánya Orbánék alatt 20 ezer milliárdról 25 ezer milliárdra nőtt annak ellenére, hogy a magánpénztárak államkötvényeit (kb. 2 ezer milliárd összegben) összetépték. Az Orbán-rezsim valós teljesítménye tehát 7 év, alatt 7 ezer millirád forint hiány generálása, azaz évente 1000 milliárd forint. Közérthetőbben: minden évvel újabb 100 ezer forinttal adósítanak el minden embert. A nagyobb baj az, hogy az adósságot finanszírozó hitelezők pénze nem később majd hasznot hajtó beruházások finanszírozására fordítódik, hanem nagy része a hatalmi maffia zsebébe vándorol, kisebb részéből pedig jövőbeni költségeket generáló presztizsberuházásokat finanszíroznak (stadionok, a Vár orbánosítása, a Városliget lebetonozása stb.).

nu pagagyí 2017.11.12. 16:17:37

@midnightcoder2: Milyeneket? Medgyessi alatt nagyobb volt a növekedés, mint a szintén pénzszóró Orbán alatt. A gyurcsányi 2008-as GDP-t pedig csak 2015 végén sikerült elérnie a jelenlegi sikercsapatnak a 2010-től folyamatosan növekvő világgazdaság és az egyre olcsóbb hitelek paradicsomi körülményei ellenére. Teljesítményük természetesen alulmúlja bármely tetszőlegesen kiválasztott EU-s ország hasonló időszakban mért teljesítményét, így hát a középmezőnyből, a fideszes hályogkovácsok jóvoltából, immár a sereghajtók büszke csapatába sorjáztunk. A visszaesésnél, csak a hatalom pofája lett nagyobb. Azért kell most sorosozni, hogy ne vedd észre a sivár valóságot. Ja majd elfelejtettem, te mindent tudsz természetesen, a plakát nem is neked szól, hanem az általatok kifosztandó áldozatoknak, nehogy saját sorsukon elmélkedjenek és fellázadjanak véletlenül.

neszóljszámnemfájfejem 2017.11.12. 16:19:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én a magyar építői-beszállítói körre gondoltam..khm...
Üzemzavarok meg történnek....s persze illúzióim nincsenek egy ekkora beruházás mindenütt korrumpálással jár, bárhol a világon!

Buchhalter 2017.11.12. 16:20:54

@nu pagagyí: állandóan hazudozol és dobálozol légből kapott adatokkal te kis zorbán utáló-Mennyit kapsz te kis puha impo pöcs ,hogy állandóan ezeken a blogokon játszod a "szabadsághőst"? Nincs asszonyka aki elviseljen ,vagy fúcska netán??

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 16:21:33

De gecibuták vagytok ti Európa Kávézó DK agitproposztáy

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 16:24:46

@mh1973: "irány Norvégia, ott 100% az alternatív, vízi energiából nyerve, pedig lenne bőven olcsó olajuk mégsem azt égetik. "

Miért égetnék a drágán eladható olajukat mikor annyi nagyesésü bővizű folyójuk van, hogy kiölti őket a vízerőműáram ami (a nap meg szélerőművekkel szemben) 0-24ben egyenletesen, kiszámíthatóan, tervezhetően és olcsón tolja a delejt?

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 16:29:22

@Visceroid: "Vagy az ország annyira energiaigényes hogy a belső piacra szánunk 2 atomerőművet?"

egyrészt igen, simán el tudná az ország paks1 és paks2 áramát fogyasztani és még nincs mindenki garázsában villanyautó másrészt paks1-nek már csak pár éve van hátr aztán lehúzza a redőnyt, így fel sem merül, hogy 2 atomerőműnyi áramit kellene felhasználni.

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 16:30:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ehhez áram kell, nem gáz vagy olaj. " mondjuk járathatnátok a légkondit benzines áramfejlesztőről is :))))

nu pagagyí 2017.11.12. 16:32:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kedves Józsefné! Az oroszokkal természetesen nem az a gond, hogy ne tudnának atomerőművet építeni, bár versenyképes áron megfelelő minőséget valószínűleg nem tudnak.

Velük az a gond, hogy az oligarcháik a Kreml eszközei. Átláthatatlan, ellenőrizhetetlen beruházásban érdekeltek, aminek során lekorrumpálhatják a magyar politikai vezetés illusztris figurát, hogy utána dróton rángathassák őket, ahogy a Kreml aktuális igénye kívánja. A korrupció már megtörtént, látva a minden racionális érvnek fittyet hányó rezsimet, a dróton rángatás folyamatban.

midnightcoder2 2017.11.12. 16:35:51

@nu pagagyí: "Medgyessi alatt nagyobb volt a növekedés, mint a szintén pénzszóró Orbán alatt."

Ja, csak akkor is kiabált minden gazdasági elemző hogy nagy baj van. Aztán jött Fletó, de nem zárta el a pénzcsapot. Aztán jött 2006 és Öszöd.

"A gyurcsányi 2008-as GDP-t pedig csak 2015 végén sikerült elérnie a jelenlegi sikercsapatnak a 2010-től folyamatosan növekvő világgazdaság és az egyre olcsóbb hitelek paradicsomi körülményei ellenére. "

GDP növekedés:
2008: 1%
2009: -6.5%
2010: 0.9%

2014: 4.5%
2015: 3.7%
2016: 2.5%

nu pagagyí 2017.11.12. 16:38:51

@Buchhalter: Köszönöm tárgyszerű, magas színvonalú kritikádat! Mit is hazudtam? - sajnos csak ez nem derült ki ideröffented soraidból. Talán fuss neki mégegyszer!

midnightcoder2 2017.11.12. 16:42:08

@Visceroid: Nézd, jelenleg a következő a helyzet:
1. Paks2-t a szocik kezdték el tárgyalni, Fletóval az élen. Érdekes módon, akkor még kellett.
2. Azóta különösebben nem változott semmi megújuló fronton. Valamivel olcsóbb lett a napelem, de az igazi gond, a tárolás a mai napig nincs megoldva. Nem hogy erőművi szinten, de jelenleg még az elektromos autók is küzdenek akksi fronton mint malac a jégen.
3. Egész Európa áll át a megújulóra, miközben arra a kérdésre, hogy mi van a megújuló energiák ciklikusságával még nem igazán született válasz azon túl, hogy akkor majd jól bekapcsolunk egy gázturbinát. A németek, akik ezzel az egész dologgal az élen járnak, már most szívnak mint a torkosborz, mert nyáron nem tudnak mit tenni a delejjel, télen pedig importálniuk kell a francia atomáramot ha nem akarnak petróleumlámpa mellett szoftvert fejleszteni.
4. Mindeközben mindenki áll át az elektromos autózásra ezerrel.

midnightcoder2 2017.11.12. 16:43:07

@nu pagagyí: Bár nem tőlem kérdezted, de Pl. a 2008-as GDP adatos hozzászólásod erős kihívásokkal küzdött a tényszerűség területén.

Szabványok 2017.11.12. 16:51:17

@Baka49: Atomerőmű kell. De nem csak a nagy Szovjetúnióban fejlesztettek atomerőműveket. Hanem itt a közelben a franciák. (Bár én azokban sem bízom.) viszont a kanadaiakban igen. Miért nem tőlük vettünk?
A hitel nem ördögtől való dolog. Lehet felvenni. De a szükséges mértékbe és megnézni kitől veszünk fel.

Szabványok 2017.11.12. 16:53:41

@midnightcoder2: Paks2-ről 25 éve konszenzus van, hogy kell. (Pedig akkor még nem volt szól villanyautóra átállásról.)
De arról, hogy az oroszoktól kell és ilyen feltételekkel, arról nem volt konszenzus, az hirtelen elhatározás volt, ki tudja milyen motivációval.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.11.12. 16:57:37

Orbán azért adósít el minket Putyin felé, mert tudja, hogy a cigánykodásai miatt az EU-s pénzek el fognak apadni. A lopásnak viszont mennie kell, főleg, hogy a gigászi pénzszivattyú olimpia egyelőre meghiúsult. Paks 2 építése viszont rengeteg Lőrincsegget fog majd milliárdosra hizlalni. Ok, Viktor ilyen, ezt tudjuk, de hogy miként lehet 2 millió ember Magyarországon, aki ezért lelkesedik, ezt nem tudom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 16:58:18

@nu pagagyí:

"hanem a forint stabilizálására, a forintspekulánsok elriasztására. "

Ja, Soros spekulációira gondolsz, értelek!

nu pagagyí 2017.11.12. 16:58:55

@midnightcoder2: Én ugyebár Medgyessit mondtam, kormányzása alatt a GDP növekedés így alakult:

2002: 3,8%
2003: 3,4%
2004: 4,6%
2005: 4,1%
2006: 4,3%

Az természetesen igaz, hogy komoly strukturális bajok voltak (és vannak) a magyar gazdasággal, a növekedés 1%-ához a növekedésnél több pénzt kell áldozni, így minél inkább növekszünk, annál inkább eladósodunk. Láthatod, hogy rezsimed is 5 ezer milliárddal növelte az eladósodást és csak azért tűnik jobbnak a GDP-hez viszonyított ráta, mert a vagyont is elkezdték felélni (magánpénztár, rezsicégek vagyona stb..), ami nem jelentkezik hitelként, de sajnos a hatékonyságunk (hozzáadott érték) semmivel nem nőtt, inkább csökkent.. Gyurcsány alatt azért volt alacsonyabb a GDP-növekedés, mert megpróbált a strukturális bajokon javítani (TB veszteségei stb.), aztán bebaszott a válság, amit méltatlan rákenni. A fityesz prímán hazudik, de rá is szorul, mert valódi teljesítményt sajnos ők sem tudnak felmutatni, pedig esetükben még válság sincs, amire rá lehetne kenni az eredménytelenséget.

$pi$ 2017.11.12. 17:00:52

@nu pagagyí: "A pénzt nem nem költötték el sem nyugdíjra, sem egyéb fogyasztási célra, "

Közismert hazugság. Tessék a bizonyíték: www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

Jórészt az államadósság hiányát fedezték belőle, ha a fidesz csinálta volna, akkor úgy mondanád, hogy "eltapsolták".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:01:43

@neszóljszámnemfájfejem:

"Én a magyar építői-beszállítói körre gondoltam..khm..."

Nem ők fogják összebarkácsolni. Amit csinálnak, azt szigorú orosz ellenőrzés mellett fogják tenni. Az oroszok egyfajta referenciaprojektnek szánják Paks 2-t, ezért is mentek bele a fix áras szerződésbe. Nem akarnak beégni vele, hidd el.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:02:39

@neszóljszámnemfájfejem:

Mellesleg ha a franciák építenék, akkor is ugyanannyira elvárás lenne magyar részről az, hogy kb. a mostanival azonos arányban legyenek magyar beszállítók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:04:14

@eßemfaßom meg áll:

"járathatnátok a légkondit benzines áramfejlesztőről is :))))"

Hogy ez nem jutott eszembe! :O

$pi$ 2017.11.12. 17:05:48

@nu pagagyí: "Én ugyebár Medgyessit mondtam, kormányzása alatt a GDP növekedés így alakult:

2002: 3,8%
2003: 3,4%
2004: 4,6%
2005: 4,1%
2006: 4,3%"

Egyrészt ugye úgy hívják, hogy "Medgyessy", másrészt viszont 2006-ban már nem volt hatalmon. 2005-ben sem. Ez nagyjából jelzi, hogy mennyire vagy képben. :(

nu pagagyí 2017.11.12. 17:06:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A piac nem egyenlő Sorossal. Ha egy valuta gyengülésére számít a piac, akkor megjátssza azt, és ha te egy befektetési alapba tetted a pénzed abban a reményben, hogy hozamot érj el és ne veszteséget, akkor szurkolni fogsz, hogy jól sáfárkodjon az alapkezelő ezekkel a piaci esélyekkel. De minek is magyarázzam, disznónak gyöngyöt? Minek? Te csak gyűjtsd a pénzt a kiszámítható rezsicsökkentésből, 100 év alatt a 2013-ban eszközölt egyszeri csökkentésből akér százmillióid lehetnek, ha nem szórod el ezt a pénzt mindenféle hülyeségre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:06:50

@nu pagagyí:

"aminek során lekorrumpálhatják a magyar politikai vezetés illusztris figurát"

Bármelyik magyar politikai vezetésről lenne is szó, ugyanúgy korrupt mind. Engem az sem vigasztalna, ha orosz helyett francia érdekek mentén rángatnák a magyar politikusokat, hiszen a franciák a történelmünk során nem sok rokonszenvet mutattak irányunkban, nem várok tőlük jobbat, mint az oroszoktól.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:08:50

@midnightcoder2:

"erős kihívásokkal küzdött a tényszerűség területén."

Milyen szép, dipomatikus megfogalmazás, ezt megjegyzem magamnak. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:10:28

@Szabványok:

" viszont a kanadaiakban igen. Miért nem tőlük vettünk?"

A kanadaiak meghitelezték volna a beruházás 80%-át, ráadásul fix áras szerződéssel? Nem, egyedül az oroszok voltak erre hajlandók. Kanadának is ott volt a lehetőség, tehettek volna ajánlatot.

nu pagagyí 2017.11.12. 17:10:36

@$pi$: Köszönöm a kiegészítést! Ha jól értem, azt mondod, hogy békeidőben, Gyurcsány alatt is képesek voltunk 4% felett növekedni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:13:15

@Szabványok:

"De arról, hogy az oroszoktól kell és ilyen feltételekkel, arról nem volt konszenzus, az hirtelen elhatározás volt"

Egy nagy többséggel, demokratikusan megválasztott kormány döntése volt, Mi a bajod a demokráciával? A demokrácia nem azt jelenti, hogy az ellenzéknek vétójoga van.

"ki tudja milyen motivációval."

Elég motiváció lehetett a 80% összegű hitel és a fix áras szerződés. Plusz az, hogy Paks 1 kiváló referencia volt.

nu pagagyí 2017.11.12. 17:14:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyugaton nem oligarchák vannak, hanem cégek, amelyekkel szemben egy állam akár nyerhet is egy perben. A másik különbség az oroszokkal szemben az, hogy az általuk végrehajtott korrupció (pl. Siemens) csak köztörvényes úgy, nem pedig nemzetárulás a lekorrumpált politikai vezető részéről.

$pi$ 2017.11.12. 17:16:34

@nu pagagyí: "Ha jól értem, azt mondod, hogy békeidőben, Gyurcsány alatt is képesek voltunk 4% felett növekedni. "

Például 2006-ban. Miközben az államháztartás hiánya 9,5% volt. És ez az után volt, hogy Gyurcsány elmondta "elk.rtuk".

Tehát az időrend, hogy összefoglaljuk a regnálásukat:
1) Felelőtlen osztogatás.
2) Elk.rták.
3) 9,5%-os éves hiány.
4) Gazdasági válság és IM/EUF hitel.
5) Hatalmas megszorítások és megtorpanó gazdaság.

Nem tudsz egy olyan évet vagy tettet mondani, amire büszkék lehetnek. Pontosan ezt mondta Gyurcsány is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:16:43

@nu pagagyí:

"A piac nem egyenlő Sorossal."

Vidd szervizbe az irónia-detektorodat! :D

nu pagagyí 2017.11.12. 17:18:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ebben az orbáni "demokáciában" az ellenzéknek nemhogy vétójoga lenne, de még meg sem ismerheti a szerződés tartalmát. Utóbbi érvényes az egész nemzetre. Nem tudjuk miről döntött a hatalmi maffia és azt sem, hogy miért. Úgy tűnik ezek olyan demokraták, akik leszarják a választóikat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:19:48

@nu pagagyí:

"A másik különbség az oroszokkal szemben az, hogy az általuk végrehajtott korrupció (pl. Siemens) csak köztörvényes úgy, nem pedig nemzetárulás a lekorrumpált politikai vezető részéről."

Fordítsd ezt le kémkedésre. Aki a francia állam javára kémkedik itt Magyarországon, az ugyanúgy hazaárulást követ el, mint ha az oroszoknak kémkedne.

A korrupcióval ugyanez a helyzet. Sem orosz, sem francia, sem német vagy bármilyen érdekeknek nem szabad kiszolgáltatni a hazánkat. Mindegyik hazaárulás. Nem kisebbíti a bűnt, ha valaki a franciáknak kémkedik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 17:20:55

@nu pagagyí:

Sehol nem nyilvánosak az efféle szerződések.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.12. 17:25:05

@midnightcoder2: Jééé!
A 2012-es -2.7 százalékot kifelejtetted. Miért? Pedig nem is volt gazdasági válság.
A 2009-essel meg minden ugrálsz? Akkor mindenki komoly mínuszban volt.
Mások nálunk sokkal nagyobbat estek.
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/b/b5/Real_GDP_growth%2C_2006-2016_%28%25_change_compared_with_the_previous_year%3B_%25_per_annum%29_YB17.png

De csak hazudozzál!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.12. 17:27:36

@midnightcoder2: Németország -4,9%, Csehország -4,8%, Románia -7,1%, Szlovákia -7,8% Ez mind Gyurcsány műve te faszfej?

nu pagagyí 2017.11.12. 17:28:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nálunk az egész nem nyilvános, máshol az ilyen szerződéseknek csak egyes nemzetbiztonságot érintő részei azok.

Igaz, nehéz időket élünk. Magyarországon már legalább három-négy éve rendkívüli állapot van (migriválság), amelyben egy főtér kikövezése is nemzetbiztonsági jelentőségű ügy és értelemszerűen sem a tendergyőztes valódi személye, sem a ráfordítandó összeg, sem az elérendő cél nem publikus. Hozzászoktunk már.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.12. 17:30:10

@$pi$: Te faszfej, minden gazdaság megtorpant. A finnek 8,3 százalékot estek.
A németeket elírtam, 5,3 százalékot estek. A rohadt Gyurcsány volt az is.

Libsik visítanak de az ország a miénk ! 2017.11.12. 17:38:48

"Orbán: nem szorulunk senki pénzére, de felvesszük az orosz hitelt"

Nevetseges rosszindulatu vagdalkozas. Ketsegbeesett reakcio arra a hirre, hogy hamarossan ujra felminositik az orszagot.

midnightcoder2 2017.11.12. 17:43:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha picit visszaolvasol akkor láthatod, hogy 2005 vs 2015 volt a kérdés. Az, hogy még ezen kívül 3 évet odaírtam csak ráadás volt. A finnek esésébe pedig belejátszott a Nokia süllyedése is.

midnightcoder2 2017.11.12. 17:45:29

@midnightcoder2: Szerk. 2008 vs 2015 volt a kérdés.

Visceroid 2017.11.12. 17:47:57

@$pi$: "Nem tudsz egy olyan évet vagy tettet mondani, amire büszkék lehetnek. "

Ha a valóságban élnének, Orbánék sem tudnának.

nu pagagyí 2017.11.12. 17:48:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Látom, sikerült teljesen félreértened és saját hitvilágodhoz facsarni, amit írtam. Így talán érthetőbb lesz: Oroszország nem egyenlő az EU-val (az EU-nak önkéntes tagjai vagyunk, az Orosz Birodalomnak viszont nem). Egy európai cég (részvénytársaság) nem ugyanolyan, mint egy Putyin engedélyével tevékenykedő orosz oligarcha hitbizománya. Előbbi csak pénzt akar keresni a részvényeseinek, utóbbi viszont veszteségek árán is a Kreml politikai behatolását építgeti.

midnightcoder2 2017.11.12. 17:50:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Amúgy kis hazánk 2007-ben is 1% alatti GDP növekedést produkált, amikor a válság még a fasorban sem volt, és Pl. szlovák barátaink 5.5, míg a lengyel testvérek 7% körül teljesítettek. 2009-ben a mi -6.5%-unk ugyanez a szlovákoknál -4.8% volt, a lengyeleknél pedig +2.8!

nu pagagyí 2017.11.12. 17:55:08

@Libsik visítanak de az ország a miénk !: Most, hogy, hogy rezsim eladósítja az országot az oroszoknak tényleg nevetni támad kedve az embernek. Természetesen rosszindulatúan.

nu pagagyí 2017.11.12. 18:02:20

@torró: Fele sem igaz. Például a fityesz által okozott "iszapkatsztrófa" károsultjai azóta sem kapták meg a közadakozásból összegyűjtött pénzt, a livatartók meg elveszették azóta a földjüket a manikűrössel szemben, úgyhogy mindegy. Az összes többi "kártalanítás" nyertese is csupa olyan, aki rá sem szorult, vagy nem is károsodott. Például azokat a fideszes önkormányzatokat kártalanították, ahonnan előzőleg saját maguk lopták ki a pénzt.

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 18:02:58

@nu pagagyí:t.

"A gyurcsányi 2008-as GDP-t pedig csak 2015 végén sikerült elérnie a jelenlegi sikercsapatnak a 2010-től folyamatosan növekvő világgazdaság és az egyre olcsóbb hitelek paradicsomi körülményei ellenére."

Euro válságról hallottál? Arról hallottál-e, hogy a 2008-ban kirobbant pénzügyi válság 2008-ban nem ért véget? Ez egy "W" válság volt, 2012-ben az euróválságban csúcsosodott újra ki! Nézd végig a 2012-es GDP adatokat, a legtöbb országban visszaesés mutatkozik, akar negatív előjellel is. Valójában 2013-tól lehet arról beszélni, hohy a vilaggazdaság elindult felfelé.

A real GDP 2014-ben érte el a 2008-as értéket. De ebben sem vagyunk egyedül. Számos országnak ez még a mai napig sem sikerült. Pl. Spanyolorszagnak.

"Teljesítményük természetesen alulmúlja bármely tetszőlegesen kiválasztott EU-s ország hasonló időszakban mért teljesítményét...."

Akkor nézd meg a csehországi makrogazdasagi adatokat! Egyebkent ha korrekt akarsz lenni, akkor azt is nézd, hogy Magyarország úgy növekszik, hogy emellett folyamatosan csökkenti a GDP arányos allamdaossagat, a devizaban denominalt adóssagot, es csökken a vallalatok es a maganszemelyek adossaga. Ez keves orszagnak sikerült.
Tudod, az allamadossag merteke nem ennek a kormanynak a hibajábol van. A kamatfizetesi kötelezettsegünk 3-4 szerese a versenytarsainkénak. Az atlagos, évente berkező netto uniós tamogatasokkal, illetve az évent befolyt SZJA -val egyező mertekű az éves kamatfizetesi kötelezettsegünk.
Es ne a roman gazdasagot hasonlitsd a magyarhoz, mert az egy túlfütött gazdaság, olyan mint a 2008-as magyar volt, azaz folyamatosan generalja az allamadossag növekedest.

1ghost 2017.11.12. 18:10:16

@ulpius66:

Hát igen! Az előző kormány is vett fel hitelt, és abból lettek megbecsülve a tanárok, egészségügyiek (50% közalkalmazotti béremelés!!!!!!), autópályák épültek, négy százalékos gazdasági növekedés, lehet sorolni vég nélkül, mennyit gyarapodott az ország.

Most meg? Az oroszoktól veszünk fel hitelt, egy ab ovo veszteséges projektre, amit az oroszok és a fidesz együtt fog szétlopni, jut belőle, mészárosnak, orbán ráhelnek, és valamennyi mocskos fideszes tolvajnak, s még a dédunokáink is belerokkannak majd a visszafizetésébe.

Soha többet orbán! Jövőre el kell számoltatni az országkifosztó fideszt, s rács mögé zárni, az utolsó rohadt fideszbűnözőt is.

midnightcoder2 2017.11.12. 18:13:17

@nu pagagyí: "Például a fityesz által okozott "iszapkatsztrófa" károsultjai azóta sem kapták meg a közadakozásból összegyűjtött pénzt"

Fityesz által okozott ??? Legjobb tudomásom szerint a katasztrófát az a MAL ZRt okozta 2010-ben, amit még 1986-ban a spontán privatizáció "szereztek meg" a kedves jó elvtársak, és 2010-ben a katasztrófa után vettek állami tulajdonba. Hogy jön ide a FIDESZ ?

nu pagagyí 2017.11.12. 18:14:25

@$pi$: A "bizonyítékod" csak arra jó, hogy kimutassa, mire költötte el a Fidesz az előző kormány által felvett EU/IMF hitelt. Az összeget ugyanis hiánytalanul átvehették az MNB trezorjaiban. A jegybanki devizatartalék ugyanis pont annyival nőtt a hitelfelvétel hatására, amennyi a hitel összege volt. A pénz tehá,t a fityeszrezsim indulásakor még megvolt. Ma már az sincs meg.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:16:18

Na mi van, az összes kib..ott fidesznicket ide szabadították?! Látom, dolgoznak rendesen...

"a forint gyengébb, mint az MSZP-SZDSZ-kormányok idején."

Lehetne erősebb, mert a piac szívesen erősítené, de a kormány és a jegybank szóbeli intervencióval szándékosan magasan tartja a forintárfolyamot. Ennek pedig oka az, hogy a költségvetést fideszék alatt rendre 300 Ft fölötti € árfolyamra tervezik. Már a 300 is kellemetlen, jóval erősebb forintnál pedig borulna a költségvetés, és vele borulnának a tervek, fuccs lenne a szép számoknak, amelyek valójában, ha alaposabban mögéjük nézünk, nem is csillognak olyan fényesen.

$pi$ 2017.11.12. 18:17:55

@Visceroid: "Ha a valóságban élnének, Orbánék sem tudnának. "

Én úgy látom, hogy évek óta csak jó hírek jönnek, az mszp alat meg csak rossz hírek vannak.

Igaz, a baloldal mindig megadta a magyarázatot, csak ezt felénk úgy mondják,hogy amit meg kell magyarázni, az már el van cseszve. ;)

midnightcoder2 2017.11.12. 18:20:04

@1ghost: "lehet sorolni vég nélkül, mennyit gyarapodott az ország"
Ja. Sikeresen felvitték a GDP arányos államadósságot 55%-ról 70% fölé. A pedagógusok pedig egyszer kaptak egy nagyobb béremelést, aztán utána legközelebb már csak Orbánéktól. Azóta is olyan remekül vannak fizetve, hogy pedagógus lassan már csak nyugdíjas van, de ez már egy másik történet.

"Az oroszoktól veszünk fel hitelt, egy ab ovo veszteséges projektre, "
Amit nem mellesleg a szocik kezdtek el. És ami garantáltan nem lesz veszteséges, mert bármennyire is fújják a lufit a zöldek és az európai politikusok az alternatív energiával kapcsolatban, a fizika törvényei makacsul csak nem változnak. A paksi beruházással kapcsolatban max. akkor kellene aggódni, ha egyszer valaki összerakna egy fúziós erőművet, csak hát azt gyerekkorom óta mindig 20 év múlva ígérik a fizikusok, az pedig már a 80-as években véget ért.

nu pagagyí 2017.11.12. 18:23:10

@midnightcoder2: Ma sem derült ki, mi volt a katasztrófa igazi oka. Legvalószínűbb, hogy a Kádár-korszakban épített művet rossz altalajra építették. A MAL-ra pedig nem sikerült rábizonyítani, hogy ne tartotta volna be a szakhatóságok előírásait.

Persze, ha kiderült volna, hogy alapvetően hibás volt a termék, akkor az államnak kellett volna kártalanítani mindent, a MAL-t is. Nyilván sokkal kifizetődőbb volt ellopni a céget és rákenni mindent. Vajon, ma ki nyerészkedik a MAL-on? Szóval, nem volt normális szakértői vizsgálat, ugyanolyan sunyi módon kezelte a kormány ezt az ügyet, mint minden mást.

midnightcoder2 2017.11.12. 18:24:24

@Republic Forever!: A képlet elég egyszerű: ha nagyon felviszed a valuta árfolyamodat, akkor le megy a béka segge alá a növekedésed. Ezért nem emelik a forint árfolyamát Orbánék. Ezzel együtt az inflációra nem sok panasz lehet az utóbbi pár évben:

profitline.hu/Az-inflacio-alakulasa-Magyarorszagon---egy-abran-362408?abra=1

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:25:38

@midnightcoder2: "Ezért nem emelik a forint árfolyamát Orbánék."

Nem kell felvinni. Magasan van.

$pi$ 2017.11.12. 18:26:17

@Republic Forever!: "Lehetne erősebb, mert a piac szívesen erősítené, de a kormány és a jegybank szóbeli intervencióval szándékosan magasan tartja a forintárfolyamot."

Akkor nagy zsenik, ha képesek csak úgy befolyásolni a valutaárfolyamot. :D Svájcnak például nem nagyon sikerült, pedig erőlködtek rendesen. :D

nu pagagyí 2017.11.12. 18:26:58

@$pi$: A Vajna híradókban a kormányt érintően, valóban csak jó hírek lehetnek, hiszen egy külön propaganda minisztérium hamisítja azokat központilag. Ami baromira hiányzik belőlük, az a valóság.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:27:17

@Republic Forever!: Mondjuk ez sem igaz így, mert amikor nemrég majd' 300-ig erősödött a HUF, a jegybank gyorsan kiadott egy szóbeli intervenciót, amely visszalökte az árfolyamot 310 fölé.

midnightcoder2 2017.11.12. 18:27:54

@nu pagagyí: Finoman szólva kissé inkorrekt lett volna egy 1986-ban a saját vezetői által elprivatizélt cég 2010-es balesetéért állam bácsit okolni.

midnightcoder2 2017.11.12. 18:29:53

@Republic Forever!: Ha túl magasra kerül, akkor annak a növekedés látja a kárát. Nem véletlenül nem hagyják a kicsi kínaiak sem emelkedni a pénzük árfolyamát.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:33:07

@$pi$: Nézzél utána a dolgoknak, gyökér, azután vigyorogj. Légy tisztában a monetáris politikával, a jegybank lehetőségeivel, az intervenció fogalmával és annak módozataival. A jegybank évek óta alkalmaz intervenciót sikeresen, és tartja ezáltal mesterségesen magasan a forint árfolyamát.

nu pagagyí 2017.11.12. 18:35:03

@midnightcoder2: A forint árfolyamát azért nem emelik, mert nincs meg a gazdasági alapja. Ahhoz nőnie kellene a versenyképességünknek, azaz nagyobb hozzáadott értékű árukat kellene előállítanunk. Orbánék alatt sajnos ez is csökkent, így kénytelenek lesznek még jobban leértékelni a munkádat. Persze történhet még csoda, mondjuk Mészáros Lőrinc elkezd innoválni, vagy Széles Gábor előáll a korszakos ingyen energiát szolgáltató eszközzel De hadd legyek szkeptikus, arra számítok még értéktelenebb leszel a világpiacon, így lehet, hogy hamarosan Bécsben a teljes havi fizetésed is kevés lesz egy gombóc fagyira.

Janossz 2017.11.12. 18:36:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mi most ősszel álltunk át a klímás fűtésre, olcsóbb a gáznál, ha meglesz a H-tarifás mérő. De addig sem drágább. "
Épeszű ember ilyesmiről egy szezon után nyilatkozik.
Hacsak nem a propagandista beszél belőle.

nu pagagyí 2017.11.12. 18:39:11

@midnightcoder2: Ha a gát rejtett hibát tartalmazott, azért az eladó felel. Szerintem már a római jog keletkezése óta így lehet. Ezt bizonyára te is pontosan tudnád, ha mondjuk te faragnál rá egy hasonló ügyletre.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:40:38

@midnightcoder2: Már most is túl magasan van. 2009. elején, a pénzügyi válság csúcsán a 317 Ft a mélypontot jelentette a forint árfolyamában, most 2017-ben alig 6-7 forintnyira állunk ettől a szinttől...mihez képest nem magas? Mit jelentene számodra a MAGAS árfolyam? Mondjuk 350-et?!

A stabil költségvetéshez igen magas forintárfolyam szükséges. Ha beerősödne a forint, vissza a kétezres évek sávjába, összeomlana a költségvetés. Ez a büdös nagy helyzet. Persze erről nem beszélnek...

Az Orbán-kormányok előtti időkben ez nem így volt. Érdekes, akkoriban elegendő volt 240-260 Ft euró árfolyam is.

Jakab.gipsz 2017.11.12. 18:43:11

Verseny van, senki sem tiltotta meg a nemzetközi befektetőknek azt, hogy olcsóbban hitelezzenek meg a magyaroknak, egy atom erőmű építését mint az oroszok.

Nem értem mi a bajotok? Nem látjuk az olcsóbban hitelező, tolongó konkurenciát.

morph on deer 2017.11.12. 18:45:22

“...már nem szorulunk senki pénzére...“

De azért adják ide, mert anélkül nem tudjuk fenntartani a látszatot sem!

Nem szorulunk senki pénzére, “csak” az államkötvényt vegyék,- kamatra,- “csak” a bevándorlási kötvényt vegyék, - kamatra - na meg ide az EU-s lóvét is, de izibe..!
Az meg igazán természetes, hogy orosz kölcsönből fizetjük az oroszokat, hát mi másból?

Hát lopom én a pénzt?

Na jó, most nem “arról” van szó...

flydomi 2017.11.12. 18:52:50

Bruahhahahaa agy nélküli majmok.
A rendszerváltás óta csak magyarellenes vezetők voltak a bársony székben. :)
Érdekük az,hogy nyomorban éljünk.
Imádjátok hazaáruló Gyurcsányi seggét,szopkodjátok magyar elleneséges viki fütykösét ezerrel. :)
Az Antal csicskáiról nem beszélve,habár az a generáció hál istenek kihalófélben van. :)

nu pagagyí 2017.11.12. 18:53:41

@Jakab.gipsz: Meglepne, ha meghirdették volna a Közbeszerzési értesítőben a Paksi beruházást. De idézd ide, ha mégis! Sutyiban tárgyaltak, nemzetbiztonsági ködbe burkolva a korrupt beruházás minden elemét. De, ha már nemzetbiztonság, logikusabb lett volna a politikai szövetségeseinkkel tárgyalni, mint a szövetséggel szemben álló Oroszországgal. De ha az olcsóság volt igazán fontos, akkor meg hogyan hagyhatták ki Észak-Korát? Utóbbiak szerintem szerintem sokkal olcsóbban kihozták volna az egészet, igaz az oroszokhoz hasonlóan nekik is lett volna néhány kérésük.

morph on deer 2017.11.12. 18:54:45

@1ghost:
“...és abból lettek megbecsülve a tanárok, egészségügyiek (50% közalkalmazotti béremelés!!!!!!)”

A marhái!
Pedig Mészáros már akkor is orbán gázszerelő szomszédja volt, és a barmai nem vették észre, hogy minden idők legzseniálisabb üzletembere lapít, mint a fűben! Az!

Ezért kellett megbukniuk, hogy az ország felvirágozhasson!
Felcsúton!

Mert ugye a Gyurcsány idejében még egy nyomorult kisvasútra sem telkett, nemhogy egy ilyen csicsás stadionra!

Naugye!

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 18:56:18

@Jakab.gipsz: "Verseny van, senki sem tiltotta meg a nemzetközi befektetőknek azt, hogy olcsóbban hitelezzenek"

Nem volt közbeszerzési pályázat. Így nem volt, nem lehetett verseny sem. Orbánék eldöntötték, hogy Moszkva épít atomerőművet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 18:58:54

@Janossz:

"Épeszű ember ilyesmiről egy szezon után nyilatkozik.
Hacsak nem a propagandista beszél belőle."

Épeszű ember tudja, hogy nincs két egyforma fűtési szezon, s mivel nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni, a szezon végi számla csak kirívóan nagy eltérés esetén jelent valamit.

Ezért épeszű ember veszi a műszaki adatokat és számol.

Noti 100% 2017.11.12. 19:02:57

Szép lassan talán kiábrándulnak az emberek a Fideszből, remélem...

nu pagagyí 2017.11.12. 19:03:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy iverteres klímával olcsóbban tudsz fűteni, mint gázzal. Nekem olyan mondta, aki ért hozzá, hogy igen (maga a klíma szerelő)..

morph on deer 2017.11.12. 19:06:49

@Jakab.gipsz:
“Nem értem mi a bajotok? Nem látjuk az olcsóbban hitelező, tolongó konkurenciát.”

Csodálod? :)
Szerinted ki az, aki épeszű, és egy sunyi tolvajjal üzletel?
Ráadásul egy atomerőmű lenne a collateral!

Maaargit!
Nooormááális?

guvat 2017.11.12. 19:07:00

A "rászorulunk" azt jelenti, hogy a töketlen, hazaáruló gazdaságpolitika miatt már a legvadabb spekulánsok sem vesznek magyar állampapírt és csak az IMF azonnali hitele menti meg az országot a csődtől. Volt ilyen...
A felelőtlenül felvett hitelek visszafizetése és a gazdaság fejlesztése érdekében kedvező feltételekkel felvett hitel normális gazdasági eljárás.
És van különbség....

Janossz 2017.11.12. 19:08:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Höhö,Kovácsné elmeséli, hogy november 12-én ő látja, hogy mibe lesz a hőszivattyús buli...
Majd áprilisban megtudod. Addig számolgass nyugodtan, csak több ismeretlenes az egyenlet. Az a megadott COP lehet délelőtt 3,5, délután meg 2,3.
Vagy fordítva. És nagyon nem mindegy, milyen tél jön...
"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni,"
Ezt én nem tudom értelmezni, biztos az én hibám.:-)

Cycmen 2017.11.12. 19:10:05

@Én tudom jól: Orbán azért adósít el minket Putyin felé, mert tudja, hogy a cigánykodásai miatt az EU-s pénzek el fognak apadni.

Hogy rájöttél! De a másik okot nem tudod! A 2018-as választások után vonatra rakunk benneteket és mentek Szibériába! Az a titkos záradék, hogy átvesz benneteket! És akkor felvirágzik az ország EU pénz nélkül is, pusztán attól, hogy nem rontjátok itt a levegőt!

Janossz 2017.11.12. 19:10:08

@nu pagagyí: Nem lehetetlen. Csak óvatosan kell nyilatkozni, nem novemberben a szezonról. Csata után okos a katona.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 19:12:14

@nu pagagyí:

"Oroszország nem egyenlő az EU-val (az EU-nak önkéntes tagjai vagyunk, az Orosz Birodalomnak viszont nem)."

Mit nem mondasz! :O

"Egy európai cég (részvénytársaság) nem ugyanolyan, mint egy Putyin engedélyével tevékenykedő orosz oligarcha hitbizománya. Előbbi csak pénzt akar keresni a részvényeseinek"

Így igaz. A munkamegosztás szerint a politikai befolyás növelése az EU-bürokraták feladata, lásd kvóta, lásd a Paks-2 körüli kavarást az állami támogatások vádja miatt - bezzeg a nap- és szélerőműveket lehet, sőt kell államilag támogatni, a versenysemlegesség nagyobb dicsőségére.

"utóbbi viszont veszteségek árán is a Kreml politikai behatolását építgeti."

Miben is mutatkozik ez meg?

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 19:15:49

@1ghost:

"Az előző kormány is vett fel hitelt, és abból lettek megbecsülve a tanárok, egészségügyiek (50% közalkalmazotti béremelés!!!!!!), autópályák épültek, négy százalékos gazdasági növekedés, lehet sorolni vég nélkül, mennyit gyarapodott az ország."

ENNYIT:

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2003-2009)

Cseho. 6 %, Lengyelo. 2,8 %, Szlo. -5,3 %, Románia 1,9 %

MAGYARORSZÁG: 20,2 % !!!

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 5,4 %.

Magyarország GDP arányos államadóssága 3,7-szer nagyobb mértékben nőtt 2003 és 2009 között, mint a másik négy ország átlaga.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)

Cseho. 22,5,%, Lengyelo. 32,7%, Szlo. 35,8 %, Románia 41,0%

MAGYARORSZÁG: 13,2% !!!

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 33 %.

2,5 -szer több, mint a magyar növekedés. A magyar növekedés mindössze 40%-a volt a másik négy átlagának.

Mo. úgy halmozott fel 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett.

Magyarországon minden 1 százalékpont GDP növekedéshez 1,53 százalékpont államadósság növekedés társult.

A másik négy országban viszont átlagosan minden 1 százalékpont GDP növekedéshez csak 0.16 százalékpont államadósság növekedés társult.

Magyarországon minden 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy orszagban atlagosan!

Magyarorszag a delszlav haboruban elszenvedett horvát haborus vesztesegekkel ósszemerhető allqmdossag növekedest produkalt bekeidöben az emlitett időszakban.

Mindamellett gazdasagi matematikai elemzések alapján:

1999–2002-es évek között volt egy masszív felzárkózási trend az uniós orszagok atlagahoz az egy főre jutó vasarlóerö paritás alapján szamolva.

Azonban a magyar GDP volumenváltozása, mint a fenti adatokbol is lathato, alacsonyabb a 2003–2010-es években, mint a többi 9 "exszocialista" EU-tagország GDP átlagos növekedési üteme.

Mindez azert, mert a socialista-liberalis kormany letert a korabbi gazdasagi palyarol a kormanyvaltast kovetően.

A polgári és a szociálliberális gazdasági pálya közötti eltérés alapjan a 2003-2010-es évekre, azaz a ket kormanyciklusra a trendeltérés miatt kieső jövedelem több mint 17.000 milliárd forint!

A munkavallaloi jövedelemkiesés 2010-re elerte a kb. 436 000 forintot, ami havi 36 000 forintnak felelt meg.

A két pálya közötti eltérés miatt elmaradt adózott vállalkozási jövedelem (az amortizációval együtt) 2010-re mintegy 1500 milliárd forintot tett ki.

Ennyivel nagyobb összeg állhatott volna rendelkezésre a vállalati beruházásokra, fejlesztésekre és osztalékokra.

Az államháztartás elmaradt halmozott jövedelme a két kormányciklusra közel 9500 milliárd forint.

polgariszemle.hu/archivum/39-2007-december-3-evfolyam-12-szam/229-az-unios-felzarkozasunk-aranykora-es-elrontasa

Adjuk össze az allamadossag növekményt es a gazdasagi palyarol törtent letérés okozta kárt.

Nem veletlenül mondta Bokros L.2013-ban a pápai Petőfi Asztaltársaság összejövetelén:

"..............a 2001-es évtől kezdődően - nagyrészt szocialista kormányok által - olyan gazdaságolitika folyt az országban, mely felélte a jövőt. Az 50%-os GDP arányos államadósság 80%-osra emelkedett nyolc év alatt, mely óriási teher."

És akkor meg nagyon visszafogottan fogalmazott!

apro_marosan_petergabor 2017.11.12. 19:15:54

Szokásos parttalan(és meggondolatlan, hozzá nem értő) libero böfögés.
Az államadósság fokozatosan csökken, mióta nem a szadesz-maszop írja a gazdasági forgatókönyvet. Alaprőműre pedig szükség van, valamivel tölteni kell majd a villanyjárművek tízezreit - éjjel is, főleg, ha már nem működnek a német atomerőművek, jó piaca lesz az áramnak. Az, hogy ez egy olcsó hitelkonstrukcióban történik - nem baj (annál inkább érdekeltek az oroszok az erőmű megvalósulásában). Szerencsére nem IMF hitel... Még az is lehet, pécsi uránból születnek a fűtőelemek - nagyszerű dolog lenne.

guvat 2017.11.12. 19:15:58

morph on deer
"Varga Mihály elmondta: gazdaságtörténeti rekord hazánkban, hogy az Államadósság Kezelő Központ negatív értéktartományban, -0,02 százalékos hozamon adott el 15 milliárd névértékű Diszkont Kincstárjegyet a keddi aukcióján. Mind az elfogadott minimális, a maximális és az átlaghozam is negatív lett.

Az adósságkezelő több mint háromszoros kereslet mellett értékesítette az állampapírt: a befektetők összesen 49,6 milliárd forint értékben tettek ajánlatot."

Visceroid 2017.11.12. 19:25:58

Tényleg azt nem értem a Fideszben, hogy ha lopni akarnak, meg nyalni Puytinnak miért ilyen nevetséges beruházásokba ölik a pénzt? Pl ott volt az autópálya építés, azt is szétlopták, de legalább meg lehetett magyarázni. De stadionokra mi szükségünk van? Paks2-re? Belgrádi vasútra? Felcsúti kisvasútra? Mészáros "Zuckerberg" Lölőre? Olimpiára? Ok, látszatberuházások, csilli-villi, lehet mutogatni a népnek, de az ilyesmi mutatja mindennél jobban, hogy az ország meg belül, a láthatatlan, vagy éppen a ki nem mondott dolgok szintjén szétrohad (oktatás, egészségügy és tsi...)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.12. 19:26:10

@Janossz:

"Addig számolgass nyugodtan, csak több ismeretlenes az egyenlet. Az a megadott COP lehet délelőtt 3,5, délután meg 2,3.
Vagy fordítva."

Így igaz, ezért adják meg a szezonális COP-t, vagyis az SCOP-t. :) A mienk SCOP-je 3.2, míg már 2.36-os SCOP is elegendő ahhoz, hogy pariban legyek a gázzal - 104% hatásfokú kondenzációs kazánnal számolva, fűtőértékre, H-tarifával.

(Valójában a kazán ritkán éri el a max. hatásfokát, mert többnyire a szükségesnél jóval nagyobb teljesítményű kazánokat állítanak be a melegvíz miatt.)

"És nagyon nem mindegy, milyen tél jön..."

Ez gázfűtésnél talán mindegy? Nagyon jól érvelsz. :)

'"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni,"
Ezt én nem tudom értelmezni, biztos az én hibám.:-)"'

Igen, biztos a te hibád.

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 19:44:03

@nu pagagyí: "Ha jól értem, azt mondod, hogy békeidőben, Gyurcsány alatt is képesek voltunk 4% felett növekedni. "

mit mond erről a szuper növekedésről a legilletékesebb: "Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."

Jakab.gipsz 2017.11.12. 19:45:12

@morph on deer:

Magyarország még nem maradt adósa senkinek sem!

Ezt jól vésd a fejedbe !

Most sem fogunk és erre mérget is vehetsz. És még arra is, hogy ki a hazug és ki a normális, szép lassan minden kiderül.

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 19:46:38

@nu pagagyí: "a fityesz által okozott "iszapkatsztrófa""

ennyire még te se lehetsz hülye

Cycmen 2017.11.12. 19:47:21

@Visceroid: Tényleg azt nem értem a Fideszben, hogy ha lopni akarnak, meg nyalni Puytinnak miért ilyen nevetséges beruházásokba ölik a pénzt?

Atomerőmű nevetséges? Ja, ha Gyurcsányék maradnak, azok űrbázist építenek minimum!

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 19:50:36

@Janossz: "Épeszű ember ilyesmiről egy szezon után nyilatkozik."

épeszű ember tudja mennyi energia kell a háza felfűtésére és ki tudja számolni, hogy melyik energiahordozóval mennyiből tudja ezt az energiát bejuttatni a házába.

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 19:53:12

@nu pagagyí:

"A "bizonyítékod" csak arra jó, hogy kimutassa, mire költötte el a Fidesz az előző kormány által felvett EU/IMF hitelt. Az összeget ugyanis hiánytalanul átvehették az MNB trezorjaiban."

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) éves jelentése szerint 2008-ban 1824,8 milliárd forintot, 2009-ben pedig további 1726 milliárd forintot hívott le a kormány a keretből. Vagyis összesen 12,8 milliárd eurót használtunk fel ebben a formában, további 1,4 milliárd eurót pedig a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hívott le.

www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

eßemfaßom meg áll 2017.11.12. 19:54:31

@Janossz: "Ezt én nem tudom értelmezni, biztos az én hibám.:-) "

Tényleg a tied. Legalább van önismereted, ez becsülendő.

$pi$ 2017.11.12. 19:59:32

@eßemfaßom meg áll: "épeszű ember tudja mennyi energia kell a háza felfűtésére"

Mert tudja, hogy milyen hideg lesz télen. :D Ja.

$pi$ 2017.11.12. 20:10:47

@Republic Forever!: "A jegybank évek óta alkalmaz intervenciót sikeresen, és tartja ezáltal mesterségesen magasan a forint árfolyamát. "

Azt sem tudod mit jelent, hogy "magas forint árfolyam", de osztod az észt, hogy a másik "menjen és tanuljon monetáris politikát". :D Hát nem azon panaszkodsz, hogy alacsony a forint árfolyama? :)

Azt tudod, hogy mióta nincs árfolyamcélja a nemzeti banknak? :D

DarthVader 2017.11.12. 20:18:10

Sok fogalmatlan idióta beszopja ezt a fetisizált "államadósság" dumát és mint a véres kardot lobogtatja. Pedig az államadósság mértéke csak egyik es nem is a legfontosabb tényezöje a makrogazdaságnak. Az euro-övezet GDP aranyos államadóssága 2016-ban 89%, UK 89 USA 106 Ausztria 84 %. És sehonnan se lehet hallani hörgést hogy hubakkerazállamadósság. Ti meg itt lobogtatjátok hogy megint csökkent negyed százalékot. Eritrea meg Csád államadóssága 23%. Tűzzük ki célul? Barmok.

1ghost 2017.11.12. 20:21:21

@atomic power 1986DucaDuca:

Hehheehe idióta bérhazudozó orbánbérenc! Te olyan hülye vagy a gazdasághoz, mint a rezsi szilárd az atomfizikához!

Nyóc év alatt kapott az ország 10 ezer milliárd forintot az EU-tól + elloptatok 3 ezer milliárd manyupot, és a korrupt tolvaj fideszfajtád még így sem tudott évi 2% -os növekedést produkálni.

A válság előtt2002-2008 a gazdasági növekedés üteme közel KÉTSZERESE mint amit ti rohadt fideszes sarlatánok produkálni tudtatok.

Úgyhogy elmehetsz a hazug, korrupt tolvaj gazdád retkes seggébe az összes hazugságoddal, te tetves orbánbérenc.

Budapest a kutyaszar városa 2017.11.12. 20:24:45

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Persze, hogy szükséges, a belföldi tolvajlás már nem tejel eléggé !

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 20:36:53

@$pi$: "Azt sem tudod mit jelent, hogy "magas forint árfolyam"

Hát mi a magas forintárfolyam, te redvás fideszgyökér?! Magas = gyenge. Mi a 240 és mi a 310?

Egyébként ne a szavakon lovagolj, hanem azon, hogy a redvás kormányod szándékosan GYENGÉN tartja a forintárfolyamot (magasan), mert ilyen árfolyamokhoz tervezi a költségvetést. Erősebb forintnál borulna a bili. A jegybank ezzel persze tisztában van, és időnként intervenciót alkalmaz. Legtöbbször elegendő a szóbeli intervenció is, mint nemrég legutóbb egy kiadott jegybanki közlemény után is (ez volt az intervenció), annak eredményeképpen 300 közeléből rántották vissza 310 fölé a forintot a szóbeli befolyásolás miatt elbizonytalanodó piaci szereplők. De ezen túlmenően 2010 óta biztosan jó párszor konkrétan bele is nyúlt a forintba az MNB, amelyek során váratlan devizapiaci szereplővé vált. Ez létezik, ilyen van.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 20:40:58

@$pi$: "Azt tudod, hogy mióta nincs árfolyamcélja a nemzeti banknak?"

Van árfolyamcélja az mnb-nek, te röhögő majom, még ha tagadja is. 300, de inkább 305 fölött és úgy nagyjából 320, a mindenkori csúcs között szeretné és akarja is látni a forintot a jegybank, és lehetősége szerint mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ezt meg is valósuljon.

morph on deer 2017.11.12. 20:47:21

@Jakab.gipsz:
“És még arra is, hogy ki a hazug és ki a normális, szép lassan minden kiderül.”

Csak nem arra gondolsz, hogy orbánon kívül van más elmebeteg is a kormányban?
Érdekes!
Mert amíg Matolcsy is a kormány tagja volt, ez nem volt kérdéses..!
De most?
Oké, Balogh sötét, miként az anyaföld, Semjén súlyosan terhelt, míg Sanyi bácsi - well, csak Sanyi bácsi, “the goodfather,”- de amúgy semmi kiemelkedő.
Jó, tudom, hogy Kósa is miniszter, de a retardáltság csak “fejlődésben visszamaradottat” jelent, nem elmebeteget...

Az az orbán, nincs ellenfele!

Szóval nem tudom, hogy te kire gondolhatsz, az én favorit elmebetegem a viktor!
Tudsz jobbat?

$pi$ 2017.11.12. 20:47:52

@Republic Forever!: "Hát mi a magas forintárfolyam, te redvás fideszgyökér?! Magas = gyenge. Mi a 240 és mi a 310? "

A 310 szerintem az euróárfolyam lehet, a 240 meg talán a dollár. Bár inkább 268 körül van.

"a redvás kormányod szándékosan GYENGÉN tartja a forintárfolyamot"

A kormány tartja gyengén a forintárfolyamot? De hogy a csodába mondhatsz ilyet?

"De ezen túlmenően 2010 óta biztosan jó párszor konkrétan bele is nyúlt a forintba az MNB, amelyek során váratlan devizapiaci szereplővé vált."

Most akkor a kormány vagy az MNB?

De tudod, mindegy. Erővel nem lehet hosszú távon intervencióval befolyásolni a deviaárfolyamokat. Amikor az mnb elad vagy vesz, akkor eetleg kissé változik az ár, de ezt nem lehet éveken keresztül csinálni. Még hónapokon keresztül sem nagyon. Svájc is pont ezzel próbálkozott, pár hónap után feladták.

Nem, nem azért van 310 körül az euró, mert a kormány ezt akarja, hanem azért, mert ez a természetes árfolyama ennél az alapkamatnál.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.12. 20:53:55

@$pi$: "A 310 szerintem az euróárfolyam lehet, a 240 meg talán a dollár. Bár inkább 268 körül van."

Nem a kurvaanyádat, te mocsadék troll. 310 körül van jelenleg az eurhuf árfolyam, ennyi volt 2009 elején a pénzügyi válság csúcsán is. ~ 240 körül 2002-2008 között volt. Az euró! És azé' kerül ennyibe jelenleg egy euró, mert a redvás kormányodnak SZÜKSÉGE VAN a gyenge forintra!

Vili?! Nem? Emésszed a gondolatodT

Janossz 2017.11.12. 20:54:07

@eßemfaßom meg áll: Te valami ügyvéd vagy itt? Vagy a Józsi néni másik énje?
Akkor fordítsd már le ezt a mondatot magyarra, jó?
"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni,"

morph on deer 2017.11.12. 21:02:02

@$pi$:
“Azt sem tudod mit jelent, hogy "magas forint árfolyam"

Azt mindenki tudja!
Az, amit a Szijjártó-Kósa páros ért el először, aztán még rá is erősítettek!

Eredményül egy valag pénzt kerestek jópáran a shortolással - plusz Matolcsy testvér azóta is lapátolja a milliárdokat az “alapítványaiba” - ahol az kötelességszerűen elvesztette közpénz jellegét - miközben a valutahitelesek tízezrei mentek csődbe - emiatt!

Szóval kösz, de elég pontosan tudjuk, hogy mit jelfnt a “magas forintárfolyam,” nyugodj meg...

$pi$ 2017.11.12. 21:03:13

@Republic Forever!: "És azé' kerül ennyibe jelenleg egy euró, mert a redvás kormányodnak SZÜKSÉGE VAN a gyenge forintra! "

Tehát ha én eladok neked eurót forintért, akkor a kormány mondja meg az árfolyamot. Ja, értem. Nem tudtam.

Szemét orbán!

Most jó neked?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.12. 21:05:21

@Szabványok:

A Franciák eddig tudtommal egyszer szereltek blokkot Pakson.

Akkor majdnem felrobbant, a működése óta ugyanis a legsúlyosabb üzemzavart sikerült abszorválnia a Francia mérnököknek Pakson.

Persze Medgyessynek adhatnak tucatnyi becsületrendet, de Orosz erőművet legjobb ha oroszok szerelnek.
Ez nem játék ugyanis.

$pi$ 2017.11.12. 21:05:52

@morph on deer: "Azt mindenki tudja! Az, amit a Szijjártó-Kósa páros ért el először, aztán még rá is erősítettek!"

"Szóval kösz, de elég pontosan tudjuk, hogy mit jelfnt a “magas forintárfolyam,” nyugodj meg... "

Nem, nem tudod. Azt hiszed, hogy ha magas az euró ára, akkor az "magas forint árfolyam". :D

Segítek: a magas forintárfolyam azt jelenti, hogy a forint ára magas. Te arra panaszkodsz, hogy alacsony a forint árfolyama.

Szívesen. :D

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.12. 21:09:00

@Republic Forever!:

Szedd össze magad, és hasonlítsd össze.

2002-ben mikor az elkúrók tvették a stafétát 240 volt az euró.
Mikor átadták 2010-ben akkor 290.

Most meg 310 körül van és 5 éve nem mozdul.
Számolhatnék százalékokat, de egy vérgőzös Gyurcsnyistát úgyse az eszéért szeretünk.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.12. 21:10:28

@$pi$:

Nem beszélve arról hogy 2002-ben a szocik éppen azt mantrázták hogy milyen erős a forint.

Mondjuk jól el is kúrták, hogy legyen szar a forint árfolyam, és elötte okosan devizában eladósítták az országot, és embereket.

1ghost 2017.11.12. 21:13:39

@$pi$: " Erővel nem lehet hosszú távon intervencióval befolyásolni a deviaárfolyamokat. "

Dehogynem lehet te orbánista hatökör. Ha a gyengén akarja tartani az árfolyamot, akkor hosszú távon is lehet, ugyanis az intervenció deviza vásárlását jelenti, forint ellenében. Forintot pedig akármennyit tud teremteni a jegybank, tehát korlát nincs, a pénzpiacon lévő túlzott likviditás meg majd kicsapódik valamilyen jegybanki instrumentumba (pl. a háromhónapos irányadó eszközbe.)
(Fordítva már korlátozottabb a helyzet, de akár az is mehet évekig.)

Rövidre fogva: olyan rémisztően hülye vagy, hogy válthatnád a rezsi szilárdot a fidesz alelnöki székében.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.12. 21:18:37

@1ghost:

El kéne dönteni, hogy az erős forint a jó, vagy a gyenge.

Hol az egyik mellett kampányolnak az agyhalott ballibek hol a másik mellett.

Mondjuk azt tudjuk, hogy az elkúrók csak a forint gyengítéséhez, ország rommá adósításához, kétszámjegyű banki kamat és infláció kialakíításához, valamint IMF hitel elvételéhez értenek.

tireless treehugger 2017.11.12. 21:18:53

Az nem lehet kifogás hogy gyurcsány kezdte tárgyalni paks2-t, mert 10 éve teljesen más helyzet volt. Mára a nap és szél teljesen legyőzte az atomot. Aki mást mond egysezrűen hazudik és kifogásokat keres. 3-4 eurocent között lehet villanyt venni korlátban mennyiségben, ennél paks2 sokkal többe lesz, és a nagyrészét elpocsékoljátok, lesz ott díszkivilágítás, légkondi minden hivatalban, állami elektromos autók, medencefűtés, hejehuja dínomdánom egyszerélünk sosehalunkmeg.

Az eladósodás érdekes téma ugyanis egyre kisebb és tehetetlenebb lakosságnak és a kevés adót fizető multiknak kell majd visszafizetni. Szép eset lesz amikor emelkednek az adók, nem elég hogy a nyugdíjak miatt agyon lesznek nyomva a fiatalok de még a magas adók is (már most is magas!!!, én pl a felét fizetem mint ti otthon!!)). Ilyen körülmények között ne számítsatok arra hogy az elvándorlás csökkenni fog, szóval fel lehet készülni arra hogy nagyarányú bevándorlásra lesz szükség. Ugye van az egymillió új magyar állampolgár határontúli akinek semmi dolga nincs az országgal minthogy felveszi a nyugdíjat/segélyt meg ellátást kap ha átutazik érte, de arról valahogy nem jön jelentős adat hogy dolgoznának is. És hát nem maradt további jelentkező, érdekes hogy 5millióról volna szó aztán megállt valahol a 2milliónál, (egymillió már bevándorolt az elmúlt 30 évben, egymillió mostanában kapott magyarigazolványt) ezek szerint 3 millió nem akar magyar lenni, vagy csak kamu szám a 15millió.

Szóval szerintem csőbe vagytok húzva, és még tovább rontjátok az amúgy is rossz helyzetet.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.11.12. 21:27:47

Helló Te orbitális faszkalap!

A hitel nem segély vagy adomány. Értem? Köcsög, hazug kis féreg.

Tisztességes Természettudomány 2017.11.12. 21:28:32

Sokba van az Orbán? Cseréljük ki 1-2 millió migránsra.
A németek szerint alig kerülnek pénzbe, és felpörgetik a GDP-t.

Vagy mégsem

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.11.12. 21:29:42

@$pi$: a gyenge forintra minden exportra dolgozó üzemnek szüksége van faszkalap.. Agyhalott gyökér. Te minek élsz ha olyan hülye vagy mint egy faék???

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 21:33:47

@1ghost:

"Hehheehe idióta bérhazudozó orbánbérenc! Te olyan hülye vagy a gazdasághoz, mint a rezsi szilárd az atomfizikához!"

Honnan tudod, hogy Német Szilárd mennyire ért az atomfizikához?

"Nyóc év alatt kapott az ország 10 ezer milliárd forintot az EU-tól + elloptatok 3 ezer milliárd manyupot, és a korrupt tolvaj fideszfajtád még így sem tudott évi 2% -os növekedést produkálni."

A korábbi kormányok "jóvoltából" az uniós támogatásokkal megegyező a kamatfizetési kötelezettségünk éves szinten. Ennek ellenére tartjuk a lepest Csehorszaggal a növekedeet illetően jelenleg is es az Europai Bizotttag előre jelzese szerint 2019-ig is. Azok az orszagok, amelyek valemelyest nagyobb növekedest produkalnak, ott altalaban a GDP arányos allamadossag is növekszik. Pl. Románia túlfűtött növekedése.

"A válság előtt2002-2008 a gazdasági növekedés üteme közel KÉTSZERESE mint amit ti rohadt fideszes sarlatánok produkálni tudtatok."

Az a növekedes nem volt fenntarthato, 54,6%-rol 65%-ra nőtt a GDP arányos allamadóssag 2002 es 2007 között es 71%-ra nőtt 2008-ra.

"Úgyhogy elmehetsz a hazug, korrupt tolvaj gazdád retkes seggébe az összes hazugságoddal, te tetves orbánbérenc."

Amit közöltem az mind az EUSTAT adataira támaszkodik. Ha hazudozással vadolsz, akkor rosszak a pozícióid, mert velük van vitád!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.11.12. 21:37:24

@Cycmen: Engem meg még kit raktok vonatra kis náci fideszesem? Hm? És akkor ki fog dolgozni? Fidesz bérkommenteléssel nem sok GDP-t termelsz kis "batyu".

1ghost 2017.11.12. 21:47:04

@atomic power 1986DucaDuca:
"A korábbi kormányok "jóvoltából" az uniós támogatásokkal megegyező a kamatfizetési kötelezettségünk éves szinten."

Hehehehe... ez ekkora baromság hogy még a többi segghülye orbánista is megirigyli.

Janossz 2017.11.12. 21:52:02

@eßemfaßom meg áll: Mi van nagyeszű, te se érted, mit akart a költő ezzel kifejezni? Nem csodálom.

Jakab.gipsz 2017.11.12. 21:56:11

@morph on deer: Te kis csacsi, ha ez így lenne, csak csettintened kellene a leváltásukhoz, ámde ennek semmi jele.

Ki akkor a hülye, nyilvánvalóan te, mert légvárakat kergetsz, és persze röfögsz mint egy disznó és mindég ugyan azt hajtogatod.
Váltsuk le röff, váltsuk le röff.
Kire váltsuk le röfike, a romlatlan , naiv és tapasztalatlan fiatalokra, akiket majd Soros a filantróp ismét kioktat?

1ghost 2017.11.12. 22:06:53

@Jakab.gipsz: @Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: @atomic power 1986DucaDuca: @Ballib cenzúrázók réme 25: @$pi$: @eßemfaßom meg áll:

Na mi van te bérhazudozó fidesztroll? Még este tízre sem tudtad tükörfényesre nyalni a gazdád valagát? Szedd már össze magad te gerinctelen orbáncsicska, mert a hibbant gazdádnak már nem sok van hátra.

2017.11.12. 22:21:33

A fidesz által idedelegált agyatlan bértollnokok kapnak túlóra díjat a mi adónkból, vagy csak a szokásos apanázs jár nekik?
A kommentelőknek válaszoljatok normális stílusban, mert az ő/mi adóforintjaikból vagytok kifizetve, BÜDÖS GYÖKEREK! Szánalmas férgek vagytok, szereznétek valami értelmes munkát B+! Seggnyaló koldusok!

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 22:24:51

@1ghost:

""A korábbi kormányok "jóvoltából" az uniós támogatásokkal megegyező a kamatfizetési kötelezettségünk éves szinten.""

"Hehehehe... ez ekkora baromság hogy még a többi segghülye orbánista is megirigyli."

??????????????????????????????

A nemzeti össztermék 4,4 %-a évente a nettó uniós tamogatas 2010 es 2015 között.

Ez kb 1300 milliard Ft evente.

Az éves kamatfizetesi kötelezettsegünk ebben az idöszakban kb. 1200 milliard Ft.

Tehat a ket összeg elég jo egyezest mutat.

morph on deer 2017.11.12. 22:25:27

@$pi$:
“Szívesen. :D”

Hogy te milyen kedves vagy!
El vagyok ragadtatva!

Szóval akkor tudo te is, hogy a forint árfolyamát azért manipulálták , hogy milliárdokat tudjanak keresni az árfolyamkülönbségen.

Nekik sikerült, a devizahitelesek meg szopnak, ahogy még kevesen!

Szerinted valóban a Szijjártó-Kósa-Matolcsy féle söpredék bevétele fontosabb, mint az a pár százezer szerencsétlen?

Vagy te is egyike vagy a fideszes vérszívó geciknek, és azért szerepelsz itt éjt nappallá téve?
Csak merő kiváncsiságból kérdem, mivel nekem személy szerint kedvez a jelenlegi árfolyam. Én például a dupláját is meg tudom engedni magamnak, ha mindenáron forintra lenne szükségem valami ismeretlen okból, de mi örténik azokkal, akiket Matolcsi meg Szijjártó meggazdagodása csődbe visz és utcára tesz?

Vagy ez nem NER-kompatibilis kérdés, és a magadfajta csúszómászók nincsenek felkészítve a megfelelő “EU-Soros-Gyurcsány” tartalmú válasszal?

Miért, az Árpi már megint Ibizán van?

Visceroid 2017.11.12. 22:29:58

@$pi$: "Én úgy látom, hogy évek óta csak jó hírek jönnek, az mszp alat meg csak rossz hírek vannak."

Persze, a felvásárolt fideszmédiumok szerinted mit mondjanak? A többi meg libsibolsi.

morph on deer 2017.11.12. 22:31:16

@atomic power 1986DucaDuca:
“A nemzeti össztermék 4,4 %-a évente a nettó uniós tamogatas 2010 es 2015 között.”

Csak nem azt akarod mondani, hogy úniós támogatás nélkül valahol a (minusz!) - 1,2% körül lennénk?

Oh, my goodness!

Azért vigyázz, hogy ez nehogy a Gyurcsány fülébe jusson, mert még elbízná magát!
Blamázs!

1ghost 2017.11.12. 23:00:58

@atomic power 1986DucaDuca:

Te idióta segghülye orbántroll! A mogyorót meg az elefántot csak a hozzád hasonló ökrök hasonlítják össze. Attól, hogy mind a kettő 4 tonna, az még nem ugyanaz.
Most komolyan! Te tényleg ekkora marha vagy?

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 23:20:51

@morph on deer:

"Csak nem azt akarod mondani, hogy úniós támogatás nélkül valahol a (minusz!) - 1,2% körül lennénk?"

Nem mondhatok ilyet. 2016-ban már nem voltak és még nem voltak uniós tamogatasok szamottevő mertekben. ( az előző penzügyi ciklus kifizetései lezarultak, az ujak még nem kezdődtek el)

GDP növekedes 2,2 %. Ennek ellenére.

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.12. 23:26:14

@1ghost:

Csak azt ne mondd, hogy nem szamít az, hogy évente az SZJA bevetellel vagy az uniós tamogatasokal kvazi egyenlő nagysagú a kamatfizetesi kötelezettsegünk!?
Ugyanakkor versenytarsainknak 3-szor kevesebb GDP aranyosan az ilyen iranyú kiadasa.
Hol jut több pénz a vallalkozasok tamogatasara szerinted?

1ghost 2017.11.12. 23:53:24

@atomic power 1986DucaDuca:

Fiacskám, te az államadósság kérdéséhez komplett hülye vagy. Az államadósság, az adósság terhe a szakmában egy bonyolult téma, nem a te eszedhez mérték.

Ha ócska fidesztrollként mégis érdekel a téma, zabáld ezt:

www.skidelskyr.com/site/article/does-debt-matter/

A cikkből meg különösen ezt:

"Third, the national debt is not a net burden on future generations. Even if it gives rise to future tax liabilities (and some of it will), these will be transfers from taxpayers to bond holders. This may have disagreeable distributional consequences."

De neked ez kínai. Ócska, orbánista bérhazudozó szaralakként a büdös életbe nem fogod ezt érteni. Intellektusod sincs hozzá. Viszont van jó hírem is: a gazdád jobbkeze, aki félőrültként ma az MNB elnöke, ugyanolyan segghülye hozzá mint te.

úgyhogy nyugodta visszabújhatsz a korrupt, tolvaj gazdád retke seggébe ott van a te helyed. Szép álmokat.

atomic power 1986DucaDuca 2017.11.13. 00:24:45

@1ghost:

Semmire nem válaszolni érdemben, a vita tárgyát félre navigálni, a gazdasagi tényadatokat ignorálni, nálad ezerszer sikeresebb embereket lehülyezni, a vitapartnert ok nélkül becsmérelni - nos ez vagy te. Egy kisstílű, jelentéktelen senki, aki sokkal többet képzel magáról, mint ami valójában. Isten óvja Magyarországot az ilyenektől!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 01:54:41

@1ghost:

Elolvastam. Most akkor ebből azt akarod kihozni, hogy a szoclib kormányok szinte jót tettek az országgal, hogy alaposan eladósították? Csak mert én nemigen látom azokat a hasznos beruházásokat, amelyek a megnövelt adósságból épültek. Márpedig azt még a szerző sem állítja, hogy az az államadósság is hasznos, amit fogyasztásra költöttek.

Másfelől a szerző írásának szellemében károsnak tartod, hogy az Orbán-kormány csökkenti a (GDP-arányos) államadósságot? Csak mert az írás szinte ezt sugallja. :) Igaz, csak "depressed economy" esetén.

Na de ha te ezt vallod, akkor miért is baj az, hogy Orbán - az állításotok szerint - eladósítja az országot? Hiszen ezzel csak jót tesz. ;)

Persze eléggé nagy ellentmondás, hogy az ország eladósításáról hazudtok, miközben a GDP-arányos államadósság csökken, a szerkezete pedig kimondottan jó irányban változik, ui. egyre inkább forintban jelenik meg.

Facit: Egy hozzád hasonló debil ne akarjon olyan témában okoskodni, amihez lövése sincs. Szakemberek írásaira meg végképp ne támaszkodj, mert úgysem érted őket. Vagy legalább olvasd el és értsd meg őket, mielőtt hivatkozol rájuk.

1ghost 2017.11.13. 07:43:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @atomic power 1986DucaDuca:

Hát fiacskám, a referálást köszönöm, de a helyzet az, amit eddig is tudtunk: te ehhez a témához komplett hülye vagy, amit fentebb meggyőzően bizonyítottál is.

Nem véletlen, hogy Orbán bérhazudozójaként tengeted nyomorult életed. Más feladatra teljesen alkalmatlan, semmirekelő parazita vagy. Éppen úgy, mint a legtöbb fideszes, akik a büdös életbe nem dolgozott egy percet sem.

Ezért aztán nincs sok választásod: a neten kell rohadnod éjjel-nappal, és szolgálni a korrupt, tolvaj, gazdád. Ha ez a kapu bezárul, éhen döglesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 08:16:06

@1ghost:

Érvek sehol, csak a másik lehülyézése: ez vagy te.

Lefogadom, még az általad belinkelt angol szöveget is gugli-fordítóval olvastad el, legalábbis a címét, mert tovább nem olvastad. Utóbbit bizonyítja az, hogy a saját igazolásodra hoztad fel, miközben éppen téged cáfol. :D

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 08:19:35

Apple: nem szorulunk senki pénzére, de hitelből építjük az UFO-t

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 08:21:49

@1ghost: Esti pisiltetés alatt is sikerül megszerezni Marcsi nővérke telcsijét?

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 08:25:26

@$pi$: "Mert tudja, hogy milyen hideg lesz télen" azt nem, de azt igen, hogy a háza milyen höszigetelési képességekkel rendelkezik. Nyilván ha novembertől március végéig -20 van folyamatosan az boríthatja a légkondis számításokat de azért ez annyira nem jellemző mifelénk

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 08:36:10

@Janossz: "Akkor fordítsd már le ezt a mondatot magyarra, jó?
"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni," "

Fordítani nem kell mert magyarul van, ha nem tudod felfogni az csak a te értelmi képességeidet "dícséri"

De megpróbálom elmagyarázni lassan, sajnos kis szines képecskéket nem tudok ide rajzolni.

Van egy házad. Egy univerzumon belül nem tudod 2018 január 1-30 között úgy fülteni, hogy csal gázt és ezzel párhuzamosan csak légkondit használsz. Ehhez a kísérlethez 2 párhuzamos univerzumra lenne szükség ahol az egyikben gázzal fűtöd a házat a másikban pedig légkondival.

Mondok másik példát, hátha segít. Ebben az univerzumban ahol élünk nem tudjuk kideríteni mi lenne ha te értelmes ember lennél mert nem vagy az. Lehet, hogy van egy párhuzamos univerzum amiben értelmes vagy és ha megoldanánk az univerzumok közti átjárást akkor összehasonlíthatnánk az értelmes @Janosszt a mi @Janosszunkkal de egyelőre nem tart ott a tudomány.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.11.13. 08:36:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne bántsd őket. Veszíteni fognak big time :) és ez a végüket jelenti. Senki nem fog finanszírozni nem létező ellenzéki médiát. Soros sem :)

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 08:44:42

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem szereltek blokkot franciák Magyarországon, fütőelemtisztítótartályt sikerült elbarmolniuk. Robbanni persze nem robbant volna mert nem tud még akkor se robbanni ha nagyon akarnák, de azért az elbaszás sikerült.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 09:12:09

@$pi$:

Ahogy @eßemfaßom meg áll: is írta, azt nem tudom, ám vannak statisztikák a napi középhőmérsékletekről évtizedekre visszamenőleg. Konkrétan 1912. január 1-ig. Persze ebbe kicsit belerondíthat a ház közvetlen környezetének mikroklímája, szerintem az átlagosnál szelesebb, mert gyakorlatilag egyutcás a falu.

Tehát ha az utóbbi mondjuk 20 év átlaghőmérsékletével számolva az jön ki, hogy megéri a klíma, akkor lehet ugyan, hogy az idei télen nem fogja annyira megérni, akár drágább is lehet a gáznál, mert az átlagosnál hidegebb tél miatt a szezonális SCOP nagyon rossz lesz (nem éri el a 2.4-et, bár ez valószínűtlen), de egy másik télen meg az átlagnál enyhébb lesz a tél, ezért amit idén elvesztettem, az jövőre megtérülhet.

Emellett picit azzal is lehet "trükközni", hogy éjjelre pár fokkal alacsonyabb hőmérséklettel is megelégszem. Igaz, hogy eközben jobban hűlnek a falak, és ezt a hőtároló tömeget később vissza kell fűteni, de ezt nappal magasabb külső hőmérséklet, azaz jobb COP mellett tehetem meg.

Persze az is lehet, hogy idéntől betör az új jégkorszak, akkor nagyot buktam vele. :) Erre az esetre még ott van a fatüzelésű kályha.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 09:19:26

"a szezonális SCOP"

Természetesen az SCOP-ben már benne van az, hogy szezonális. Az aktuális fűtési szezon SCOP-jére gondoltam.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:00:35

@Ballib cenzúrázók réme 25: "2002-ben mikor az elkúrók tvették a stafétát 240 volt az euró.
Mikor átadták 2010-ben akkor 290. "

A kurva anyádat, te hazudós szarházi féreg!! 2008-ban kitört egy pénzügyi világválság, amely természetesen mint egy feltörekvő ország devizáját, a forintot is keményen magával is rántotta. 2009 elején volt egy mélypont, 317 Ft, ohonnét az év során, a Bajnai-kormány alatt folyamatosan erősödött kb. 260-ig, és a 2010-es kormányváltáskor is e körül a szint körül mozgott az árfolyam. Nem 290 volt, ahogy te azt állítod.

Most meg 310 körül van és 5 éve nem mozdul.

Fogd már fel, te gyökér, hogy miért van ott! Azért, mert különben borulna bili!

"Számolhatnék százalékokat, de egy vérgőzös Gyurcsnyistát úgyse az eszéért szeretünk."

Gyurcsányista a kurva anyád, te mocsadék troll.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:03:20

@Ballib cenzúrázók réme 25: "2002-ben mikor az elkúrók tvették a stafétát 240 volt az euró."

Az egész szoci érában 240-260 körül hullámzott a forint árfolyama, egészen a 2008-as pénzügyi válság kitöréséig.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:06:21

@Ballib cenzúrázók réme 25: "Mondjuk jól el is kúrták, hogy legyen szar a forint árfolyam..."

Nem, te soknickű retardált barom, a forintot a pénzügyi válság intézte el 2008-ban. Válság alatt nem lett volna 300 Ft az euró Gyurcsány alatt sem.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:11:00

@$pi$: "Tehát ha én eladok neked eurót forintért, akkor a kormány mondja meg az árfolyamot. Ja, értem. Nem tudtam."

Ó, te retardált barom! Fogalmad sincs a jegybanki intervenció fogalmáról és annak módozatairól.

A jegybank igenis beleszól a forint árfolyamába, mégpedig láthatóan egész hatékonyan. Hogy segítse Orbánt, hogy ne omoljon össze a kártyavár.

elnyütt 2017.11.13. 12:33:07

@Republic Forever!: szegény fóbiás! ... Ön 2010-re miért nem uniós alapbérrel rendelkezve szajkózza a baromságat?

2010-re Magyarország teljesen eladósítva, lerabolva és kirabolva, tucatnyi kórházat, iskolákat, bölcsődéket zártak be,
1997-re az üzemeinket, gyárainkat, a szolgáltatásokat, a bankjainkat stb. 90%-ban már külföldiek kezébe átjátszották, akik ... felszámolták, megszüntették a munkahelyeket, milliók váltak munkanélkülivé, segélyezetteké.
A 2010-s bukásukon az óriási imf hitel és a 3 sávos szja sem segített, a magyarok, ... elzavarták "baloldali-liberális" alkalmatlan hazug, trükkös bandát,
... a több mint félévszázados kormányzásuk eredményeként 2009-re csődbe vitte az országot a „liberális-baloldal” bűnszervezete,
több tízezer-milliárd hitelt hátrahagyva, azokra és a családjaikra, akik folyamatosan hatalomban tartották őket

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 12:33:09

@Republic Forever!:

"Hogy segítse Orbánt, hogy ne omoljon össze a kártyavár."

Hadd segítsek. A jegybank nem Orbán, hanem az ország érdekében szokott beavatkozni a szokásos módokon (kamatok, devizavásárlás és -eladás, államkötvények stb.)

elnyütt 2017.11.13. 12:33:51

@Republic Forever!: szegény fóbiás! ... Ön 2010-re miért nem uniós alapbérrel rendelkezve szajkózza a baromságat?

2010-re Magyarország teljesen eladósítva, lerabolva és kirabolva, tucatnyi kórházat, iskolákat, bölcsődéket zártak be,
1997-re az üzemeinket, gyárainkat, a szolgáltatásokat, a bankjainkat stb. 90%-ban már külföldiek kezébe átjátszották, akik ... felszámolták, megszüntették a munkahelyeket, milliók váltak munkanélkülivé, segélyezetteké.
A 2010-s bukásukon az óriási imf hitel és a 3 sávos szja sem segített, a magyarok, ... elzavarták "baloldali-liberális" alkalmatlan hazug, trükkös bandát,
... a több mint félévszázados kormányzásuk eredményeként 2009-re csődbe vitte az országot a „liberális-baloldal” bűnszervezete,
több tízezer-milliárd hitelt hátrahagyva, azokra és a családjaikra, akik folyamatosan hatalomban tartották őket

elnyütt 2017.11.13. 12:34:21

Pénzügyi és gazdasági szakértők: az évtizedeken át a mindig külföld, hol a szovjetek,
most éppen a nyugati „elit” identitás nélküli szolgalelkű csicskások,
a soha nem magyar érdekeket képviselő, a nemzet, és a magyarok milliói számára haszontalan, értéktelen, álliberális, álbaloldali, áldemokrata kormányok és a bűntársaik alatt működő ”demokrácia”, ”szólásszabadság”, ”emberi jog” alapján,
az ... 1945-2010 közt eltelt évtizedeik alatt
Magyarországnak, a magyarok millióinak okozott óriási károk, hatalmas
elmaradások pótlásához, felszámolásához, ... közel annyi évre is szükséges lehet, mint amennyi alatt keletkeztek!!

elnyütt 2017.11.13. 12:36:41

@Republic Forever!: "Ennyi ésszel talán nem javasolt komoly hazudozásba kezdeni, főleg nem az internet világában …
Tudod, a konzekvens és hihető hazudozáshoz, komoly intelligencia szükséges, ami nektek balf@szoknak egyáltalán nincs.
Ez a kormányzat olyan pénzügyi- gazdasági bravúrt hajtott végre 2010 óta, amire az összes balf@sz kormány képtelen volt a rendszerváltás óta, még úgysem,
hogyha az össze teljesítményüket összeadjuk.
Csak nyugodtan folytathatod tovább a hazudozást, balfék, bár értelme semmi"

elnyütt 2017.11.13. 12:39:00

A magyarok azt látják, hogy amióta 2010-ben elzavarták a liberálisokat, az álbaloldalt, az Orbán kormány napjainkra olyan pénzügyi-gazdasági bravúrt hajtott, amire az összes balf@sz kormány a - külföldi támogatásokkal, az
- imf hitel milliárdjaival, a
- 3 sávos szja-val - képtelen volt a rendszerváltás óta, még úgysem, hogyha az össze teljesítményüket összeadjuk. – imf, a ... magyar gazdaság idén 3,2%- al, jövőre pedig 3,4%-al növekedhet a tavalyi 2,0% után. www.hirado.hu/2017/10/10/az-imf-szerint-a-vartnal-is-jobban-nohet-a-magyar-gdp/

elnyütt 2017.11.13. 12:40:14

A magyarok látják azt, hogy Orbán Viktor egy olyan vezető, aki tudja mit akar és tudja mire van szüksége a hazájának. www.hirado.hu/2017/10/03/nem-csak-hazankban-duborog-a-soros-terv/

elnyütt 2017.11.13. 12:41:03

@nu pagagyí: A magyarok látják azt, hogy Orbán Viktor egy olyan vezető, aki tudja mit akar és tudja mire van szüksége a hazájának. www.hirado.hu/2017/10/03/nem-csak-hazankban-duborog-a-soros-terv/

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:57:13

@elnyütt: Mi a kurva anyád ebben a hazudozás? Hogy a szocik alatt 240 és 260 Ft között mozgott az euró árfolyama? Hogy a válság emelte 300 fölé, hogy válság nélkül soha nem lett volna annyi?!

Hmm, ócska narancskullancs, mi is ebben a hazugság? Nézz rá egy hisztórikus eurhuf grafikonra, te gyárilag ostoba fideszkretén, utána vádolj mást hazudozással...

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 12:59:16

@elnyütt: elnyütt
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2015.07.10. óta tag.

Előkotortad a mélyből ezt az alvónickedet is, baromarcú?!

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 13:10:24

@Republic Forever!:

Ez különösen költői volt attól a nicktől aki 3 hónapja kotorta elő a mélyből a 2013-as alapítású 2014-ben hibernált harcinickjét :) Választásokra szoktad előszedni ?:)))

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 13:10:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Hadd segítsek. A jegybank nem Orbán, hanem az ország érdekében szokott beavatkozni a szokásos módokon (kamatok, devizavásárlás és -eladás, államkötvények stb.)"

Józsinéni, hadd segítsek. Egy normális országban igen, de nem nálunk és nem 2010 óta. Ki is ül a kormánytól elvileg független mnb elnöki székében? Egy orbáncsicska hétpróbás gazember, aki segít Orbánnak 300 fölött tartani a forintot, hogy ne boruljon össze a költségvetés. Attól még, hogy tagadni próbáljátok, , ez akkor is így van.

Az intervenció fogalmával pedig te sem vagy tisztában. Nulla tudással mersz vitába szállni valakivel. A jegybanki intervenció amúgy nem ördögtől való dolog, "rázós helyzetekben" bevett gyakorlat a fejlett világ jegybankjainak körében is. Csak nem kell letagadni. Itthon próbálják. Meg azt, hogy az mnb-nek nincsen árfolyamcélja.

De van. 300 fölött kell tartani a forintot. Teljesen nyilvánvaló dolog egyébként, egyáltalán nem fantazmagória, a gazdasági sajtóban cikkeznek róla, közgazdász berkekben köztudott dolog. 300 ft fölötti euróárfolyam kell a kormánynak, közvetve persze így az országnak is, különben kiömlik a szar a biliből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 14:10:16

@elnyütt:

A liberális tanácsadók lelkét egy manapság már nem sokat emlegetett bűn is terheli. mégpedig az, hogy Antallt lebeszélték a magyar államadósság egy részének elengedésére irányuló tárgyalásokról. A lengyeleknek ez összejött, meg is feleződött az adósságuk, ráadásul át is ütemezték a megmaradtakat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 14:22:51

@Republic Forever!:

"aki segít Orbánnak 300 fölött tartani a forintot, hogy ne boruljon össze a költségvetés."

Tán jobb lenne, ha összedőlne?

"A jegybanki intervenció amúgy nem ördögtől való dolog, "rázós helyzetekben" bevett gyakorlat a fejlett világ jegybankjainak körében is."

Képzeld, tudom. Mindenki tudja. Nem te vagy a Szent Tudás egyetlen birtokosa csak azért, mert tudod, mennyi 2*2.

"Meg azt, hogy az mnb-nek nincsen árfolyamcélja."

"–Engedje meg, hogy megismételjem: nincs eredménycélunk. Eredménytartalékot képezünk, bőségesen van lehetőségünk arra, hogy egy esetleges hiányt fedezzen a jegybank. Nem is lehet sem eredmény-, sem árfolyamcélunk, mert van egy évszám, amelyet minden jegybankárnak a fejébe kell vésnie, ez pedig 1992. Egy magyar származású üzletember egymilliárd fontot nyert a brit miniszterelnök azon tévedésén, miszerint a nemzeti piacot meg lehet védeni a nemzetközi, globális pénzügyi támadással szemben. Ezt még a britek sem tudták megtenni, amin Soros György keresett sokat. Nem hisszük azt, hogy ha lenne árfolyamcélunk, akkor azt hatékonyan teljesíteni tudnánk. Nincs illúziónk, hogy egy olyan kis jegybank, mint az MNB, árfolyamot vagy eredményt tudna célozni. Ha egy jegybank, amelyik a stabilitás őre, olyan célt tűzne ki, amelyet nem tud teljesíteni, az maga az instabilitás forrása."

www.vg.hu/velemeny/matolcsy-gyorgy-nem-tudnank-kovetni-egy-arfolyamcelt-477571/

1ghost 2017.11.13. 14:32:43

@Republic Forever!:

A helyzet az, hogy ezek a nickek ( @Kovacs Nocraft Jozsefne: @eßemfaßom meg áll: @elnyütt: @Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: @atomic power 1986DucaDuca: ) mind ugyanazt a segghülye bérhazudozó, orbántrollt takarják, nem érdemes vele egyenként foglalkozni.

Ez a retkes orbáncsicska látástól, vakulásig hazudik, hogy a tolvaj, korrupt gazdáját mentegesse, ráadásul még síkhülye is, így az értelmes kommunikáció vele ab ovo kizárt.
Csak mondom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 14:35:32

@1ghost:

Ez nem igaz, mert én nem Orbánnak, hanem Putyinnak dolgozom. A pénzemet is Putytintól kapom Moszkvából, de persze nem rubelben, hanem euróban. Minden héten postavarjú hozza a vaskos eurókötegeket, mert postagalamb nem bírná el őket.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 15:16:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Tán jobb lenne, ha összedőlne?"

Igen, jobb lenne. Halál komolyan mondom. Sokkal hamarabb szabadulnánk meg Orbántól, ha bedőlne az ország. Addig legföljebb kihúzzuk kenyéren és vízen.

"Képzeld, tudom. Mindenki tudja. Nem te vagy a Szent Tudás egyetlen birtokosa csak azért, mert tudod, mennyi 2*2."

Nem tudja mindenki. A felnőtt lakosság több, mint 90%-ának, mivel nem foglalkozik pénzügyekkel, és hidegen hagyja a montáris politika, fogalma sincs, mi az a jegybanki intervenció. Mint ahogyan a blogokat sűrűn látogató narancstrolloknak sincs, de ha valaki szembesíti őket a tényekkel, tagadásba kezdenek.

"Képzeld, tudom."

Akkor meg ne tetesd magad hülyének, és legfőképpen ne csatlakozz a retardált trollkommandóhoz. Ilyen egyszerű.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 15:20:20

@1ghost: "Csak mondom."

Tisztában vagyok vele, de ma elememben vagyok. Nincs kedvem megválaszolatlanul hagyni a baromságaikat.

1ghost 2017.11.13. 16:01:06

@Republic Forever!:

:)

Jó, jó! De azért arra vigyázz, hogy ne döngöld teljesen az agyagba, mert szeretnénk, ha ebből az ócska fidesztrollból maradna egy példány az utókor számára okulás gyanánt, hadd lássa a következő nemzedék, hogy milyen, gerinctelen szaralakok alkották egykor a velejéig korrupt, tolvaj fideszbűnözők táborát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 16:35:35

@1ghost:

Ezért leszel te majd formalinba áztatva, az jobban tartósít, mint az agyag.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 16:49:12

@Republic Forever!:

"Igen, jobb lenne. Halál komolyan mondom. Sokkal hamarabb szabadulnánk meg Orbántól, ha bedőlne az ország. Addig legföljebb kihúzzuk kenyéren és vízen."

Szóval még az ország tönkremenetele sem nagy ár nektek Orbán megbuktatásáért.

Te lehet, hogy szívesen élsz kenyéren és vízen, de másokat ne dönts a mostaninál is mélyebb nyomorba.

Na látod, ezért nem fogtok ti egyhamar hatalomra jutni. Mert lehet, hogy neked nem nagy ár, de az nép nagyibbik részének túl nagy lenne az ár. Sok-sok millió ember nem akarja elveszíteni nehezen összekuporgatott vagyonkáját, nem akar csődbe menni, munkanélkülivé, földönfutóvá válni csak azért, hogy ti társadalommérnökök megbuktathassátok Orbánt.

Ti vagytok a legnagyobb demokraták. Le van szarva a nép érdeke, ti, a pár százalékos kisebbség majd ráérőltetitek az akaratotokat a népre, ha beledöglik is.

Az eszeme szent! Orbán takaroggy! Éljen Gyurcsány! Éljen a Párt!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 16:51:01

@1ghost:

Ráadásul a formalinban pár év alatt szép ébenbarna-fekete színt kapsz, azaz hasonlatossá válsz a kedvenceidhez.

Janossz 2017.11.13. 17:10:33

@eßemfaßom meg áll: Na még egyszer!

"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni," "
Nem adja ki az agyad, hogy a "csak" szócskával kizársz, az "és" és "is" szavakkal bevonsz másik elemet a fűtésbe?

Eszedbe ne jusson válaszolni, örülök, hogy te remekül érted a tohuvabohut, én erre a nyelvre kevéssé vagyok kíváncsi. Biztos igazad a saját szemszögedből, az meg, hogy értelmetlen marhaságot írtál, hát Istenem, így sikerült, nem kell védeni.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 17:47:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Szóval még az ország tönkremenetele sem nagy ár nektek Orbán megbuktatásáért. "

Nem vagyok mazochista, sem rosszlelkű gazember. Nem kívánom az ország pénzügyi-gazdasági összeomlását, de azt állítom, hogy többre jutnánk vele, ha ez bekövetkezne, mint ha még 10-20 évig szenvednénk tovább az országot rothasztó orbáni kriptobolsevik-neohorthysta újfeudalizmust. Egy gyors összeomlás elsöpörné ezeket az országromboló fideszes bűnözőket, és a romokon lehetne újraépítkezni. Nem kell ettől félni, az ország gyorsan kiheverné a krachot. Reményteljes jövő elé néznénk, az ország stabil fejlődő pályára állna.
Ellenben minél tovább tart még a jelenlegi, növekedésnek hazudott orbáni rothadás , a helyreállítás annál és annál lassabb és nehezebb munka lesz. Napról-napra nehezebb. Már ma sem menne könnyen. Ha most történne meg a rendszerváltás (mert arra lesz szükség, ide sima kormányváltás nem lesz elég) óvatos becslések szerint is min. 10-15 év (de lehet, hogy több), mire teljesen megszabadulnánk az orbáni örökségtől.

Orbán és az internetet elárasztó narancskommandó trollhadsereg viszont megnyugodhat: gyors összeomlás jelei még csak nem mutatkoznak. Az ország kajálja az állampapírokat (ergo a lakosság maga finanszírozza az őt szolgasorba taszító diktatúrát!); egyelőre még jönnek az eu-s pénzek, amelyek nélkül már rég összeomlottunk volna, és termelnek az autógyárak, amelyeknek köszönhetően az orbáni rezsim gazdasági fejlődést tud felmutatni.

A mocskos nyugat pénzéből...

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 18:57:13

@1ghost: "mind ugyanazt" az egészben az a legszebb, hogy te ezt halál komolyan hiszed is :)

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 18:58:10

@Janossz: tényleg nem érted, eztét vagy te segghülye.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 19:46:51

@Republic Forever!:

"az országot rothasztó orbáni kriptobolsevik-neohorthysta újfeudalizmust"

Ez gyönyörű volt. Melletted elbújhat ez:

i.pinimg.com/736x/2d/32/66/2d3266080da091515aba6700fe2c5bcf--product-poster-army-soldier.jpg

Janossz 2017.11.13. 20:17:11

"nem lehet ugyanazt a házat egyszerre csak gázzal és csak klímával is fűteni," "

Ha egyszer valaki magyar ember erre járna, mondja már meg ugyan, hogy kell ezt érteni! Köszönöm.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.13. 20:51:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez gyönyörű volt."

Nem gyönyörű. Iszonyat.

Az orbáni rendszer egyszerre hajaz a horthy időkre és a bolsevik diktatúrákra. Mind a kettőből merítkezik. Bolsevik típusú államirányítás, hatalmi centralizáció a két vh közötti uralkodó kacagányos nemzetikeresztény szellemiséggel, a népre ráerőltetni kívánt történelem-és társadalomszemlélettel beburkolva. Sőt, a "nemzeti nagytőkés réteg" megteremtésével és ezzel párhuzamosan a vidéki lakosság jobbágysorba taszításával már a feudalizmus évszázadainak társadalmi viszonyait teremti újra. XX.századi diktatúrákra építő hibrid rendszer némi demokratikus látszattal megspékelve. XXI.századi magyar találmány, még csak hasonlóról sem tudni a Földön.

eßemfaßom meg áll 2017.11.13. 21:26:24

@Janossz: Bonyolult ez neked.

orbántakaroggy
fideszbirkák

ez a te szinted.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 21:45:16

@Janossz:

Ez olyan lenne, mint ha egy cerkófmajomnak magyarázná el valaki a relativitáselméletet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.13. 21:56:12

@Republic Forever!:

Nem, az esztétikai érzékem szerint igenis szép volt. Sőt vérszemet kaptam, ezért kérlek, most írj hasonlóan szépeket a Horn-Kuncze-Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai éráról is.

Persze a tekintetben is, hogy Gyurcsány már bemutatta az általad remélt ország-tönkretétel/államcsőd nyilvános főpróbáját is, pedig akkor Orbán nem is volt hatalmon, nem kellett megbuktatni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.14. 13:24:26

@Republic Forever!:

Elfogytak az érveid - már ha voltak valaha -. jön a személyeskedés, a trollozás...

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.14. 13:26:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne kérjél engem semmire. A fideszes újfeudalizmus van most terítéken. Ez teremt ma áldatlan állapotokat, nyomorítja meg a társadalmat, dönti jelenleg romba az országot, meszeli el annak jövőjét.

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.11.14. 13:29:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem fogytak el az érvem, mint láthatod. Az meg távolról sem személyeskedés, hogy ócska buzgómócsing trollnak nevezlek, mert ez puszta ténymegállapítás részemről, semmi más. A fű zöld, a Föld kering a Nap körül, te meg egy kibaszott troll vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.14. 14:29:01

@Republic Forever!:

Ultima rationak nem rossz, főleg ha nincs más érved.

"A fideszes újfeudalizmus van most terítéken."

Nálatok lehet. Nálunk az a vicces reálitisó megy, hogy az ellenzéki trollok a maszop-hasadványpártok haláltusájából faragnak győzedelmes hősi eposzt.

Zsoltbacsi 2017.11.14. 20:45:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nálunk az a vicces reálitisó megy, hogy az ellenzéki trollok a maszop-hasadványpártok haláltusájából faragnak győzedelmes hősi eposzt."

Bocs, de ezt a szöveget ellopom, annyira tetszik! :)
süti beállítások módosítása